flippy89 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бензин vs. Дизел - поредната тема
Collapse
Заключена тема
X
X
-
И кой е правилния автомобил? Няма какво да ръчкам, аз карам извънграда, почти изцяло на 5та, а и спирачки почти не ползвам. Аз на състезание не съм тръгнал, а да се предвижа от една точка до друга и следвам мотото " По-добре късно на този свят, отколкото по-рано на оня свят". Тази кола за мен към този момент е правилната: мога да я обслужвам без проблем без проблем и си ми слуши вярно. Живи и здрави след време и приоритети се сменят и семейното положение може да стане +1 и финансовото да се промени...чак тогава ще търся друга, воден от същите критерии. Да мога да си позволя да я обслужжвам и потдържам без проблем, да ме превозва евтино и сравнително по комфортно от предната. За двигателя, ще се реши в движение. Не съм заклет бензин/газ.BO написа:Ами ако си купиш правилния автомобил, ще пътуваш до Вт и обратно за 22 лв на нафта, пък и комфорт ще имаш - автомат, а няма да ръчкаш като ненормален.Kay_ написа:Така, де. Аз пътувам до Вт и обратно за 27лв и до Пч и обратно за 22....но за комфорт е тотална 0. Ама Бо друго казваше...veselin10 написа:Еми всичко е относително. Стил на шофиране, автомобил. Аз не съм казал, че нафтата е по-евтина, а наблегнах на удоволствиетоsnake написа:Пропуснах да напиша, че като цяло волвото (дизеловата кола) се кара при доста по-благоприятни условия. А режимът на опела (газ-бензин) е всеки ден в софийските задръствания, а през уикенда - със 140 по магистралата.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Точно за това говоря! Да не споменавам трафика и TIR-овете след магистралата до Търново. Ама някой май не е пътувал достатъчно из родните първокласни пътища в трафикpplk написа:Понякога се налага да изпреварваш, а и усещането със 160 и 5 души на борда +багаж изкачвайки Витиня без затруднения е някак различно.trace написа:А да, и да добавя, за какво удоволствие от шофирането ми говорите? Да речем София-Велико Търново - магистралата 120-140 постоянно,после 90-110. К’во значение има горивото, като поддържаш постоянна скорост?
Дака, това все едно аз съм го писал преди няколко годиниKay_ написа:И кой е правилния автомобил? Няма какво да ръчкам, аз карам извънграда, почти изцяло на 5та, а и спирачки почти не ползвам. Аз на състезание не съм тръгнал, а да се предвижа от една точка до друга и следвам мотото " По-добре късно на този свят, отколкото по-рано на оня свят". Тази кола за мен към този момент е правилната: мога да я обслужвам без проблем без проблем и си ми слуши вярно. Живи и здрави след време и приоритети се сменят и семейното положение може да стане +1 и финансовото да се промени...чак тогава ще търся друга, воден от същите критерии. Да мога да си позволя да я обслужжвам и потдържам без проблем, да ме превозва евтино и сравнително по комфортно от предната. За двигателя, ще се реши в движение. Не съм заклет бензин/газ.
Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Мммм, аз там умирам ако закача трафик от ТИР - овеveselin10 написа:Точно за това говоря! Да не споменавам трафика и TIR-овете след магистралата до Търново. Ама някой май не е пътувал достатъчно из родните първокласни пътища в трафикpplk написа:Понякога се налага да изпреварваш, а и усещането със 160 и 5 души на борда +багаж изкачвайки Витиня без затруднения е някак различно.trace написа:А да, и да добавя, за какво удоволствие от шофирането ми говорите? Да речем София-Велико Търново - магистралата 120-140 постоянно,после 90-110. К’во значение има горивото, като поддържаш постоянна скорост?
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Ами ето де, нали само паричния фактор е важен. Дадох ти пример как може да караш на нафта по-евтино.И да не ми кажеш, че с твоя Фиат на газ от подписа, харчи по 7/100 газ и летиш по пътищата? Хайде няма нужда да се лъжем.Но пак, нали е важен разхода в пари, а не динамика, ускорение, комфорт и т.н. Купуваш печката и пестиш по едни 5 лв за отиване и връщане до Вт. И не мислиш къде да зареждаш постоянно, а правиш 3 такива маршрута и тогава пак зареждаш. Това ако не е удобство не знам.Аз ти давам мой пример.БМВ 330хд и Пасат Б5.5 2.8 4моушън. И двете коли са с ръчна кутия. Еднакво вървят, като БМВ-то е със 150кг по-тежко, ама да не издребняваме сега.С един колега живеем през няколко блока. Та сме се разбрали един ден той вози и връща до работа, един ден аз така. И така вървят дните. И двамата караме съответно по един и същ маршрут по едно и също време.Та неговия Пасат харчи винаги между 14.0 и 15.5 (лято/зима) и поне 0.5/1 литър бензин. Това в пари излиза по ~15лв/100км. Аз с дизелово БМВ средно ми даваше под 8/100 дизел (7 лятото и 9 зимата). Към днешна дата това прави около 13.5лв/100км. Както и да гледам, еднаквите коли харчат еднакво в моя случай.Факт е, че колкото по-голям двигател караш, толкова излиза по-евтино да караш на дизел. Единствената далавера има ако караш някакъв стар автомобил, с евтина уредба и главно извънградско. Ако караш градско на принципа отивам до някъде и се връщам и така всеки ден, то на газ не излиза кой знае колко по-евтино. В някои случаи като моя дори напротив.едит:Kay_ написа:Да Бо, ще кажа. Ти с такова Лупо или Ситроена ще излезеш ли извън Сф по някоя магистрала? Това Лупо гори 3/100, ако карам от Сф до Своге с 60-70 на максимална предавка в дефилето. И най-вероятно няма и тази тази динамика, която всички почитатели на дизела търсите.Сравнявай нормални коли. Ето колегата ти даде истинско сравнение. Уточнявам, че става дума само за паричния фактор. НЕ споря, за динамика, ускорение, комфорт и т.н.Чакай сега. До сега ми говореше единствено за лв/км, а сега за обслужване. Значи признаваш, че не може да спаднеш на евтинията на дизела, така ли?Ако водещо е евтината поддръжка това е друга бира, ама не да стоиш и да ми обясняваш и да спориш едва ли не, че няма дизел, който да може да направиш маршрута си по-евтино.Kay_ написа:И кой е правилния автомобил? Няма какво да ръчкам, аз карам извънграда, почти изцяло на 5та, а и спирачки почти не ползвам. Аз на състезание не съм тръгнал, а да се предвижа от една точка до друга и следвам мотото " По-добре късно на този свят, отколкото по-рано на оня свят". Тази кола за мен към този момент е правилната: мога да я обслужвам без проблем без проблем и си ми слуши вярно. Живи и здрави след време и приоритети се сменят и семейното положение може да стане +1 и финансовото да се промени...чак тогава ще търся друга, воден от същите критерии. Да мога да си позволя да я обслужжвам и потдържам без проблем, да ме превозва евтино и сравнително по комфортно от предната. За двигателя, ще се реши в движение. Не съм заклет бензин/газ.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Бих си купил газифициран автомобил само ако е фабричен. Когато реша да си купувам кола, първото нещо, което правя е да проверя дали харесвания автомобил е по джоба ми. Това включва обслужване, поддръжка и разход на гориво, без значение дизел или бензин. Ако имам възможност-купувам, ако нямам-не. Не ми се струва логично да си взема кола, която не мога да изхраня и да и сложа газ, за да вържа бюджета. Предишната ми кола беше атмосферен бензин и няма база за сравнение с настоящия турбодизел. За следваща съм харесал турбиниран бензин, та /може би/ тогава ще имам по-реална представа за плюсове и минуси. За момента запазвам някакъв неутралитет, макар че дизела ми е леко присърце.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Вече почнахме да вкарваме 3 цилиндрови двигатели в надпреварта за разход. И то в коли без серво, дори без фарове за мъгла, но пък комфортни.Сравненията в тази тема са:показател вървеж: 6-цилиндров турбо дизел - атмосферен бензинпоказател разход: 3-цилиндров турбо дизел - атмосферен бензинAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Това е голяма грешка. Ако ще купуваш автомобил на алтернативно гориво, то само и единствено да е на метан.Газта в България разказва мамата на помпата на газта. И така на всеки 30-40к макс ще се ръсиш доста голяма сума пари, ако колата не е гаранционна.pplk написа:Бих си купил газифициран автомобил само ако е фабричен. Когато реша да си купувам кола, първото нещо, което правя е да проверя дали харесвания автомобил е по джоба ми. Това включва обслужване, поддръжка и разход на гориво, без значение дизел или бензин. Ако имам възможност-купувам, ако нямам-не. Не ми се струва логично да си взема кола, която не мога да изхраня и да и сложа газ, за да вържа бюджета. Предишната ми кола беше атмосферен бензин и няма база за сравнение с настоящия турбодизел. За следваща съм харесал турбиниран бензин, та /може би/ тогава ще имам по-реална представа за плюсове и минуси. За момента запазвам някакъв неутралитет, макар че дизела ми е леко присърце.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да, сравнението в градски условия на БМВ-то и Пасат-а е реално. За заключението накрая също съм съгалсен.Бравата от подписа извънграда гори 7,5-8/100 газ със скорост 90-100 извънградско и 110-120 на магистралата. Там предвижването е много евтино. НО в града е ламя, особено зимата в Сф стигам 16/100, където разликата с дизелов автомобил в пари ще е незначителна.Ама това, което беше с Лупо-то и Ситроена...Веско, хората се променяме с годините...а аз за някой неща още не съм готов.
А и апетита идва с яденето. От тия 80коня ако 1 седмица покарам някой пъргав дизел и ще ококоря очите
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Бо, не се познаваме лично, но за теб съм разбрал някой "тъмни" страни наред с компетентността и острия ти ум.1.Имаш навика да влизаш в спорове само заради самия спор. 2.Обичаш мнооого Уикипедия. 3. Когато разбереш, че си написал някоя глупост автоматично минаваш към т.1. 4. Опитваш се да слагаш на хората думи в устата, за да излезеш прав ( това много дразни) Примера съм го одебелил. Какво значи подяволите това "До сега ми говореше единствено за лв/км, а сега за обслужване. Значи признаваш, че не може да спаднеш на евтинията на дизела, така ли?"Казвам, че примера ти с Поло-то и Ситроена е хипер тъп, нереален, измукан ей така за да го кажеш и дразниш с Стефанаки. Кой си купува Лупо за да кара извънградско?После се върна в реалноста с другия си пример и заключението за старата кола и бля бля (в която мога да кажа, че спада моя автомобил)BO написа:Ами ето де, нали само паричния фактор е важен. Дадох ти пример как може да караш на нафта по-евтино.И да не ми кажеш, че с твоя Фиат на газ от подписа, харчи по 7/100 газ и летиш по пътищата? Хайде няма нужда да се лъжем.Но пак, нали е важен разхода в пари, а не динамика, ускорение, комфорт и т.н. Купуваш печката и пестиш по едни 5 лв за отиване и връщане до Вт. И не мислиш къде да зареждаш постоянно, а правиш 3 такива маршрута и тогава пак зареждаш. Това ако не е удобство не знам.Аз ти давам мой пример.БМВ 330хд и Пасат Б5.5 2.8 4моушън. И двете коли са с ръчна кутия. Еднакво вървят, като БМВ-то е със 150кг по-тежко, ама да не издребняваме сега.С един колега живеем през няколко блока. Та сме се разбрали един ден той вози и връща до работа, един ден аз така. И така вървят дните. И двамата караме съответно по един и същ маршрут по едно и също време.Та неговия Пасат харчи винаги между 14.0 и 15.5 (лято/зима) и поне 0.5/1 литър бензин. Това в пари излиза по ~15лв/100км. Аз с дизелово БМВ средно ми даваше под 8/100 дизел (7 лятото и 9 зимата). Към днешна дата това прави около 13.5лв/100км. Както и да гледам, еднаквите коли харчат еднакво в моя случай.Факт е, че колкото по-голям двигател караш, толкова излиза по-евтино да караш на дизел. Единствената далавера има ако караш някакъв стар автомобил, с евтина уредба и главно извънградско. Ако караш градско на принципа отивам до някъде и се връщам и така всеки ден, то на газ не излиза кой знае колко по-евтино. В някои случаи като моя дори напротив.едит:Kay_ написа:Да Бо, ще кажа. Ти с такова Лупо или Ситроена ще излезеш ли извън Сф по някоя магистрала? Това Лупо гори 3/100, ако карам от Сф до Своге с 60-70 на максимална предавка в дефилето. И най-вероятно няма и тази тази динамика, която всички почитатели на дизела търсите.Сравнявай нормални коли. Ето колегата ти даде истинско сравнение. Уточнявам, че става дума само за паричния фактор. НЕ споря, за динамика, ускорение, комфорт и т.н.Чакай сега. До сега ми говореше единствено за лв/км, а сега за обслужване. Значи признаваш, че не може да спаднеш на евтинията на дизела, така ли?Ако водещо е евтината поддръжка това е друга бира, ама не да стоиш и да ми обясняваш и да спориш едва ли не, че няма дизел, който да може да направиш маршрута си по-евтино.Kay_ написа:И кой е правилния автомобил? Няма какво да ръчкам, аз карам извънграда, почти изцяло на 5та, а и спирачки почти не ползвам. Аз на състезание не съм тръгнал, а да се предвижа от една точка до друга и следвам мотото " По-добре късно на този свят, отколкото по-рано на оня свят". Тази кола за мен към този момент е правилната: мога да я обслужвам без проблем без проблем и си ми слуши вярно. Живи и здрави след време и приоритети се сменят и семейното положение може да стане +1 и финансовото да се промени...чак тогава ще търся друга, воден от същите критерии. Да мога да си позволя да я обслужжвам и потдържам без проблем, да ме превозва евтино и сравнително по комфортно от предната. За двигателя, ще се реши в движение. Не съм заклет бензин/газ.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
А ти къде го празнуваш? Вали ли дъжд там или не? хахах. То нне, че ще се видим де...veselin10 написа:
Ай наздраве, че празника почти свърши!
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Е какво му е? Виждам кой човек някъде е успял да направи най-нисък разход на газ и съответно на нафта. И сметката показва, че по-евтиното е да караш на нафта. Да, със стотинки, ама все пак.За това гледам статистика за минимум 50к километра, за да е относително меродавна и си правя сметката какво да взема, ако целта ми е единствено и само лев на километър за горивото. Ама преди дизела бих взел един ЪП на метан, защото теоретично това е най-икономичния автомобил въобще, който може да купиш в момента.Та така, ако само това е целта, ЪП-а е най-невероятния ултра избор, защото и поддръжката му е супер смешна. Казвам го това, защото по едно време ме беше ударило нещо в главата и ми писна от всичко и се замислих какво да направя, за да карам най-евтино от глобална гледна точка, включвайки всичко, не само горивото. И реално ЪП-а и производните му в тази насока излиза най-подходящ избор, в калкулатора, който съм си направил.Kay_ написа:Ама това, което беше с Лупо-то и Ситроена...A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Грешни изводи имаш.Ама и ти спориш и като не ти изнася въртиш. Примера с червеното. В единия случай вменяваш мнение, че караш бързо, а след това се вижда, че не ти е приоритет бързото придвижване. Хайде да на вменяваш грешни мнения с цел да си изкараш тезата по-издържана само, защото не е коректно.Отделно с тъмно синьото съм подчертал и основата на мнението ти, че е важно не толкова разхода на гориво, а това, че може да я поддържаш евтино. Това на фона на моя цитат, който си сложил, означава, че реално Аудито не би го избрал, защото просто няма да ти е евтино за поддръжка, а не, че няма да ти е евтино за предвижване.Хайде просто да четем целия смисъл на цитатите и текстовете, а не повърхностно захващане за тук там някоя дума. Така ще стане по-добра комуникация просто.Kay_ написа:Бо, не се познаваме лично, но за теб съм разбрал някой "тъмни" страни наред с компетентността и острия ти ум.1.Имаш навика да влизаш в спорове само заради самия спор. 2.Обичаш мнооого Уикипедия. 3. Когато разбереш, че си написал някоя глупост автоматично минаваш към т.1. 4. Опитваш се да слагаш на хората думи в устата, за да излезеш прав ( това много дразни) Примера съм го одебелил. Какво значи подяволите това "До сега ми говореше единствено за лв/км, а сега за обслужване. Значи признаваш, че не може да спаднеш на евтинията на дизела, така ли?"Казвам, че примера ти с Поло-то и Ситроена е хипер тъп, нереален, измукан ей така за да го кажеш и дразниш с Стефанаки. Кой си купува Лупо за да кара извънградско?После се върна в реалноста с другия си пример и заключението за старата кола и бля бля (в която мога да кажа, че спада моя автомобил)BO написа:Ами ето де, нали само паричния фактор е важен. Дадох ти пример как може да караш на нафта по-евтино.И да не ми кажеш, че с твоя Фиат на газ от подписа, харчи по 7/100 газ и летиш по пътищата? Хайде няма нужда да се лъжем.Но пак, нали е важен разхода в пари, а не динамика, ускорение, комфорт и т.н. Купуваш печката и пестиш по едни 5 лв за отиване и връщане до Вт. И не мислиш къде да зареждаш постоянно, а правиш 3 такива маршрута и тогава пак зареждаш. Това ако не е удобство не знам.Аз ти давам мой пример.БМВ 330хд и Пасат Б5.5 2.8 4моушън. И двете коли са с ръчна кутия. Еднакво вървят, като БМВ-то е със 150кг по-тежко, ама да не издребняваме сега.С един колега живеем през няколко блока. Та сме се разбрали един ден той вози и връща до работа, един ден аз така. И така вървят дните. И двамата караме съответно по един и същ маршрут по едно и също време.Та неговия Пасат харчи винаги между 14.0 и 15.5 (лято/зима) и поне 0.5/1 литър бензин. Това в пари излиза по ~15лв/100км. Аз с дизелово БМВ средно ми даваше под 8/100 дизел (7 лятото и 9 зимата). Към днешна дата това прави около 13.5лв/100км. Както и да гледам, еднаквите коли харчат еднакво в моя случай.Факт е, че колкото по-голям двигател караш, толкова излиза по-евтино да караш на дизел. Единствената далавера има ако караш някакъв стар автомобил, с евтина уредба и главно извънградско. Ако караш градско на принципа отивам до някъде и се връщам и така всеки ден, то на газ не излиза кой знае колко по-евтино. В някои случаи като моя дори напротив.едит:Kay_ написа:Да Бо, ще кажа. Ти с такова Лупо или Ситроена ще излезеш ли извън Сф по някоя магистрала? Това Лупо гори 3/100, ако карам от Сф до Своге с 60-70 на максимална предавка в дефилето. И най-вероятно няма и тази тази динамика, която всички почитатели на дизела търсите.Сравнявай нормални коли. Ето колегата ти даде истинско сравнение. Уточнявам, че става дума само за паричния фактор. НЕ споря, за динамика, ускорение, комфорт и т.н.Чакай сега. До сега ми говореше единствено за лв/км, а сега за обслужване. Значи признаваш, че не може да спаднеш на евтинията на дизела, така ли?Ако водещо е евтината поддръжка това е друга бира, ама не да стоиш и да ми обясняваш и да спориш едва ли не, че няма дизел, който да може да направиш маршрута си по-евтино.Kay_ написа:И кой е правилния автомобил? Няма какво да ръчкам, аз карам извънграда, почти изцяло на 5та, а и спирачки почти не ползвам. Аз на състезание не съм тръгнал, а да се предвижа от една точка до друга и следвам мотото " По-добре късно на този свят, отколкото по-рано на оня свят". Тази кола за мен към този момент е правилната: мога да я обслужвам без проблем без проблем и си ми слуши вярно. Живи и здрави след време и приоритети се сменят и семейното положение може да стане +1 и финансовото да се промени...чак тогава ще търся друга, воден от същите критерии. Да мога да си позволя да я обслужжвам и потдържам без проблем, да ме превозва евтино и сравнително по комфортно от предната. За двигателя, ще се реши в движение. Не съм заклет бензин/газ.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар