все по-често ми се случва да превключвам около 3000об и нагоре...които за дизел са си..3000об и нагоре... иначе като ми е кротко си сменям на 2200-2500 мах...за разхода незнам...важното е колата да върви :D
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутии
Стига бе, аз на 4000 излитам
За тебе знаем - ти си с технологията на НАСА за свърсупермегадизеловите двигатели....
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
За мотора колкото и да не ви се вярва е най-добре да работи в оборотите, при които има максимален въртящ момент. Тогава смазването е най-добро, коеф. на пълнене е максимален, върт. момент е максимален, разхода най-нисък и т.н. За съжаление обаче и шума е най-висок (при тия обороти има резонанс на карантиите, както и леко резонансно пълнене, което създава бучене в смукателния тракт). Извода е, че е най-добре да се абстрахираме от звука и да караме в тия обороти. За повечето коли това са около 3000, за моя мотор е 4600. На извънградско на 100% се стремя да съм в тези обороти, т.е. при 120 карам на 4та предавка, а не на 5та. Та така...
Аз съм на настроения - днес бързо, утре бавно, тежко :D Бих казал, че е вредно непрекъснато да се кара бавно!!! Трябва да се настъпва от време на време, НО РАЗУМНО!!!
BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
и аз като пвечето колеги тук я карам м/у 2500-3000 оборота, но причината, е че съм се наиграл вече с обръщането на оборотомера наопаки.Това в града, а на извън града мисля, че е нормално колата да е в 4000-4500 об. Айде бъдете щастливи!
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic
Аз съм на настроения - днес бързо, утре бавно, тежко :D Бих казал, че е вредно непрекъснато да се кара бавно!!! Трябва да се настъпва от време на време, НО РАЗУМНО!!!
Съгласен съм, поддържането на ниски обороти се отразява НЕблагоприятно на либидото Абе хора, как карате на 2000 оборота? Той двигателя няма мощност да тегли?!?!?!? Аз следвам едно правило - винаги карам в такива обороти, че ако се наложи да ускоря бързо, да мога да го направя. Не ми е ясно, как ще се лангъркам на 2000 оборота и ако се случи нещо и се наложи бързо да се изтегля? Какво става тогава? При конфликтни ситуации да можеш да ускориш бързо е също толкова важно, колкото да можеш да спреш. Колегата е много прав за разхода - при ниски обороти не пестите гориво, напротив. Дигателят като всяко нещо си има режим на работа - оптималният му режим е около максималния въртящ момент. Та колегите с Браво 1,6 и 1,8 за които този момент започва някъде около 4 000 - 4 400 оборота, карайки с 2000 само мъчат двигателчето.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Аз карам обикновенно в границите между 2500 и 3500 оборота, но понякога не ми издържат ангелите... Важното е да си знаеш възможностите - своите и на автомобила, който управляваш и да караш РАЗУМНО и съобразено с пътната обстановка (баси катаджийското клише)!
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
На извънградско си карам около 100-110 например, но някой ме подпира. Като видя свободен прозорец, ръчкам от пета на трета и става бързо изтеглянето. Но това са кратки моменти, в едно пътуване от 300 километра, да речем, се случват 3-4 пъти.
Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутии
Стига бе, аз на 4000 излитам
При мен на 4250 започва червения сектор, стигал съм до 3500 на 5-та и скоростта беше 190км/ч. В града над 2500об. изключително рядко се случва да настъпя, евентуално при някое много рязко тръгване, за да се мушна в отворила се пролука в съседната колона. А служебното пежо 206 1,9д определно е по-високооборотно- с него 3000-3500 стигам най-редовно и не се усеща да страда особено
Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутии
Стига бе, аз на 4000 излитам
При мен на 4250 започва червения сектор, стигал съм до 3500 на 5-та и скоростта беше 190км/ч. В града над 2500об. изключително рядко се случва да настъпя, евентуално при някое много рязко тръгване, за да се мушна в отворила се пролука в съседната колона. А служебното пежо 206 1,9д определно е по-високооборотно- с него 3000-3500 стигам най-редовно и не се усеща да страда особено
Аз при 3500 на 5та съм на 130-140, в зависимост от наклона Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 Иначе червения сектор при мен почва от 5000 оборота, но на 5300 стрелката спира По принцип на повече от 3000 оборота в града не карам, като обикновенно се движа в рамките на 2000-2500.
Fiat Punto 1.7TD Mazda 626 2.0 Fiat Croma 2.4 Multijet
За мотора колкото и да не ви се вярва е най-добре да работи в оборотите, при които има максимален въртящ момент. Тогава смазването е най-добро, коеф. на пълнене е максимален, върт. момент е максимален, разхода най-нисък и т.н. За съжаление обаче и шума е най-висок (при тия обороти има резонанс на карантиите, както и леко резонансно пълнене, което създава бучене в смукателния тракт). Извода е, че е най-добре да се абстрахираме от звука и да караме в тия обороти. За повечето коли това са около 3000, за моя мотор е 4600. На извънградско на 100% се стремя да съм в тези обороти, т.е. при 120 карам на 4та предавка, а не на 5та. Та така...
А би ли споделил колко ти гори колата извънградско като караш се около 4000?
--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар