Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Който разбира да каже...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    stenli написа:
    Stefan Hadjov написа:
    Стига със заблуди колега.Колкото и студен въздух да вкараш във филтъра/ако ще и -30 градуса/-Ламбда винаги е =1.А а ко не си разбрал,че РАЗЛИКАТА В ТЕГЛОТО НА ЕДИН АВТОМОБИЛ НЕ ПРОМЕНЯ СПИРАЧНИЯ МУ ПЪТ,е жалко че четеш този форум.Значи,че нищо не е в състояние да ти влезе в главата.Някои хора не подозират и са доволни,че живеят в заблуди.
    Колега с това твое твърдение обезмисляш използването на интеркулера, а доста производители го ползват и сигурно има защо. Тегловното отношение на въздух и гориво при ламбда 1 е около 14 към 1. Двигателя при пълнене на цилиндъра винаги поема едно и също обемно количество въздух, когато този въздух е по-студен по законите на физиката той е по-тежък и за да се постигне ламбда 1 съответно ще трябва повече количество гориво. Щом имаме повече количество гориво при оптимална горивна смес следва и по-голяма мощност. Сигурно не случайно се монтира и датчик за температурата на входящия въздух в двигателя.
    Абсолютно прав си колега и те поздравявам за точните обяснения.Но уточнение,че говориме за бензинови двигатели,а не за дизелови,защото при тях няма Ламбда сонда и не може да се говори за Ламбда коеф.1.За това там е много важен интерколера,защото Ламбда достига до 4 и до 6 дори.Но забележи,че аз не говоря за количество горивна смес във функция на температурата/никъде/,а говоря за това че нямаме бедна и богата смес когато имаме Ламбда-сензор.Винаги Лмбда е 1 и сместа е стехиометрична.И не може да настъпат никакви повреди ма буталото/във приложения пример/в резултат на някаква си бедна смес,защото такава просто нямаме.

    Коментар


      #17
      stenli написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Стига със заблуди колега.Колкото и студен въздух да вкараш във филтъра/ако ще и -30 градуса/-Ламбда винаги е =1.А а ко не си разбрал,че РАЗЛИКАТА В ТЕГЛОТО НА ЕДИН АВТОМОБИЛ НЕ ПРОМЕНЯ СПИРАЧНИЯ МУ ПЪТ,е жалко че четеш този форум.Значи,че нищо не е в състояние да ти влезе в главата.Някои хора не подозират и са доволни,че живеят в заблуди.
      Колега с това твое твърдение обезмисляш използването на интеркулера, а доста производители го ползват и сигурно има защо. Тегловното отношение на въздух и гориво при ламбда 1 е около 14 към 1. Двигателя при пълнене на цилиндъра винаги поема едно и също обемно количество въздух, когато този въздух е по-студен по законите на физиката той е по-тежък и за да се постигне ламбда 1 съответно ще трябва повече количество гориво. Щом имаме повече количество гориво при оптимална горивна смес следва и по-голяма мощност. Сигурно не случайно се монтира и датчик за температурата на входящия въздух в двигателя.
      По скоро по законите на физиката студения въздух е сгъстен и когато се загрее в цилиндъра тои се разширява и по този начин има по добро изгаряне на горивната смес.
      fiat coupe 2.0 16V

      Коментар


        #18
        Интеркулер се използва и при бензиновите мотори с турбо. И колкото е по голям е толкова по голяма мощност се постига даже в състезателните автомобили има специална система за моментно допълнително охлаждане на интеркулера с вода.

        Коментар


          #19
          kiler_4o написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Immortal написа:
          Вдига леко мощността, с до 3-5%. Усеща се забележимо. Дължи се на по-голямото количество въздух, което влиза в двигателя (следствие на по-малкото съпротиление). Двигателя разботи на леко обеднена смес.Общо взето има смисъл, но както казва и адаша по-горе, много по-важни са други неща, ако ще се прави тунинг.
          Вдига мощноста с 0%,а може и да я намали.Усеща се забележимо,чисто психологически заради гадния звук.Дължи се на по-малкото количество въздъх,което влиза в двигателя,защото разгънатата площ на оргиналния филтър е по голяма от тази недомислица.Съпротивлението му е по-голямо заради по-малката площ.Измерете и ще се убедите.Изключено е двигателя да работи на по-бедна горивна смес,защото има Лзмбда-сонда,която в рамките на милисекунди прави корекция за Ламбда=1.Какъвто и филтър да туриш-Ламбда винаги е 1/даже и запушен/.Точно това е смисъла и да се поставя.Някъде срешнах,че 1,6 нямал дебитомер.Има МАП-сензор,лойто има абсолютно същата функция като дебитомерите.Още ли не сте се уверили,че това са артикули за шарани-мераклии с излишни пари.
          Да, а разликата в теглото на един автомобил не променя спирачния му път...За МАП-сензор-а - наистина има същата функция - измерва налягането и изчислява колко гориво да "пусне"...въпреки това - ако искаш сложи един качествен филтър, изолирай го да не взима топъл въздух, а само студен и ако пак продължаваш да твърдиш същото - не знам... Без значение дали е Replacement или конус - особено ако е качествен - ще усетиш разлика и то доста добре... В звука наистина има разлика, но само при конусите, предполагам, че неговия е такъв...Не случайно K&N струват толкова, въпреки че от тестове които съм гледал - те не са най-добрите откъм качество (пропускат някои фини частици, които една от другите марки не пропускаше)... И не случайно K&N примерно хвърлят толкова пари за разработка на определен материал, от който са направени филтрите им, за да имат минимално съпротивление и максимална непропускливост за боклуците...А към колегата - Колега, сложи го (даже като гледам снимките явно си го сложил) - само направи така, че със сигурност да взима само студен въздух и няма да съжаляваш... Освен готиния звук (който при теб ще е най-голямата разлика) ще усетиш, че колата има повече мощност и в ниските обороти и се усеща разлика в ускорението...
          Колега би ли обяснил как трябва да се изолира филтъра ,че да взема само студен въздух.
          fiat coupe 2.0 16V

          Коментар


            #20
            stenli написа:
            Интеркулер се използва и при бензиновите мотори с турбо. И колкото е по голям е толкова по голяма мощност се постига даже в състезателните автомобили има специална система за моментно допълнително охлаждане на интеркулера с вода.
            Да.Абсолютно прав си, както и в предишния ти пост.Само че колкото и да ти е голям интеркулера и колкото и да е студен входящия въздух няма бедна/богата смес.Тя винаги е стехиометрична/Ламбда=1.Или казано по-просто-оптимална смес.Това не важи за турбодизелите с интерколер,защото поцеса е съвършенно различен.При дизелите няма стехиометричен състав на сместа,няма Ламбда сензор,който да го контролира,количеството засмукан въздух като обем за един цикъл е винаги еднакъв и се променя само количеството на подаваната нафта.При бенз.двигат.не е така.

            Коментар


              #21
              Сега последно, да разбирам ли, че ако сменя генерацията, изкъртя катализатора и сложа спортен филтър, ще докарам 1-5 коня на магарето ?

              Коментар


                #22
                Колега би ли обяснил как трябва да се изолира филтъра ,че да взема само студен въздух.Това е хубав въпрос и аз задавам същия.По добра изолация от фабричното решение трудно си представям.

                Коментар


                  #23
                  Stefan Hadjov написа:
                  Колега би ли обяснил как трябва да се изолира филтъра ,че да взема само студен въздух.Това е хубав въпрос и аз задавам същия.По добра изолация от фабричното решение трудно си представям.
                  е хайде стига колега, има си начини, ако щеш в поцинкована кофа ще го сложиш и пак ще го изолираш, айде стига с лапешки заяждания, зададох конкретен въпрос към всички разбиращи.

                  Коментар


                    #24
                    Stefan Hadjov написа:
                    Колега би ли обяснил как трябва да се изолира филтъра ,че да взема само студен въздух.Това е хубав въпрос и аз задавам същия.По добра изолация от фабричното решение трудно си представям.
                    Колега не е така, много по-добра изолация можеш да сложиш, не случайно го правят... Фабричната каква е ? Пластмаса и вземане на въздух през калника (който е студен, но чак пък толкова)... не случайно хората изолират (честно да си призная и аз не знам с какво точно, сигурно нещо тефлоново, но съм виждал отгоре и алуминиево фолио) , та хората изолират допълнително тези пластмасови тръби... и много хора си слагат т.нар. "хриле" на калниците (на единия), за да взима студен въздух за филтъра...Колега Stefan Hadjov, точно тук няма как да не се съгласиш с мен....Coupe 2000 - поне частично отговорих ли на въпросът ти ?

                    Коментар


                      #25
                      Re: Който разбира да каже...

                      On3Love написа:
                      Така Колеги от няколко дни се води спор дали спортния филтър вдига мощността на Двигателя и всеки казва нещо различно кажете вие сега дали е така или не. За рожденния си ден получих най-добрия наличен филтър за 1.6 които имаше е Стара Загора от Макси Тунинг, и затова ви питам ...
                      при моя единствено се усеща по-голяма стабилност в ниските обороти.. и звука естествено.. нищо друго
                      Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                      Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                      Коментар


                        #26
                        са нищо не разбрах ама тва си е мои проблем бащата кара Пасат 1.8i G60 и е случи така че Интерколера гръмна (не питаите) колата не беше същата без него (беше 1 седмица изолиран) G60 пак си вкарваше въздух ама колата се едно беше с закачено рамарке. Та маи туи чудо Интерколеро дига мощноста.А за студен въздух Пасатката са и турили тръбата горе високо под самия капак като струи въздух
                        Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                        Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                        Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                        Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                        Коментар


                          #27
                          kiler_4o написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          Колега би ли обяснил как трябва да се изолира филтъра ,че да взема само студен въздух.Това е хубав въпрос и аз задавам същия.По добра изолация от фабричното решение трудно си представям.
                          Колега не е така, много по-добра изолация можеш да сложиш, не случайно го правят... Фабричната каква е ? Пластмаса и вземане на въздух през калника (който е студен, но чак пък толкова)... не случайно хората изолират (честно да си призная и аз не знам с какво точно, сигурно нещо тефлоново, но съм виждал отгоре и алуминиево фолио) , та хората изолират допълнително тези пластмасови тръби... и много хора си слагат т.нар. "хриле" на калниците (на единия), за да взима студен въздух за филтъра...Колега Stefan Hadjov, точно тук няма как да не се съгласиш с мен....Coupe 2000 - поне частично отговорих ли на въпросът ти ?
                          Yellow_Flash_Colorz_PDT_02 много частично бих казал , но благодаря все пак. Замислям се ами лятото ,когато е горещо (сезона когато се кара и трябва да усетиш тези коне) дори с изолация маи нищо няма да се получи ,би трябвало по някакъв начин да се охлажда въздуха преди да влезе в цилиндрите ,нали за това е кулера.
                          fiat coupe 2.0 16V

                          Коментар


                            #28
                            Stefan Hadjov написа:
                            stenli написа:
                            Интеркулер се използва и при бензиновите мотори с турбо. И колкото е по голям е толкова по голяма мощност се постига даже в състезателните автомобили има специална система за моментно допълнително охлаждане на интеркулера с вода.
                            Да.Абсолютно прав си, както и в предишния ти пост.Само че колкото и да ти е голям интеркулера и колкото и да е студен входящия въздух няма бедна/богата смес.Тя винаги е стехиометрична/Ламбда=1.Или казано по-просто-оптимална смес.Това не важи за турбодизелите с интерколер,защото поцеса е съвършенно различен.При дизелите няма стехиометричен състав на сместа,няма Ламбда сензор,който да го контролира,количеството засмукан въздух като обем за един цикъл е винаги еднакъв и се променя само количеството на подаваната нафта.При бенз.двигат.не е така.
                            Сместа си е с нормални пропорции, но пак ще се повотря при студен въздух влиза по-голяма тегловна маса въздух и съответно по-голяма тегловна маса гориво за да се запази пропорцията 14/1, а повече гориво и въздух в цилиндъра при изгаряне отделят повече енергия. Обратното топъл въздух, малко тегло , малко количество гориво, по-малко количество гориво-въздушна смес , по-малко енергия, по-малко мощност. Никъде не става въпрос за бедна или богата горивна смес. При доста съвременни автомобили вече се вземат мерки и за охлаждане на горивото, колкото и странно да звучи.

                            Коментар


                              #29
                              @stenliКолега,ето от къде тръгна спора за бедна и богата смес.Като се проточи в излишни обяснения си забравил началото на темата. Immortal написа:Вдига леко мощността, с до 3-5%. Усеща се забележимо. Дължи се на по-голямото количество въздух, което влиза в двигателя (следствие на по-малкото съпротиление). Двигателя разботи на леко обеднена смес. Общо взето има смисъл, но както казва и адаша по-горе, много по-важни са други неща, ако ще се прави тунинг. Вдига мощноста с 0%,а може и да я намали.Усеща се забележимо,чисто психологически заради гадния звук.Дължи се на по-малкото количество въздъх,което влиза в двигателя,защото разгънатата площ на оргиналния филтър е по голяма от тази недомислица.Съпротивлението му е по-голямо заради по-малката площ.Измерете и ще се убедите.Изключено е двигателя да работи на ПО-БЕДНА горивна смес,защото има Лзмбда-сонда,която в рамките на милисекунди прави корекция за Ламбда=1.Какъвто и филтър да туриш-Ламбда винаги е 1/даже и запушен/.Точно това е смисъла и да се поставя.Някъде срешнах,че 1,6 нямал дебитомер.Има МАП-сензор,лойто има абсолютно същата функция като дебитомерите.Още ли не сте се уверили,че това са артикули за шарани-мераклии с излишни пари.

                              Коментар


                                #30
                                Та да обобщя, че ме болят пръстите вече - повече въздух в един изправен двигател се равнява на повече мощност. Колегата Immortal е допуснал грешка с това че според него сместа ще е по-бедна, ако всичко е наред при горивната система тя ще подаде и повече количество гориво /за кой ли път го пиша/ и разсъждения, че филтър който пуска повече въздух /спортен филтър/ няма да повдигне мощността макар и с малко или напротив ще я понижи нямат никаква логика. Сега надявам се че съм ясен.

                                Коментар

                                Working...
                                X