mitakkk написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фаровете и начин на употреба!?
Collapse
X
-
Убеден съм, че ако кажат, че има акция "Мъгла", и обявят, че ще има глоби, то никой няма да кара така. Затова съм склонен да мисля, че повечето наистина не са наясно как и кога се използват фарове за мъгла, ползват ги защото си мислят че им помага, а то не само че не е така, ами пречи на насрещните. А това за каране със светлини е толкова масово пропагандирано, че не е нормално някой да не го знае. Аз не знам дали теб попитах, колега, или някой друг, но и теб ще попитам - какво ти пречи да спазваш това изискване, без да коментираме хубаво, лошо, правилно, неправилно, ясен ден, мъглив ден... Просто е изискване на закона, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО Е. Защо не се спазва?Имам и теория по въпроса - защото "Ганьо" е пич, той е на принципа "Ти ли че ми каеш кво да права? Че си праим квот си искам!" и "Щом е закон - значи е тъпо и няма да го спазвам". Защо така се получава?ПП - днес дори автобус от столичния ГТ по линия 84 беше без светлини, а към летището винаги има повече мъгла и автобусът се слива с пейзажа. Присветнах му, както казах преди няколко поста на Yavor - със задържане на лоста. Шофьорът веднага наведе глава към таблото и включи къси, а при разминаване ми махна с вдигнат палец. Дали ми показваше че е фен на БСП, или нещо като "Благодаря", но факт е че му присветнах и той веднага светна. Това е пример за такъв, който е от онези 2-3-4-5 % - забравили. А онези от по-малките населени места - нарочните?
-
Гражданията е на изчезване, по голямо село от София няма. Като застанеш на входовете/изходите на града петък и неделя и виждаш какъв е резултата. Лошото е, че и регистрацията им е софийска и не можеш да ги разбереш вечекоцев написа:Бе като гледам и вас със софийските номера на колите си какви чалъми продавате като дойдете в провинцията може да се каже че ние селянията и вие гражданията сме кантар .

Регистрацията като цяло си няма значение, простотията е навсякъде. Гледам ги всеки ден как си карат с включени фарове за мъгла........ при положение, че в София може да се кара без фарове на много места.
Коментар
-
tarabas
Колега, нали за това са направили зумерите.
Иначе по темата. През есента и зимата карам на фарове задължително. Относно фаровете за мъгла е вярно, че повечето баровци ги пускат за гъзария, а не по необходимост.
Поздрави!
Коментар
-
При КИАта слезна ли от колата и затворя вратата зумера не сегнализира че фаровете остават да светят. За това ги гася преди да слезна и после като взема да паля виждам бележката на таблото и ги пускам . Напролет или на лято по топлото ще сложа едно реле и с него при подаване на контакт да светват и при гасене на двигателя да гаснат.Колега, нали за това са направили зумерите
Коментар
-
Не знам дали съм опазил хиляди животи със светенето по обед в слънчев ден с фарове, но ми изгоряха и двете букси на фаровете и утре ще ги сменям, дано да е било за добро за 2 години 2 чифта крушки и едни букси- б.ги х.я ония със шапките- нали 2 млн. шофьора с по 50 лв. разходи за осветление за година все пак не са зайци за изпущанье- те ловците не внасят толкова пари, колкото ние за крушки и акомулатори.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Тези от малките населени места и особено селата не ги мислете. Там е друга България-спокойна и безметежна. В някои от пазарджишките села, в които няма цигани, като Црънча, и сега можеш да си оставиш колата или дома денонощно отключени и нищо няма да изчезне. В момента обикалям служебно малките общини в нашата област и ми е много приятно да си контактувам с тези хора. Бих живял на такова място, там всичко е много по-истинско, човечно и законно, пък макар и да не пускат фаровете. И как да ги пускат, като изкарват колата през зимата два пъти в месеца. Ако пуснат фаровете, акумулаторът е отишъл. Съвсем не е случайно, че американци и европейци купуват къщи в тези села и се местят да живеят там, вместо в добре уредените си държави.ogi28b написа:... но факт е че му присветнах и той веднага светна. Това е пример за такъв, който е от онези 2-3-4-5 % - забравили. А онези от по-малките населени места - нарочните?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
tarabas
Колегата е прав и аз съм попадал на такива селца все пак сме от един край.snake написа:Тези от малките населени места и особено селата не ги мислете. Там е друга България-спокойна и безметежна. В някои от пазарджишките села, в които няма цигани, като Црънча, и сега можеш да си оставиш колата или дома денонощно отключени и нищо няма да изчезне. В момента обикалям служебно малките общини в нашата област и ми е много приятно да си контактувам с тези хора. Бих живял на такова място, там всичко е много по-истинско, човечно и законно, пък макар и да не пускат фаровете. И как да ги пускат, като изкарват колата през зимата два пъти в месеца. Ако пуснат фаровете, акумулаторът е отишъл. Съвсем не е случайно, че американци и европейци купуват къщи в тези села и се местят да живеят там, вместо в добре уредените си държави.ogi28b написа:... но факт е че му присветнах и той веднага светна. Това е пример за такъв, който е от онези 2-3-4-5 % - забравили. А онези от по-малките населени места - нарочните?
Хубавото на тези села е, че хората са много гостоприемни и винаги може да се обърнеш към някой ако имаш проблем на пътя например. Относно фаровете по селата е рядкост да видиш катаджии, следователно няма и от какво да се притесняват хората.
Коментар
-
Така е... и по същият начин сядат поркани зад волана и това често има ужасни последствия! Преди години в Костинброд един пресече главният път през селото на метри пред колата ми. Бяхме тръгнали на вила с един приятел и приятелка. Всичко в колата се разлетя заради рязкото спиране, а селяка с Волгата просто пресече пътя... сигурно не се беше и огледал. Така, както има села, в които хората не си заключват къщите има и такива, чийто домове за няколко дни се развиват по няколко пъти. Така, че да не рисуваме романтични картинки И това, че някой е гостоприемен не го освобождава от задължението да спазва Закона!tarabas написа:Колегата е прав и аз съм попадал на такива селца все пак сме от един край.
Хубавото на тези села е, че хората са много гостоприемни и винаги може да се обърнеш към някой ако имаш проблем на пътя например. Относно фаровете по селата е рядкост да видиш катаджии, следователно няма и от какво да се притесняват хората.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
tarabas
Не съм казал, че не трябва да спазват закона и не ги защитавам. Съгласен съм с мнението ти, но въпроса е там че няма никаъв контрол. Нищо не можем да направим по въпроса, което е лошото...Vladim написа:Така е... и по същият начин сядат поркани зад волана и това често има ужасни последствия! Преди години в Костинброд един пресече главният път през селото на метри пред колата ми. Бяхме тръгнали на вила с един приятел и приятелка. Всичко в колата се разлетя заради рязкото спиране, а селяка с Волгата просто пресече пътя... сигурно не се беше и огледал. Така, както има села, в които хората не си заключват къщите има и такива, чийто домове за няколко дни се развиват по няколко пъти. Така, че да не рисуваме романтични картинки И това, че някой е гостоприемен не го освобождава от задължението да спазва Закона!tarabas написа:Колегата е прав и аз съм попадал на такива селца все пак сме от един край.
Хубавото на тези села е, че хората са много гостоприемни и винаги може да се обърнеш към някой ако имаш проблем на пътя например. Относно фаровете по селата е рядкост да видиш катаджии, следователно няма и от какво да се притесняват хората.
Коментар
-
И къде ги внасяш тия пари за крушки и акУмУлатори? Щото аз за 4 години с Мареата имам 2 изгорели лампи от по 1.5лв. (H1) и една OSRAM Nightbreaker (H1). А аз лично карам целогодишно с включени къси светлини. Mоята Мареа е оборудвана с 6 броя H1 лампи: 2 на къси светлини2 на дълги светлини2 на фарове за мъглаСменил съм сътоветно 1 лампа на фар за мъгла - счупен, влезе вода, изгоря, 1 лампа на къси (ОСРАМ) и една на дълги - не карам много, но... И нямам нагоряла инсталация - това се получава при неизправности в същата.И си в дълбока заблуда, че акумулатора ти му става нещо от работещите лампи..., но ти е простено.КИМИ написа:Не знам дали съм опазил хиляди животи със светенето по обед в слънчев ден с фарове, но ми изгоряха и двете букси на фаровете и утре ще ги сменям, дано да е било за добро за 2 години 2 чифта крушки и едни букси- б.ги х.я ония със шапките- нали 2 млн. шофьора с по 50 лв. разходи за осветление за година все пак не са зайци за изпущанье- те ловците не внасят толкова пари, колкото ние за крушки и акомулатори.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Еми на "къси" разсотяния се ползва или кракомобил или градски транспорт. Сега през зимата е прекрасен втория вариант - автобуса е празен и топъл, не чакаш да загрее, не псуваш съседа, че е спрял пред гаража ти или е спрял за "малко" по диагонал на единственият изход на паркинга... Утре нямам никакви тежки предмети и извънградски излизания - смятам да се възползвам от офертата на градския транспорт...chaveto написа:На къси разстояния му "става нещо" защото малко по малко се разрежда и не успява да се зареди............. това го скапва много по бързо.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Това явление обикновенно е свързано с проблем.На старата кола реших да сменя изгорели крушки по таблото и вътрешните индикации и осветлението. Оказа се, че крушките са за 14.4V. При подмяната с нови, но вече за 12V изкараха около 2-3 месеца. По-добрият избор се оказа светодиодни крушки.Идгарянето на буксите може да се дължи на неправилно подбрани крушки за фаровете. Има китайски и корейски крушки, които са 100/110 W вместо стандартните, които са с два пъти по-малка мощност. Друга причина може да е умора в материала на кабелната клема и от лошият контакт част от мощността се отделя като топлина и поврежда клемата. Възможно е и проблем в генератора, като при това положение да се получава по-високо напрежение.КИМИ написа:Не знам дали съм опазил хиляди животи със светенето по обед в слънчев ден с фарове, но ми изгоряха и двете букси на фаровете и утре ще ги сменям, дано да е било за добро за 2 години 2 чифта крушки и едни букси...Няма начин да няма начин!

Коментар
Реклама
Collapse





Коментар