Нахлузва се новият маншон с малката скоба около него. Нахлузете го до мястото на което е бил старият. Внимавайте защото скобите на практика са еднократни, и не е хубаво да се греши. Ние сгрешихме, но затова ще ви разкажа в отделен пост.
		
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Смяна на носачи, накрайници, биалети, външно каре, Брава/о
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
След като маншонът е нахлузен на полуоската, новото каре (гресирано!!! ) се нахлузва на полуоската докато щракне. Щракването означава че зегерката е захапала и вече няма излизане. Нахлузва се и голямата скоба, маншонът се слага така че да не е опънат, и да не е нагъчкан. Скобите се стягат с помощта на клещите резачки, ако нямате специалния инструмент за тези скоби.За съжаление не снимах точно стягането, някой може да не знае как става, защото е леко специфично, ако не сте виждали такава скоба.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Новият носач се слага, леко се навиват болтовете докато тръгнат, и после малко по малко всички се стягат постепенно. Стегнатият за магарето носач се напъва с козия крак, докато шарнирът влезе на мястото си, а с помощта на чука може леко да се почуква биалетата защото тя не съвпада точно, докато колата е вдигната. Когато шарнирът влезе в дупката си, с чука леко се почуква отдолу, докато дупката през която минава законтрящият болт не съвпадне идеално. Когато е съвпаднала, контра-болтът влиза в нея без никакво усилие! Навива се и се стяга хубаво гайката му. Слага се на място кормилният накрайник, като с помощта на чука се удря лекичко докато болтът на накрайника се прибере плътно, след което се стяга с гайката.Слага се гумата. При това положение новата биалета е сложена, заедно с горния тампон и шайбата над тампона, а долните тампон и шайба, и гайката ги сложихме чак като пуснахме колата, като напънахме с козия крак така, че биалетата да се подаде максимално под носача.Стегнахме гумата, и остана да се стегне гайката на карето. Отново онова рамо първо подскачах в/у него, после все едно ще вдигам колата, дадох всичко от себе си, и гайката се нави още мъничко. Това беше. Когато човек вдига, може да създаде много по-голяма сила, отколкото когато бута надолу. Остана със секача да се набие гайката в канала на карето, за да се законтри, и това е!Време за работа: 60-90 минути, ако всичко мине гладко. При нас обаче нещата се закучиха, и работихме около 200-210 минути, за което ще ви разкажа сега....В сервиз с подемник, двама майстори с добри инструменти могат да свършат всичко за не повече от ½ час! Phoenix свърши лявата част точно за толкова, без подемник, и без пистолети за развиване и стягане.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
За наказаиние - следващият път като правиш нещо по колата, викаш ни, ние идваме и пием бира, пък ти работишpakumba написа:мамка му, изтървал съм купона. ако си бях в сф щях да дойда да ме гледате как пия бира, а аз да ви гледам как работите
 финикс си е профи механик, ти не го гледай, че прилича на редови чиновник
							
						
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
ако на мен чакате да пиете бира, тя не се чупиogi28b написа:За наказаиние - следващият път като правиш нещо по колата, викаш ни, ние идваме и пием бира, пък ти работишpakumba написа:мамка му, изтървал съм купона. ако си бях в сф щях да дойда да ме гледате как пия бира, а аз да ви гледам как работите
 финикс си е профи механик, ти не го гледай, че прилича на редови чиновник

							
						Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
ако на мен чакате да пиете бира, тя не се чупиogi28b написа:За наказаиние - следващият път като правиш нещо по колата, викаш ни, ние идваме и пием бира, пък ти работишpakumba написа:мамка му, изтървал съм купона. ако си бях в сф щях да дойда да ме гледате как пия бира, а аз да ви гледам как работите
 финикс си е профи механик, ти не го гледай, че прилича на редови чиновник

 п.с. няма да се разсърдя ако модс разкрат спама ми, темата е много хубава със снимките и обясненията и не заслужава нашия спам
							
						Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
най-лесно накрайниците се свалят така:вдига се колата на крик, слагаш едно трупче да не ти падне на ръцете. имаш 1 гайка със ситна резба да отвиеш, на новите гаики трябва да има найлонче накрая против саморазвиване, важно е. слагаш едно друго трупче като подпираш накрайника /под него/ максимално близо до шенкела. ЛЕКО отпускаш на него колата, то няма какво да стане освен да каже пук и излиза, ако все пак не излезе след лекото отпускане на колата го хакни с чука отстрани- то си личи на шенкела едно плоско си е потготвено за бой с чука. чукни го леко и ще падне 100%/ако си отпуснал малко тежест на колата върху него/. преди или след като направиш това няма значение има една гайка отзад, която е д аобира луфта от резбата, тя се развива малко, колкото да не го законтря. хубаво е да имаш коректор или маркер и да мацнеш преди да свалиш стария, за да не разминеш много реглажа на предницата с новия накрайник. после развиваш и навиваш новия и отиваш на реглаж./резбите им са слабички, не напъвай много да стягаш, аз лично сложих 2 гайка за всеки случай/в момента има много добри неща в брикожа- ако има значение този до софия прес-скоби за пружини около 30 кинта, ситна резба, т.е. би следвало да биват като качество- всякакви скоби по размери за лагери, от 5-6 лв най-малките докъм 20- хубави ключове за маслените филтри, от тези с веригите- под 10 лв май бяха-пастели за оправяне на драскотини -10 парчетоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
То побоя с чука е по шенкела, а не по накрайника така че, споко. Едва ли някой би изкривил или нещо навредил на един шенкел с чук от 1 килограм. Просто там сглобката е конусна, и който е работил със струг, знае какво значи това. Ако се удари където трябва, с 1-2 почуквания накрайника е вън. Верно че има и скоби, ама..... този метод не е по-лош и в никакъв случай не е опасен за накрайницит, които така или иначе се сменят. А после има малка грешка.... като се сложат обратно почукването е съвсем леко, колкото да си легне в конуса, от там нататък се стяга с малко усилие гайката, то няма излизане и без това, а и гайката си има силиконов пръстен против саморазвиване.Rokambol написа:Полезна тема, браво ogi28b
 , само това с чука не ми се нрави, за блъскането по накрайниците, има евтини скобички, които вършат чудесна работа.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007


Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Искам да добавя - реглажът после наистина е задължителен
 Въпреки много точната работа на phoenix, явно има минимална разлика в самите детайли, при мен имаше общо разлика м/у двете гуми от 37 минути, което реално погледнато си е повече от половин час! Отделно от това, вертикалното отклонение ми е голямо - отдясно 1 градус и 7-8 минути, отляво - 52-53 минути. Причина - тампони на амортисьорите според майстор-реглажа.
							
						
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
и аз тва разправях в някоя от темите. обаче не им вярвай напълно на тея майстори, да ти кажа баш толкова точно няма кой да си играе да ти я регулира. поне аз не съм намерил такъв засега. но реглажа наистина е задължителен какво и да ги мериш с шублера...не стааogi28b написа:Искам да добавя - реглажът после наистина е задължителен
 Въпреки много точната работа на phoenix, явно има минимална разлика в самите детайли, при мен имаше общо разлика м/у двете гуми от 37 минути, което реално погледнато си е повече от половин час! Отделно от това, вертикалното отклонение ми е голямо - отдясно 1 градус и 7-8 минути, отляво - 52-53 минути. Причина - тампони на амортисьорите според майстор-реглажа.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Е точно точно, колко да е точно? Докато компютъра покаже НУЛА и на двете гуми, по-точно от това - здраве му кажи
 Аз го правих в едно сервизче, в което на джантите монтираха едни много хитри такива, лазерни ли са, инфрачервени ли са, не знам, но оня си игра докато покаже нули и на двете гуми. за 20 кинта толкова. Поне ми изправиха волана 
 Предишния ми го беше изкривил.
							
						
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	

Коментар