Има нещо което не отчитате в случая.Аз лично карам винаги на фарове - и лете, и зиме. Това добре.Ама от последните ми 4-5 коли ( все Фиати и една Алфа) съм свикнал да не пипам лоста на фаровете - гасиш - те си гаснат, палиш - те си палят. Толкоз.Ама като се кача на служебния Пасат - много често забравям да ги запаля, поне не забравям да ги загася - щото има зумер като се загаси мотора.Преди няколко седмици вземахме на жена ми служебната кола от София - Ауди А3 - карах аз докато излезем от София, е познайте не минах ли цяла София - през Лъвов мост, през Подуяне, до Цариграско и... на Църна Маца се усетих че съм без фарове - ха пцувайте ме сега
Докато авто производителите не се съобразят с тази специфика - така ще е.Вярно - и глобите помагат много, ама може ли все да се дерат кожи от хората.Въпрос на съзнание е в случая, а то както знаете - у нас е специфично изкривено
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фаровете и начин на употреба!?
Collapse
X
-
Халогени вече имам само на дългите и на фаровете за мъгла. Фаровете ми за мъгла са нагласени да осветяват само асфалта и около метър от тротоара, лично съм тествал заслепяват ли насрещна кола.Късите ми светлини са прожекторни фарове с китайски ксенон, настроен по спецификациите на автомобила, имам пръскалки на фаровете и не страдам от мързел да си наливам 6 литра вода ежеседмично.И чавето, явно не си наясно какво представлява прожекторната система при фаровете, защото далеч не е "една" лупа само.Ксенон на рефлекторен фар може да има, но фабрично изчислен фар, при който стъклото е без дефрактори, рефлектора е без дефрактори и със сигурност има ограничител на светлинният сноп, който предпазва да не светиш като слънце срещу хората. И понеже твърде много маймуни се навъдиха на пътя - ще си разваля реглажа на фаровете за мъгла и ще ги настроя да светят за самолети, ще им монтирам по един ксенон и ще изляза така на пътя, че ми писна разни цървули с по една изгоряла лампа и/или с един фар (обикновено ляв) светещ в небето да ме заслепяват.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Виж сега... млади ми, момко... никой не ме може да ме убеди, че по малките градчета и села повече от половината автомобили се движат с неазапалени фарове, защото забравят да си ги пуснат! И стига с това мрънкане! Мрънкането е, когато чакаш да дойде и да ти реши проблема, ние тук дискутираме! Просто исках да разбера дали само на мен ми прави впечатление, че на много места в България масово не се кара на къси светлини и по този начин не се спазва закона, панимаеш?Примера ти с халогените е меко казано некоректен! Фабричните халогени за мъгла в никакъв случай не светят по-далече от късите светлини и не заслепяват насрещно движещи се шофьори за разлика от зле регулирани фарове. Моите халогени светят точно на два метра пред колата и освен в мъгла (не че и тогава има много полза) по друго време не ги пускам най-малкото, защото е З-А-Б-Р-А-Н-Е-Н-О!@Yavor въпрос на навик е, пич... Фаровете на фронтерата нямат нищо общо с контактният ключ и имат зумер против забравяне. Не ми отне много време да им свикна.mitakkk написа:А браво! Обясни им го на колегите дето мрънкат!Инъче доста от "изрядните" с фаровете жулят и на халогени през ноща. И кое е по-опасно да караш с халогени нощем или без фарове през деня???Yavor написа:Тия дето го правят наистина нарочно едва ли са повече от 2-3-5% от шофьорите.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
А и на сина ми (8-ми клас) му прави впечетление и казва - "Тате, виж един с електромер?"Следващият път като го взема с мен ще го накарам да брои колко такива срещаме за час.Vladim написа:Просто исках да разбера дали само на мен ми прави впечатление, че на много места в България масово не се кара на къси светлини и по този начин не се спазва закона, панимаеш?Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Безспорно е така! В по-малките населени места хората се движат главно на малки разтояния примерно от къщи до площада или магазина което е 2-3 преки, и знаят че няма варянт да ги срещне патрука или някои нещо да им каже. И за това си карат без фарове, защо само да цъкат копчето като е безмислено то си се виждаVladim написа:Виж сега... млади ми, момко... никой не ме може да ме убеди, че по малките градчета и села повече от половината автомобили се движат с неазапалени фарове, защото забравят да си ги пуснат!
И по тая логика същите чофери като тръгнат до съседното село/град пак така, може вече и по навик без фарове и така се получава тая тенденция.
Ако някой не го е забелязал това... трябва да излиза повече :D
Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
Явно човек лесно прихваща лошите навици, Коцев! :D Само дето не знам защо говориш така, че едва ли не всички го правим?! А и ще ме извиняваш, ама няма съвсем да се съглася! Покрай местните регистрации, софийските се открояват отдалеч-просто им светят фаровете!коцев написа:Бе като гледам и вас със софийските номера на колите си какви чалъми продавате като дойдете в провинцията може да се каже че ние селянията и вие гражданията сме кантар .

Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
A по селски или по градски е да се кара с включени халогени които са "настроени" обаче да не заслепяват насрещнодвижещите се?коцев написа:Тъй си мислиш ти ама като гледам колко от нас селянията си накупи на лизинг автомобили със Софийски номера , пък карат по селски без включени фарове защото са си тукашни .софийските се открояват отдалеч-просто им светят фаровете!
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар