Дизел не купувам - само ако е служебен!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кое е по-добре - Дизел или Бензин
Collapse
X
-
Е аре ся!Много сте радикални с Пинко 168.Отивате в крайност на която на Пинко бих му противоречал с факти и цифри, ама нейсе.Просто е 23ч вече и няма време.Ако дойде на "Копринка" ще поговорим.По думите Ви, трябва вече до просешка тояга да съм стигнал щото карам дизел 13 години.Ами не е така.Не отваряме приказка за факта,че двигателят е много по-издръжлив при експлоатация,повече износоустойчив, по иконмичен, с по-голямо КПД,по-еластичен и още много "по"бих написал.Относно маслата, че били по-скъпи, това е една неистина просто.При модерните машини се сменят на същите интервали както бензиновите.Но затова от частнят случай да правим общо твърдение е също неистина.Имам предвид качествата на родната ни нафта.Да това е така, защото на руските говеда от Бургас не им се дават пари за нови инсталации за сероочистка, които струват около 100 милиона долара.Но мисля,че просто ЕС ще ги принуди.Ами не чувате ли в цяла Европа как на 60% от колите "тракат" дизели.И тъпите американци вече взеха да се ослушват с тези цени на петрола,ама много път трябва да изминат да си подобрят качеството на нафтата.Пък има и алтернативни горива, биодизел.. за екология няма да отваряме темата.Спорът е вечен и просто няма смисъл да го водим.Лично за мен дали карам бензин или дизел от финасова страна е абсолютно без значение.На Пунтото никога не съм слагал друго освен СПРИНТ/АЛПИН дизел.. проблеми съм нямал ,а той доколкото виждам от доста време е по-скъп от А-95.Е като закъсам,ще посегна на запасите от олио на сина ми.Той от доста време кара семейното Рено 1.6d само на отработено олио.За сега ефекта е,че джоба му е доста по-пълен, много,ама много по-малко пуши,по-меко работи и повече върви.Е, сменя филтри по-често,ама неговите са по 4.90 лв.Stilo написа:Дизел не купувам - само ако е служебен!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Доста апокалиптична картина. Всъщност, не се обиждай но да ти напомня че говориш за много париpinko168 написа:Вече два дизелови автомобила разкарахме заради високите и непосилни ремонти - Шкода Октавия 1,9 TDI 110 к.с. ’02 и Форд Мондео ’03(новичко от МотоПфое) - за три години и 110 000 км само Шкодата 3 пъти чупи турбо (3х2600 лева парчето), 7 дебитомера (7х700 лева парчето) и един интеркулер (900 лева)Мондеото почна да му тече нафтовата помпа (8400 лева) и баща ми го продаде набързо, сегашния собственик да му мисли.
Хм... Не коментирам...И какво му се случи пък на интеркулера? Аз веднъж сменявах, след катастрофа. Казаха ми нещо подобно като цена и се изхилих на развален испански. Намерих втора употреба за около 100лв - не е нещо което се амортизира и не разбирам освен да се счупи механично какво друго би наложило смяната му
За разходите може и да си прав - по-високи са, аз сменям масло на около 7000км, и то заради турбината. За нафтата също - кофти е, слагам по малко двутактото масло, сменям и по-често горивен филтър.В зимни условия имам 3 годишни наблюдения - температурата няма никакво значение - винаги паля по един и същи начин, преди още да направи 1 оборот
Абе накратко - трябва да минавам в скоро време на бензин и го намирам за абсолютен ДАУНГРЕЙД, крачка назад един вид.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Ако това което пишете се отансяше за ФИАТ аз направо нямаше да повярвам... Май коментирахме за дизел на ФИАТ?Чудя се защо дизелите са по-скъпи? Нормално пазара определя цената и е странно дизела да е по-лош и неизгоден от бензина и в същото време да е по-скъп.Аз мисля, че при изброените случаи има нещо друго, което няма нищо общо със самата кола...FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Дизеловите автомобили са по-скъпи основно заради по-големия ресурс на двигателя.Ако става въпрос за дизел на ФИАТ - мисля че е по-добре от бензинов - така мислят и от Опел, дето слагат на дизеловите подвижни ръждоносци двигатели от ФИАТ (то само това им е хубавото на тия коли
). Иначе в нашия край дизели карат само работещите в БДЖ или шофьорите на автобуси и камиони - по разбираеми причини
Всичко останало е на газ.
Коментар
-
gdd55
Хах 97 година дизел карам нищо не съм барал по него кви са тия нови коли счупени
ТЕмата е бензин или дизел ,не бензин или газ и е май за фиат.На бензиновите коли сигурно не се сменя горивен филтър сигурно не им се сменя на всяка смяна на маслото масленият филтър апък може и да нямат въздушен филтър.Апък тва скъпо масло аз Карам с кастол GTD Magnatec, a цената на бензиновия кастрол GTX Magnatec e една и съща не виждам разлика да има.Тва ми е първият дизел който имам и карам и смятам само турбо дизели да крам.Апък тва газта е най голямата мизерия там че ще дам 4лв на 100км ако карам на бензин вместо на газ голяма работа няма да забогатея с тях
Коментар
-
Доста пържени картофки маате май у вас!Nino написа:Е като закъсам,ще посегна на запасите от олио на сина ми.Той от доста време кара семейното Рено 1.6d само на отработено олио.За сега ефекта е,че джоба му е доста по-пълен, много,ама много по-малко пуши,по-меко работи и повече върви.Е, сменя филтри по-често,ама неговите са по 4.90 лв.

Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Специално за JTD 105 карането на газ с еквивалентен бензинов двигател не е по-изгодно отколкото на дизеловия двигател! Става дума като като разход на гориво...За други скъпи/специални част не съм сменял и се надявам да не ми се налага и за това нямам мнение дали е скъпо или не..FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Темата е бензин или дизел, Явор, който е пуснал темата, никъде не споменава за Фиат.Интеркулера се наложи да бъде сменен след една доста страховита случка с Октавията: връщах се от Ловеч и малко след Брестница колата почна да ускорява, без да и подавам газ. Веднага спрях и се опитах да угася двигателя, завъртях ключа, но тя не угасна, а продължи да се форсира, даже извадих ключа, но двигателя си работеше и се форсираше яко - 5000-6000 оборота(стрелката на оборотомера опираше в ограничителя), страхотен вой и рев, от ауспуха излизаха гъсти облаци синкаво-черен дим, температурата на антифриза застрашително се качваше.Отворих капака, отпрах пластмасовия капак върху мотора и се опитах да намеря маркуча за нафтата. намерих го, откачих скобата и го изскубнах, мотора продължи да работи и без нафта....Накрая се видях в чудо, изтеглих ръчната, вкарах първа скорост и пуснах съединителя, замириса яко на подпалено феродо и мотора угасна. После пътна помощ и в сервиза.Оказа се, че лагерите на турбото (второто турбо на тази кола) са се разбили и почнали да пускат яко масло, което влиза в цилиндрите и изгаря, колкото са по-високи оборотите, толкова повече масло нагнетява маслената помпа и още толкова се вдигат и оборотите, абе омагьосан кръг.Затова двигателя работеше и без грам нафта, затова и не сработваше ограничителя на оборотите, той спира нафтата.Та затова се наложи да се смени интеркулера, беше пълен догоре с масло, което от високата температура се беше изпекло като кирпич и го беше задръстило. Нямаше как да се измие просто.Колата беше на 96 000 км и на 2 и половина години, карана внимателно, след всяко по-яко шпорене съм я оставял да поработи на място 2-3 мин да поохлади турбината.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Vladim написа:
Доста пържени картофки маате май у вас!Nino написа:Е като закъсам,ще посегна на запасите от олио на сина ми.Той от доста време кара семейното Рено 1.6d само на отработено олио.За сега ефекта е,че джоба му е доста по-пълен, много,ама много по-малко пуши,по-меко работи и повече върви.Е, сменя филтри по-често,ама неговите са по 4.90 лв.


Ти ме подсети, отдавна не съм карал жена ми да изпържи.Пък то си дойде и биреният сезон.Не, изкупува го от ресторанти, а самият той работи във "Ветрило" - нашата пицария.Нещата са сериозни изобщо не се шегувам.Миналата седмица ходи до Пловдив да му сложат специално устройство за подгряване на олиото и клапан за превключване на нафта/олио.Като бонус му дали и 10л отработено трансформаторно масло.Това било "черният хайвер" за диз.мотор.Наистина с него работи най-добре и изобщо не пуши, но се намира трудно и е скъпо 90ст-1лв срещу 20-30ст-олиото.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Благодаря за обстойните коментари колеги.Темата съм я пуснал защото се колебая каква кола (Брава ще е - след като жената ме отряза за Мареа - "аа, не, само не комби") да си купувам. Бензиновия някак 1,6 16V по ми е на сърце, но пък ми писна да се занимавам с газ (а иначе няма как), все да ми е полу-пълен багажника от бутилката и да дебна къде сипват газ а не въздух.Нафтови коли съм карал ама все нови, нещо имам уплаха от стари дизели, но пък си караш кола без модификации и със доста ниски текущи разходи (особено че мога да намирам нафта на 1,10 - 1,20) и най важното която след 2-3 год реша да сменям - по-лесно продаваема като е дизел....Моя режим си е основно градско и то в малък град където колите особено зимата не успяват да загреят - затова питам. А Pinko - ФИАТ търся естествено, как може изобщо да се съмняваш....Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
gdd55
Mойта е СЕДАН защо трябва Мареа комби да взимаш няма ли седани ?Yavor написа:.........(Брава ще е - след като жената ме отряза за Мареа - "аа, не, само не комби") да си купувам........
Коментар
-
Мен пък не ме кефи...Сори...gdd55 написа:Mойта е СЕДАН защо трябва Мареа комби да взимаш няма ли седани ?Yavor написа:.........(Брава ще е - след като жената ме отряза за Мареа - "аа, не, само не комби") да си купувам........
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Пинко каква история разказа за интеркулер и масло, направо наструхвам :о)Аз карам такава служебна Октавия и съм я пръсвал от каране, няма внимателно и няма галене, тая Октавия го знаеше пъта София Варна по всяко време, колко съм я шпорил си е само между нея и мене ...Обаче за толкова времесамо веднъж задръсти турбото, щото бях загубил корите отдолу и от лугата и мръсотията някаква системка се беше задръстила .... Тоя дизел за мене си е жесток.Новата служебна е Тюран, 1,9 попма дюза - държеше 180 на магистралата като стой та гледай и имаше такава динамика си беше удоволствие направо ...Дизел на старо - само с чичо доктор иначе може да лапнеш нещо което да не можеш да сдъвчеш.Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар