Може би към датата на пускане в експлоатация на тунела в "Норми за проектиране на пътища" да са били написани други стойности.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
До къде я докарахме ---??
Collapse
X
-
Аха .....гаче само в България има тунели с наклонStefanaki написа:Може би към датата на пускане в експлоатация на тунела в "Норми за проектиране на пътища" да са били написани други стойности.
.В Италия , до Лаго Д’Изео има поредица от тунели , като всички от тях са с някаква денивелация . Има и изход , който е всъщност серпентина в скалата .
FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
Нормите за проектиране на ЖП и автомобилни пътища не са променяни от 65-67ма година. Дидо това, което казваш не е вярно. Тунела не е права линия с един наклон 4,3%. Нали заради това се правят хоризонтални криви с определен радиус, който в зависимост от категорията на пътя позволява различки като допуски скорости. С направата на криви (завои), се намаляват наклоните. Отделно освен надлъжни има и напречни наклони. Мисля, че е абсурдно да се твърди, че има грешка в проектирането. Познавам хора, които са участвали в проектиране на различни видове сгради и съоръжения от времето на комунизма. Подобни неща, като грешки в проектирането-НЯМА. Особенно за ЖП или автомобилни пътища. БГ нормите са взаимствани от ДИН (Немските, които са били за онова време).?Само пак по темата за самата катастрофа. Защо се приема, че всичките 51 коли не са успели са спрат. Ами ако 8ма и 10та са успели, но някоой ги е помел отзад?ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Тук изниква въпроса в кой момент е решил да спира, ако е в момента когато жената почна да вика, а ако е секунда след това, то е нормално вече да не може... Аз продължавам да поддържам тезата, че точно за този случай шофьра блее на някъде и прекалено късно се опитва да спре. Имаше предостатъчно време и сигнали за да намали, преди да се опитва да спира интензивно до 0 от скоростта с която влезе в тунела.nikolce написа:Жената му казва "Спри"! Отговора му е "НЕ МОГА". Това чухте ли го?
Имаше предостатъчно време да спре. Или наистина е било разлято нещо, или е било хлъзгаво заради мръснотията. Ама чак толкова навътре в тунела да е мокро. А скъсаха се вчера да ни обясняват на нас тъпите шофьори че всичко е от несъобразена скорост. Искам сега да видя какво ще кажат
.И не сте ли се се замисляли, да се нанижат 5-10 коли, ама 50?
Коментар
-
По първата част - абсолютно съм прав. Не е права линия тунела, а е с два завоя вътре (които ограничават видимостта). И заедно с тези завои наклонът му е 4.3%. Ако беше права линия - нямаше да е дълъг 1125 м, а примерно 1000. И тогава наклонът щеше да е 4.8%.Прав си, че в зависимост от категорията на пътя се позволяват различни наклони и скорости. За автомагистрала, скорост 120 км/ч (така пише в нормите), допустимият наклон е 4.0%. За 110 км/ч е 4.5%, а за 100 км/ч е 5%. Логично е, че за 140 км/ч (каквато няма в нормите), допустимият наклон да е още по-малък, и тъй като функцията е близка до линейна - значи допустимият наклон за магистрала в България, с разрешена скорост 140 км/ч би трябвало да е 3%. Затова и в районите с по-големи наклони има ограничение на скоростта.По втората част - абсолютно съм съгласен. Голяма част от колите вероятно са спрели, но са ги натресли другите отзад.Kay_ написа:Нормите за проектиране на ЖП и автомобилни пътища не са променяни от 65-67ма година. Дидо това, което казваш не е вярно. Тунела не е права линия с един наклон 4,3%. Нали заради това се правят хоризонтални криви с определен радиус, който в зависимост от категорията на пътя позволява различки като допуски скорости. Само пак по темата за самата катастрофа. Защо се приема, че всичките 51 коли не са успели са спрат. Ами ако 8ма и 10та са успели, но някоой ги е помел отзад?
Коментар
-
http://vbox7.com/play:69f77ea78bколата спира в продължение на поне 7 секунди, с нищожно забавяне на скоростта което на мен ми напомня най-много като на спиране на лед-сняг, толкова хлъзгаво, само дето не е зима и студ... Пълна изненада откъм сцепление.
Коментар
-
Ти пък ся... много по германски разсъждавашStefanaki написа:На мен ми направи впечатление, че никой от намаляващите автомобили не беше с включени аварийни сигнали.
В интерес на истината, аз лично, при подобни опасности задължително включвам аварийките.А някои коли и сами си ги включват, при поднасяне или рязко спиране, като например Ситроен С2 (което силно ме изненада).
Коментар
-
ПЪТ
Имаше идни по едно интервю казваха че още преди да влезнат в тунела е имало проблем със спирането Незнам не трябва ли да има и поне на 2 места за този дълъг участък и две места където да може да се минава и до другия тунел с кола или поне пеша за хора .Да има тръба за въздух да из смуква този от вътре така замърсяването ще е по малко .Иначе тунела е по добър от тези на Люлинската магистрала където падат стените -обшивката щото са от азбестови плочи .Сега има и от поликарбонатни плочи.
Коментар
-
Много пъти съм казвал, че не е проблем дадена сграда или съоръжение да се построи, а е трудно да се потдържа.Дидо, отностно дискусията ни по горе: Максималните надлъжни наклони се определеят в зависимост от проектната скорост. За пример ще ти дам, че АМ Струма до Долна Диканя, НЕ Е магистрала точно заради не изпълнение на проектно зададените наклони по време на строителството. Отделно при пътищарите i max е най-важното нещо. От него се изхожда за избор на заложение, което определя трасето, вертикални и хоризонтални криви. За това ти казвам, че е налудничево по време на проектиране да е направена грешка.Така, че ти гледаш и казваш, че при проектна 120км/ч наклона е 4%, но ако нивелетата от проекта не е пред очите ни да видим, колко е проектната скорост в дадена отсечка няма как да знаем. Цитираната от теб точка по горе от нормите, показва, че в тунел над 4% не може. Признавам си този норматив не ми е трябвал особенно и не съм го чел. Знаеш обаче, че нещата са комплексни и трябва да се четат и др параграфи.Отделно ти като проектант знаеш как е. Аз напоследък смятам предимно стоманени кули и мачти и никога не ги пиля изчисленията на 95%, а оставям запас на 80%. А представяш ли си проектантите на това съоръжение да са ползвали повече от максималния наклон. Според мен е абсурдно.Понеже ми е трудно да се изказвам писмено, ще го синтезирам пак
Максималния надлъжен наклон се определя от проектната скорост за дадения участък. При условие, че надлъжния профил и нивелетата не с апред очитени..Само гадаем. Демек, незнаем колко е заложената проектна скорост в тази част. Иначе истересна дискусия стана.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Ха ! От доста време мислех да го напиша , но си знаех , че трябва да се произнесе човек , който ежедневно вижда употребата на аварийни сигнали било във формиращо се задръстване , било в друга опасна ситуация , а не при спиране за покупка на баница и бозаStefanaki написа:На мен ми направи впечатление, че никой от намаляващите автомобили не беше с включени аварийни сигнали.
.
FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo
Коментар
-
Когато пред теб видиш ситуация, в която ще се млатнеш на 99.999%, то знаеш ли колко ще мислиш да пускаш аварийни светлини?Пускаш аварийни когато имаш време да мислиш за това, като си си осигурил място за спиране, та и отпускаш леко педала на спирачката. Ама като се чудиш къде да се млатнеш, то това ще ти е най-малкото, за което ще мислиш.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse





Коментар