kelesha написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремап на JTD мотор
Collapse
X
-
-
Stefan Hadjov написа:1.Изнасиленото турбо ще се износи винаги по-бързо от неизнасиленото независимо с какво масло ще го караш,ако ще и с най доброто възможно.И както казах ако турбото е в зоните си на ефективност проблем няма, повярвай ми има доста коли които даже сток са направени по този начин и за това си има причини които не ми се обясняват сега
Само ще ти дам пример за една такава кола, а именно новия Каен Турбо FSI който е 500 коня сток, е те тази кола е направена точно така, ако и вдигнеш надува даже и с десета бягаш извън зоните на ефективност и всичко отива на майната си, турбините си отиват за едно пътуване от Варна до София, не съм го пробвал но го знам от човек(тунер от Германия) които си купи такава кола още като се появиха само и само да е първия който да може да ги тунингова, е.........изкара 20 коня повече със софтуер и ауспуси без катализатор и 80нм повече момент в ниските, тва е
Надува на колата е сток, при опитите да го мърда леко нагоре е хвърлил 3 комплекта турбини, просто турбините са на предела и не позволяват
Stefan Hadjov написа:2.Когато говоря за висок или добър въртящ момент в ниските обороти на един двигател нямам в пред вид пиков.Защото много добре знаеш че при пиков върт момент в ниските не може да се получи висока мощност във високите.Това добре го знаеш.И разбира се че се търси баланс Но и да не го търсиш той се получава защото да постигнеш идеализирана/хоризонтална/ част на характериатиката на върт. момент,или както ти го наричаш "плато"е практически почти невъзможно.Затова гонеки подобна характеристика при расовите двигатели слагат по две турбини-малка и голяма.Тогава върт момент се приближава по форма към "платото"за което споменаваш.Но само с ремап тази работа не става.Освен като пожелание.разбира се не в целия работен диапазон, но в доста голям диапазон от обороти няма проблем да го постигнеш
А идеята за двете турбини при доста двигатели е друга, и тя е че се търси висока мощност с висок момент в ниските.........примерно BMW 3.0SD или както още го наричат 3.5 biturbo diesel-а, този мотор е 3000 кубика не 3500, т.е като обем е същия като тези които са по 231 коня, но литровата мощност му е доста по голяма, за целта той има голямо и малко турбо, голямото турбо е......верно да си ебе майката, и двете турбота са с уестгейти не са с променлива геометрия, колата работи на 1.8бара турбо буст оригинално от завода и на 1.9бара в спорт мод, това е сток кола, докато тези които са по 231коня работят на 1.5бара със единично турбо с променлива геометрия.........ако битурбо дизела беше само с голямото турбо то пика на момента му щеше да бъде на 2500 оборота а не както е сега на 1800-1900 оборота не че това е проблем но просто конкуренцията веднага щяха да нападнат БМВ че колата им е "лагава" а тя нямаше да е такава повярвай ми, та за това решението е да се сложи и едно малко турбо което да прави момент в ниските обороти..........просто политика и по малко проблеми с конкурентите също така и повече приказки че вижте вие БМВ са ебаси маняците скии къФ битурбо дизел са направили, мноо са добри и т.н
Та мисълта ми е че ефекта от двете турбини е по скоро фирмена политика от колкото наложително подобрение, като се има предвид че две турбини означава два пъти повече проблеми с тази част от мотора, системата е така направена че управлението и е доста сложно и има навика така да се прецаква че даже и в БМВ сервиз не им идва на акъла от къде идват проблемите на колата, недай си боже ако колата е с чип.........винаги той е виновен :D а виновник е просто сложната система която за да оправи някой просто трябва да я разбере как точно действа, уви механиците на БМВ когато са на обучение в централата повече пият кафета и пушат цигари от колкото да слушат кво им говорят инженерите (знам го щото познавам няколко такива механици лично)
Коментар
-
Тъй като най-после в темата взеха участие хора ,на които може да се има доверие. Искам да попитам нещо: извинявам се за непрофесионалния език. Може ли при ремап на двигател 182B4.000/JTD105-1999г./да се постигне следното: подобряване на ускорението в диапазона от 1500-3500 оборота при всички предавки? Не ме интересува максимална скорост ,а бързо "изтегляне" на която и да е предавка. Разбира се съобразена със скоростта на движение.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
@keleshaДвете турбини не са само за фирмена политика и рекламен престиж.Ако туриш една голяма турбина за макс.мощност,то ще имаш голям и неприятен лаг,което казано по друг начин е не добър върт. момент в ниските обороти.Колата става много неприятна за каране и особенно неравномерно ускорение.За това слагат първа малка турбина за да се задейиства тя в ниски обороти и когато изведе двигателя в средни голямата е в силата си и нещата стават както трябва........И това не го правят само БМВ а и други включително и Фиат.Който гони свръхвисоки литрови мощности и иска двигателя да е с добра характеристика ще-неще отива на втора турбина.Останалото е компромисно решение.Само с втора турбина може да се постигне плато на върт.момент във сравнително голям работен диапазон от обороти./около 2000-2500 об/Е верно е ,че извънзаводски условия се прави трудно такъв тунинг от любители,но това е положението.Който не му харесва играе с една турбина.
Коментар
-
Jimy написа:Тъй като най-после в темата взеха участие хора ,на които може да се има доверие. Искам да попитам нещо: извинявам се за непрофесионалния език. Може ли при ремап на двигател 182B4.000/JTD105-1999г./да се постигне следното: подобряване на ускорението в диапазона от 1500-3500 оборота при всички предавки? Не ме интересува максимална скорост ,а бързо "изтегляне" на която и да е предавка. Разбира се съобразена със скоростта на движение.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:@keleshaДвете турбини не са само за фирмена политика и рекламен престиж.Ако туриш една голяма турбина за макс.мощност,то ще имаш голям и неприятен лаг,което казано по друг начин е не добър върт. момент в ниските обороти.Колата става много неприятна за каране и особенно неравномерно ускорение.За това слагат първа малка турбина за да се задейиства тя в ниски обороти и когато изведе двигателя в средни голямата е в силата си и нещата стават както трябва........И това не го правят само БМВ а и други включително и Фиат.Който гони свръхвисоки литрови мощности и иска двигателя да е с добра характеристика ще-неще отива на втора турбина.Останалото е компромисно решение.Само с втора турбина може да се постигне плато на върт.момент във сравнително голям работен диапазон от обороти./около 2000-2500 об/Е верно е ,че извънзаводски условия се прави трудно такъв тунинг от любители,но това е положението.Който не му харесва играе с една турбина., а и по принцип дизел с лаг......тряя турбото да е доста грешно подбрано
Коментар
-
kelesha написа:Stefan Hadjov написа:@keleshaДвете турбини не са само за фирмена политика и рекламен престиж.Ако туриш една голяма турбина за макс.мощност,то ще имаш голям и неприятен лаг,което казано по друг начин е не добър върт. момент в ниските обороти.Колата става много неприятна за каране и особенно неравномерно ускорение.За това слагат първа малка турбина за да се задейиства тя в ниски обороти и когато изведе двигателя в средни голямата е в силата си и нещата стават както трябва........И това не го правят само БМВ а и други включително и Фиат.Който гони свръхвисоки литрови мощности и иска двигателя да е с добра характеристика ще-неще отива на втора турбина.Останалото е компромисно решение.Само с втора турбина може да се постигне плато на върт.момент във сравнително голям работен диапазон от обороти./около 2000-2500 об/Е верно е ,че извънзаводски условия се прави трудно такъв тунинг от любители,но това е положението.Който не му харесва играе с една турбина., а и по принцип дизел с лаг......тряя турбото да е доста грешно подбрано
Коментар
-
kelesha написа:... а и по принцип дизел с лаг......тряя турбото да е доста грешно подбраноA20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Според мене винаги има лаг при турбодизелите-малък или голям При турбина с променлива геометрив по-малък и при обикновена по-голям.Колкото е по-голяма турбината-толкова по-голям И за това се слага малка турбинаНапример Пежо,Форд и др си подбират много добре турбините и си слагат интерколерите над двигателя за да премахнат дългите въздуховоди,които трябва да се помпат с въздух с цел намалявеане на лага и въпреки това пак го има но по малък.И накрая мога определено да кажа,турбодизел без лаг не познавам.Може да е сведен до малка стойност,но го има.Освен ако критериите ни за оценка на лага са различни..........
Коментар
-
BO написа:kelesha написа:... а и по принцип дизел с лаг......тряя турбото да е доста грешно подбраноИстината е че има и коли и двигатели които са правени абсурдно и като се качиш да караш такава кола меко казано се разочароваш, и да определено не съм аз виновника тази кола да върви така, та идеята ми е че може би инженерите са виновни не мислиш ли, или имаш друга идея
Коментар
-
Jimy написа:Може ли при ремап на двигател 182B4.000/JTD105-1999г./да се постигне следното: подобряване на ускорението в диапазона от 1500-3500 оборота при всички предавки? Не ме интересува максимална скорост ,а бързо "изтегляне" на която и да е предавка. Разбира се съобразена със скоростта на движение.
Коментар
-
kelesha написа:BO написа:kelesha написа:... а и по принцип дизел с лаг......тряя турбото да е доста грешно подбраноИстината е че има и коли и двигатели които са правени абсурдно и като се качиш да караш такава кола меко казано се разочароваш, и да определено не съм аз виновника тази кола да върви така, та идеята ми е че може би инженерите са виновни не мислиш ли, или имаш друга идея
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
kelesha написа:BO написа:Щом познаваш толкова добре турбина IHI RHF VL18 какво може да кажеш повече за нея?И все пак не разбрах въпроса ти, кво точно искаш да ти кажа за това турбо
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Ами имах предвид къде с тази турбина от компресорната й крива работи този модел двигател, че като дойда при теб за мап и ти като го направиш от къде ще знаеш, че след 20кс да речем (като пример), няма да почне да купувам турбини през 2 месеца.Нито аз нито кой да е друг "тунер" има картите на турбините на всички коли които прави, а принципно тези карти не са нужни за всяка една кола и са нужни най вече когато се мъчиш да изкараш максимума от един двигател, нещо което няма много общо с най нормалния чиптунинг, на тва което казваш ти му се вика къстъм тунинг и принципно е доста по скъп точно поради тази причина а именно че да се направи сейфти на тунера му трябва повече инфо което той знае от къде да си набави, та ако искаш това темата вече става друга
А инак тез 20 коня които написа като пример и после турбината да е извън зоните на ефективност........такива турбо коли които са направени почти на ръба сток се знаят и хората които се занимават с тунинг ги знаят също, нито един от познатите ни Фиат мотори не е от тези модели, така че това не трябва да те притеснява, освен ако тунера ти не реши да изпържи турбото с половин бар нагоре де :D Също така тунинга на дизеловите мотори е различен и то много различен от тунинга на бензинов мотор, но........тук в подробности не ми се навлиза
BO написа:Уж навсякъде се споменава, че като се направи "чип", ако всичко е наред преди това, то и след чипа нещата ще си работят. Ама ако не си запознат както сам каза в този конкретен вариант, как ще ми направиш чипа и ще гарантираш (което няма да го направиш), че ако колата ми е наред и след чипа ще изкара да речем още 50.000км със оригиналната си турбина, без да знаеш къде в компресорната й крива са се разположили хората от Торино преди теб.Естествено, че в конкретния случай ако ми направиш чипа преди това и след 1000км да се счупи нещо, никога няма да кажеш, че ти си виновен или не си ме предупредил, защото най-малкото и ти не знаеш за въпросното нещо., по същата логика можеш ли да си сигурен без да провериш че този който ти сменя маслото е завил пробката както требе и тя няма да се отвие докато караш и да ти изтече маслото по асфалта
:D А гаранция след тунинга мога да ти дам без проблем, просто преди да почнем с тунинга требе да си готов да си платиш пълната ревизия на мотора при която всичко което не е как си требе ще бъде сменено, но гаранция на мотор каран и поддържан от някой льольо преди тебе.......никой няма да ти даде, така че турбината ти може да пръдне и след 100км може и след 1000 може и след 100000
А това аз колко знам и колко незнам..........пичове въобще не си мислете че аз знам всичко
който каже че знае всичко......значи просто е най големия измамник, моя стил на работа е като незнам нещо просто да го правя възможно най сейфти, а ако знам повече го правя пак сейфти но малко по силно
BO написа:Все пак, за да сложат този модел турбина в този двигател има определена цел, а не както споменах да обвиняваме инженерите от Торино.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар