Колеги, не бъркайте маневрата изпреварване с маневрата престрояване. Изпреварването е една цяла маневра, започваща от подаването на ляв мигач, задминаване на по-бавното МПС, прибиране в собствената лента и изключване на мигача.Престрояването е промяна на лентата на движение, с цел да се движите в нея или при наближаване на многолентово кръстовище.При изпреварването няма две престроявания, за да се сигнализира два пъти, а една цяла маневра.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дава ли се десен мигач при изпреварване (връщане в лентата)?
Collapse
X
-
HLX написа:Колеги, не бъркайте маневрата изпреварване с маневрата престрояване. Изпреварването е една цяла маневра, започваща от подаването на ляв мигач, задминаване на по-бавното МПС, прибиране в собствената лента и изключване на мигача.Престрояването е промяна на лентата на движение, с цел да се движите в нея или при наближаване на многолентово кръстовище.При изпреварването няма две престроявания, за да се сигнализира два пъти, а една цяла маневра.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
:D Темата стана интересна, в тоя ред на мисли да бутна тук още нещо за размисъл.. Нямам опит с хиляди коли, ама има няколко по-нови, които съм шоферирал и ми прави впечатление, че има една опцийка с лостчето на мигачите- леко почукване, без да прищраква лоста, за ляв/десен мигач пуска 3-4 мигания. Отделно, ако искаш може да си го щракнеш за постоянно. Та, са питанката ми е: тва с каква цел е?, дали не е за улеснение при изпреварванията, ама защо пък ще е и за десен или е с някаква др цел?Аз лично всеки път различно действам с мигача за прибиране в лентата...Не се старая да показвам на каруците и велосипедистите, че ще съм пред тях...Ако зад мен някой се е закачил, задължително му пускам мигач, общо взето, ако ситуацията е такава, че да му е важно на някой около мен- давам
Коментар
-
curko написа::D Темата стана интересна, в тоя ред на мисли да бутна тук още нещо за размисъл.. Нямам опит с хиляди коли, ама има няколко по-нови, които съм шоферирал и ми прави впечатление, че има една опцийка с лостчето на мигачите- леко почукване, без да прищраква лоста, за ляв/десен мигач пуска 3-4 мигания. Отделно, ако искаш може да си го щракнеш за постоянно. Та, са питанката ми е: тва с каква цел е?, дали не е за улеснение при изпреварванията, ама защо пък ще е и за десен или е с някаква др цел?
Коментар
-
Да тази опцийка е много шукаритетка при каране по магистрала особено. Относно темата, да трябва да се подава мигач, старая се да го правя, но по някого ситуацията се развива твърде бързо и нямам време за това да подавам мигач при изпреварване, но при прибиране на 99% го правя, най-малкото да знае тоя отсреща че вече завършвам маневрата.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Immortal написа:При навлизане в кръгово движение НЕ СЕ ПОДАВА НИКАКЪВ мигач (щото на всички е ясно накъде ще продължите). Такъв се подава САМО ПРИ ИЗЛИЗАНЕ от кръговото (десен, разбира се, освен ако не сте във Великобритания, Кипър или Малта).В частен случай, ако кръговото е с повече от една лента - ляв мигач се подава за преминаване в по-вътрешна лента, и десен - за преминаване в по-външна.По отношение на прибиране в лентата след изпреварване - ДА, подава се. И винаги се е подавало.Подкрепям се с два примера:Пример 1. Изпреварвате на път В НАСЕЛЕНО МЯСТО с повече от една лента за движение в една посока.Карате в дясната, настигате някой, подавате ляв мигач, изпреварвате го, след което имате 2 опции - да продължите да карате в лявата лента. Тогава не подавате десен мигач. - да се върнете в дясната лента. Тогава подавате десен мигач, за да знае изпреварвания, че ще се приберете пред него.Пример 2. Изпреварвате повече от 1 превозни средства - да речем колона от 4 коли.Решавате да се приберете по някаква причина пред 3-тата (например се е показала кола насреща).Подавате десен мигач, за да знае водачът на колата, пред която ще се наврете, че ще го направите.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Комфортни мигачи го водят. Аз го ползвам за престрояване по големи булеварди. На магистрала не става според мен, обикновено не го гася, защото дори да карам 2-3 минути зад някой с включен мигач, той се прибира когато реши. Не знам защо изнервят така тия хора. Често се случва да покарам зад някой така известно време, през което ни настигне нещо по-бързо от мен и обикновено аз се прибирам вдясно, за да не обирам псувни, които не са за мен... И не разбирам логиката им. Аз си карам със 130/140 на темпомат, движа се почти постоянно в лявата лента като постоянно поглеждам за някой бързак. Приближавам се от километри с включен постоянно ляв мигач и на няколко метра преди да застигна определени индивиди, те решават да задминават и минават в лявата лента... Това е все едно те както са решили да си карат със 100-110-120 или колкото и да е по-бавно от мен, аз да взема и да ги засека и да намалят на 80 примерно...И аз съм карал 60 метанови коняИ съм се съобразявал с това. Затова и не се сърдя на някой започнал изпреварване, който просто не може да я изпълни по-бързо. Но да ме виждаш от стотици метри/километър и в последния момент да минеш пред мен... Всъщност... те сигурно толкова и ме виждат...Отговор на истинския въпрос на темата: Да, дава се и за връщане.По другия за кръговото - на някои давам. Например като ще излизам от първия изход, а там чакат коли, още с влизането подавам мигач, за да могат докато погледна, вляза и завия да се изнесат.
Коментар
-
Immortal, на път в населено място с повече от една лента за движение в посока - няма изпреварване. Само сменяш лентата и се движиш с по-висока скорост в другата лента. Независимо лява или дясна. После ако искаш - пак я сменяш. На кръгово защо пък да се подава ляв мигач за влизане?! Има ли някаква, каквато и д е друга възможност да продължиш, освен да навлезеш в кръговото? Пак стигаме до планинския път със завоите - подава ли се мигач на всеки завой? Навсякъде, където имаш една-единствена възможност, не се подава мигач, защото на практика нищо не променяш, просто се движиш по пътя. А специално за кръговото - аз давам ляв мигач на всяко кръгово, ако не излизам от него, на което трафикът е натоварен и за навлизащите е трудно да навлязат. Схватливите усещат и навлизат без да ми пречат, нито аз на тях. Така донякъде с грешното подаване на мигач спомагам за разтоварване на трафика (малко от малко). Тос детоне снае кжо еми 7а4, ми7а4 - тужа са декоратижни жалти зжетлини за прет дизкотегада да си газар.
Коментар
-
ogi28b написа:Immortal, на път в населено място с повече от една лента за движение в посока - няма изпреварване. Само сменяш лентата и се движиш с по-висока скорост в другата лента. Независимо лява или дясна. После ако искаш - пак я сменяш. .
Коментар
-
Моето виждане за левия мигач при навлизане в кръговото сигурно е изкривено от ежедневното преминаване на кръговото на 4-ти километър, където дефакто има друга възможност. Има и някои други такива кръгови тук-там. Така че принципно се съгласявам, но ще продължа да си давам левия при навлизане.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
И аз си обичам подаването на мигачи и го правя винаги независимо от маневрата, а тия които не го правят ... мамата както си му е реда, барем поне да прихванат нещо, но в Софето може да се видят всякакви индивиди. Примерно днес го гледам един с пуснати аварийки направи обратен завой на двулентов път, вместо с ляв мигач, а масово съм забелязъл, че при дву и трилентов път в едната посока почти никой не подава мигач, когато сменя лентите, особенно жените шофьори, там като и сваля прозореца и и кажа, че е "овца", тя въобще не захапва за какво и е направена забележка, все едно не са ходили на курс по кормуване, а хоп и директно имат книжки и автомобил за каране.punto HGT
Коментар
-
knososs написа:ogi28b написа:Immortal, на път в населено място с повече от една лента за движение в посока - няма изпреварване. Само сменяш лентата и се движиш с по-висока скорост в другата лента. Независимо лява или дясна. После ако искаш - пак я сменяш. .Например по булевардите "Цариградско шосе" и "България" в София в 95% от случаите, в участъците съответно от Окръжна болница до разклона за летището и от НДК до "Академик ...." се движа в най-дясната лента с по-висока скорост от тези в средната. Не мисля, че ги изпреварвам. Просто съм си избрал тази лента и в нея се движа със скоростта, с която съм решил. Иначе ти карай в най-лявата с 40 и раздавай по 100 тояги на всички, които минават отдясно на теб.Изпреварваш там, където има само една лента за движение в посока, или пък са две, в извънградски условия, като в този случай пак си длъжен да се движиш в дясната. А в градски условия или на път с 3 ленти, сигнализирани със знак, никой не ме задължава да се движа в точно определена лента, а се движа в тази, която сам си избера. Затова не може и дума да става за изпреварване. Изпреварването е напускане на лентата и последващо връщане в нея. Но на места, на които не съм длъжен да се връщам в нея - няма изпреварване.
Коментар
-
ogi28b написа:А специално за кръговото - аз давам ляв мигач на всяко кръгово, ако не излизам от него, на което трафикът е натоварен и за навлизащите е трудно да навлязат. Схватливите усещат и навлизат без да ми пречат, нито аз на тях. Така донякъде с грешното подаване на мигач спомагам за разтоварване на трафика (малко от малко). Тос детоне снае кжо еми 7а4, ми7а4 - тужа са декоратижни жалти зжетлини за прет дизкотегада да си газар.
Коментар
-
knososs написа:ogi28b написа:Immortal, на път в населено място с повече от една лента за движение в посока - няма изпреварване. Само сменяш лентата и се движиш с по-висока скорост в другата лента. Независимо лява или дясна. После ако искаш - пак я сменяш. .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар