Пропуснах да напиша, че като цяло волвото (дизеловата кола) се кара при доста по-благоприятни условия. А режимът на опела (газ-бензин) е всеки ден в софийските задръствания, а през уикенда - със 140 по магистралата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бензин vs. Дизел - поредната тема
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Еми всичко е относително. Стил на шофиране, автомобил. Аз не съм казал, че нафтата е по-евтина, а наблегнах на удоволствиетоsnake написа:Пропуснах да напиша, че като цяло волвото (дизеловата кола) се кара при доста по-благоприятни условия. А режимът на опела (газ-бензин) е всеки ден в софийските задръствания, а през уикенда - със 140 по магистралата.
Сравнението ми е между двете коли от подписа. А за чист бензин мога много да поговоря. Имам един Пасат 1,8 digifant2 89’ който още се движи по Търновските улици. Софоя градско лятото 12 зимата 15. Извън града до Търноро 70 км. магистрала със 150 и останалото извън градско със 100-110 разход 7 на 100. На баща ми повече от 9 на градско (Търново си стана като София) не харчи. А де? А вървежа уникален. Та пак казвам всичко е относително.
Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
snake, сега, ако кажеш, че волвото е XC (нещо си), а опела е корса. Все пак волвото е с 14% по-мощно, и ако се окаже и че е доста по-тежко и др. фактори ( гуми ) а газта наистина е по-евтина. Кажи сега коя кола предпочиташ за дълъг път и защо, като говорим за сигурност и кеф, не за икономия.
1.9 JTD 110hp
Ex: Fiat Marea 1,8 16v 97г. LPGi
Коментар
-
Ето заради този му коментар му казах да чете. Щот излиза, че дизела бил перпето мобиле...хем динамика и прилично висока сйорост и гори 3/100.BO написа:Я да видим към днешна дата кое би било най-икономично от гледна точка на лева на 100км.Та имаме най-икономичните почти аналогични претенденти:Дизел.Газ.Според цените на Фуело към днешна дата имаме:1. Дизел = 2,59х1,72 = 4,46лв/100км2. Газ = 5,15х0,81+0,21х1,79 = 4,55лв/100км.Демек в крайна смета ако целта ти е задължително най-евтино придвижване, то отново логичния избор би бил дизела.
Ама пък метана кърти отново.Значи логично е да бъде метан->дизел->газ->бензин ако търсиш само икономията.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Опелът е Астра Г седан 2004 г., а волвото е V40 комби, 2003 г.. При всякакви условия предпочитам волвото, но не заради кефа от шофирането и въртящия моментOpenGL написа:snake, сега, ако кажеш, че волвото е XC (нещо си), а опела е корса. Все пак волвото е с 14% по-мощно, и ако се окаже и че е доста по-тежко и др. фактори ( гуми ) а газта наистина е по-евтина. Кажи сега коя кола предпочиташ за дълъг път и защо, като говорим за сигурност и кеф, не за икономия.
, а защото има много по-добра и стегната возия и освен това е много по-добре обезшумено. Обаче пък вътре е по-тясно от астрата, въпреки по-големите габарити, и ако сме повече хора, използваме опела. Но това е друга тема.
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Дадох и конкретни примери с възможно най-евтино предвижване на съответното гориво. Нещо друго да кажеш?Kay_ написа:Ето заради този му коментар му казах да чете. Щот излиза, че дизела бил перпето мобиле...хем динамика и прилично висока сйорост и гори 3/100.BO написа:Я да видим към днешна дата кое би било най-икономично от гледна точка на лева на 100км.Та имаме най-икономичните почти аналогични претенденти:Дизел.Газ.Според цените на Фуело към днешна дата имаме:1. Дизел = 2,59х1,72 = 4,46лв/100км2. Газ = 5,15х0,81+0,21х1,79 = 4,55лв/100км.Демек в крайна смета ако целта ти е задължително най-евтино придвижване, то отново логичния избор би бил дизела.
Ама пък метана кърти отново.Значи логично е да бъде метан->дизел->газ->бензин ако търсиш само икономията.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Така, де. Аз пътувам до Вт и обратно за 27лв и до Пч и обратно за 22....но за комфорт е тотална 0. Ама Бо друго казваше...veselin10 написа:Еми всичко е относително. Стил на шофиране, автомобил. Аз не съм казал, че нафтата е по-евтина, а наблегнах на удоволствиетоsnake написа:Пропуснах да напиша, че като цяло волвото (дизеловата кола) се кара при доста по-благоприятни условия. А режимът на опела (газ-бензин) е всеки ден в софийските задръствания, а през уикенда - със 140 по магистралата.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Може ли някой да даде разход в София на някой дизел (от калибъра на Алфа 147), да сравня с мен?А да, и да добавя, за какво удоволствие от шофирането ми говорите? Да речем София-Велико Търново - магистралата 120-140 постоянно,после 90-110. К’во значение има горивото, като поддържаш постоянна скорост?Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Ами ако си купиш правилния автомобил, ще пътуваш до Вт и обратно за 22 лв на нафта, пък и комфорт ще имаш - автомат, а няма да ръчкаш като ненормален.Kay_ написа:Така, де. Аз пътувам до Вт и обратно за 27лв и до Пч и обратно за 22....но за комфорт е тотална 0. Ама Бо друго казваше...veselin10 написа:Еми всичко е относително. Стил на шофиране, автомобил. Аз не съм казал, че нафтата е по-евтина, а наблегнах на удоволствиетоsnake написа:Пропуснах да напиша, че като цяло волвото (дизеловата кола) се кара при доста по-благоприятни условия. А режимът на опела (газ-бензин) е всеки ден в софийските задръствания, а през уикенда - със 140 по магистралата.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да Бо, ще кажа. Ти с такова Лупо или Ситроена ще излезеш ли извън Сф по някоя магистрала? Това Лупо гори 3/100, ако карам от Сф до Своге с 60-70 на максимална предавка в дефилето. И най-вероятно няма и тази тази динамика, която всички почитатели на дизела търсите.Сравнявай нормални коли. Ето колегата ти даде истинско сравнение. Уточнявам, че става дума само за паричния фактор. НЕ споря, за динамика, ускорение, комфорт и т.н.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Понякога се налага да изпреварваш, а и усещането със 160 и 5 души на борда +багаж изкачвайки Витиня без затруднения е някак различно.trace написа:А да, и да добавя, за какво удоволствие от шофирането ми говорите? Да речем София-Велико Търново - магистралата 120-140 постоянно,после 90-110. К’во значение има горивото, като поддържаш постоянна скорост?
207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Всеки тегли към него си и това е. Газта е най- добре, вярно един път набиваш 700-800 лв за системата, но след първата година си караш евтинко и спестяваш евентуални разходи по нея и пак си отгоре. При дизела трябва да караш някоя малолитражка че да постигнеш нисък разход който може да се сравнява с този на газ, на някоя по голяма и комфортна кола. Голям дизел не може да бъде сравняван с голяма кола на газ, разхода изразен е пари е в полза на газта.Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар