Здравейте! От около месец около колата започна да се носи една страхотна миризма на сяра. Веднага закачихме колата за диагностика, за да проверя дали ламбда сондите дават показания в граници. Всичко беше в норма, от което реших, че катализатора си е заминал и се замислих за премахването му. И така след малко проучване разбрах, че Пунто 1.2 75к.с. е с колектор 4-2-1 и се заех с намирането на такъв. След две седмици търсене се сдобих с прекрасен колектор и двуцевка
. Не знам дали от премахването на катализатора, монтирането на 4-2-1 колектор или от двете заедно
, но след конверсията колата има доста по-добра динамика в ниските обороти. Тъй като от доста време съм и с цяла тръба и само задно гърне и звука стана по плътен и в никакъв случай дразнещ :P. Смяната се случи вчера вечерта, така че ще видим с времето как ще се държи колата, дали ще има разлика в разхода и т.н.
Имах притеснения за ламбда сондите(мислех, че моя модел е с една преди катализатора, но се оказа с две
) и самото удължаване на проводниците им, но за сега нямам светнали лампи по таблото, а тези дни ще закачим колата и за диагностика. Ето и малко снимки https://www.dropbox.com/sh/syv50yrpa...EjF3KR1ca?dl=0 .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
Collapse
X
-
Re: Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
И на моета стария собственник е сменя колекторите сложил е такав като твоя с една сонда но колата е била с две едната и седи само буксата може и затова да ми свети чека ама си върви колата така я карам има и газ моятаHypnotical написа:Здравейте! От около месец около колата започна да се носи една страхотна миризма на сяра. Веднага закачихме колата за диагностика, за да проверя дали ламбда сондите дават показания в граници. Всичко беше в норма, от което реших, че катализатора си е заминал и се замислих за премахването му. И така след малко проучване разбрах, че Пунто 1.2 75к.с. е с колектор 4-2-1 и се заех с намирането на такъв. След две седмици търсене се сдобих с прекрасен колектор и двуцевка
. Не знам дали от премахването на катализатора, монтирането на 4-2-1 колектор или от двете заедно
, но след конверсията колата има доста по-добра динамика в ниските обороти. Тъй като от доста време съм и с цяла тръба и само задно гърне и звука стана по плътен и в никакъв случай дразнещ :P. Смяната се случи вчера вечерта, така че ще видим с времето как ще се държи колата, дали ще има разлика в разхода и т.н.
Имах притеснения за ламбда сондите(мислех, че моя модел е с една преди катализатора, но се оказа с две
) и самото удължаване на проводниците им, но за сега нямам светнали лампи по таблото, а тези дни ще закачим колата и за диагностика. Ето и малко снимки https://www.dropbox.com/sh/syv50yrpa...EjF3KR1ca?dl=0 .FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
-
Re: Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
Те колекторите си съвпадат ама при мк2 60 коня ина с една и с две сонди преди и след катализатора и като се сложи другия колектор който е с една сонда само преди катализатора както е при мк1 втората сонда отпада затова ми е интересно колегата щом е сложил друг колектор какво е направил с втората сонда при мен я няма изобщо седи само буксатаFiat_Punto11 написа:Очудвате ме хора
Блока на 1.1 и 1.2 е едналкав ,а явно са с различни колектори
FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
Коментар
-
Re: Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
Второто мисля че не е точно ламбда сонда . А сигнализира кога се е запушил катализатора и е за боклука.petar 1986 написа:Те колекторите си съвпадат ама при мк2 60 коня ина с една и с две сонди преди и след катализатора и като се сложи другия колектор който е с една сонда само преди катализатора както е при мк1 втората сонда отпада затова ми е интересно колегата щом е сложил друг колектор какво е направил с втората сонда при мен я няма изобщо седи само буксатаFiat_Punto11 написа:Очудвате ме хора
Блока на 1.1 и 1.2 е едналкав ,а явно са с различни колектори
>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Re: Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
Може щото и без нея колата си работи без проблем само си свети чека но можело и заради газовото да светел тай ми казаха на диагностиката и щом няма проблеми да си карам такаFiat_Punto11 написа:Второто мисля че не е точно ламбда сонда . А сигнализира кога се е запушил катализатора и е за боклука.petar 1986 написа:Те колекторите си съвпадат ама при мк2 60 коня ина с една и с две сонди преди и след катализатора и като се сложи другия колектор който е с една сонда само преди катализатора както е при мк1 втората сонда отпада затова ми е интересно колегата щом е сложил друг колектор какво е направил с втората сонда при мен я няма изобщо седи само буксатаFiat_Punto11 написа:Очудвате ме хора
Блока на 1.1 и 1.2 е едналкав ,а явно са с различни колектори
FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
Коментар
-
Re: Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
Ако си с обикновенна газова и нямаш емулатор ДА свети !petar 1986 написа:Може щото и без нея колата си работи без проблем само си свети чека но можело и заради газовото да светел тай ми казаха на диагностиката и щом няма проблеми да си карам такаFiat_Punto11 написа:Второто мисля че не е точно ламбда сонда . А сигнализира кога се е запушил катализатора и е за боклука.petar 1986 написа:Те колекторите си съвпадат ама при мк2 60 коня ина с една и с две сонди преди и след катализатора и като се сложи другия колектор който е с една сонда само преди катализатора както е при мк1 втората сонда отпада затова ми е интересно колегата щом е сложил друг колектор какво е направил с втората сонда при мен я няма изобщо седи само буксатаFiat_Punto11 написа:Очудвате ме хора
Блока на 1.1 и 1.2 е едналкав ,а явно са с различни колектори
>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Re: Пунто Mk2 60к.с. смяна на изпускателен колектор
Не е обикновенна инжекцион еFiat_Punto11 написа:Ако си с обикновенна газова и нямаш емулатор ДА свети !petar 1986 написа:Може щото и без нея колата си работи без проблем само си свети чека но можело и заради газовото да светел тай ми казаха на диагностиката и щом няма проблеми да си карам такаFiat_Punto11 написа:Второто мисля че не е точно ламбда сонда . А сигнализира кога се е запушил катализатора и е за боклука.petar 1986 написа:Те колекторите си съвпадат ама при мк2 60 коня ина с една и с две сонди преди и след катализатора и като се сложи другия колектор който е с една сонда само преди катализатора както е при мк1 втората сонда отпада затова ми е интересно колегата щом е сложил друг колектор какво е направил с втората сонда при мен я няма изобщо седи само буксатаFiat_Punto11 написа:Очудвате ме хора
Блока на 1.1 и 1.2 е едналкав ,а явно са с различни колектори
FIAT PUNTO MK1 преди -FIAT PUNTO MK2 facelift &FIAT GRANDE PUNTO 1.4 95
Коментар
-
Колеги сложих и двете сонди като отрязах леглото за сондата(задната) от стария колектор и го заварихме след двуцевката. Там имаше гайка, но с по-малък размер и за това се наложи да я резнем и да сложим с по-големия размер
Иначе при мен емулатора е закачен към първата сонда и всичко е на ред и няма светещи лампи. Всъщност преди два дни ми светна лампата на двигателя, но при следващото палене вече не светеше. Ще закача колата при един приятел на компа, да видим дали има грешки.
===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
Колега двуцевката да попитам стандартно ли си върви с мк1 75 колектора ?Че нещо много ме зариби с тея изпускателни колектори 4 2 1 само хубави неща съм чувал за тях Пък моя мотор е 1.1 ще му слагам глава от 1.2 75 със цялата карантия , но ще го оставя моно (поне за сега) , но ще се вкарам в филма с колекторите. Явно това 1.2 75 са го напомпали тотално от където и каквото може , пълна инжекция , вариатор с по големи гърбици , спортна генерация ... Явно има защо , предимно 1.4 мотори са 75 коня а тука е 1.2Hypnotical написа:Колеги сложих и двете сонди като отрязах леглото за сондата(задната) от стария колектор и го заварихме след двуцевката. Там имаше гайка, но с по-малък размер и за това се наложи да я резнем и да сложим с по-големия размер
Иначе при мен емулатора е закачен към първата сонда и всичко е на ред и няма светещи лампи. Всъщност преди два дни ми светна лампата на двигателя, но при следващото палене вече не светеше. Ще закача колата при един приятел на компа, да видим дали има грешки.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
хуу де ми той и тоз е такъв 4 и 1 първи колектор духат в 1 тръба , 2 и 3 в друга ... 16в главата не пасва вече на стандартния блок. Поне така са ми казвали. Що ли не са направили 1,2 16V Turbo ? Kато завършек на серията. Явно заради компресията и малкия обем нещата е нямало да се получат.Insane написа:Напомпали са го и за това има и 1.2 16В което е 86 коня
Което пък от своя стра е с 4- 1 колектор ...>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Мисля, че си е стандартно с 4-2-1. Чесно казано малко трудно намерих, но пък за сметка на това беше като нова и направо за без пари. А монтажа ни отне 6 часаFiat_Punto11 написа:Колега двуцевката да попитам стандартно ли си върви с мк1 75 колектора ?
, не е малко, но не е и много, и това при нито една скъсана шпилка
Бях се подсигурил и два дена подред поих всички гайки с WD
Ако имаш свободен ден и помошник под ръка не виждам нищо лошо в операцията
===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
-
Да и на мен много ми допада идеята :D Даже съм виждал в нета една 16-ка турбинирана от Бг фирма и с ГИ. По двигателя не беше пипано нищо, само бяха намалили компресията с една метална гарнитура, и турбото беше на 0,5 бара. Направо ми е мечтаFiat_Punto11 написа:Що ли не са направили 1,2 16V Turbo ?
===/////===
Fiat Bravo 198 T-Jet 120 - Bellissima
Фиат Пунто 188 Литър и двеста, 60 градуса - Точката
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар