Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кое е по-добре - Дизел или Бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кое е по-добре - Дизел или Бензин

    Здравейте колеги,искам да ви задам един въпрос който ме мъчи покрай желанието за покупка на нов автомобил.Не мога да реша кое е по-добре - бензинова кола (евентуално с АГУ) или дизелова.Плюсовете и минусите на двата варианта са много и не мога да преценя. Карал съм много бензинови и много дизелови коли. Моят опит сочи че дизела е по-икономичен, но по-шумен, с по трудна поддръжка и понякога особено зимно време прави номера - било заради гориво или свещи или нещо друго... Бензина е по понятен, но по гълтащ финаси, но пък капризен откъм електроника и датчици, за сметка на това е тих, с мека работа и т.н.Малко повечко опростих нещата ама просто събирам мнение в момента...
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    #2
    Здравей,доколкото занм изкаш да си вземеш мареа комби. Ами по-добре си вземи дизел ако ще я караш често. Моята не я жаля никък и удрям 13...15л., дизела ще е на 9....10. т.е. 2 пъти по-евтино. Газ да си сложиш на комбито е много кофти защото ще развалиш перфектния багажник. Е може и на мястото за резарвната гума ама ще останеш без крикове, ключове...ала бала.Аз се колебаех между 2.4тд или 1.8 и май посгреших въпреки, че разхода е водещ за мен.

    Коментар


      #3
      Колега не, че имам голям опит ама по мои наблюдения дизелът е по-добър (ако говорим за нов) ако не си е до късмет Ей ако не си купиш FIAT ще ти се разсърдя Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
      FIAT Punto 1.6ELX 90hp. 94 г.

      Коментар


        #4
        Ако си купуваш чисто нова кола - дизел, ако е 2ра употреба - бензин. Това е моето мнение. Тия дизели са скъсани от каране в европа.
        Bravo 1.6 16v

        Коментар


          #5
          chris написа:
          ......... Тия дизели са скъсани от каране в европа.
          Това май е вярно.

          Коментар


            #6
            Mitko написа:
            chris написа:
            Ако си купуваш чисто нова кола - дизел, ако е 2ра употреба - бензин. Това е моето мнение. Тия дизели са скъсани от каране в европа.
            Дизела не се плаши от каране. Двигателите са нискооборотни и носят без ремонт по 500 000км.
            Е да де, точно това исках да кажа - те са си на по 500 000 км.
            Bravo 1.6 16v

            Коментар


              #7
              chris написа:
              Е да де, точно това исках да кажа - те са си на по 500 000 км.
              Е стига де... те само дизелите са юркани, бензинките идват на по 100 000км! Всички коли са юркани, номера е да попаднеш на малко по-неюркана А относно дизела и зимата... трябва да ви кажа, че зимата моята TD100 палеше по-лесно от сега! При минус 16 градуса подгравах и след 2 секундно въртене колата палеше. Е, разбира се в големите студове бях сложил добавка против замръзване.
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Не, бензинките са на по 200 000 хил.
                Bravo 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Vladim написа:
                  chris написа:
                  Е да де, точно това исках да кажа - те са си на по 500 000 км.
                  Е стига де... те само дизелите са юркани, бензинките идват на по 100 000км! Всички коли са юркани, номера е да попаднеш на малко по-неюркана А относно дизела и зимата... трябва да ви кажа, че зимата моята TD100 палеше по-лесно от сега! При минус 16 градуса подгравах и след 2 секундно въртене колата палеше. Е, разбира се в големите студове бях сложил добавка против замръзване.
                  Мойта и тя зимата палеше без празен ход на въртене а сега я чувам че има едно празно въртене и тогава пали Най-много се кефя на господата дето все им мирише на нафта,как въртят като ненормални докато има заплаят бензиновите коли.А по въпроса дали е износен един дизел ами преди да се купи има сервизи.Аз исках да си взема Брава,ама от 100 на нито една не и работеше турбината или пък нямаха компресия.Ама не съм ги карал на сервиз а тръгнах от Бургас с Дизелджии от Дарс АУТО и Тойота сервайз имаше само вдигни капака завърти дай малко газ ай чао

                  Коментар


                    #10
                    chris написа:
                    Не, бензинките са на по 200 000 хил.
                    Ахаа... и, каква е тази закономерност коли по едно и също време произведени да са с навъртени 300 000км разлика? Честно казано без да се обиждаш говориш наизуст малко!
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #11
                      Разбира се, че не се обиждам. Просто в европа на е както тука да гледаме кво ще ни е по-икономично и да си броим стотинките. Там дизелите са служебни и не се спират по цял ден. Ти го мани тва, че всички коли са взети от някой пенсионер дето не я изкарвал от гаража.P.S. А то е ясно, че няма закономерност, избъзиках се за бензинките, просто са карани по-малко, а не чак толкова.Естествено вече е по-различно в европа с новите коли - сега купуват дизели, но преди 7-10 години си беше така както ти казвам.
                      Bravo 1.6 16v

                      Коментар


                        #12
                        JTD това е най икономичния избор ВЕРВАЙТЕ миТова двигателче има много пюсове а като за семейна кола е номер едно-нискооборотно(пее.пее с 130км)
                        Alfa Romeo 146 JTD

                        Коментар


                          #13
                          И аз удрям едно субективно рамо на дизела (по-специално JTD)... сигурно ще сме единствения автомобилен форум дето дизела да събира толкова много гласове.. но какво да ги правиш ФИАТ като правят добри дизели
                          FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                          Коментар


                            #14
                            След толкова много привърженици на дизела, аз пък съм за бензина. Всичко е въпрос на избор и компромис, всеки избира сам. Бензинов двигател: бензина безспорно е по-скъп от дизела и дава по-голям разход, но пък поддръжката е многократно по-евтина. Така че за кола втора употреба аз съм за бензинов двигател.Газова уредба - да, ако е фабрично монтирана. Иначе все ми се струва, че това, което е измислил съответния производител, е престъпление да се заменя със самоделки, правени в някой гараж.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              Начи, в семейството освен моите италианки Уно и Капа имаме още Тойота Авенсис D4-D 2004-ти набор, Форд Галакси 2,3 16в - 2000 г. и Волво XC90 D5 2006 (на две седмици е)Като разходи по поддръжката дизелите излизат по-скъпо от бензиновите, въпреки маааалко по-ниския разход.Вече два дизелови автомобила разкарахме заради високите и непосилни ремонти - Шкода Октавия 1,9 TDI 110 к.с. ’02 и Форд Мондео ’03(новичко от МотоПфое) - за три години и 110 000 км само Шкодата 3 пъти чупи турбо (3х2600 лева парчето), 7 дебитомера (7х700 лева парчето) и един интеркулер (900 лева)Мондеото почна да му тече нафтовата помпа (8400 лева) и баща ми го продаде набързо, сегашния собственик да му мисли.Шкодата беше купена чисто нова от магазина, тогава даваха 1 година гаранция.Ще дам пример за текущи разходи с две от колите, които карам най-често, Капата и АвенсисаТойотата гори средно 9 литра нафта на градско - 16 лв/100 кмКапата гори средно 12 литра газ градско - 10 лв/100 кмНа дизеловите двигатели маслото се сменя два пъти по-често, самото масло е около 3 пъти по-скъпо, филтри (нафтови и маслени и въздушни) също са цифраДизел има смисъл, ако караш над 50 000 хиляди на година, поне, и пак не е сигурно, че ще си на далавераП.П. Дизелите са по-скъпи, по-добре за разликата от 1500 лв(толкова средно са по-скъпи дизеловите от бензиновите модели на старо) да монтираш един газов инжекцион и да караш на 10лв/100Освен това нафтата в БГ е лайняна и зимата си е приключениеОткакто се опари с Мондеото и Октавията, баща ми реши да кара само чисто нови дизели, и то само докато са в гаранция, догодина продава Тойотата(3 г. гаранция), след 2 години ще продаде Волвото.
                              Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                              Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                              Коментар

                              Working...
                              X