Проучвам какви са шансовете за поставяне на климатик на бусче. Един ден ако си взема каравана или нещо такова ще ми свърши добра работа, а тези с климатик вграден са с много висока цена. Пояснявам - интересува ме климатика който работи на ток, а не към двигателя. Дали някой е запознат продава ли се това чудо, какви пари е...Питах гугъл но там като наизскочиха едни теми за климатици за къщи....бррр...пък като уточних с ’бус’ изскочиха сума ти обяви за продажба на бусчета с вграден климатик. Всичко си е на период оглеждане, но ще съм благодарен ако някой сподели опит.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ел. климатик на бус - въпросчета
Collapse
X
-
Re: Ел. климатик на бус - въпросчета
Знаеш ли, този въпрос съм си задавал и аз за караваната...Предполагам че просто няма да има никакъв проблем.С единствената уговорка, че трябва да бъде сплит система ( естествено ) и компресора да бъде предвиден за хоризонтален монтаж.Повечето са за вертикален, тоест за стена и на покрива на буса/караваната много ще стърчиls1 написа:Проучвам какви са шансовете за поставяне на климатик на бусче. Един ден ако си взема каравана или нещо такова ще ми свърши добра работа, а тези с климатик вграден са с много висока цена. Пояснявам - интересува ме климатика който работи на ток, а не към двигателя. Дали някой е запознат продава ли се това чудо, какви пари е...Питах гугъл но там като наизскочиха едни теми за климатици за къщи....бррр...пък като уточних с ’бус’ изскочиха сума ти обяви за продажба на бусчета с вграден климатик. Всичко си е на период оглеждане, но ще съм благодарен ако някой сподели опит.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
-
Доколкото схващам си разбрал че имам предвид климатик предвиден за сграда да слагам. Аз доколкото съм виждал някои пътнически бусчета имат климатик на тавана отгоре, и си е баш предвиден да е такъв. За такъв питам. Ако се сложи такъв за сграда трябва винаги да съм до захранване. А аз имам предвид лятото ако мръдна към гората да не ми е жега следобеда като се опна да подремна.
Коментар
-
Сега вече не ми е ясно...Евтиното решение е най-обикновен глупав не-инверторен климатик от 2 части за къща.Единствения проблем който аз виждан е във външното тяло - добре е да бъде предвидено за монтаж на покрив, иначе много стърчи.Бачка си на 220V и забравяш за автономност.Виждал съм каравани и кемпъри с фабрично монтирани климатици на този принцип. Ама и те са на 220V - не бачкат в гората и в движение.За климатик който да бачка на 12В просто забравяш - необходимата електрическа мощност не го позволява.Няма такова животно. То една термочанта на 12V изпива мозъка на аку-то за нула време та какво остава за един климатик...Другите автономни климатици за които обаче само съм чувал, работят на пропан-бутан.Това обаче са скъпи решения... Ако не стане обикновения, значи на практика няма алернатива.ls1 написа:Доколкото схващам си разбрал че имам предвид климатик предвиден за сграда да слагам. Аз доколкото съм виждал някои пътнически бусчета имат климатик на тавана отгоре, и си е баш предвиден да е такъв. За такъв питам. Ако се сложи такъв за сграда трябва винаги да съм до захранване. А аз имам предвид лятото ако мръдна към гората да не ми е жега следобеда като се опна да подремна.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Хм, казваш че няма автономен вариант. А това не е ли такъв:http://www.freepatentsonline.com/671...play.jpgИли то работи само когато и двигателя работи?
Коментар
-
Чакай сега, то ако мотора работи е друго.Компресора се върти от двигателя.Нали така работи всеки един авто-климатик/климатроник ?!?Аз мислях че идеята не е свързана с двигателя.Понеже спомена каравана - значи не трябва да включваш работещ двигател в сметките.П.С> Виж сега, не съм специалист в хладилната техника - може и да има някакви решения. Това с пропан-бутана го разбрах наскоро.Проблема е че евентуалните решения биха били прекалено скъпи.Ако парите не са фактор ще си купя един Tabbert и ще ми е през дедовия на какъв принцип работи климатаls1 написа:Хм, казваш че няма автономен вариант. А това не е ли такъв:http://www.freepatentsonline.com/671...play.jpgИли то работи само когато и двигателя работи?
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
А може и на генераторче...Ама тези които не пърпорят и стават за нещо повече от котлонче за кафе започват от 1500лв нагоре...ls1 написа:Да де, това имам предвид, когато не работи двигателя. Но явно си прав. Изрових от чужбина някакви но не са на акумулатор, а на ток от мрежата. Мина ми през ума и за генераторче, ама каква дрямка ще е то...я да се огледма за тези газовите къде казваш че може да има.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Абе да ама като се замислиш може да го пуснеш да попърпори за час да охлади, пък това ще е достатъчно да охлади през най-горещите часове, обикновено караваните са добре изолирани (сякаш). Е в такъв случай щом не става дума за автономност недоумявам защо кемперите с ел. климатик са по-скъпи с 4-5 000лв.
Коментар
-
Точно след 10 мин вътре пак е същия ад...Ми щото климата вдига класа на кемпъра... Предполагам.Освен това мобилните климатици определено имат по-здрава консрукция от тези за къща.Имам предвид че се предвидено конструктивно да се друсат, клатят и така нататък.Нищо че не са автономни.И съм сигурен че дори и да намериш нов климатик предназначен за каравана, няма да бъде по-евтин от тази цена.Защо мислиш че автономните бензинови/нафтови отоплители за коли струват 2-3 бона?Скъпи шукаритетийки са това...ls1 написа:Абе да ама като се замислиш може да го пуснеш да попърпори за час да охлади, пък това ще е достатъчно да охлади през най-горещите часове, обикновено караваните са добре изолирани (сякаш). Е в такъв случай щом не става дума за автономност недоумявам защо кемперите с ел. климатик са по-скъпи с 4-5 000лв.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Ще се пържим значи...Аз преди малко като браузвах и попаднах на тея климатици за RV и започваха от 500$ нагоре. Което е далеч от разликите в цената на със/без климатик. Пък и ще е новичко, а не на 20 години (каквато възраст кемпери можем си позволи). Единственото лошо е, че ще падне голямо майсторене по закрепване, въздуховоди пробиване и т.н. Уф как мразя жега. На студ потропвам и удържам ама жегата....тежко...
Коментар
-
И аз съм така...Другото лято ще сефтосвам караваната и ще видим как ще бъде.То всъщност отоплението на тези съоръжения не е проблем, ама охлаждането е.За съжаление...ls1 написа:Ще се пържим значи...Аз преди малко като браузвах и попаднах на тея климатици за RV и започваха от 500$ нагоре. Което е далеч от разликите в цената на със/без климатик. Пък и ще е новичко, а не на 20 години (каквато възраст кемпери можем си позволи). Единственото лошо е, че ще падне голямо майсторене по закрепване, въздуховоди пробиване и т.н. Уф как мразя жега. На студ потропвам и удържам ама жегата....тежко...
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Аз съм се насочил по-скоро към кемпер ама да видим...Засега съм в зоната на проучванията. работата е там, че в България болшинството хора ползват караваните да седят на плажа. А мен ми се пътува. Обаче ние не сме бяла страна и дето се вика няма къде вода да си сипеш, камо ли да включваш ток.
Коментар
-
Аз прецених че караваната е по-добрия вариант за мен.Въпреки че се оказа и по-скъп - най-малкото заради Е категорията, тегличите...Имам приятели чиито каравани на нон-стоп на къмпинга. Движат се само м/у къмпинга (паркинга) и плажа - два курса в годинатаls1 написа:Аз съм се насочил по-скоро към кемпер ама да видим...Засега съм в зоната на проучванията. работата е там, че в България болшинството хора ползват караваните да седят на плажа. А мен ми се пътува. Обаче ние не сме бяла страна и дето се вика няма къде вода да си сипеш, камо ли да включваш ток.
Моята идея не е такава.С караваната си запазваш мобилноста - оставяш я в къмпинга и си щъкаш с колата наоколо.А иначе това с заср....те каравани по плажа изобщо не ми харесва ама гледам е масова практика.Ама то и няма начин - големите прасета от 7-8 метра в повечето изобщо не са предвидени да ги мъкнеш активно зад себе си.Стационарна работа ама като порасна, нямам нищо против и да опитам с ей този Таберт
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
И като се заговорихме за каравани - и така може. Обърнете внимание на Idiot 8 - гвоздея на програмата
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар