Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

неоткриваемо тресене на двг.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    killah_baby написа:
    Dido_Lyubenov написа:
    Колега, като проверяха дали проблема е в скоростната кутия, как го направиха ? просто както си работи ДВГ на празен ход, натиснаха съединител, или и включиха на скорост, без да пускат съединитела ? Провери лично ти следното : запали ДВГ, на място на празен ход тресе - тоест се клати нали така, натисни съединител, има ли разлика ... , после включи на някоя скорост, и задръж съединитела натиснат, без да потегляш, има ли разлика ... - дай отговори на тези въпроси, и ще разберем дали е в съединитела проблема. По описанията които намерих набързо, демпфера е на феродовия диск, ако греша, колегите да ме поправят !
    Колега проверих лично това което описа и резултата е следния: нулева-тресе , нулева с натиснат съединител-пак тресе , 1,2,3,4,5,задна с натиснат съедиител- пак тресе. При всичките случаи тресеше еднакво без промяна.Ако не те мързи тълкуваи този тест
    Този тест, елиминира или потвърждава проблем във феродов диск със демпферен механизъм - ако е паднала пружина примерно, защото по този начин ще разбалансира колянов вал - маховик - първичен вал на скоростната кутия. При ненатиснат педал на съединитела, те са като едно цяло. Като включиш на скорост, без значение коя, и държиш съединитела натиснат, елиминираме вероятнста от увличане на феродовия диск от движението на маховика, породено от непълно отделяне, тоест, ако дори съвсем леко опира, или е толкова близо че може по някаква причина да продължи да се върти, като си на скорост с натиснат съединител и колата не се движи, феродовия диск и първичния вал на скоростната кутия със сигурност не се въртят. Така сега елиминирахме съмненията в тях. Има още вероятни причинители в кожука на съединитела, но искам малко време да поогледам pdf -ите, за да мога да дам адекватен отговор. Иначе ... Колега, я дай малко повече инфо - точно модела и година на производство, и к.с. или кW , прати ми ги на лични. ПП Дано не се забавя с отговора, че току що ми издумка ТВ-то от токов удар и за утре вече станаха две ТВ-та за ремонт.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #62
      WhitePower написа:
      сега ще споделя мойте наблюдения защото я видях нажи во , въпреки че колегата каза че колата е намаляла усезаемо тресенето , точно преди да дойде двигателя се клати на празен ход , мъничко , в обороти но го няма , клати се само на празен ход с натиснат без натиснат всякак така или иначе при натиснат съедините отцепваме първичния вал на скоротите и те не пеят в хорасъмненията бяха или за съединителя , или за шайбата на коляновия има е едно мално периодично почукване мнооого тихо и се чува само на празен ход с целия ми опит в ДВГ не можах да кажа какво е и всепак си мисля че или е вътре по мотора нещо или съединителя , след като изкючихме шайбата на коляновия двигателя е 5-так 20В предположих за баланс валове , но този мотормай няма такива това е от мене
      ако може и аз да допълня твоето изказване -под намаляло клатене разбирайте над 50% но още се усеща по цялото купе. причината да намалее както и колегата WhitePower видя на место е че след посещението в поредния сервиз тампонът на двигателя който се намира до горивната рейка сдаде багажа тотално , просто за 3 дена с какво ли не ги напъваха тампоните . преди 1 ден при поредно посещение в сервиз си поиграх да се опитам да застопоря въпросният тампон неподвижно и веднага вибрацията се усили осезаемо , с две думи вибрациите са намаляли заради скъсания от диагностики тампон.Колега chaveto и това пробвах сложихме 5 други свещи никаква промяна , при 2-рата диагностика някяде между меренето на компресия и проверката с пети за зацепването на ремъка видях че "майсторите " се беха заиграли с бубините и вадеха и слагаха 1 по 1 на запален мотор, но по техни думи няма проблем там
      weekend hlx 2.0 20v

      Коментар


        #63
        Мисълта ми е да се сложи стробоскоп и да се види дали искрата се подава всеки път на едно и също място, да не играе.

        Коментар


          #64
          chaveto написа:
          Мисълта ми е да се сложи стробоскоп и да се види дали искрата се подава всеки път на едно и също място, да не играе.
          двигателя си работи идеално на 5 цилиндъра без да изпуска такт тресенето е от дисбаланс на "нещо" не е от липса на искра или прекъсванедвигателя просто си се клати
          Power Under Pressure

          Коментар


            #65
            Колегата каза, че тампона на двигателя се скъсал от диагностика, което имайки предвид коснтрукцията му, доста ме съмнява да е от самите сервизи. Да питам нещо? по колата има ли удари ими кривина по рогата? възможно е ако има изкривяване тампона да е натикан зорлям и това влошава амортизационните му свойства, това е само идея не е длъжно да е така, но вече друго не ми едва на ум.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #66
              S_BANKOV написа:
              Колегата каза, че тампона на двигателя се скъсал от диагностика, което имайки предвид коснтрукцията му, доста ме съмнява да е от самите сервизи. Да питам нещо? по колата има ли удари ими кривина по рогата? възможно е ако има изкривяване тампона да е натикан зорлям и това влошава амортизационните му свойства, това е само идея не е длъжно да е така, но вече друго не ми едва на ум.
              не няма удари историята на този тампон е следната - още при началото на проблема в първите дни сам прегледах тампоните които имам видимост разбира се - здрави , от там в 1ви сервиз-здрави ,от там в втори сервиз и след 4 часа клатене с щанги ми казаха че тампона е заминал , не е скъсан а цялата втулка е отлепена и вобще няма контакт с мотора. по техни думи той няма отношение кум тресенето. Помеждодругото реших в петък да я оставя да смъкнат скоростите щото вече и аз нямам идея . а и не се имам за компетентен да отстраня проблема сам какъвто и да е той . Поне така ще придобия някаква представа дали проблема не е там.взел съм го и тампона в петък да го сменат и него но надали ще промени нещата към по добре ,по скоро ще усили предаването към купето
              weekend hlx 2.0 20v

              Коментар


                #67
                WhitePower написа:
                chaveto написа:
                Мисълта ми е да се сложи стробоскоп и да се види дали искрата се подава всеки път на едно и също място, да не играе.
                двигателя си работи идеално на 5 цилиндъра без да изпуска такт тресенето е от дисбаланс на "нещо" не е от липса на искра или прекъсванедвигателя просто си се клати
                Двигателя няма да изпуска такт.... , но подаването на искрата е на различно място. Ако кажем, че трябва да пали на 6* преди ГМТ на ниските обороти, то всеки път се подава на различно. На 1-ви цилиндър на 10*, 2-ри пали на 4*...... от това започва да се клати мотора. Има си компресия, цилиндрите са еднакви, но паленето е постоянно променящо се.....

                Коментар


                  #68
                  Тоя двигател не е с делко, и няма как да се получи тоя ефект, ми се струва. Предарението се определя от ЕКУ и ЕКУ управлява бобините, кога да пускат искра. За мен проблема е 100% механичен.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #69
                    Знам, че двигателя не е с делко......... но веднага ти давам пример. На фиестата ми мотора също е с 4-ри бубини........ аванса също зависи и от температурата на охладителната течност. При мен лоша връзка на температурният датчик създаваше такива аномалии, центровката постоянно се променяше. Затова нищо не пречи да се сложи една лампа и да се види какво става с подаването на искрата.

                    Коментар


                      #70
                      Най ме е яд, че кутията е много вероятно да се демонтира ненужно, но собственика си решава. Вероятно ще те убедят и че сега е времето да смениш съединител и кой знае още какво Накарай ги все пак да погледнат дали тампоните (левия и десния) са центровани спрямо отворите в роговете!

                      Коментар


                        #71
                        Има нещо, на което никой не обръща внимание ЯВНО, но все пак трябва да се изкаже компетентно мнение, защо пък да не е фабричен дефект на тоя модел ? От едно изхъркване на скоростите збягаха центровки, покъсаха се всички тампони ... А малко да помислим, преди да го накараме да смени и жилата на ръчната заради тоя проблем, може ли ?
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #72
                          kaci написа:
                          Най ме е яд, че кутията е много вероятно да се демонтира ненужно, но собственика си решава. Вероятно ще те убедят и че сега е времето да смениш съединител и кой знае още какво Накарай ги все пак да погледнат дали тампоните (левия и десния) са центровани спрямо отворите в роговете!
                          тук си много прав но разбери ме и мене нищо друго не остана непроверено с изкючение на лампата за тоците дет е казал колегата, а да и със светена вода не съм я пръскал :P , не съм забравил да снимам тампоните , ако утре успея да се замъкна до сервиза направо ще снимам и при съединитела какво е положението и ще се опитам 1 клипче да пусна как тресе . ако се сещате още нещо да щракна сега е момента
                          weekend hlx 2.0 20v

                          Коментар


                            #73
                            chaveto написа:
                            Знам, че двигателя не е с делко......... но веднага ти давам пример. На фиестата ми мотора също е с 4-ри бубини........ аванса също зависи и от температурата на охладителната течност. При мен лоша връзка на температурният датчик създаваше такива аномалии, центровката постоянно се променяше. Затова нищо не пречи да се сложи една лампа и да се види какво става с подаването на искрата.
                            Ако датчика лъже ЕКУ-то да подава променлив ъгъл на запалване ?Може да се извади кабела на температурния датчик би трябвало ЕКУ-то да работи с някаква предварително зададена стойност на температурата.Така да се елиминира дефектен датчик. Разбира се предварително се измерва съпротивлението му и се проверява дали не е замърсен конектора.По каталог датчикът мисля че се мери при 20 градуса околна температура. При сегашните минусови температури съпротивлението му ще е различно.Ако въобще ЕКУ-то позволява двигателя да се запали без датчика. Не съм пробвал такава гимнастика с датчика, обаче ако няма други идеи може и това да се провери.В крайна сметка ЕКУ-то определя ъгъла на запалване по:- датчика на коляновия вал - на кой цилиндър да запали искрата- датчика на разпределителния вал - колко да е ъгълът на изпреварване- други параметри - температура, обороти, ламбда сонда, таблици за различните режими на двигателяПървите два са индивидуални за всеки цилиндър а пък "други параметри" не зависят от това за кой цилиндър е искратаАко ъгълът на запалване на различните цилиндри е различен запазва ли се постоянен за всеки от цилиндрите.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #74
                              kaci написа:
                              Накарай ги все пак да погледнат дали тампоните (левия и десния) са центровани спрямо отворите в роговете!
                              Аз за това питах за удари, най вероятно има усукване по купето и тампона е сдал багажа много по бързо заради натоварването.
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #75
                                kaci написа:
                                Снимай все пак десния тампон на мотора!
                                ето линк за снимки на тампоните , но незнам дали ще свършат работа и какво ще се види с тях щото с гсм е снимано. а и незнам точно под какъв ъгъл искаше да ги погледнешhttp://koceboce07.snimka.bg/automobi...oni.650096.all
                                weekend hlx 2.0 20v

                                Коментар

                                Working...
                                X