Наистина се поотплеснахме, но ... какво пък толкова може да се каже за ГО
Immortal, първата ти снимка съвсем точно отразява впечатленията ми от турските пътища, където е истинско удоволствие да се кара. Ако не бях в чужда страна, на такъв път с такава натовареност бих карал с 200 км/ч без никакъв риск :D Просто да изюркам Марейката
А Истанбул е ясен - няма как да няма коли в град от 15-17 милиона.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Застраховката ГО 600 лева от 2012
Collapse
X
-
Re: ?
Като те задължат ще плащаш! Старите коли (за 400евро) за опасни, колкото и тези с над 100к.с. Логично е след, като ГО стане толкова скъпо и обещетението да е адекватно.T_SHOW написа:Как да платя ГО от 600 евро за кола , която съм купил за 400 евро ?И ако не дай си Боже стане нещо (както и стана) , как мислите с колко ще ме обещетят?
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
fihi
Re: ?
Да ама не е.Vladim написа:Като те задължат ще плащаш! Старите коли (за 400евро) са опасни, колкото и тези с над 100к.с. Логично е след, като ГО стане толкова скъпо и обещетението да е адекватно.T_SHOW написа:Как да платя ГО от 600 евро за кола , която съм купил за 400 евро ?И ако не дай си Боже стане нещо (както и стана) , как мислите с колко ще ме обещетят?
Коментар
-
Re: ?
Знае се много добре. Всеки запознат поне малко как се оценяват щетите му е ясно как се изплащат. Има си начини. Например, могат да вземат каталожната стойност на нови части и ги вадят от сбора процент на "овехтяване". Калникът ти е вършел работа, не е бил ръждясал, но заради "овехтяване" е загубил, примерно, 60% от стойността си. Струва 500 лева като нов, дават ти за него 200 - щото колата е на 10 години. После към "овехтената" сума прибавят часовете труд и ти дават някакви пари, които може и да стигнат за ремонт с части от моргите, но може и да не стигнат. С ГО това е почти неизменна практика и винаги се стига до един момент, особено при стари коли, когато обезщетението по никакъв начин не може да покрие щетите. Поне аз не съм чувал застрахователите да работят с доверени сервизи за обезщетения по ГО. Можем да бъдем доволно уверени, че каквато и да стане премията, технологията за оценка на щети няма да се промени. Т.е. - пак ще си остане неадекватна. А колкото до това, че колите над 100 к.с. са "по-опасни"... Колко над 100 коня стават "опасни"? Колко по-опасни са 150 коня от 100? Като те блъсне стара дизелова камионетка 85 коня по защитен ли си? Все пак не говорим за ламборгинита по 600 к.с., а за нормални автомобили.Владиме, интелигентен човек си, хайде не хвърляй подобни недоказуеми твърдения. Много често колите над 100 коня са дори по-безопасни от тези по 40. Пример: изпреварване на тир извън града - по-мощният автомобил дава възможност за по-адекватна на ситуацията маневра именно заради по-високата мощност.Vladim написа:Откъде знаеш?fihi написа:Да ама не е.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho: Много упорито дрънкаш глупости. Нормално ако колата ти е повече от 100 коня да имаш съмочувствието, че можещ да изпревариш всичко и всеки за нула време. Ако си с кола 40 коня няма да се спускаш да изпреварваш, освен ако не си обсолютно сигурен в това. Виж статистиката. Веднага ти давам и пример - реното, което имах беше 120+ - с него изпреварвах повече и по-често, защото набираше по-бързо и времето за изпреварване се съкращаваше. С дачията, която наехме, почти не изпреварвах. Не знам колко к.с. беше, но изобщо не набираше, да не говорим по нагорнище. С нея дори не съм си и помисляла да изпреварвам, освен при определени условия. Колкото до ГО - никъде в света притежаването и карането на автомобил не е евтино занимание. Никъде в ЕС обаче застрахователните компании не са толкова некадърни и с липса на адекватна политика за обещетяване и определяне на ГО. Върхът на наглостта им беше, ако си спомняте, как щели да облагат колата по произшествията, в която е била участвала - повече произшествия - по-голяма ГО, без значение собственика. Вече започвам да мисля, че в България остават само некадърните, без идеи и цели.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Re: ?
Ганчо... интелигентен човек си, дай да гледаме по-глобално и, как реагират по-напредналите страни от нас. Стоте коня ги дадох за пример, спрягаше се в промяната на закона под 1600куб.см. Тогава веднага някои скочиха подобно на теб и казаха, че има мотори с обем 1.4, които са по 140-150к.с. Според мен ограничението трябва да включва както конските сили така и кубатурата н а двигателя, просто е. Разбира се аз говоря за ограниченията, които се предлагаха за "младите водачи". При ГО трябва да е подобно, както в Англия например! Ние ли сме открили топлата вода, че да сме по-хитри от англичаните, или наистина статистиката показва, че голяма част от ПТП-тата са причинени от "млади водачи". А иначе е възможно и минавайки покрай кон с една конска сила да ми тегли къч в главата и да приключа земният си път!gantcho написа:...А колкото до това, че колите над 100 к.с. са "по-опасни"... Колко над 100 коня стават "опасни"? Колко по-опасни са 150 коня от 100? Като те блъсне стара дизелова камионетка 85 коня по защитен ли си? Все пак не говорим за ламборгинита по 600 к.с., а за нормални автомобили.Владиме, интелигентен човек си, хайде не хвърляй подобни недоказуеми твърдения. Много често колите над 100 коня са дори по-безопасни от тези по 40. Пример: изпреварване на тир извън града - по-мощният автомобил дава възможност за по-адекватна на ситуацията маневра именно заради по-високата мощност.
Нямам наблюдения от обещенията по ГО в момента. Имам Каско, което два пъти и нещо по-скъпо от ГО-то и бих казал, че досега винаги са ме обещетявали добре и никога не съм имал проблеми, или разправии! И 800лв. да стане пак ще си карам колата и ще си плащам проблемът е, че "младите водачи" тогава ще трябва да вадят по 1600лв!
Ще ми се е да е така, но уви...
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Владиме, спорите за глупости с Ганчо.Ти говориш като платен агент на застрахователна компания.Истината е една, но на никой от застрахователите не му отърва - гражданската отговорност трябва да се плаща на водача, а не на автомобила.Без значение какъв автомобил кара в момента.Водачите правят ПТП-тата, не автомобилите.Един добър водач ще избегне рискови ситуации без значение какъв автомобил кара - 40 к.с. или 240 к.с.Много добре знаете, че не мощността е определяща за стила на каране на автомобила, нито кубатурата му.Моят е 101 к.с., но е доста по-тромав от кола 80 к.с. по няколко причини - двигателят е нискооборотен, макар и бензинов (макс. въртящ момент при 2500 об.), скоростната ми кутия е "дълга", с предавателни числа като на дизел - на 5-та съм на 3000 об. на 130 км/ч.Давам горното само като пример. Колата е над 100 к.с. и е 1.8 литра. Но нито е бърза, нито динамична. Тези граници си ги поставят законодателите, но те са условни, и според мен трябва да ги няма.Дали един "луд" шофьор ще кара слаба или мощна кола - той пак ще прави рискови ситуации.А разумният шофьор и Ферари да кара - няма да прави.Най-правилно според мен е застрахователите да имат достъп (read-only) до досиетата на водачите в КАТ, и според причинените от водача ПТП-та да се определя и цената на гражданската. Това обаче едва ли ще се случи скоро, за съжаление.
Коментар
-
Re: ?
Не всички работим във БТВ колега,някой работим за по 600-700 лв.Vladim написа:Ганчо... интелигентен човек си, дай да гледаме по-глобално и, как реагират по-напредналите страни от нас. Стоте коня ги дадох за пример, спрягаше се в промяната на закона под 1600куб.см. Тогава веднага някои скочиха подобно на теб и казаха, че има мотори с обем 1.4, които са по 140-150к.с. Според мен ограничението трябва да включва както конските сили така и кубатурата н а двигателя, просто е. Разбира се аз говоря за ограниченията, които се предлагаха за "младите водачи". При ГО трябва да е подобно, както в Англия например! Ние ли сме открили топлата вода, че да сме по-хитри от англичаните, или наистина статистиката показва, че голяма част от ПТП-тата са причинени от "млади водачи". А иначе е възможно и минавайки покрай кон с една конска сила да ми тегли къч в главата и да приключа земният си път!gantcho написа:...А колкото до това, че колите над 100 к.с. са "по-опасни"... Колко над 100 коня стават "опасни"? Колко по-опасни са 150 коня от 100? Като те блъсне стара дизелова камионетка 85 коня по защитен ли си? Все пак не говорим за ламборгинита по 600 к.с., а за нормални автомобили.Владиме, интелигентен човек си, хайде не хвърляй подобни недоказуеми твърдения. Много често колите над 100 коня са дори по-безопасни от тези по 40. Пример: изпреварване на тир извън града - по-мощният автомобил дава възможност за по-адекватна на ситуацията маневра именно заради по-високата мощност.
Нямам наблюдения от обещенията по ГО в момента. Имам Каско, което два пъти и нещо по-скъпо от ГО-то и бих казал, че досега винаги са ме обещетявали добре и никога не съм имал проблеми, или разправии! И 800лв. да стане пак ще си карам колата и ще си плащам проблемът е, че "младите водачи" тогава ще трябва да вадят по 1600лв!
Ще ми се е да е така, но уви...
Коментар
-
Re: ?
Е аз, като работя в бТВ да не мислиш, че взимам 2 000лв? :D Мислиш ли, че щях да карам Фиат на десет години, ако ми беше много голяма заплатата? Хайде стига глупости! Каското ми е на вноски, имам кредит...@Immortal застраховки не правя! Просто мисля, че е разумно и у нас да стане, като в нормалните държави! Искрено ми се ще да намалеят и колите по улиците, но това е трудна задача. Всеки си купува някаква черупка и се вози в нея. :Dnai7 написа:Не всички работим във БТВ колега,някой работим за по 600-700 лв.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
щом покритието скача, ще скочи и премиятапри ниско покритие и ПТП със скъп автомобил и вина на водача с ФИАТ-а как става :D ако трябва да доплащаме от джоба си, лошо ще ни станетова е все едно да имаш къща за 100 000 и да си я застраховал срещу земетресение за 30 000един път на 10 живота става, но ако стане... (същото като да треснеш Майбах и го тотализираш
)
Коментар
-
Re: ?
Бях провокиран от това:НЯМА опасни коли. Една кола и на 100 години да е, ако е поддържана както трябва, с нищо не е по-опасна от една чисто нова.Както и една кола със 150 к.с. с нищо не е по-опасна от друга с 50 к.с. Специално за мощностите, мнението ми е, че колкото една кола е по-мощна, толкова е по-безопасна. Карал съм и 60 к.с. кола, и 72, и сега карам 101 и 132. Твърдя че най-безопасна от всички е най-мощната. Аргументите:- при напечена ситуация, в която си попаднал волно или неволно, има по-голям капацитет да те измъкне.- всичките й системи за безопасност са по-скъпи и по-сигурни, в т.ч.: - 4 дискови спирачки с големи и вентилирани дискове - по-сигурно и безопасно спиране; - задължително наличие на сериен АБС - виж.горното; - по-стабилно окачване - по-трудно колата загубва управление;Това важи за всички марки коли - при един и същ външен вид, винаги по-мощната кола разполага с повече от горните неща серийно.Отново казвам, че НЕ възрастта и мощността на колата би трябвало да са определящи при цената на застраховките Гражданска отговорност.Белите ги правят шофьорите, не колите.П.П. Да го кажа по друг начин: Коя кола е по-безопасна - едно поддържано 10 год. Волво S60 или чисто нова Dacia ?Vladim написа:...Старите коли (за 400евро) за опасни, колкото и тези с над 100к.с. ...
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар