nikolovvd написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Как така не е длъжен? Всеки, който не е на пътя с предимство е длъжен да изчака преминаващият по пътя с предимство да напусне зоната на предимство. Правилника не ти е ясен явно. Това, че някой дава мигач, не означава, че ще завие по пътя с предимство. Точно тук идва заблудата на всички - законът те задължава да го пропуснеш (т.е. както писах по-напред) да му видиш стоповете, примерно в огледалото и чак тогава да предприемеш безопасна маневра (ето вече иде ред да си пуснеш мигача, ако не си, примерно) по навлизане и освобождаване на кръстовището. Жестоката катастрофа, която е станала - в нея виновен е нарушилият предимството. В АКТ-а му се пише "Отнемане на предимство, грубо непознаване на ЗДП и впоследващо причиняване на тежко ПТП"...Нееднокрано писах, че твърде много хора не познават ЗДвП (ЗДП) и правилника по прилагането му, но явно това е масово.Пак казвам - знак СТОП и в пустинята да е сложен - задължително спираш на него. Знак номер 1 - се спира, когато има причина - т.е. ППС движещо се по пътя с придимство. Може и да не спреш, както някой вече писа, но това ще е в твой ущърб.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
И аз това предложих, ама да го направим официално с писмо.Щото съм бил свидетел на грубо непознаване на ЗДвП (или по-скоро подведени от нееднозначна формулировка) от КАТаджия, при което двама колеги (КАТаджии) спореха кой е прав. Същото важи и за инструктори (като ги знам къде им издават документите и кой ги учиdannybo написа:Хайде днес или утре някой като мине прокрай катаджии да ги пита за тяхното мнение по въпроса. Аз вчера се засилих към едни, но бяха заети с писане на актове и беше навалица.
)
Коментар
-
@jenshen73 - Не си длъжен да чакаш идващия по път с предимство, ако траекториите ви не се пресичат.С неподаването на мигача, водачът на колата по път с предимство в случая заблуждава останалите участници в движението за своята траектория.Колегата nikolovvd говори за следствени дела със загинали хора. Няма значение кой е виновен според протокола на КАТ. Има значение единствено, че ако онзи с камиона е подал мигач, този с колата е нямало да тръгне и е нямало да загинат хора.Затова мигач се подава ВИНАГИ, а и така е записано в закона. Ма не щете да го прочетете, или си го тълкувате както си искате.Пак ти казвам, бъркаш понятията "предупреждаване останалите участници ясно и недвусмислено за предстоящото ти поведение на пътя" и "даване на предимство".
Коментар
-
ЗАЩОТО продължавате да се бъркате - какво подава водача и какво ще прави - както знаем от практиката в 80% от случаите няма нищо общо с реалността. За това ги има знаците. За това наслагват и светофари - щото първосигналността вече е над разума - зелено - тръгни, червено - спри. Чл. 46 (1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без спиране.(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да спрат на ,,стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията, на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които имат предимство.(4) Пътен знак БЗ се поставя в началото на пътя с предимство и се повтаря пред всяко следващо кръстовище по този път. На другите пътища с настилка, които пресичат или се вливат в пътя с предимство, задължително се поставя пътен знак Б1 или Б2. Поставянето им не е задължително, ако тези пътища са без настилка.Таканка. Сега остава и да изтълкувам кога се спира по член 46/1, а?Маймунка му, как мразя да спиря дълго и ненужно, ето ви го казуса в закон, айде къде е мигача? ААА?http://www.maverick2000.net/ZDP/Glawa2-11.htmdikanio написа:Според теорията на Тримата, знак "Стоп" и знак "Пропусни движещите се по пътя с предимство" имат еднакво действие - и пред двата трябва да спреш, независимо от обстоятелствата. Защо тогава ги има и двата? Можеше да сложат навсякъде стопове и да няма 30! страници тема по въпроса.

На всичкото отгоре има номерца кой е първи и кои са следващите - точно като за невярващите в казуса глави в тоя форум. АМАН! Ето ви го копи-пастеТ от ЗАКОНА.
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Вече ви написах, че можете да изпробвате теорията си в София. Ако се разминете с ПТП бягайте да пускате тото, защото късмета е с вас.Лятото, пътувайки за морето минах през В.Търново и Варна. Няма да разказвам подробности, но видях какви ги вършите.Седмици след като бяха пуснали новото кръговото във В.Търново се убедих с очите си, че има водачи, които не са виждали кръгово през живота си, а ако някъде сложат регулировчик става страшно. Софиянци ги виждат през ден такива. Както казва един познат - "Чакам и като ми свирнат отзад потеглям".Във Варна си карат като на състезание. Няма мигач при престрояване, изпреварване на зиг-заг на път с 2-3 ленти с над 100 км/ч (един едва не ме отнесе) и после реват, че било пълно с камери.За Северозападна България пък въобще да не говорим. В този регион за ЗДвП дори не са чували.Няма начин да няма начин!

Коментар
-
@jenshen73Гледаме на последните 3 картинки, които си дал - средната.Така:Вариант 1. Синият автомобил завива надясно и ПОДАВА МИГАЧ за това. Червеният автомобил си минава без да го чака накъдето си иска.Вариант 2. Синият автомобил отива направо и НЕ ПОДАВА МИГАЧ. Червеният автомобил седи и чакаВариант 3. Синият автомобил затива наляво и ПОДАВА МИГАЧ. Червеният седи и чака.Ситуация БСъщата като на картинката, само че червеният автомобил се намира СРЕЩУ синия и иска да продължи направо.Вариант 1. Синият завива надясно като ПОДАВА МИГАЧ. Червеният си минава без да чака, защото траекториите им не се пресичат.Вариант 2. Синият продължава направо като НЕ ПОДАВА мигач. Червеният си минава без да чака, защото пак не им се пресичат траекториите.Вариант 3. Синият завива наляво и ПОДАВА МИГАЧ. Червеният седи и чака.Тук всичко изглежда супер просто, защото имаме само 2 автомобила.Сега си представи по-реалната ситуация, когато на мястото на синия автомобил имаме почти непрекъсната колона от автомобили в час пик.Кога според теб може да мине червения автомобил. Практически, не според закона? Всички завиват и той чака. Има шанс да мине изобщо, ако някой от сините реши да мине направо (или да завие надясно). За надясно - ясно. Ами за направо?Как ще разбере, че може да се промъкне, ако никой не подава мигач?!?Пак, за трети път ти казвам, БЪРКАШ подаването на мигач с имането на предимство. Едното е право за преминаване преди другите, а второто е ЗАДЪЛЖЕНИЕ да уведомиш останалите какво си намислил да правиш, за да могат те да се съобразят с теб.
Коментар
-
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Въпреки че следях темата с интерес, бях решил повече да не пиша, тъй като никой, ама никой на света не може да ме убеди, че движейки се по път с предимство извършвам манера "завиване в каквато и да е посока за включване в друг път" и че мигача е задължителен. Както писах понякога го ползвам, но не защото ме задължава закона, а се страхувам от нечие непознаване на закона. Но тъй като видях включване от страна на моя добър приятел Immortal и то в противниковия лагер не се стърпях. Та можеш ли да ми кажеш, приятелю, кой в Ямбол подава десен мигач движейки се от Биков мост в след Новата автогара, където главния път се отклонява надясно или ляв мигач движейки се в обратна посока? Ще ти кажа: аз понякога по инерция, че въртя волана, но бързо се усещам и го изключвам. Същата ситуация, по същата улица в посока - център. Пътят с предимство се отклонява първо надясно, а после наляво. Искаш да ми кажеш, че и там подавш мигач? Аз пък не! Категорично не подавам мигач и по пътя, който ти беше описал пред х. Туднжа /това по спомен - май това беше/. И съм сигурен, че са малко водачите, който го правят на описаните места, а повечето от тези, който го правят е по инерция, че въртят и кормилото. С най-добри чувства към теб - мнението ти по въпроса няма как да промени доброто ми мнение за твоята личност!Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Такова кръстовища в софия има колко? На 5те кьошета? И има ленти за престрояване, достатъчно показателни за намеренията на водачите.Ще подам десен мигач СЛЕД като навляза в кръстовишето. Т.е. когато ще е ясно, че няма да завия по първата пресечка.Ако искате набодете едно кръстовище със 17 пътя, все тая. И аз съм спорил ей така, за да не се предам, но лошото е, че вие грам не осъзнавате, че инатът ви в този случай може да има реални неприятни последици.Пак питам, някой може ли да изрови темата, в която колегата Женшен и някои други степенуваха знаците?Jimy написа:За този вариант 4,кво правим?Досега само шугарбой и оги28 са отговорили.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
По описаните кръстовища винаги си подавам мигач, защото това е пътя, по който отивам от нас през биковия мост до чичо ми в Каргона.По същия начин подавам мигач, когато в посока Горни Богров (преди хан Богров) за АМ "Хемус" минавам през кръстовището за Горна Малина.Логиката е проста - много хора си купиха книжки и ако не видят мигача хората си потеглят. Няма кой да ме чака да се изнижа от кръстовището, защото там на ден минават десетки хиляди автомобили и ако не успееш да се провреш през колоната може и половин час да чакаш на кръстовището.Защо нито един Софиянец не твърди, че завоя в дискотираното кръстовище се извършва без мигач?venco67 написа:...Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Еврика!!!!Женшен, да се посмеем заедно? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=15:)jenshen73 написа:Лелеее, в тая тема си проличаха всички, които трябва да отидат на проверовъчни изпити. Няма дясностоящ - предмиството е ясно: първо тези които са по "главният" път, след това, тия които са на обърнатия триъгълник и НАЙ-накрая тия дето са на СТОПА! ЗНАК СТОП е най-старшият знак отнемащ всякакви предимства! Хайде всички вкупом да направите едно клас-че опреснително, а?Правото на дясностоящият се гледа тогава и само тогава, когато НЯМА ЗНАЦИ указващи предимство!
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
И какво ще се промени, ако всички подават мигач по пътя с предимство - той пак ще си чака и, така или иначе, шансовете му да премине са, или да има прозорец в колоната от следващи пътя с предимство, или някой да завие надясно по неговата уличка, защото трябва да изчака дори и преминаващия направо. Тоест, и да подават, и да не подават мигач, движещите се по пътя с предимство, той трябва да ги чака, било то, защото си се движат по пътя с предимство, с или без мигач, било, защото продължават направо, пак с или без мигач.Immortal написа:...Сега си представи по-реалната ситуация, когато на мястото на синия автомобил имаме почти непрекъсната колона от автомобили в час пик.Кога според теб може да мине червения автомобил. Практически, не според закона? Всички завиват и той чака. Има шанс да мине изобщо, ако някой от сините реши да мине направо (или да завие надясно). За надясно - ясно. Ами за направо?Как ще разбере, че може да се промъкне, ако никой не подава мигач?!?Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
Реклама
Collapse






Коментар