stenli написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Който разбира да каже...
Collapse
X
-
За кой ли път пиша,че това което казваш е верно.Единдтвено не съм съгласен,че спортния филтър пропуска повече въздух.Напротив,точно обратното,защото е с значително по-малка пропускаща площ от оргиналния.А да не говорим,че прочиства въздуха значително по-зле.Ако е верно това което твърдиш за спортния филтър,фирмите производители на двигатели щяха да го слагат на колите си поставен в подходяща кутия.По-добро от фабричното няма.Казвам го,защото е изпитвано.Спортния филтър е за тунинг-фенове с повече пари-да си слагат ауспуси,филтри,капачка-кръпка на резервоара,плочки на педалите и всякакви други подобни като всяко от тях естествено вдига мощноста-от 3 до 5 кс както спортния филтър.
-
Съгласен съм, че това слага край на спора, ако има някой, който продължава да спори - не знам какво му е...Колега todorshalev: При турбоколите има малката разлика, че турбината се охлажда от маслото, което охлажда двигателя и като нагнетява въздуха го загрява... За това интеркулера има такова голямо значение, защото охлажда вече нагнетения въздух... Сигурен ли си, че не сте оставили колата без турбо когато е гръмнал кулера?
едит: omg, какви глупости съм писал... турбината се СМАЗВА от маслото, а не охлажда :D
Коментар
-
Определено в темата беше вкрана яка анти-тунинг дезинформация
Тестове със различни видове нормални и спортни филтри са правени в ХЕЕД на дино-стенда.Темата мисля е във ФВ форума.Доколкото си спомням тестовата колица беше 55 коня и качи 5 коня екстра
При колите с дебитомер АФР (горивовъздушното отношение) се поддържа що-годе успешно и със спортен филтър се държи добра смес (отново да припомня
, че при високи натоварвания няма корекция по ламбда сигнал), но при коли с МАП сензор сместа може да обеднее при макс. обороти и за да се извади оптималната мощност може да се прибегне до леко повишаване на налягането на горивото, спрямо показанията на външна широколентова сонда, използвана за (ах колко е мразена тая дума от ...
)тунинг
Спортните филтри при равна площ имат доста повече дебит от хартиените, но откъм филтрация не са толкова добри.
Коментар
-
Информацията,която излагаш не касае спора,защото е за двигател с двукамерен карборатопр Вебер.Има съществена разлика с инжексион. И на края ,който вярва в възможностите на спортния филтър да си постави,но след време да не се чуди защо колата е започнала да му харчи масло и трябва да сменя сегменти.stenli написа:С това може да сложим край на спора. Това са го писали доста по-компетентни хора от нас.
Коментар
-
u_bo
Stefan Hadjov написа:..който вярва в възможностите на спортния филтър .. да не се чуди защо колата е започнала да му харчи масло и трябва да сменя сегменти.Е поне за това сте на ЕДНО мнениеici написа:...Спортните филтри ...... откъм филтрация не са толкова добри.
Коментар
-
Приятелю в голяма грешка си.... това , че на двигател 80 коня като му сложиш спортния филтър неможе да се осети разликата като изключим звука си е така , но където и да четеш каквото и да гледаш и специалисти казват че филтъра вдига от 3 - 5 % при по качествен 6-8% така че.....Stefan Hadjov написа:Вдига мощноста с 0%,а може и да я намали.Усеща се забележимо,чисто психологически заради гадния звук.Дължи се на по-малкото количество въздъх,което влиза в двигателя,защото разгънатата площ на оргиналния филтър е по голяма от тази недомислица.Съпротивлението му е по-голямо заради по-малката площ.Измерете и ще се убедите.Изключено е двигателя да работи на по-бедна горивна смес,защото има Лзмбда-сонда,която в рамките на милисекунди прави корекция за Ламбда=1.Какъвто и филтър да туриш-Ламбда винаги е 1/даже и запушен/.Точно това е смисъла и да се поставя.Някъде срешнах,че 1,6 нямал дебитомер.Има МАП-сензор,лойто има абсолютно същата функция като дебитомерите.Още ли не сте се уверили,че това са артикули за шарани-мераклии с излишни пари.Immortal написа:Вдига леко мощността, с до 3-5%. Усеща се забележимо. Дължи се на по-голямото количество въздух, което влиза в двигателя (следствие на по-малкото съпротиление). Двигателя разботи на леко обеднена смес.Общо взето има смисъл, но както казва и адаша по-горе, много по-важни са други неща, ако ще се прави тунинг.
Коментар
-
Чети мненията на голямите" специалисти" и се радвай на 6-8% по" голяма" мочност.Ако туриш по качествен филтър може да стигнеш и 10% по голяма мощност.А представяш ли си какво става без филтър-20%.Jivko Georgiev написа:Приятелю в голяма грешка си.... това , че на двигател 80 коня като му сложиш спортния филтър неможе да се осети разликата като изключим звука си е така , но където и да четеш каквото и да гледаш и специалисти казват че филтъра вдига от 3 - 5 % при по качествен 6-8% така че.....Stefan Hadjov написа:Вдига мощноста с 0%,а може и да я намали.Усеща се забележимо,чисто психологически заради гадния звук.Дължи се на по-малкото количество въздъх,което влиза в двигателя,защото разгънатата площ на оргиналния филтър е по голяма от тази недомислица.Съпротивлението му е по-голямо заради по-малката площ.Измерете и ще се убедите.Изключено е двигателя да работи на по-бедна горивна смес,защото има Лзмбда-сонда,която в рамките на милисекунди прави корекция за Ламбда=1.Какъвто и филтър да туриш-Ламбда винаги е 1/даже и запушен/.Точно това е смисъла и да се поставя.Някъде срешнах,че 1,6 нямал дебитомер.Има МАП-сензор,лойто има абсолютно същата функция като дебитомерите.Още ли не сте се уверили,че това са артикули за шарани-мераклии с излишни пари.Immortal написа:Вдига леко мощността, с до 3-5%. Усеща се забележимо. Дължи се на по-голямото количество въздух, което влиза в двигателя (следствие на по-малкото съпротиление). Двигателя разботи на леко обеднена смес.Общо взето има смисъл, но както казва и адаша по-горе, много по-важни са други неща, ако ще се прави тунинг.
Коментар
-
абе колеги на мойта кола мощноста се вдига от курешките по капака та кво останало ако си сложа спортен филтър
абе верно кажете сега аджаба , ако сложа спортен филтър дали ще си вкарам буклуци в каруцата и после да имам проблеми , щото 80 лв за филтри и полсе 1500 лв за нов двигател нема да стане
Коментар
-
Колега Хаджов, много сте прав....но само за това че коефициента на излишен въздух (кислород) е винаги 1 (това което измерва ламбда сондата).Но нали не забравяте, че тя изпраща сигнал за корекция на количеството впръснато гориво, не на количеството засмукан въздух? Е при по-голямо количество кислород в отработените газове, тя ше подаде сигнал за увеличаване на количеството впръснато гориво за да се коригира отклонението на стойността. И съответно повече гориво, по-голямо като обем количество изгорели газове и респективно повишена мощност. Ако някъде съм допуснал грешка в обясненията си, моля за корекция, но в рамките на добрия тон! (с четири реда толкова )
Настоящата - Ford Focus ST
Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
Франкенщайн - R.I.P.
Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ
Коментар
-
Причините могат да бъдат от най различен характер.Но не забравяй,че твоята кола има механичен регулатор,за който фирмата е обявила че отрязва налягането на манометрично налягане 1,05 бара.Възможно е със спортния филтър да достигаш това налягане,независимо че си измерил 1,1 бара.А със оргиналния поради замърсяване или менте с повишено съпротивление да не можеш да достигнеш повече от 1 бар.На Варна или на Алеко турбината ти ще дава винаги манометрично налягане 1,05 бара разбира се +- някакви допуски при положение,че имаш нормални съпротивления по всмукателния тракт.Всички не са като по часовник.А що се касае до абсолютното налягане то е различно и е във функция от атмосферното и може да бъде различно. Абсол. налягане=на Атмосферното +манометричнотоПри променливо Атмосферно налягане не е възможно абсолютното да е постоянно.Т.е. на Варна и Алеко манометричното е постоянно,но абсолютното е различно.За това и пълненето е различно.Има двигатели при които е постоянно,но контролера трябва да има BARO-sensor/barometric pressur sensor/,a турбината да има Wastegate regulating valve и тогава това е възможно,защото контролера прави корекция при различни отчетени атмосферни налягания.Но 1,9 ЖТД не е този двигател.ogi28b написа:Тогава каква е причината колата ми да прави 1 бар налягане с обикновен филтър, и 1.1 със спортен филтър?
Коментар
-
Aбсолютно си прав в разсъжденията си.Точно така е и мойте поздравления за точното обяснение.Само трябваше да добавиш,че резултата ще се почувства при Пълен дросел/газ до ламарината/При частичен дросел процесите са други.Имаме ограничаване на засмука ната горивовъздушна смес,независимо,че може да е в повече.Но кога и колко се кара на пълен дросел??Korun написа:Колега Хаджов, много сте прав....но само за това че коефициента на излишен въздух (кислород) е винаги 1 (това което измерва ламбда сондата).Но нали не забравяте, че тя изпраща сигнал за корекция на количеството впръснато гориво, не на количеството засмукан въздух? Е при по-голямо количество кислород в отработените газове, тя ше подаде сигнал за увеличаване на количеството впръснато гориво за да се коригира отклонението на стойността. И съответно повече гориво, по-голямо като обем количество изгорели газове и респективно повишена мощност. Ако някъде съм допуснал грешка в обясненията си, моля за корекция, но в рамките на добрия тон! (с четири реда толкова )
Коментар
-
Винаги когато ситуацията го позволява!!Stefan Hadjov написа:Но кога и колко се кара на пълен дросел??
А без филтър направо се излита, прав си!! :D
||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар