Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Пералнята живее по-дълго с... "

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    От Калгон има огромна полза, недеите да говорите глупости без да мислите, замислете се само каква индустрия е това и колко хора работят в нея и хранят семействата си от вашите джобове "Пералнята живее по дълго с калгон" на баба ми пералнята все с калгон е живяла та е станала на 20 години. При баща ми има един Силтал като на Наско от преди 15 години не е гъкнал, ние имаме един Аристон по модерен, свети кат димитровградско стрелбище, не е помирисал калгон. И кво като му изгори нагревателя (ако въобще някога изгори заради котлен камък) един нагревател да не струва колкото разходите за калгон на всяко пране. Аз предлагам на превържаниците на тоя магически прах, да си сложат една касичка до пералнята и всеки път като решат да си купят калгон да си пускат парите вътре. Гарантирам че докато пералнята стане за хвърляне ще имат пари за нова.За миялките, там гланца и солта са със съвсем друга цел , за идеално измиване, а не за да ви пази машината от повреда Така че които има излишни пари да троши за Калгон, нека троши
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    Коментар


      #32
      ..

      Четох някъде,че хлорът не се използва за обеззаразяване в Европа след последната война,тъй като е един от основните ракообразуващи....

      Коментар


        #33
        ....то вече какво ли не е ракообразуващо, белким станем резистентни. Ама тва за хлора от теб го чувам сефте. По въпроса за водата, на скоро си взехме кана Брита и тряя да ви кажа че вкуса коренно се променя тая от чешмата преди я обожавах ( в пловдив се пие ) сега вече не я пия. От каната е доста по мека и приятна, кои знае какво ли пия сега
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #34
          Slavi_Lancia написа:
          ....то вече какво ли не е ракообразуващо, белким станем резистентни. Ама тва за хлора от теб го чувам сефте. По въпроса за водата, на скоро си взехме кана Брита и тряя да ви кажа че вкуса коренно се променя тая от чешмата преди я обожавах ( в пловдив се пие ) сега вече не я пия. От каната е доста по мека и приятна, кои знае какво ли пия сега
          Пиеш омекотена и филтрирана вода. Махат се тежките фракции и част от варовика. Аз също съм с такава кана, но с руски филтри, че са по-спорни. Вода чиста не пия от 1995.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #35
            Добре де.Ако не слагам калгон и приемем, че ще се образува котлен камък, то този котлен камък с какво вреди?Не ги разбирам химиите, като само предполагам, че се образува нещо което разгражда друго нещо и го чупи.Някой по химичен път да обясни как котления камък ще ми счупи нагревателя, който е от неръждавейка.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #36
              Ами може да вреди само с това че ако се наслои колко много "убива" малко от мощноста на нагревателя. Иначе по химичен път нямам какво да му навреди. При загряване и охлаждане се съмнявам че ще попречи на метала да се разшири и по този начин може да се спука някъде. Бе всичко е вятър и мъгла, можеш да си икономисаш някои лев вместо за калгон за нафта и да си напраиш някои ден една екскурзия с парите, и да викаш на жената " Ето за тази екскурзия жена нафтата е бонус от Калгон" е тогава вече има полза от него
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #37
                BO написа:
                Добре де.Ако не слагам калгон и приемем, че ще се образува котлен камък, то този котлен камък с какво вреди?Не ги разбирам химиите, като само предполагам, че се образува нещо което разгражда друго нещо и го чупи.Някой по химичен път да обясни как котления камък ще ми счупи нагревателя, който е от неръждавейка.
                Химията няма нищо общо с нагреателя и котления камък.За да ти изгори нагревателя процесите са термични - образувания котлен камък около нагревателя не позволява неговото добро охлаждане, особено при нартупване на по-голямо количество в основата на нагревателя (показал съм с червено на прикачената снимка, на която нагревателя е за бойлер). В точката на изгаряне прилича като гръмнал бързовар оставен без вода.
                Прикачени файлове
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  #38
                  Това вече е разумно обяснение, но въпреки това, колко време е нужно за да се стигне до тука, и колко струва нов нагревател че да го пазя толкова
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #39
                    Slavi_Lancia написа:
                    Това вече е разумно обяснение, но въпреки това, колко време е нужно за да се стигне до тука, и колко струва нов нагревател че да го пазя толкова
                    10-15 калгона сигурно.
                    A17DTС/S
                    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                    Коментар


                      #40
                      Immortal написа:
                      Не знам аз... но за нещастие наскоро на майка ми пералнята Индезит от 1994 година (значи вече 15 год.) направи точно това, което онзи пещерски техник казваше - скъса й се гуменото сОединение и напълни къщата с вода. Водата ни е изключително твърда, а никога не се е използвал калгон.Между другото си мисля, че повечето маркови прахове за пране си съдържат в тях определено количество от активната съставка на калгона... не съм сигурен за което, само си го мисля.А водите в чешмите, поне ямболските, не са подложени на почти никаква химия. Запознат съм отблизо с технологията на добиване на водата - от кладенци се изпомпва водата, поема се от тласкателни помпи, които по тласкателен водопровод я качват в един огромен резервоар нависоко, и от там гравитачно се подава към консуматорите в града. Единствената обработка на водата е хлорирането с течен хлор. Нищо друго.Не знам за другите градове.
                      При нас се използват коаголанти ( алуминиев оксихлорид ) и течен хлор.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #41
                        Някой замислял ли се е като гледа рекламите за тези съвременни чудеса на технологиите и как сме оживели до сега без тях. Вообще как човечеството е успяло да просъществува. Като за пример до преди малко ми надуваха главата с някакъв слънцезащитетен крем с едикакъв си фактор. Като ги слушам почнах да се чудя как съм оживял до сега. Като деца по цял ден скиторехме голи по реката и оживхме. Та и така с всичките тези реклами за всвъзможни чудодейни препарати. Като цена които в последствие ни излизат по скъпи от колкото да смениш пералнята. Да не говорим за един елементарен ремонт. Позволявам си да говоря така като човек с практика като техник и с малката подробност няколко години бях началник цех пералня и химическо чистене. Ако си мислите че някой ползва калгонит и тем подобни неща в този професионален бизнес дълбоко се лъжете. То и няма как ще фалира още докато си помисли за тях. Това че се отлага варовик върху нагревателя е факт но и факт е че метала от който е направен нагревателя и варовика имат различно температурно разширение и варовика постоянно се пука и почва да се лющи от там. Тъй че стига се до едно ниво и толкова. даже в повечето от случаите перилните препарати които се ползват правят по големи поражения от колкото варовика. А това че пък че гумените съединения се късат точно от варовика е най голямата лъжа в тая реклама. То ако каучука не старееше нямаше да си сменяме гумите след като минат 5-6 години от производството им нищо че имат грайфер още. Да ама стават като корави като цепеници. Това поне всеки един го е изпитал на гърба си. И понеже сме автофорум да дам още една лъжа като пример с нашите части. То какви ли не реклами си правеха търговците с ксеноновите крушки че точно техния модел се прави от специално стъкло което спира ултравиолетовата светлина а виждате ли тези китайските не са от такова. Бе да го е*а те китайците ли са по глупави да си играят да правят кварцово стъкло което е поне 10 пъти по скъпо от обикновенното силикатно което на 100% спира ултравиолетовата. И да ни ги продават на по ниска цена. Те ли са по глупави или търговците ни правят нас на глупаци. Да не продължавам с примери че темата беше за друго. По някога се дразнят от такива откровенни лъжи в рекламите ома май вече им свикнах и не им обръщам внимание. П.П. А за съдомиалните там е друго. Там като се изпари водата от съдовете варовика остава на повърхноста и придава лош вид и за това се налага да се омекотява водата. Солта там не се вкарва директно при изплакването а се ползва за регенерирането на йоннообменните смоли които се намират под кожуха на съдомиалната в специален съд. Така всеки път при изплакване се ползва омекотена вода която минава през този така да се каже филтър. друг е въпроса че той има определен живот и след 10 години си заминава но това е и предвидения живот на самата съдомиална. Така че знайте си го това ако ползвате уреди втора ръка да нямата претенции. А и солта която се позва си е най обикновенна сол ама като ви я продават като за миална машина им умножават цената в пъти щото виждате ли много е специална.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #42
                          Винаги много харесвам мненията на колегата lov, защото са аргументирани. Аз лично напълно се съгласявам с него и то не само за пералните, миалните и слъцезащитните глупости. В последните години ни нападат с всякакви простотии, от всички страни химии, пий витамини допълнително да си здрав, пии "натурален сок", яж кренвирши със специално добавени вит ц, пий водка с вит ц и т.н. ебаси простотиите, баба ми все е пила такива химии... химичната промишленост е много сериозен сектор в икономиката, като към нея смятам и фармацията, а в световен мащаб неофициално фармацията е най-печалившия бранш след оръжейния... Бойлерите от едно време бачкат по 30 год с един нагревател, сега с калгон и без калгон пак си бачкат 2 год и тва е....
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #43
                            Занимавал съм се с ремонт на перални 3 години. Пълна пропаганда са тези реклами. Най-лошото, което може да се случи в следствие на натрупване на варовик, е да изгори нагревателят. Отделно, че и самото покритие на нагревателя е от значение. Течове като на рекламата не съм виждал, както не съм и виждал пералня, хвърлена на сметището заради котлен камък. ПОдмяната на нагревателя е елементарна процедура.
                            _______
                            146 JTD

                            Коментар


                              #44
                              ele написа:
                              Има смисъл. Мога да направя снимка на каната за вода с изчистен нагревател и след едно стопляне на водата, без да е била омекотена предварително. Затова е миялните има специално отделение за сол и там няма проблем с котления камък.
                              Elena: Ето ти малко проза на темата с калгона, котления камък и пералнята дето ще живее по-дълго. Ако настояваш - ще кача и останалите 6 снимки, но мисля, че се вижда има ли смисъл от Калгон.
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар

                              Working...
                              X