dannybo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Що смесваш мигачът и отнемането на предимство? Катастрофата ще стане щото оня насреща ми отнема предимството, а не щото аз не съм си пуснал мигача. Ми ако ми изгори и карам кола на която и го сменят само в сервиза, щото трябва да падне полвината предница? Ако ти някъде си написал че е настъпило ПТП щото не съм си дал мигач а не щото съм отнел предимство значи жалко за целата система. Стига си писал в всеки пост че си следовател, че разследваш, че два камиона блъснали три коли щото им отнели предимство. Ако сме на тва кръстовище и ми отнемеш предимство и тръгнеш - ти си виновен, тва е положението. А ако ме пишат виновен на път с предимство, заради недаване на мигач ще си наема най-добрия адвокат и ще ги разкатая, че и разноските щше ми плащат!докладвам тен а модерите за офтопик, щото 60 пъти приказваш някакви неща как някъде си станало нещо, жена ти забравила палачинките, пежото блъснало пожара... кво общо има с темата?по темата аз си давам мигач, щото на пътя има сякакви индианци и ме е страх някой такъв като вас да не си помисли че може да тръгва с мене като ми пресича пътя с предимство, иначе е длъжен да ме чака!!!!!!!nikolovvd написа:Примера, който ви дадох с тежкото ПТП няма за цел установяване на вината, а да ви привлече вниманието какви може да са последиците от НЕ подаването на мигач.Пътен знак Б1 - Пропусни движещите се по пътя с предимство, задължава да пропуснеш МПС движещи се по пътя с предимство. Ако не подадете сигнал (ляв мигач), че продължавате по пътя с предимство, който завива на ляво няма кой да информира чакащият на знак Б1, че ще минете пред него. В този случай той ще потегли, защото според него вие напускате пътя с предимство и продължавате направо. А ако движещият се по пътя с предимство е забравил десния мигач от предишното кръстовище пак ли ще чакате на знак Б1 или ще потеглите, защото ситуацията е аналогична.С други думи - подавате грешни сигнали към околните, те вземат грешни решения и правят грешни манерви предизвиквайки понякога и ПТП. Затова се пишат актове и на двамата участници в пътнотранспортното произшествие. На единия по чл.26, а на другия по чл.50 от ЗДвП и ако имате късмет лежите в една килия, за да си спорите кой е виновен в близките 4-5 години. :D
Коментар
-
Понеже за Н-ти път давате тоя аргумент (вкл. знаещият наизуст закона Женшен), да ви напомня, че в такъв случай се подава сигнал с ръка. Неслучайно присъства в закона този момент, защото мигачите за вас може да са незначителни, но някой тъпак от КАТ е решил, че са важни.adi55 написа:Ми ако ми изгори и карам кола на която и го сменят само в сервиза, щото трябва да падне полвината предница?Brava 1.6 16V 103hp
Коментар
-
Е точно затова и в закона е записано, че трябва да се подава мигач. И никъде това задължение не е отменено.adi55 написа:...по темата аз си давам мигач, щото на пътя има сякакви индианци и ме е страх някой такъв като вас да не си помисли че може да тръгва с мене като ми пресича пътя с предимство, иначе е длъжен да ме чака!!!!!!!
Коментар
-
Имам 16 годишен стаж зад волана и се надсмивам и понякога попържвам шофьори, като теб решили, че мигачът е излишна добавка към МПС-тата! Мисля си, че и на теб няма да ти е приятно, ако например решиш да се включваш в движението от малка улица и някой, който се тътри по нея завие към теб, а ти загубил 10 секунди от живота си! :D Да не говорим, че в големите градове често се извършват резки маневри и мигачът предпазва от ПТП. А пък неизползването на мигач при извънградско каране според мен си е направо малоумщина!Честно казано не разбирам, какво толкова сте казали в над 30 страници спорове!? В закона ясно е указано, кога трябва да използват пътепоказателите и точка! Това, че глобените за неизползване на мигачи са единици е друг въпрос. Убедил съм се, че използването на мигачи помага за моето позициониране на пътя, както и знаците подавани от другите участници ми помагат на мен. И в крайна сметка, за какво е спора? Сигурно всички нормални държави не са в час, че не са забранили мигачите???sugarboy написа:...Неслучайно и в началото казах, че се надсмивам на тези, които дават мигачи. Ако мислех, че са прави, нямаше да им се надсмивам...
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Абе аз защо не го виждам това мнение, няколко човека говорите за изгоряло ядене на котлона, аз никъде не видях подобно мнение на колегата nikolovvd, а уж чета темата непрекъснато?? Може ли линка, или е писано в друга тема? Вижте ся, колеги, цъкнете на този линк, гледайте центъра на картата: ЛИНК за цъканеТова е стандартно кръстовище, на което виждате 4 улици. Главният път завива, всичко е сигнализирано със знаци, преди малко се убедих. Отдавна не съм минавал от там, и забравих за него. То е прекрасен пример за "нашата" позиция. Вервайте ми, докато чаках 1/2 час да ми оправят документите за ГТП - не видях нито, ама НИТО една кола, която да даде мигач, движейки се по гл. път. За сметка на това - абсолютно всяка кола, идваща от запад, и искаща да продължи на изток - излизаше от главния път НАПРАВО с ляв мигач. Моля, обяснете ми поведението на около 300 шофьори (на минута по 4-5 гору долу минаваха, средно, в дввете посоки)? Или това ще е поредният ми въпрос без отговор?Преди минавах сутрин от там за работа, пълзейки в задръстването, и не си спомням на десния завой някой някога да съм видял да дава мигач. Абсолютно всички които се отклоняваха от главния път - напред към ПЖИ-то - го правеха с ляв мигач. Направо, с ляв мигач! Срамота!Airfan - ако 100 човека твърдят нещо, това не го прави истина. Ако намеря 100, които твърдят, че колата ти е зелена - това не променя прекрасния и цвят, нали ?Вие, колеги, в тази тема, успяхте да ме убедите да давам мигач на всяко завъртане на волана! Не защото трябва, не защото законът или някой друг ме задължава, а защото съм сигурен, че има още много като вас, които мислят, че няма нужда да чакат на кръстовище без предимство, и ще решат че няма проблеми да навлязат с мен. Благодаря, ставам от вас, jenshen73, sugarboy - спасявайте се сами в тази тема, аз вече давам мигачи навсякъде.sugarboy написа:Напротив, аз съм наясно, че съм прав и затова написах вече толкова поста в този, иначе безсмислен, спор. Неслучайно и в началото казах, че се надсмивам на тези, които дават мигачи. Ако мислех, че са прави, нямаше да им се надсмивам. А, разискваната ситуация, общо взето, е една и съща, въпреки различните по конфигурация кръстовища, които Оги ви дава, но това е само, за да ви покаже условността на понятието "завой" и че невсичко е така, както изглежда на пръв поглед - примерът от онова кръстовище, дето уж завиваш наляво, пък трябва да го направиш с десен мигач.nikolovvd написа:На тях им е ясно, че не са прави и измислят всякакви ситуации и кръстовища, за да отклонят темата. Жена ми ги принага тези номера. Като забрави яденето на котлона и то загори аз съм виновен, че керамичния плот, който съм монтирал бил много силен. То е казано - "Мъжа е винаги виновен пред КАТ и жена си!".
Коментар
-
Гледам че има едни 300 шофьори които трябва да минат на опреснителен курс със изпит точно на това кръстовище. Хм-м-м, и за к’во дават ляв мигач като няма да завиват.Ако на същото кръстовище влизат един главен и три второстепенни пътя и идвам по главния път и продължавам направо, какъв мигач трябва да дам, моля. Ляв или десен.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Оги, не бъркай поведението на водачите с това какво е написано в закона.ДА, има положения, когато и аз за да продължа направо давам мигач, не защото излизам от пътя с предимство, а за да улесня движението. Де не ни чака една кола огромна и непрекъсната колона от коли кой с мигач, кой без.Аз ще ти дам пък точно обратния пример. цъкАко идваш от ляво на дясно по хоризонталната права бул. "Александър Малинов" пътя с предимство си е наляво пак по него. Централно напред /с лека чупка надясно/ ти се пада ул. "Бизнес парк София".Та поведението на това кръстовище е много интересно. Огромен процент от колите си подават ляв мигач, за да покажат, че минават по пътя с предимство, въпреки че определено си по много по-голямата улица и то означена с предимство, а другата огромна част от хората пък дават десен мигач, че ще продължат направо, което се пада леко надясно, може и това да ги бърка.Та едновременно имаме наблюдение на огромна част хем нарушители, хем в правото си.Точно тук е много интересно. Излез около 18 часа да видиш как ако излизаш от ул. Бизнес парк София, ще се молиш да видиш мигач на някой, тези срещу теб и на тези от дясната страна които са на теб и като видиш такива без мигачи как псуваш, защото не знаеш дали някой няма да те удари, защото е пълна анархия и не знаеш дефакто мигача за какво се ползва.Точно на това кръстовище ако мигача се ползва както трябва (за някой) и се пуска ако завиваш и не го пускаш ако продължаваш, движението ще бъде около 20 пъти по-лесно.За това закона се прави за улеснение. Никога в него няма да се допусне точно такова двусмислие, хем на право с десен мигач, хем на дясно с десен мигач (примерно).Абсолютно друг пример с поведение на водачите, ама точно против закона.Движиш се по ул. "Народно хоро", това е в старата част на Овча Купел. До преди около 1 година нямаше никакъв знак, на пресечната улица "Буземска". Точно там съм израснал. Та по "подразбиране" винаги цялата улица Народно хоро си е с предимство, което никъде обаче не е посочено със знак "пресичане на път с предимство" на доста от пресечните й улици! Дефакто имаш голям брой кръстовища на принципа дясностоящия е с предимство.За доооооста години назад във времето нито веднъж не съм видял някой да спре и да даде път на друг ако се движи по Народно хоро. Това защо е така? Отнемаш брутално предимството на колите, които ти се падат от лявата страна, псуваш (без право според закона), другите ти се извиняват, че не са ти спрели и продължаваш. Ти пример с поведение за един мигач тука си се захванал
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ленче, правото на дясностоящият го знам прекрасно. Сега да ти обясня ли, че няма как РЕГУЛИРАНО с пътни знаци кръстовище изведнъж да получи титлата кръстовище с равнозначни пътища? Очевадно е, че не си наясно със ЗДвП (ЗДП) и това не ти помага особено във СПОРА. Погледни страница 29 или 30 - пак нещо се пробва да се заядеш, но конкретната ми мисъл е да прочетеш закончето, което както писах е доста добре илюстровано. Кръстовище регулирано само със знаци СТОП (4 например)- става такова със равнозначни пътища, но кръстовище на което дори един от знаците е различен - няма как да се получи това за което ме обвиняваш мен. И да - крайно време е проверовъчните, а и шофьорските изпити да са една по-качествена цедка. Убийствата по пътя ще намалеят драстично ако всички знаят, че при знак "Внимание пешеходци" се намалява скоростта. Също и ако самите пешеходци внимават къде пресичат. Относно 32 страничния казус - ще ти кажа само, че по правия път както не даваш мигач - така и не се дава по кривият, но изправен със знак "Път с предимство пред всички останали пътища" и Табела 13 указваща промяната на посоката му. Освен това - дълбоката заблуда е, че докато аз съм на пътя с предимство за останалите водачи важи правото на десния, ако всички са на знак Б1. Всъщност - когато аз, движещият се по пътя с предимство напусна кръстовището - тия, които са на пътищата или пресечките без предимство - да се разбират помежду си с мигачи и/или с клаксони ако щат. Проблема в България се нарича "непознаване на пътната маркировка, знаци и сигнализация на Регулировчика". Ясни са само светофарите.Lane Staley написа:Билкарю, не е заяждане -припомних ти колко несъстоятени глупости разправяше. След като ти не знаеш основни положения в закона като предимство на дясностоящия на равнозначни пътища, но в същото време с огромно самочуствие съветваш хората да ходят на опреснителен и даваш "компетентни" мнения из подобни теми, то аз съм длъжен да покажа на колегите кой е човекът, който ги съветва. Да му видят познанията и тогава да преценяват капацитета му да съветва.От всичките ти постове в онази и в рази тема за мен е ясно, че въпреки всичките ти претенции ти не познаваш закона.За мен на пътя ти си опасен за другите шофьор.jenshen73 написа:Тъй, а на Ленчето Сталий - да и кажа - мацка - по-горе над твоето поредно заяждане - безпочвено, съм пуснал какво и как се прави на тия знаци. Прочети и ми кажи как така знак стоп и знак Б1 стават РАВНОЗНАЧНИ. Няма такова нещо. Ако всички знаци са СТОП - пак няма такова нещо, щото на всички все някой ще е десен.А да, пуснал съм и линк с картинки на закона - добре илюстриран е.Абе то и аз давам мигач - дори, когато няма за когоadi55 написа:по темата аз си давам мигач, щото на пътя има сякакви индианци и ме е страх някой такъв като вас да не си помисли че може да тръгва с мене като ми пресича пътя с предимство, иначе е длъжен да ме чака!!!!!!!
Навици да ге. Ама незнанията и простотията ме дразнят. Всичките спорещи в тая тема са на почина ЕЖК, а мисленето е на заден план. adi55, благодаря за бойното включване. Считам темата за изчерпана, щом и Vladim мощно се включи... 10 секунди загубени от живота, чакайки неподаден мигач или загубен живот от отнето предимство
Ирония...
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Тоя цитат на Женшен ме изуми...Не предполагах,че точно той ще изръси такава свещена дивотия.Нека поясна - знак стоп и знак "пропусни движещите се по пътя с предимство СА НАПЪЛНО РАВНОЗНАЧНИ В ОПИСАНИЯ СЛУЧАЙ! Няма такова нещо като страрши забраняващ знакLane Staley написа:Еврика!!!!Женшен, да се посмеем заедно? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=15:)jenshen73 написа:Лелеее, в тая тема си проличаха всички, които трябва да отидат на проверовъчни изпити. Няма дясностоящ - предмиството е ясно: първо тези които са по "главният" път, след това, тия които са на обърнатия триъгълник и НАЙ-накрая тия дето са на СТОПА! ЗНАК СТОП е най-старшият знак отнемащ всякакви предимства! Хайде всички вкупом да направите едно клас-че опреснително, а?Правото на дясностоящият се гледа тогава и само тогава, когато НЯМА ЗНАЦИ указващи предимство!
Ако искаш може до края на века да спориш,но това няма промени факта,че си в адското заблуждение и недвусмисленото ти поведение на "най-знаещия" в случая издиша отвсякъде. Не тълкувай закона,той не се тълкува,той се спазва стриктно! Ако искаш го прочети ,ако искаш се консултирай с КАТ, ДАИ и който още искаш,но ми повярвай,ако няма да го направиш-в случая казвам истината.
ex.Мареа ТД100
Коментар
-
@paralesa: Я пак бе баце? Значи - имаш знак STOP и знак Б1 - на едно кръстовище, кой знак ще уважиш? И къде видя равнозначието им специално в закона? Аз не успях да видя нейде да е написано, че те са РАВНОЗНАЧНИ.Цитирам:@kuku: ако смяташ, че извършваш маневра за теб важи този текст:Чл. 46 (1) Пътен знак Б1 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да пропуснат движещите се по пътя с предимство, което може да стане и без спиране .(2) Пътен знак Б2 указва на водачите на пътни превозни средства, че са длъжни да спрат на ,,стоп-линията", очертана с пътна маркировка, или ако няма такава - на линията, на която е поставен знакът. Преди да потеглят отново, водачите са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които имат предимство.Според мен карането по път с предимство независимо, че физически завива не е маневра. Отклоняването от пътя с предимство обаче е маневра и винаги го правя с подходящият сигнал.Чл. 28 (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за намерението си да извърши маневра, водачът на пътното превозно средство подава следните сигнали: 1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за завиване наляво или за отклонение наляво; 2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение надясно.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Да, задължително, не си ли чел ЗДП, чл. 25 и чл. 26? Нали завиваш, завиването е маневра, даваш мигач. Ти просто не си наясно. Може да ги финтираш - разменяш кабелите на мигачите и отпред мига ляв, отзад - десен, а на калника - и двата. Е тогава може да си ходиш накъдето си искаш и всички ще те чакат.Kuku написа:Сa, последно, да подавам ли мигач, когато завивам по път с предимство?
Коментар
-
Буахахахаogi28b написа:Да, задължително, не си ли чел ЗДП, чл. 25 и чл. 26? Нали завиваш, завиването е маневра, даваш мигач. Ти просто не си наясно. Може да ги финтираш - разменяш кабелите на мигачите и отпред мига ляв, отзад - десен, а на калника - и двата. Е тогава може да си ходиш накъдето си искаш и всички ще те чакат.Kuku написа:Сa, последно, да подавам ли мигач, когато завивам по път с предимство?
Муахахаха, Уахахахаха... И спирането на знак STOP не е задължително ако в ляво от теб кръстовището е със знак Б1... щото си му десен... муахахахахахааааааа
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse






Коментар