BO написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Има ли някой с монтиран Boost Meter
Collapse
X
-
А прибора електрически ли е?В смисъл дали маркуча влиза в него директно или има датчик към който се закача налягането и кабели м/у него и прибора?Ами не знам, на мен ми се струват доста пари за един манометър с красив дизайн, ама ти си знаеш.Обаче какви въпроси се сипят само :D А може би колегата разчита с този прибор да научава прогнозата за времето за 2 дни напред онлайн?
Според мен е доста практично нещо, може би защото темприерата и типотата си го има - при мен е даденост.А и радва окото като направи над 0,8 бара. Обаче в такива случаи не гледам в огледалото.Не че се вижда нещо, се
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Що да няма, това ти дава директна информация за състоянието на турбината...Аз мисля че е доста практична индикация...Въпреки че последния път ме вкара в големи размисли...Повече от 0,2-0,3 бара не ще да направи.Естествено и колата не върви1115 написа:То е ясно, че няма да гледаш часа, но аз не виждам голям смисл от него.............е може за теб да има.
Прегледах именно маркуча за който разпитва Tornado че се измъквал в пъти и няма индикация.Всичко на 6 и си викам отидоха 600-700лв за ремонт на турбината.Оказа се въздушния ф-р който смених след няоклко седмици - просто му дойде време по километраж.И стана чудо - колата полетя и турбината проработи
Така че не помогна за диагностика, поне в моя случай.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Колега пак избърза със отговора...Помисли и кажи дали съм прав.Махни маркуча на смукателния колектор и запали колата и си сложи дланта на всмукателния колектор и да видиш как ще ти засмуче ръката.Разбира се че ще мери подналягане(вакуум).То ако няма вакуум кои ще пълни цилиндрите със въздух ??? Въздуха сам ли ще влизаBO написа:При дизела няма да може да мери вакуум.Иначе не знам за какво ти е точно, освен да следиш в какво състояние ти е турбото. Другото си е за кефа.
До към 2000-2200 оборота диз.двигатели работят на пълен вакуум и след това турбото като се развърти и направи налягане имам момент когато вакуума е 0 . И след определени обороти на турбото и товар на двг, се получава надналягане.Говоря за обикновенните турбо- дизелови двигатели със роторни и редови гор.помпи.Друго яче е при турбодизелите тип комън-реил. Там турбото се оправлява обикновенно от соленоид , а не от механичен уест геит. При упарвленито на турбото от соленоид турбокомпресора може да се развърта още от 1300 оборота.Предполагам че сте чували VW pasat 4 , Hyndai santa fe , Peugote HDI , турбото се развърта от почти празен ход на двг. Отделен въпрос е че имат и турбо/та със променлива геометрия.А по темата ,колега и аз имам такова уредче на уното вързал съм го към смукателния колектор. По този начин вързано към смукателния колектор виждаш реално колко надналягане влиза в смук.колектор.Има и друг начин на връзване директно се взима разклонение от уест-геита на турбото.Ако е вързано по този начин ще забележиш че налягането е по голямо примерно 1 бар , а като го преместиш към всм.колектор ще видиш че ще е примерно 0.8 -0.9 бара . Това се дължи на топлинни загуби , механични (това са разните кривки по маркучите от турбото до интеркулера и от интеркулера до всм.колектор.)Заради топлинните загуми затова инжинерите са измислили и интеркулерите,но пък се е увеличил турбо-лага.Обикновенно на бегачките се слагат по 2 уреда за измерването на налягането един е вързан към турбината , а другия към всм.колектор . Така се избягва и прекомерното преразвъртане на турбината.Защото ако имаме цепка на някои от маркучите или интеркулер , а уреда ни е вързан към всм.колектор чуваме че турбото свисти яко , а колата неще да въври поглеждаме уреда и виждаме 0.3-0.4 бара, а примерно турбото прави 1.2 -1.3 бара . За това на по сериозните автомобили има 2 уреда един към 1 всм.колектор и 1 към турбината и така бързо със един поглед можеш да видиш дали имаш пропуски някъде и да запазиш турбото ,защото едно преразвъртане на турбото и е за ремонт. Всеки 1 турбо компресор има карта , и там си пише и критичните обороти обикновенно са над 100000 - 130000 оборотаИмам един приятел дето си наду турбото на 1.5 бара при стандартно 0.85 бара . Резултата беше следния мотора издържа но турбото изпуши и от ауспуха чадеше като трабант след няма и 40 км пробег.
Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
-
Esper, при тебе се получило следното : Все едно съм те хванал за гушата и ти казвам тичай. И на теб като не ти стига въздуха няма да можеш да тичаш :P Така че при турбо двигателите е много важно да се подменят филтрите особеноо въздушния.Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
-
Кога пък съм избързал преди това, че пак отново сегаHCO написа:Колега пак избърза със отговора.......BO написа:При дизела няма да може да мери вакуум.Иначе не знам за какво ти е точно, освен да следиш в какво състояние ти е турбото. Другото си е за кефа.
Относно пълненето на цилиндрите, да става чрез засмукване. Искам да кажа, че такъв уред най-вероятно с такова под налягане няма да върши работа - той ще върши ама ако има същия само с надув без вакуума ще бъде много по-добре (по-евтин)Не знам може и да си прав, ама представи си 1 или 0.5 бара под налягане как биха се получили...Това под налягане може да стане само на кола, която има дросел и той се затвори.При нормално засмукване на двигателя не мога да ти кажа с точност, ама предполагам, че няма да е повече от 0.1, като тази цифра може да се пренебрегне.За това нямам точни резултати така, че предполагам... Ти ако имаш точни резултати по възможност ще бъде добре да ги споделиш. Аз сега започвам да търся точните цифри, защото така обичам, а не само с предположения...
А и я малко да помислиш и ти.... Защо тогава на дизелите слагат вакуум помпи?
Едит:Именно открих си информацията - НЯМА подналягане.При коли без дроселова клапа (дизел) не може да се създаде подналягане. Ако няма турбо, през цялото време налягането в смукателния колектор е приблизително равен на атмосферното налягане (има засмукване - движение на въздушна маса) = няма под налягане
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Колега BO , има подналягане дори и да няма др.клапа . На опел вектра 1.7 ТД е около 0.3-0.4 подналягане.При тези които имат др.клапа е по голямо но нямам точни данни.Измерването съм го правил като откачих маркуча на сервото от вс.колектор и сложих комбиниран манометър за под и над налягане.Вярно подналягането е доста по малко отколкото при бензиновите , но все пак го има . Иначе въздуха неможе сам да влезе.Все пак при такт вскукване , всм.клапан/и са отворени и докато буталото слиза от гмт към дмт прави вакуум.При моето Уно на празен ход има подналягане около 12-13 psi това е около 0.8 бара Аз съм си изпълвал уреда на подналягена като мина от 4 та на 3 та и колата е в 4-5 хил оборота 25 psi това е около 1.3 бара подналягане.И още нещо тогава ако няма поднялагене как ще работи сервото на спирачките при празен ход ???Би трябвало да нямаме спирачки ако спускаме някои наклон по инерция на празен ход .Има но е минимално 0.3-0.4Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
2.Audi B4 1.6 (ежедневка)
Коментар
-
То е пределно ясно какво е станало.Просто филтъра беше на 4хил километра, винаги съм го сменял на толкова до сега и не очаквах проблем.Странното е че когато го смених си изглеждаше както всеки друг път, дори и по-чист.Не предположих че е от него просто. Реших че се е сдухала турбината, щото нямаше наляганеHCO написа:Esper, при тебе се получило следното : Все едно съм те хванал за гушата и ти казвам тичай. И на теб като не ти стига въздуха няма да можеш да тичаш :P Така че при турбо двигателите е много важно да се подменят филтрите особеноо въздушния.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Проверете си пътищата за преминаване на въздуха обстойно и най вече отвора който се скрива от предния капак.Бях описал преди време какъв номер ми врътна автомобила и сменях филтри на път докато разбера ,че шумоизолационния плат на предния капак е откачен от рапидката и запречва влизането на въздух към филтъра.Е тогава се видях в чудо,как може 100 к.с. автомибил не може да изкачи прохода на републиката от южната страна на трета и пушеше като локомотив през ауспуха.Esper написа:То е пределно ясно какво е станало.Просто филтъра беше на 4хил километра, винаги съм го сменял на толкова до сега и не очаквах проблем.Странното е че когато го смених си изглеждаше както всеки друг път, дори и по-чист.Не предположих че е от него просто. Реших че се е сдухала турбината, щото нямаше наляганеHCO написа:Esper, при тебе се получило следното : Все едно съм те хванал за гушата и ти казвам тичай. И на теб като не ти стига въздуха няма да можеш да тичаш :P Така че при турбо двигателите е много важно да се подменят филтрите особеноо въздушния.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар