Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пълна промяна за едно Фиат Купе 20V Turbo

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пълна промяна за едно Фиат Купе 20V Turbo

    След кратко почесване реших да започна малко по рано пълното и доживотно обричане на съвместен живот с моето Купенце, като инвестирам значителен материален и времеви ресурс за неговото крепко дълголетие. Откакто вкарах колата от Англия я снабдих с GT2860RS, 3 инча от турбото до задната броня, правен изпускателен колектор, ремап, и разни други дребни нещица който правят общата картинка малко по добра....Надявам се да свърша в рамките на 3 месеца според плановете ми, макар че и Алфата дето суркам само "пистово" ще си иска своето, имам доста идеи и за нея, така че определено няма да ми е скучно през следващите месеци.Поставените цели са както следва:- Пълен ребилд на двигателя, разглобяване на съставните му части, смяна на сегменти, всякакви възможни лагери и гарнитури, водна помпа, ремъци, ролки...- Портване на главата, имам едва резервна за всеки случай, ще видим дали е верен лафа че целия пауър бил в главата.....- Покрай главата ще се ревизират клапани, гумички и прочее- Обръщане на волана отдясно, вляво - тва ще е най - пипкавата работа, предполагаща че всичко пред предните седалки ще трябва да се разглоби на съставни части, дупкане, мерене и т.н....- 4 полиуретанови тампона на задния мост и смяна и на задните главини с такива от Алфа 156 с 5 дупки - сичките ми джанти са такива, и ще ми е по лесно, предните са вече с 5 дупки.....- Пребоядисване на цялата кола във все още неопределен цвят(все още не съм решил какъв), кармазъто естествено е първата възможност и вероятност, после бяло, или нещо от сорта - може и разновидност на синьото да си харесам - тва ще се допълни и с нещата който ми правят хайваните от Пойзън тунинг, предна броня, капаци за фарове и предна маска......- Абсолютно пълна ревизия на всичко което предава въртящ момент от скоростната, през полуоските, до гумите - още си има една гадна вибрация дето ту се усилва, ту намаля, нещо неопределено е, а с безопасноста ми не ми се рискува......Темата ще бъде обилно гарирана със снимки от всичко направено, мое да си спамите по темата колкото искате, всякакви коментари са разрешени от моя страна по темата Фиат Купе.Утре в 10 часа се почва.......
    Alfa 156 2.0 TS
    Alfa 156 20VTurbo
    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
    Locost TF1 3.0V6

    #2
    Е тва чукане чакахме.Опа тва чакане чакахме.Поне тези дето сме те слушали и виждали,знаем че си перфекционист.Още повече със английската перфекциозност,със сигурност ще стане много добър проект.Ще следя с интерес темата.
    FIAT BRAVO 1.6
    FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
    LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

    Коментар


      #3
      Понеже разреши спама..... :D Фаворита ми за цвят е Arancio Atlas Mic 2CT , следван от бяла перла (Code 208 - Bianco Perla Perl по Фиат) и на последно място - едно електриково синьо (Code 810 - Blu Electrico met)За да те подразня ще сложа снимка само на оранжевия цвят (Купето даже е с предната броня която искаш).Обръщането на волана ще ти е най-неприятната част. Аз навремето се отказах от подобна операция. Фиат не е предвидил възможност за "лесна" смяна на дирекцията.Предполагам не е нужно да ти напомням че може да разчиташ на помощта ми!

      Коментар


        #4
        Неска свършихме добра работа, съборихме главата, махнах буталата, поразхвърлих тва онва, може би другата седмица като се прибера ще сваля блока изцяло, ведно с скоростната........Болта на коляновия вал даде много зор, не успях да го отвия, може би като сваля блока ще го мъча пак......Пикчърс както следва:Преди да започна, снимка за последно.........Вентилатора изглеждаше добре, никакво масълце по магистралите, кулера и изобщо......Голямо махане е докато се стигне до входящите.....По входовете към клапаните също нямаше никакво омазняване.......Валците изглеждаха добре, не виждам да има излишно износване по гърбиците, така или иначе ще ги меря като имам време.......Лек нагар по буталата, не се вижда да хлопат в цилиндрите, видим хониг.........нямаше счупени сегменти.....Нагарче по изпускателните, ще трябва да премеря колко е толеранса на главата, и колко има още в нея - ще отвея минималното за изравняване.......Скъсана шпилка, мноо мразя да си закарам колата някъде, в случая за правене на колектор, даунпайп и прочее канализация, и да стане така.....а не беше, щото преди това свалях оригиналния колектор........добре бе, и аз съм човек, и аз мога да скъсам нещо такова, ама да ми каже хайванина, разбирам че на всеки може да се случи, ама да го виждам това чак сега.......подухвало е оттам то си личи, тия дни ще измеря колко е дължината на рънерите на изпускателя който ми прави, и ако има фрапантни разлики, ще разпратя "препоръки"........Вала при биелните лагери изглежда добре, няма грапавини, след като го сваля и премеря, ако мога ще мина само с полиране, ако е извън допуск ще видя......но така или иначе трябва да го премеря първо......Биелните лагери, в долната си част са бомба, в горната си има износване......Това е засега, твърдо се зареках рейката за водата която е над изходящите колектори да и бия шута, ебаси гърча видях докато отвия всички гайки на колектора, още повече и че не ми се махаше бандажа на колектора......закрепването и към блока ще остане в двата края, но останалото ще бъде изведено някъде напред, зад горната част на радиатора - ще ползвам алуминиеви тръби, имам поне заварчик с заваръчно за алуминии дето ми ходи по акъла.....макар че ще трябва да впрегна малко акъл какви ще са последствията ако пътя на водата там е малко по дълъг........
        Alfa 156 2.0 TS
        Alfa 156 20VTurbo
        Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
        Locost TF1 3.0V6

        Коментар


          #5
          Даа, точно навреме да се сменят. На един двигател просто ги обърнах черупките, тоест горните долу и долните горе и вече 60000 км налягането на маслото е чудесно. Прекрасното при смяна на лагери, закупени от чудесните ни магазини, е че тези лагери от снимката, както са така износени се оказва, че са по-стегнати от новите. Ако имаш възможност не купувай от България лагери и сегменти. Вчера запалих едно турбо купе с основни глико и биелни АЕ и като загря маслото на 100* С налягането падна на 1 та сега чакам да видя кога ще изтрещи.Успех

          Коментар


            #6
            Биелните лагери изглеждат точно като бившите на Бравото ми! Лагери и сегменти не е проблем да се купят от България, стига на опаковката им да има холограма! Водната рампа наистина пречи, но колектора не се сваля всеки ден и наличието и се преживява някак. Радвай се че нямаш климатик и че никога няма да разбереш колко пречи (за демонтажа на колектора) конзолата за десния тампон на мотора!Навремето и аз исках да местя рампата за водата, но така и не го направих. Може да използваш някоя идея от дизеловите петаци и от снимката!
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              VET написа:
              ...На един двигател просто ги обърнах черупките, тоест горните долу и долните горе ....
              Toчно това направих ма 8 клапановия дето е в мареята, но поради липса на лагери в магазините в бургас тогава с дупки за маслените канали на биелите, понеже е без пръскалки блока. След това малко съжелявах че не поръчах от другаде, ама като чета какви перипетии имате с тея лагери, май е било печеливш ход.А пък с тая тръба за водата и аз бая псувах като разглобявах оригиналния двигател на мареята (1.8/16). и на 4 цилиндровите си е същата простотия. Успокоението ми беше че тоя чурук нямаше да се връща в коша.
              https://www.cialispascherfr24.com/

              Коментар


                #8
                И като има холограмен стикер какво, или сегментите Гьотс с които си играх миналата седмица не са знаели че имат стикер и затова оставаха отворени колкото съм ги разпънал, за да ги сложа на буталото. Или пък бутало АЕ, с холограмен стикер, на 2 седмици е нормално да го извадя на прах от картера? Или пък ангренажен ремък Гейтс е нормално да се скъса за по-малко от 20 000 км? Или пък е нормално пистов ремък пак Гейтс на три години и 10 000 км да изглежда по този начин?Фераристе ако имаш възможност взимай нещата от чужбина.И още нещо, моята крома V6, за която писах в алфа форума, нормално ли е да почнат да тропат лагери на студетно след 2000км. А просто ги смених профилактично, глико основни и кинг биелни. Та сега пак трябва да ги отварям преди да е изтрещял мотора.Вземи нещата отвън, или просто аз съм най-големия карък.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  Аз съм най-големия фен на пазаруването от чужбина(мисля че съм го доказал) и не толерирам покупка на важни части от България, но имам ремонтирани повече от 50 мотора на които съм монтирал Glyco лагери (купувани само от София Експорт) и досега нямам оплакване или дефектиране на лагер. Бутала от България не съм купувал и нямам впечатления какво се продава, а относно ремъците - освен марката е важно и колко е седял ремъка по рафтове и складове(все пак гумата старее). Сигурно има логично обяснение защо при теб се получават проблеми!

                  Коментар


                    #10
                    Здрасти Каци, лагерите ги взимам от Сакал Метал, които били уж официални вносители на доста фирми. Гьотс сегментите също ги взех от тях. Лагери взимам и от стамболийски, знаеш го магазина. Пак от там/стамболийски/ са купувани и ремъците. А буталата са взети от Александър Ауто.Спирам че изцапахме темата.Успех на Ферариста, толкова се радвам, когато човек се отнася както трябва и с мерак към колата си, просто явно при мен не се получава, колкото и пари и мерак да влагам.

                    Коментар


                      #11
                      Ремъците на гейтц отдавна не са това което трябва да бъдат,те са нещото което трябва да се избягва да се купува.Ние пък като цяло нямаме проблеми с части от магазините,естествено се мерят преди монтаж и не е имало греди поне до сега
                      Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                      Коментар


                        #12
                        ivanko_rs написа:
                        Ние пък като цяло нямаме проблеми с части от магазините,естествено се мерят преди монтаж и не е имало греди поне до сега
                        Аз освен меренето задължително правя проверка на хлабините и с пластмасовите телчета. Ники има такъв комплект и предполагам ще ги използва.

                        Коментар


                          #13
                          Каци най вероятно ще бъде натоварен да пазари лагерници и семеринги като по голям късметлия......ВЕТ ме отчая, като се сетя че от тия изброените от него карантии си карам Алфата на Калояново, и то юнашки, се изпълвам с умерен песимизъм......Като сваля вала и си закарам всички железа вкъщи да си ги правя на спокойствие ще премеря старите биелни с пластигаджа.......иначе целия агренажен комплект с ролките и помпата от УК ги взех, макар че като видях ремъка дето свалих си мисля че можеше да трае още поне 2 години, почти никакво износване....В сряда ще продължавам, че сега два дена съм в столицата уж на почивка.......Много искам да махна турбото от колектора и да премеря дължината на рънърите за да знам да правя ли скандал или не......Ще е добре да помисля и за някой по лесен начин да откачам тва турбо и слагам стоковото ако ми се наложи, надали ще е често, но аз обичам да си улеснявам нещата при смени и ремонти.....
                          Alfa 156 2.0 TS
                          Alfa 156 20VTurbo
                          Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                          Locost TF1 3.0V6

                          Коментар


                            #14
                            Еххх Фераристе, меря по 20 пъти, първо блока, после биели, след това с лагери и т.н. Накупил съм измервателни уреди за над 1000лв. и какво. Меря старите лагери/износените/стегнати в блока и в биелите - абсолютна окръжност, а новите, по-хлабави от износените, та на всичкото отгоре имат и охлабване с по 5 стотни в мястото на контакт на двете черупки.Давай на Каци да ги купува, че аз вече се отказвам да ремонтирам двигатели.П.п. Знаете ли че Т&Н кар спират да продават части за ремонт на двигатели, заради многото рекламации и проблеми с некачествени части.

                            Коментар


                              #15
                              VET написа:
                              лагери/износените/стегнати в блока и в биелите - абсолютна окръжност, а новите, по-хлабави от износените, та на всичкото отгоре имат и охлабване с по 5 стотни в мястото на контакт на двете черупки.
                              бяхме говорили на тая тема, точно така е при нови лагери с голяма ексцентричност, в делителната линия са с малко по-голям размер за да може при инерционното еластично деформиране на биелата да станат близки до идеална окръжност.Стига обаче вертикалната хлабина да е в порядъка на 3-5 стотни, всичко е наред.В духа на темата, от Евро 07 всичко като лагери и сегменти не ми е дало никакви грижи на няколко мотора изцяло правени.Лагери алуминиеви Глико, сементи Гьотце, ремъци Дайко
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар

                              Working...
                              X