Никой производител няма да сложи повече масло от необходимото, защото абсолютно точното му количество е жизнено важно за коректната работа на автомата. Не случайно и нивото му се мери на точно определени градуси, а не по всяко време, за да се гарантира възможно най-прецизното му количество в кутията.Също така никой няма да прави и собствен корпус. Това би обезсмислило цялата идея да купуват кутия от даден производител, в случая Аисин. Единствената разлика е в това, че някои производители имат различна система за охлаждане на кутията. Но самото ѝ охлаждане става чрез външен радиатор, който се връзва с маркучи към кутията.Иначе за икономично каране - ами трудно. Най-елементарното правило е леко с газта. Колкото повече разлика в оборотите има между ротора и турбината, толкова повече енергия ще се губи. Най-лесно е да хванете колко газ давате, като наблюдавате спада на оборотите в момента на заключването. Ако оборотите падат само с около 100 оборота, значи карате икономично. :D И това е един трик. Тръгвате много плавно, автомата превключва на 2-ра, след някой друг километър заключва и тогава подавате вече малко повече газ. С този трик автоматично спадате с едно 1 - 1.5 литра в разхода.
А и се грижите за кутията, защото точно през този режим се загрява и съответно "износва" маслото най-много.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Автомати Aisin
Collapse
X
-
Колеги нека и аз да кажа нещо по темата. 1.Имам Крома 1,9 150кс. ремапната на 194кс и 400Nm. Кутията си работи без проблем вече повече от 1 година.2.Незнам колегите какъв разход искат от 2.4 мотор, но моя на 1.9 не е падал градско под 8.5.3.Доколкото знам маслото на автомата е хубаво да се сменя на 35 000км.FIAT Croma 1.9Mjet 194Hp
Коментар
-
Няколко въпроса:1. Ок - еднакъв ли е обема масло с/без външен радиатор? 2. Корпуса еднакъв ли е с/без външен радиатор? Ако е еднакъв - да си слагаме по един радиатор и да не се притесняваме, или не става?3. Супер точен ли трябва да бъде обема масло? При VOLVO гледам, че е +- 0.5 л.4. Километри ли са нужни на автомата за да заключи турбината? Заключването става, като се изравнят оборотите, изглежда, че при слаб товар трябва да стане много бързо. Кога отключва, като падне на 1-ва, или?BO написа:..Единствената разлика е в това, че някои производители имат различна система за охлаждане на кутията. Но самото ѝ охлаждане става чрез външен радиатор, който се връзва с маркучи към кутията....Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Върви ли съпоставимо с 2.4 с нормален ремап? Предполагам си премахнал клапи и ДПФ, хардуерно и софтуерно - има ли слабост в ниските?sando_psihopata написа:Колеги нека и аз да кажа нещо по темата. 1.Имам Крома 1,9 150кс. ремапната на 194кс и 400Nm. Кутията си работи без проблем вече повече от 1 година.2.Незнам колегите какъв разход искат от 2.4 мотор, но моя на 1.9 не е падал градско под 8.5.3.Доколкото знам маслото на автомата е хубаво да се сменя на 35 000км.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Всички, без изключение, са с радиатор за охлаждане. Винаги маслото е +0,5л.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=115483Reptile написа:Няколко въпроса:1. Ок - еднакъв ли е обема масло с/без външен радиатор? 2. Корпуса еднакъв ли е с/без външен радиатор? Ако е еднакъв - да си слагаме по един радиатор и да не се притесняваме, или не става?3. Супер точен ли трябва да бъде обема масло? При VOLVO гледам, че е +- 0.5 л.BO написа:..Единствената разлика е в това, че някои производители имат различна система за охлаждане на кутията. Но самото ѝ охлаждане става чрез външен радиатор, който се връзва с маркучи към кутията....Може би имаш предвид без ремап?Reptile написа:Върви ли съпоставимо с 2.4 с нормален ремап?207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Възможно е, де да знам, макар че не ми се вярва, тъй като без ремап двата мотора са несъпоставими. Разликата в конете и въртящия момент се запазват почти същите и след това.Лично аз Крома 1,9 не съм карал, правя изводи от Сигнум автомат 1,9. Няма нищо общо с Крома 2,4 във вървежа.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Колега не, че нещо... ама 8,5 градски разход за крома автомат ми се струва пълна утопия (поне това което аз разбирам под градско - средна скорост под 25 км/ч). Моята в София съм я карал събота и неделя, по маршрут, по който няма почти никакъв трафик.. е дори тогава едвааааам падам под 10 градско.sando_psihopata написа:Колеги нека и аз да кажа нещо по темата. 1.Имам Крома 1,9 150кс. ремапната на 194кс и 400Nm. Кутията си работи без проблем вече повече от 1 година.2.Незнам колегите какъв разход искат от 2.4 мотор, но моя на 1.9 не е падал градско под 8.5.3.Доколкото знам маслото на автомата е хубаво да се сменя на 35 000км.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
1. Не. Зависи външния охладител какъв тип е и какъв му е обема.2. Да.3. Количеството е точно. И се определя при спазване на процедурата по смяната му.4. Турбината заключва на определен товар, обороти и скорост (променлива величина). Най-ниско при мен, с моя диференциал, заключва на 19км/ч. Отключва на 34км/ч, когато от 3-та би трябвало да мине на 2-ра, като това отново зависи главно от диференциала и евентуална разлика между производителите и софтуерна версия на ЕКУ-то за управление. Тази кутия не заключва на 1-ва, което е една от причините да е толкова "лакома". Отделно, че и когато е на Д, то преминаването на "неутрална" докато чакаш, не е истинска неутрална и отново харчи едно 15% повече гориво в сравнение с истинска "неутрална".Reptile написа:Няколко въпроса:1. Ок - еднакъв ли е обема масло с/без външен радиатор? 2. Корпуса еднакъв ли е с/без външен радиатор? Ако е еднакъв - да си слагаме по един радиатор и да не се притесняваме, или не става?3. Супер точен ли трябва да бъде обема масло? При VOLVO гледам, че е +- 0.5 л.4. Километри ли са нужни на автомата за да заключи турбината? Заключването става, като се изравнят оборотите, изглежда, че при слаб товар трябва да стане много бързо. Кога отключва, като падне на 1-ва, или?BO написа:..Единствената разлика е в това, че някои производители имат различна система за охлаждане на кутията. Но самото ѝ охлаждане става чрез външен радиатор, който се връзва с маркучи към кутията....A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Така значи до сега нямам база за сравнение между 1.9 и 2.4. Правил съм дръпки с алфа 2.4 но 140кс с чип който я дига на 190кс но незнам колко Nm е и я бия. Други коли с които съм сравнявал са били BMW 530 i X5 3.0 и двете дизели по 200 коня но нямат шанс. Когато я чипосаха, махнах и DPF филтъра и EGR клапана, както софтуерно така и механично. За разхода говоря че не е падал под 8.5. Обикновенно както си карам е около 9.5 но аз си я понастъпвам. Говоря зо Пловдив и избягвам да карам в пиковите часове. Искам да попитам колегите, няма значения с кой мотор са, при мен на 210км ми е на 3000 оборота, което ми се струва някак ниско и колко най-много сте дигали.FIAT Croma 1.9Mjet 194Hp
Коментар
-
Колега, бах тая Крома И аз съм се гонил с БМВ 530Д Е60 и до 190 бяхме почти равни/калник+ пред мен/, ама след това ме наказа страшно. При 200км/ч е на точно 3000 оборота, а и тоя разход от 9,5 градско при настъпване, ми се вижда леееко невъзможен. Няма как само с ремап да свалиш ускорението от 9,9 на под 7,1.
207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
1. Не. Зависи външния охладител какъв тип е и какъв му е обема.2. Да.3. Количеството е точно. И се определя при спазване на процедурата по смяната му.4. Турбината заключва на определен товар, обороти и скорост (променлива величина). Най-ниско при мен, с моя диференциал, заключва на 19км/ч. Отключва на 34км/ч, когато от 3-та би трябвало да мине на 2-ра, като това отново зависи главно от диференциала и евентуална разлика между производителите и софтуерна версия на ЕКУ-то за управление. Тази кутия не заключва на 1-ва, което е една от причините да е толкова "лакома". Отделно, че и когато е на Д, то преминаването на "неутрална" докато чакаш, не е истинска неутрална и отново харчи едно 15% повече гориво в сравнение с истинска "неутрална".[/quote]Мерси за отговорите. Значи, някои производители си я ползват с повече масло и вероятно имат причина. Това със заключването обяснява всичко за високият разход. Все пак, тази кола си е за дълъг път, за градско - друга кола, на който не му харесва...нали!BO написа:Няколко въпроса:1. Ок - еднакъв ли е обема масло с/без външен радиатор? 2. Корпуса еднакъв ли е с/без външен радиатор? Ако е еднакъв - да си слагаме по един радиатор и да не се притесняваме, или не става?3. Супер точен ли трябва да бъде обема масло? При VOLVO гледам, че е +- 0.5 л.4. Километри ли са нужни на автомата за да заключи турбината? Заключването става, като се изравнят оборотите, изглежда, че при слаб товар трябва да стане много бързо. Кога отключва, като падне на 1-ва, или?
Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Гонки над 190 км/ч ми се струват тежко безпредметни, че даже и опсани, но това си е само мое мнение. Според мен е важно да върви добре до към 150 км/ч, другото са "протоколни тестове". Ти като тества - при 190, на 5-та ли беше или на 6-та?!pplk написа:Колега, бах тая Крома И аз съм се гонил с БМВ 530Д Е60 и до 190 бяхме почти равни/калник+ пред мен/, ама след това ме наказа страшно. При 200км/ч е на точно 3000 оборота, а и тоя разход от 9,5 градско при настъпване, ми се вижда леееко невъзможен. Няма как само с ремап да свалиш ускорението от 9,9 на под 7,1.
Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар