пунто 1.9 JTD 80 к.с. нормално ли е турбината да не работи нормално или въобще да не работи преди колата да е направила температура около 60 градуса , преди да вдигне тази температура е много спъната , стигне ли средата между 45 и 90 градуса и започва да върти и колата си върви отлично , мерси предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за турбото на 1.9 JTD
Collapse
X
-
Re: Въпрос за турбото на 1.9 JTD
Колега,гледам че на въпроса ти никой не отговаря та реших аз да свърша тази работа. Според мене не е нормално да не работи нормално турбината при студен двигател.И не е възможно въобще да не работи.Няма система която да я включва и изключва в определени режими.Тя винаги си работи когато двигателя работи.А за това че ти е спъната колата като студена може и да се заблуждаваш,но ако смяташ че е твърдо така провери си температурния датчик на двигателя да не е заспал на стойност между 200 - 1000 ома. За сведение при студен двигател трябва да е 3500-4000 ома при сегашните външни температури.ogycska написа:пунто 1.9 JTD 80 к.с. нормално ли е турбината да не работи нормално или въобще да не работи преди колата да е направила температура около 60 градуса , преди да вдигне тази температура е много спъната , стигне ли средата между 45 и 90 градуса и започва да върти и колата си върви отлично , мерси предварително.
-
ами ще провера за този датчик , но това че е спъната 100% е че турбината не върти както трябва , ходих и при тоя Бобо ,каза че било дебитомер и щяла да си работи когато си иска а не е така , защото загрее ли до определена температура работи идеално , та за това питам някои колега със същата кола да помогне ако може, иначе мерси за съвета ще видя датчика
Коментар
-
Колега,ако колата ти върви добре както казваш при загрял двигател не може причината да бъде дебитомер,ако не върви както трябва при студен.А и много лесно може да се провери дали дебитомера ти е в ред.Има тема по този въпрос.Проври си температурния датчик на двигателя,който е най важен в случая.Не е лошо да провериш и останалите темп.датчици.На въздушния поток/който се намира в дебитомера/и този за температурата на горивото.Данните и на трите датчика които трябва да отчетеш са приблизително еднакви за една и съща външна температура и двигателя без да е работил преди измерването. За информация:за подобни дефекти за заспало показание на датчик не може да разчиташ на компютарна диагностика,защото тя отчита грешка само ако липсва показание или то е извън работния диапазон на датчика.В случая подобни дефекти в температ.датчици се откриват само с измерване и то с обикновен прост мултицет.ogycska написа:ами ще провера за този датчик , но това че е спъната 100% е че турбината не върти както трябва , ходих и при тоя Бобо ,каза че било дебитомер и щяла да си работи когато си иска а не е така , защото загрее ли до определена температура работи идеално , та за това питам някои колега със същата кола да помогне ако може, иначе мерси за съвета ще видя датчика
Коментар
-
Оги, ако някога ти се наложи да сменяш дебитомер, виж сайта на Hit-ko http://www.axm-auto.com . При него оригинален дебитомер е около 200 лв.ogycska написа:именно , много се радвам ,че не го послушах тва момче Бобо , защото щях да олекна с 600 лв. и нищо нямаше да стане.Колега ще можеш ли да ме напътстваш къде мога да отида да ми измерят тези 3 датчика и мерси за инфото за тях.
Коментар
-
Съжалявам, но няма да се съгался. Може при загрял да върви добре, но да харчи повече и да е именно - дебитомер! Естествено, най-логично е, да е някой темперетурен датчик, казвам "някой" защото на предишната кола имах таман 3! Относно компютърната диагностика, отново няма да се съглася, освен грешките се виждат и неадекватни показания на датчиците. Последно ходих в АутоЛукс(не ги препоръчвам особено) с колата не един познат - за диагностика, нямаше хора и си стоях през цялото време, даже си извъртях монитора към мен. Накратко имат си пълни тестове за всички датчици, имат български версии на софтуера. Тестват избрани датчици - един или повече и на всеки си пише нормалните показания за текущият режим, за тестващият остава да съобрази съвсем малко неща за да постави точна "диагноза".Относно Бобо - обикновено диагнозите са му верни, т’ва са моите впечатления от него!ПОЗДРАВИStefan Hadjov написа:Колега,ако колата ти върви добре както казваш при загрял двигател не може причината да бъде дебитомер,ако не върви както трябва при студен.А и много лесно може да се провери дали дебитомера ти е в ред.Има тема по този въпрос.Проври си температурния датчик на двигателя,който е най важен в случая.Не е лошо да провериш и останалите темп.датчици.На въздушния поток/който се намира в дебитомера/и този за температурата на горивото.Данните и на трите датчика които трябва да отчетеш са приблизително еднакви за една и съща външна температура и двигателя без да е работил преди измерването. За информация:за подобни дефекти за заспало показание на датчик не може да разчиташ на компютарна диагностика,защото тя отчита грешка само ако липсва показание или то е извън работния диапазон на датчика.В случая подобни дефекти в температ.датчици се откриват само с измерване и то с обикновен прост мултицет.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Re: Въпрос за турбото на 1.9 JTD
Два въпроса: имаш ли катализатор? И още...на колко километра/като пробег/ е автомобила ти?ogycska написа:пунто 1.9 JTD 80 к.с. ... 60 градуса , преди да вдигне тази температура е много спъната , стигне ли средата между 45 и 90 градуса ... си върви отлично , мерси предварително.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Колега,бих приел несъгласието ти относно дебитомера ако обясниш как точно става така че дебитомера да поднася данни на контролера в загрято състояние на двигателя ,така че той върви добре,а при студен режим да подняся неверни така,че колата да не върви.Аз не вярвам че има такъв дебитомер,който даниите му да са във функция на топлинния режим на двигателя. В АутоЛукс отчитат неадикватни стойности,а адекватни отчитат ли??На каква кола си гледал данните на монитора?Важно е.Ако са заспали данните на темпер.датчик в топъл режим и колата се мери както е нормално също в топъл режим на двигателя,как компютърната диагностика ще разбере,че показанието на студен режим е неадекватно????Отговори ми моля те на тези въпроси и недй да търсиш поводи да се заяждаш.Reptile написа:Съжалявам, но няма да се съгался. Може при загрял да върви добре, но да харчи повече и да е именно - дебитомер! Естествено, най-логично е, да е някой темперетурен датчик, казвам "някой" защото на предишната кола имах таман 3! Относно компютърната диагностика, отново няма да се съглася, освен грешките се виждат и неадекватни показания на датчиците. Последно ходих в АутоЛукс(не ги препоръчвам особено) с колата не един познат - за диагностика, нямаше хора и си стоях през цялото време, даже си извъртях монитора към мен. Накратко имат си пълни тестове за всички датчици, имат български версии на софтуера. Тестват избрани датчици - един или повече и на всеки си пише нормалните показания за текущият режим, за тестващият остава да съобрази съвсем малко неща за да постави точна "диагноза".Относно Бобо - обикновено диагнозите са му верни, т’ва са моите впечатления от него!ПОЗДРАВИStefan Hadjov написа:Колега,ако колата ти върви добре както казваш при загрял двигател не може причината да бъде дебитомер,ако не върви както трябва при студен.А и много лесно може да се провери дали дебитомера ти е в ред.Има тема по този въпрос.Проври си температурния датчик на двигателя,който е най важен в случая.Не е лошо да провериш и останалите темп.датчици.На въздушния поток/който се намира в дебитомера/и този за температурата на горивото.Данните и на трите датчика които трябва да отчетеш са приблизително еднакви за една и съща външна температура и двигателя без да е работил преди измерването. За информация:за подобни дефекти за заспало показание на датчик не може да разчиташ на компютарна диагностика,защото тя отчита грешка само ако липсва показание или то е извън работния диапазон на датчика.В случая подобни дефекти в температ.датчици се откриват само с измерване и то с обикновен прост мултицет.
Коментар
-
Във връзка с това - Дебитомер марели , номер ХХХ-019 може да се намери за под 100 лева с ДДС, това разбира се е цена на едро. На дребно - може би +15-20% = 120 лева. Няма да споменавам имена, за да не стане реклама.vsd написа:Оги, ако някога ти се наложи да сменяш дебитомер, виж сайта на Hit-ko http://www.axm-auto.com . При него оригинален дебитомер е около 200 лв.ogycska написа:именно , много се радвам ,че не го послушах тва момче Бобо , защото щях да олекна с 600 лв. и нищо нямаше да стане.Колега ще можеш ли да ме напътстваш къде мога да отида да ми измерят тези 3 датчика и мерси за инфото за тях.
Коментар
Реклама
Collapse


То какво ще излезе - че каквото и да питаш Бобо, той си казва "дебитомер" ???

Коментар