Здравейте колеги,искам да ви задам един въпрос който ме мъчи покрай желанието за покупка на нов автомобил.Не мога да реша кое е по-добре - бензинова кола (евентуално с АГУ) или дизелова.Плюсовете и минусите на двата варианта са много и не мога да преценя. Карал съм много бензинови и много дизелови коли. Моят опит сочи че дизела е по-икономичен, но по-шумен, с по трудна поддръжка и понякога особено зимно време прави номера - било заради гориво или свещи или нещо друго... Бензина е по понятен, но по гълтащ финаси, но пък капризен откъм електроника и датчици, за сметка на това е тих, с мека работа и т.н.Малко повечко опростих нещата ама просто събирам мнение в момента...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кое е по-добре - Дизел или Бензин
Collapse
X
-
Здравей,доколкото занм изкаш да си вземеш мареа комби. Ами по-добре си вземи дизел ако ще я караш често. Моята не я жаля никък и удрям 13...15л., дизела ще е на 9....10. т.е. 2 пъти по-евтино. Газ да си сложиш на комбито е много кофти защото ще развалиш перфектния багажник. Е може и на мястото за резарвната гума ама ще останеш без крикове, ключове...ала бала.Аз се колебаех между 2.4тд или 1.8 и май посгреших въпреки, че разхода е водещ за мен.
-
Mitko написа:chris написа:Ако си купуваш чисто нова кола - дизел, ако е 2ра употреба - бензин. Това е моето мнение. Тия дизели са скъсани от каране в европа.Bravo 1.6 16v
Коментар
-
chris написа:Е да де, точно това исках да кажа - те са си на по 500 000 км.Всички коли са юркани, номера е да попаднеш на малко по-неюркана
А относно дизела и зимата... трябва да ви кажа, че зимата моята TD100 палеше по-лесно от сега!
При минус 16 градуса подгравах и след 2 секундно въртене колата палеше. Е, разбира се в големите студове бях сложил добавка против замръзване.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
gdd55
Vladim написа:chris написа:Е да де, точно това исках да кажа - те са си на по 500 000 км.Всички коли са юркани, номера е да попаднеш на малко по-неюркана
А относно дизела и зимата... трябва да ви кажа, че зимата моята TD100 палеше по-лесно от сега!
При минус 16 градуса подгравах и след 2 секундно въртене колата палеше. Е, разбира се в големите студове бях сложил добавка против замръзване.
Най-много се кефя на господата дето все им мирише на нафта,как въртят като ненормални докато има заплаят бензиновите коли.А по въпроса дали е износен един дизел ами преди да се купи има сервизи.Аз исках да си взема Брава,ама от 100 на нито една не и работеше турбината или пък нямаха компресия.Ама не съм ги карал на сервиз а тръгнах от Бургас с Дизелджии от Дарс АУТО и Тойота сервайз имаше само вдигни капака завърти дай малко газ ай чао
Коментар
-
Разбира се, че не се обиждам. Просто в европа на е както тука да гледаме кво ще ни е по-икономично и да си броим стотинките. Там дизелите са служебни и не се спират по цял ден. Ти го мани тва, че всички коли са взети от някой пенсионер дето не я изкарвал от гаража.P.S. А то е ясно, че няма закономерност, избъзиках се за бензинките, просто са карани по-малко, а не чак толкова.Естествено вече е по-различно в европа с новите коли - сега купуват дизели, но преди 7-10 години си беше така както ти казвам.Bravo 1.6 16v
Коментар
-
След толкова много привърженици на дизела, аз пък съм за бензина. Всичко е въпрос на избор и компромис, всеки избира сам. Бензинов двигател: бензина безспорно е по-скъп от дизела и дава по-голям разход, но пък поддръжката е многократно по-евтина. Така че за кола втора употреба аз съм за бензинов двигател.Газова уредба - да, ако е фабрично монтирана. Иначе все ми се струва, че това, което е измислил съответния производител, е престъпление да се заменя със самоделки, правени в някой гараж.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Начи, в семейството освен моите италианки Уно и Капа имаме още Тойота Авенсис D4-D 2004-ти набор, Форд Галакси 2,3 16в - 2000 г. и Волво XC90 D5 2006 (на две седмици е)Като разходи по поддръжката дизелите излизат по-скъпо от бензиновите, въпреки маааалко по-ниския разход.Вече два дизелови автомобила разкарахме заради високите и непосилни ремонти - Шкода Октавия 1,9 TDI 110 к.с. ’02 и Форд Мондео ’03(новичко от МотоПфое) - за три години и 110 000 км само Шкодата 3 пъти чупи турбо (3х2600 лева парчето), 7 дебитомера (7х700 лева парчето) и един интеркулер (900 лева)Мондеото почна да му тече нафтовата помпа (8400 лева) и баща ми го продаде набързо, сегашния собственик да му мисли.Шкодата беше купена чисто нова от магазина, тогава даваха 1 година гаранция.Ще дам пример за текущи разходи с две от колите, които карам най-често, Капата и АвенсисаТойотата гори средно 9 литра нафта на градско - 16 лв/100 кмКапата гори средно 12 литра газ градско - 10 лв/100 кмНа дизеловите двигатели маслото се сменя два пъти по-често, самото масло е около 3 пъти по-скъпо, филтри (нафтови и маслени и въздушни) също са цифраДизел има смисъл, ако караш над 50 000 хиляди на година, поне, и пак не е сигурно, че ще си на далавераП.П. Дизелите са по-скъпи, по-добре за разликата от 1500 лв(толкова средно са по-скъпи дизеловите от бензиновите модели на старо) да монтираш един газов инжекцион и да караш на 10лв/100Освен това нафтата в БГ е лайняна и зимата си е приключениеОткакто се опари с Мондеото и Октавията, баща ми реши да кара само чисто нови дизели, и то само докато са в гаранция, догодина продава Тойотата(3 г. гаранция), след 2 години ще продаде Волвото.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар