Така колоната се движеше бавно - около 75-80км. Тоест в рамките на закона. Когато започнахме да изпреварваме явно са намалили скоростта защото не беше трудно да се изпревари т.е. ние се прибрахме в лентата с около 90-95км. защото имаше време да отбием, без да се налага екстремно спиране. Обеснявам си го с факта, че ТИР-аджията е видял поста и е намалил, защото има ограничение точно преди "Кемера" 80/60/40. Т.е. ние сме се прибрали много преди 40, мисля, че на 60 влезнахме с около 80. Имаха радар, които не ни е засякъл, нито пък имаше някакъв намек за превишена скорост. До сега не съм обръщал внимание, но като патувам пак натам, с точност ще определя колко метра след започване на непрекъснатата линия сме се прибрали. Бяхме доста далеч от завоя за моста това мога да кажа и пак да добавя, че графиката ми не пресъздава 100% реалната ситуация. Разстоянията между ТИР-а и поста бяха по-дълги.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Интересна ситуация за АКТ
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Че трябва да се пълни е ясно.Случката е на моста при Казичане.Движа се в посока зелената стрелка, полицаите са зелената точка.Има знак "Забранено изпреварването", дори и на картата от GE ясно се вижда,че има непрекъсната линия.Аз тръгвам да изпреварвам, но в моето платно т.е. не навлизам в насрещното. Ясно се вижда, че има достатъчно място за 2 коли.Всъщност изпреварвам не е точната дума, защото се движа с максимално разрешената скорост там, 40-50км/ч беше.Както и да е, спират ме - защо съм изпреварвал другите коли, нямало право да карам един до друг с тях и т.н.въпреки, че има достатъчно място.И тук идва интересното - акта който ми правят не е за неправилно изпреварване, а по чл.6.Чл. 6. Участниците в движението: 1. съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка; 2. изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировката на пътя и правилата за движение.Нито светлинните сигнали, нито пътните знаци или пътната маркировка забраняват да се движапо този начин, сигнали от длъжностните лица пък е абсурд да видиш, тъй като там е възвишениеи полицаите ги виждаш, когато вече няма смисъл от всякакви сигнали.Както и да е, акта си е налице, отидох в КАТ да подам възражение, но отговора беше, че актове до 50лв. не се обжалват (глобата ми беше 20лв.)100% съм сигурен, че при дело акта ще се отмени, но нямам нерви да се занимавам с това.А явно те и на това разчитат.Immortal написа:Или бюджета трябва да се пълни... да се заработват премиални...
[/img]
Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
По-голяма тъпотия не бях чел скоро. С други думи - нека двама-трима тъпак с ТИР да смажат няколко леки коли, да се научат да не изпреварват големите камиони?!? Коцев, не знам за другите ама омръзва вече да повтаряш, че си шофьор от 19.... година. Ти се изкара, че и на 75 години ще си най-големия шофьор. Еми няма да си. За мен добрия шофьор си личи в екстремните ситуации и как реагира в тях. В такава ситуация можеш да попаднеш дори и ти. Лично аз съм попадал в много такива, като всеки от нас, 4-5 от които критични. За мен шофьор с хх години стаж, каращ с 50 и виждащ само на 2 метра пред колата си, не може да се нарече добър шофьор. НЕ визирам теб. И защо след като три коли не изпреварват ТИРовете, това означава, че няма условия за това?????????? Че то има мърди дето и с 20 ще се мъкнат след камион и аз трябва да ги чакам ли?fuoco написа:Точно на камионите би била най-адекватна роля да въдворяват ред по пътищата, тъй като полицията не може да е навсякъде, а те са най-разумните и справедливи водачи, а и най-защитени, заради масивността си, по мои наблюдения.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Колеги, вчера ми се случи нещо интересно и все още не знам какво да очаквам. С две думи, от Монтана към Враца се спускам и изпреварвам камион на непресеченна линия. В долчинката зад едно дърво ме чакаха ченгета, спират ме и ми обясняват, че ме спират за неправилно изпреварване и превишена скорост. Питат ме дали съм видял с колко карам, казвам им не, а те отвръшат 110. Но никъде нищо не ми показаха на радар.Както и да е де, почнаха да ми обясняват колко ще ми е глобата (споменаха нещо около 50 лв), как не било хубаво да си разваляме неделния ден и помислих, че ми играят театър за пари. Вече беше отворил някакъв тефтер и пишеше. Продължи да ми обяснява как не трябва да си разваляме хубавия ден и в един момент след като си записа данните ми ми върна документите и ми пожела приятен ден.И сега идва въпроса:1) Дали наистина си е търсил пари и ми е върнал документите с идеята да му ги върна с някой лев вътре, но аз не съм се усетил и съм си тръгнал2) Дали пък ме е пуснал ей така от добра воля3) Има ли шанс след като ми записа данните в някакъв тефтер да ми пратят честитка. Из между всичките глупости, които изговори, освен че в началото ме оповести колко ще ми е глобата, към средата на монолога му и ми вметна нещо от сорта "... ще се разходиш в София (до КАТ предполагам) и толкова"Още като ми върна документите бая се озадачих, но някак ми стана неудобно да се върна и да го питам
Коментар
-
Колега, затова законодателят е написал в правилните, е можеш да изпреварваш само един автомобил. Оттам нататък всеки си носи отговорността.ogi28b написа:Още не се е родил този, който при скорост от 100+ км/ч може да види и прецени добре как изглежда маркировката половин километър по-напред, и дали ще успее да се върне докато е все още непрекъсната. Нима твърдите че шофьорът е трябвало да намали, и да изчака цялата колона от ТИР + 3 коли да го подмине, за да се върне докато още е непрекъсната линията? Недай боже друг да е етръгнал да ги изпреварва, и да се получи - "докато караш в насрещното, някой да те натресе отзад"Катаджията също, ако ти си катаджията и всеки който нарушава те занимава с разни версии , ще бъдеш ли балъка, който добродушно се съгласява и става на задник, когото пък всички ще нареждат, ако въпросните младежи се изтрепят след 10 км, продължавайки да се движат по метода "шейна в леден улей" - накъдето отиде и както мине... След акто катаджиите не са ги застреляли край колата, дори и не са ги пребили, а само са извършили задълженията си според закона, значи са направили най-важното- това, което всички изискваме от тях- да контролират движението по пътищата и да санкционират нарушенията, та те ако и това не вършат, давате ли си сметка, какво ще е по пътищата?! С пословичната безотговорност и простащина на не особено грамотния Бай Ганьо?!ogi28b написа:В ситуацията колегата е постъпил напълно и най-правилноAlfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Ти полицай ли си? Май си? Значи правилно ли е след като извърши задълженията си и разбра, че не сме съгласни с него да дописва акта? Или беше по правилно като турчина, които беше спрян преди мен да се размина с 20-30лв. Него може и с 50EU да го цапнал.Plastex написа:Колега, затова законодателят е написал в правилните, е можеш да изпреварваш само един автомобил. Оттам нататък всеки си носи отговорността.ogi28b написа:Още не се е родил този, който при скорост от 100+ км/ч може да види и прецени добре как изглежда маркировката половин километър по-напред, и дали ще успее да се върне докато е все още непрекъсната. Нима твърдите че шофьорът е трябвало да намали, и да изчака цялата колона от ТИР + 3 коли да го подмине, за да се върне докато още е непрекъсната линията? Недай боже друг да е етръгнал да ги изпреварва, и да се получи - "докато караш в насрещното, някой да те натресе отзад"Катаджията също, ако ти си катаджията и всеки който нарушава те занимава с разни версии , ще бъдеш ли балъка, който добродушно се съгласява и става на задник, когото пък всички ще нареждат, ако въпросните младежи се изтрепят след 10 км, продължавайки да се движат по метода "шейна в леден улей" - накъдето отиде и както мине... След акто катаджиите не са ги застреляли край колата, дори и не са ги пребили, а само са извършили задълженията си според закона, значи са направили най-важното- това, което всички изискваме от тях- да контролират движението по пътищата и да санкционират нарушенията, та те ако и това не вършат, давате ли си сметка, какво ще е по пътищата?! С пословичната безотговорност и простащина на не особено грамотния Бай Ганьо?!ogi28b написа:В ситуацията колегата е постъпил напълно и най-правилноMB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Коментар
-
Да, но ако имам възможност.И общо взето след повече от 1 000 0000 километра зад гърба ми, не ми се е случвало да предприема изпреварване на пет превозни средства на двулентов двупосочен път.А ако първите две са камиони, бих предположил, че и на трите автомобила пред мен не им се стои там и не са изпреварили все още защото смятат маневрата за рискова.ogi28b написа:Пак ще ви питам - при наличие на няколко автомобила един след друг, очевидно "колона", ако имате възможност - не изпреварвате ли всички, или след всеки се връщате в лентата си, и тогава тръгвате наново ?Не, не твърдим, че е трябвало да намали.Твърдим, че не е трябвало въобще да предприема изпреварване и не петте превозни средства наведнъж.ogi28b написа:А когато изпреварвате - виждате ли добре и ясно докъде прекъснатата линия е прекъсната, и къде започва непрекъснатата ? Особено при повече от една кола, която предстои да изпреварите? Само помислете - при извънградско каране, където повечето от нас рядко карат с под 90, скоростта е около 25 метра в секунда, а едном изпреварване може да продължи над 100-150 метра, и то на лека кола. За 3 коли + ТИР-а - разстоянието може да бъде над 1/2 километър
Още не се е родил този, който при скорост от 100+ км/ч може да види и прецени добре как изглежда маркировката половин километър по-напред, и дали ще успее да се върне докато е все още непрекъсната. Нима твърдите че шофьорът е трябвало да намали, и да изчака цялата колона от ТИР + 3 коли да го подмине, за да се върне докато още е непрекъсната линията?Факта, че е нямало място между двата ТИР-а е безспорен по думите на Suppish. Да приемем, че е "грубо нарушение на Закона" намаляването на скоростта на първия ТИР и логичната намалена дистанция между него и втория. Нека да е нарушение, макар и хипотетично да е било моментна ситуация.Очакваш ли Оги, втория ТИР, за да спази Закона, да намали рязко и да събере трите коли зад себе си, защото видиш ли някой може би ще реши да изпреварва точно в този момент.Приемаме, че водачите на двата ТИР-а са за затвора, няма дистанция между тях.Този обаче закогото говорим, който предприема изпреварване Оги, спазил ли е Закона, който цитираш?Същия Закон, на чиято следваща страница пише:ogi28b написа:В ситуацията колегата е постъпил напълно и най-правилно, като е продължил изпреварването докрай, защото е бил възпрепятстван от камион-джията да се върне безопасно в лентата си - грубо нарушение на закона, и сериозна предпоставка за тежко ПТП от страна на турски/албански/патагонски/какъвто-ще-да-е камион.Очевидно, че не е.Длъжен е бил1. да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение2. И очевидно е изпреварвал без възможност да се върне безпрепятствено в напуснатата пътна лента. Ако приемем, че непрекъснатата лента е препятствие съгласно Закона.И да синтезирам. Ако имаме безспорно нарушение на Закона от шофьора на ТИР-а, който според теб създава предпоставка за ПТП, трябвало ли е приятеля на Suppish допълнително да създава опасност предприемайки това изпреварване или неприбирайки се зад втория камион.Темата и диалога ни не е "Виновен ли е ТИР-аджията", а при създадената ситуация с действията си шофьора на леката кола създал ли е опасност, като не е съобразил моментното състояние на пътя, маркировка, разстояния и т. н.Според мен, да.Нарушението на един водач не трябва да се използва за оправдание на нарушенията на другите. И то при условие, че са извършени волно, а не са били принудени да ги извършат.Наближавайки двата ТИР-а водача е видял, че няма място между тях и е следвало да се прибере зад втория. До идването на следваща възможност за изпреварване.А и съм сигурен, че младежа изобщо е нямал намерение да влиза между двата ТИР-а, място не му е било нужно.И сега, понеже са му съставили Акт, търсим виновен.В случая ТИР-а ни е под ръка.Раздел IX. ИзпреварванеЧл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен:.....2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път наразстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента предизпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоросттаили да изменя посоката на движение..............Чл. 43. Изпреварването на моторни превозни средства, с изключение намотопеди и мотоциклети без кош, е забранено:.........4. при използване на пътна лента за насрещно движение, когатоизпреварващият не може да се върне безпрепятствено в напуснатата пътна лента;.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Естествено нали трябва да се оправдаем пред всички, всеки и т.н. Хубава черта на нашето племе. Имаше също и едно НЛО, което ни пречеше да се приберем. Няма смисъл да обеснявам наново колко коли имаше отзад, от къде и закъде, и как пътуваха, и самият смисъл на темата не беше - Виновни ли са ни ТИР-аджийте, гастърбайтерите, катаджийте или комшията, който си пече чушки на терасата. Интересувах се от съвсем друг отговор относно съставеният акт. МОЛЯ ТЕМАТА ДА БЪДЕ ЗАКЛЮЧЕНА! Поздрави на всички и не изпадайте в такова затруднение!MB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Коментар
-
И поне аз ти отговорих.За мен сте виновни, карали сте леко лекомислено, но Акта, понеже е написан ултра неграмотно, ще падне за секунди.Обясних ти защо, поне в частта "Пресичане на непрекъсната линия".Ако Ушев беше помислил, щеше да формулира нещата по друг начин или щеше да остави само "Предпоставка за ПТП", където нещата са 50 на 50..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Аз съм с много по-малък стаж, не вярвам и твоя да е 10 млн км деMalone написа:И общо взето след повече от 1 000 0000 километра зад гърба ми, не ми се е случвало да предприема изпреварване на пет превозни средства на двулентов двупосочен път.
. Но съм изпреварвал 5 коли, без да създам предпоставка за ПТП, на прекъсната линия, ама то Фиата много бега
Защо? Имал е видимост, явно е бил прав, от къде да знае, че лентата ще стане непрекъсната? Факт е, че се е прибрал без проблеми в своята лента след маневрата. Нима е по-безопасно да изпревариш една кола, но на завой, без видимост.Malone написа:Не, не твърдим, че е трябвало да намали.Твърдим, че не е трябвало въобще да предприема изпреварване и не петте превозни средства наведнъж.Е как ще ги събере тия примерни шофьори, където разумно НЕ изпреварват? Те като крайно разумни би трябвало да спазват дистанция, защото ако се блъснат в камиона, поради рязко негово спиране, нали знаеш кой ще е виновен?Malone написа:Очакваш ли Оги, втория ТИР, за да спази Закона, да намали рязко и да събере трите коли зад себе си, защото видиш ли някой може би ще реши да изпреварва точно в този момент.Тук вече говорим за утопияMalone написа:Ако Ушев беше помислил,
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Напротив, Малоне е много прав! Именно защото не може да се види на разстояние 2 тира + 3 коли каква ще е лентата, а и пътното платно не е правилно да се предприема изпреварване на толкоз МПС-та.style34 написа:Аз съм с много по-малък стаж, не вярвам и твоя да е 10 млн км деMalone написа:И общо взето след повече от 1 000 0000 километра зад гърба ми, не ми се е случвало да предприема изпреварване на пет превозни средства на двулентов двупосочен път.
. Но съм изпреварвал 5 коли, без да създам предпоставка за ПТП, на прекъсната линия, ама то Фиата много бега
Защо? Имал е видимост, явно е бил прав, от къде да знае, че лентата ще стане непрекъсната? Факт е, че се е прибрал без проблеми в своята лента след маневрата. Нима е по-безопасно да изпревариш една кола, но на завой, без видимост.Malone написа:Не, не твърдим, че е трябвало да намали.Твърдим, че не е трябвало въобще да предприема изпреварване и не петте превозни средства наведнъж.Е как ще ги събере тия примерни шофьори, където разумно НЕ изпреварват? Те като крайно разумни би трябвало да спазват дистанция, защото ако се блъснат в камиона, поради рязко негово спиране, нали знаеш кой ще е виновен?Malone написа:Очакваш ли Оги, втория ТИР, за да спази Закона, да намали рязко и да събере трите коли зад себе си, защото видиш ли някой може би ще реши да изпреварва точно в този момент.Тук вече говорим за утопияMalone написа:Ако Ушев беше помислил,
Коментар
-
Не съм, но не съм против полицаите да са петорно повече и да отнемат правомощията на потенциални самоубийци. Дай си сметка колко неща не знаеш, не си знаел как да се държиш при проверка, не си носил каквото е необходимо в багажника, не си бил с кола и оня според теб не е трябвало да го пише. Не ме дразниш за това , че не разсъждаваш като мен, просто ти казвам че има неща за които вината е в теб и е добре да го осъзнаеш. 20-30 лв за търчина може и 50 евро, ами това са догадки, нека говорим с доказуеми факти ако се имаме за сериозни хора. Това от мен по темата. Аз събарям всеки акт в съда. но това е защото знам това, което трябва да знам. Толкова от мен по тая тема.Suppish написа:Ти полицай ли си? Май си? Значи правилно ли е след като извърши задълженията си и разбра, че не сме съгласни с него да дописва акта? Или беше по правилно като турчина, които беше спрян преди мен да се размина с 20-30лв. Него може и с 50EU да го цапнал.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
А ти пак можеш ли да четеш? Че съм виновен за случката преди година за оборудването и то просто от мерака защото ми беше първа кола, и от много радост, и смях въобще даже незнаех как да отворя багажника (оказа се, че има копче вътре). И пак ти казвам чети преди да пишеш глупости ВИНОВЕН БЯХ за оборудването! Но не и за фаровете. Еб*ти ще си сложа камера да записва в колата срещите с полицайте чесно........Plastex написа:Не съм, но не съм против полицаите да са петорно повече и да отнемат правомощията на потенциални самоубийци. Дай си сметка колко неща не знаеш, не си знаел как да се държиш при проверка, не си носил каквото е необходимо в багажника, не си бил с кола и оня според теб не е трябвало да го пише. Не ме дразниш за това , че не разсъждаваш като мен, просто ти казвам че има неща за които вината е в теб и е добре да го осъзнаеш. 20-30 лв за търчина може и 50 евро, ами това са догадки, нека говорим с доказуеми факти ако се имаме за сериозни хора. Това от мен по темата. Аз събарям всеки акт в съда. но това е защото знам това, което трябва да знам. Толкова от мен по тая тема.Suppish написа:Ти полицай ли си? Май си? Значи правилно ли е след като извърши задълженията си и разбра, че не сме съгласни с него да дописва акта? Или беше по правилно като турчина, които беше спрян преди мен да се размина с 20-30лв. Него може и с 50EU да го цапнал.MB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Коментар
-
Абсолютно. И аз не вярвам катаджиите да взимат подкуп. Това са нелепи догадки, не доказани от практиката.Plastex написа:20-30 лв за търчина може и 50 евро, ами това са догадки, нека говорим с доказуеми факти ако се имаме за сериозни хора. Това от мен по темата.The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Значи имаш доста голям набор от актове така ли да го разбираме?Plastex написа:Не съм, но не съм против полицаите да са петорно повече и да отнемат правомощията на потенциални самоубийци. Дай си сметка колко неща не знаеш, не си знаел как да се държиш при проверка, не си носил каквото е необходимо в багажника, не си бил с кола и оня според теб не е трябвало да го пише. Не ме дразниш за това , че не разсъждаваш като мен, просто ти казвам че има неща за които вината е в теб и е добре да го осъзнаеш. 20-30 лв за търчина може и 50 евро, ами това са догадки, нека говорим с доказуеми факти ако се имаме за сериозни хора. Това от мен по темата. Аз събарям всеки акт в съда. но това е защото знам това, което трябва да знам. Толкова от мен по тая тема.Suppish написа:Ти полицай ли си? Май си? Значи правилно ли е след като извърши задълженията си и разбра, че не сме съгласни с него да дописва акта? Или беше по правилно като турчина, които беше спрян преди мен да се размина с 20-30лв. Него може и с 50EU да го цапнал.MB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар