все по-често ми се случва да превключвам около 3000об и нагоре...които за дизел са си..3000об и нагоре... иначе като ми е кротко си сменям на 2200-2500 мах...за разхода незнам...важното е колата да върви :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си
Collapse
X
-
Re: 1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си
Точно така протекоха събитията при мен,и сега съм велосипедист за два месецаLane Staley написа:И до сладкия миг на подписа под акта?box_a написа:Подканвам всички водачи на FIAT оше днес да усетят тръпката от високите обороти на колите си и да стигнат до сладкия звук на ПРЕКЪСВАЧА
I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!
Коментар
-
За тебе знаем - ти си с технологията на НАСА за свърсупермегадизеловите двигатели....BO написа:Стига бе, аз на 4000 излитамpakumba написа:е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутииsugarboy написа:Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
За мотора колкото и да не ви се вярва е най-добре да работи в оборотите, при които има максимален въртящ момент. Тогава смазването е най-добро, коеф. на пълнене е максимален, върт. момент е максимален, разхода най-нисък и т.н. За съжаление обаче и шума е най-висок (при тия обороти има резонанс на карантиите, както и леко резонансно пълнене, което създава бучене в смукателния тракт). Извода е, че е най-добре да се абстрахираме от звука и да караме в тия обороти. За повечето коли това са около 3000, за моя мотор е 4600. На извънградско на 100% се стремя да съм в тези обороти, т.е. при 120 карам на 4та предавка, а не на 5та. Та така...
Коментар
-
и аз като пвечето колеги тук я карам м/у 2500-3000 оборота, но причината, е че съм се наиграл вече с обръщането на оборотомера наопаки.Това в града, а на извън града мисля, че е нормално колата да е в 4000-4500 об. Айде бъдете щастливи!
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Коментар
-
Съгласен съм, поддържането на ниски обороти се отразява НЕблагоприятно на либидотоblagun написа:Аз съм на настроения - днес бързо, утре бавно, тежко :D Бих казал, че е вредно непрекъснато да се кара бавно!!! Трябва да се настъпва от време на време, НО РАЗУМНО!!!
Абе хора, как карате на 2000 оборота? Той двигателя няма мощност да тегли?!?!?!? Аз следвам едно правило - винаги карам в такива обороти, че ако се наложи да ускоря бързо, да мога да го направя. Не ми е ясно, как ще се лангъркам на 2000 оборота и ако се случи нещо и се наложи бързо да се изтегля? Какво става тогава? При конфликтни ситуации да можеш да ускориш бързо е също толкова важно, колкото да можеш да спреш. Колегата е много прав за разхода - при ниски обороти не пестите гориво, напротив. Дигателят като всяко нещо си има режим на работа - оптималният му режим е около максималния въртящ момент. Та колегите с Браво 1,6 и 1,8 за които този момент започва някъде около 4 000 - 4 400 оборота, карайки с 2000 само мъчат двигателчето.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Аз карам обикновенно в границите между 2500 и 3500 оборота, но понякога не ми издържат ангелите...
Важното е да си знаеш възможностите - своите и на автомобила, който управляваш и да караш РАЗУМНО и съобразено с пътната обстановка (баси катаджийското клише)!
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Еееее, вие с дизелите сте друга манджа.Airfan написа:Караме на дълъг път с 4000 об/мин и разходът ще бъде...?Lane Staley написа:Та колегите с Браво 1,6 и 1,8 за които този момент започва някъде около 4 000 - 4 400 оборота, карайки с 2000 само мъчат двигателчето.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
При мен на 4250 започва червения сектор, стигал съм до 3500 на 5-та и скоростта беше 190км/ч. В града над 2500об. изключително рядко се случва да настъпя, евентуално при някое много рязко тръгване, за да се мушна в отворила се пролука в съседната колона. А служебното пежо 206 1,9д определно е по-високооборотно- с него 3000-3500 стигам най-редовно и не се усеща да страда особеноBO написа:Стига бе, аз на 4000 излитамpakumba написа:е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутииsugarboy написа:Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.

Fiat Marea 130JTD Weekend HLX
Коментар
-
Аз при 3500 на 5та съм на 130-140, в зависимост от наклона Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 Иначе червения сектор при мен почва от 5000 оборота, но на 5300 стрелката спираDzver написа:При мен на 4250 започва червения сектор, стигал съм до 3500 на 5-та и скоростта беше 190км/ч. В града над 2500об. изключително рядко се случва да настъпя, евентуално при някое много рязко тръгване, за да се мушна в отворила се пролука в съседната колона. А служебното пежо 206 1,9д определно е по-високооборотно- с него 3000-3500 стигам най-редовно и не се усеща да страда особеноBO написа:Стига бе, аз на 4000 излитамpakumba написа:е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутииsugarboy написа:Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.


По принцип на повече от 3000 оборота в града не карам, като обикновенно се движа в рамките на 2000-2500.
Fiat Punto 1.7TD
Mazda 626 2.0
Fiat Croma 2.4 Multijet
Коментар
-
А би ли споделил колко ти гори колата извънградско като караш се около 4000?maiden написа:За мотора колкото и да не ви се вярва е най-добре да работи в оборотите, при които има максимален въртящ момент. Тогава смазването е най-добро, коеф. на пълнене е максимален, върт. момент е максимален, разхода най-нисък и т.н. За съжаление обаче и шума е най-висок (при тия обороти има резонанс на карантиите, както и леко резонансно пълнене, което създава бучене в смукателния тракт). Извода е, че е най-добре да се абстрахираме от звука и да караме в тия обороти. За повечето коли това са около 3000, за моя мотор е 4600. На извънградско на 100% се стремя да съм в тези обороти, т.е. при 120 карам на 4та предавка, а не на 5та. Та така...--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар