Първото си Типо го купих съвсем по случайност.Просто за новата ми работа ми трябваше кола да се придвижвам до там и тази ми падна изгодно.1.7 дизел,на 11 год. от собственик,който имаше възможност да я поддържа.Човека си ходеше периодично на майстор,ей така за преглед просто.Обаче дойде зимата и проблемите започнаха.Бяха свършили четките на стартера (но това го разбрах твърде късно)
и започна да пали проблемно.Един ден при бутане за запалване превъртя ремъка.Ходих на "майстор",който почти ме убеди,че мотора е за основен ремонт.Както и да е...Сглоби я той,"изправи" ми изкривените клапани и дори не предложи да сменим ремъка,а той беше на 40000 и прехвърлил един път.Оправих стартера,но чак след като въобще не завъртя един ден.Но проблемите продължиха и следващата зима и пролетта я продадох на един познат.Човека каза:знам и всички кусури,ще я оправя.После говорих с човека който му я ремонтира и той ми каза да си пребия от бой майстора.Онзи искаше да први основен ремонт за повече от 1000 лева на кола купена за 2500,а тоя пич я стегна за 300 и тази кола няма проблем вече трета зима.След тази случка се бях зарекъл никога повече Фиат
Обаче съвсем случайно пак попаднах на сегашната Типара:2.0,кожа,климатик,абе топ изпълнение(между другото лично аз съм въждал на живо само две коли от това изплнение).Купих я само заради климатика,защото по това време една немска или японска кола с климатик струваше с около 1500 повече,а бяха същата година.Карам я вече три години и да чукна на дърво нямам проблеми.Естествено смених почти цялата предница,обаче колата е била на тинейджър :D На всяка гума имаше по две бузи,абе рацер отвсякъде.При първия майстор не съм ходил никога повече.Може би затова нямам проблеми.Оказа се че не марката е важна,а човека който я поддържа.Все пак това са коли на 10-15 год. и си искат своето,няма значение Опел(на три месеца ново купе ) :D ,фауве,тойота или кво да е друго.Без лоши чувства към Опела ама кадет и астра си сменат кожите като змии.


Коментар