Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тракане в окачването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тракане в окачването

    Здравейте колеги.Нещо почуква в лявото окачване отпред.Чува се когато минавам през неравности в завой или като спра и тръгна на заден.Карах я на сервиз и оня напъва с едни щанги и каза носачите са о.к..Сменени са биалетите и кормилната рейка.Помагайте с идей.Става въпрос за типо 1,6;1992 .Съмненията са ми към тампоните чрез които се захваща носача към моста.Има ли начин да ги проверя без да разглобявам окачването.
    Fiat Brava 1.2,16в

    #2
    Re: Тракане в окачването

    Колега ,аз моите тампони на носачите си ги проверявам по следния начин.Първо си отваряш капака на двигателя ,волана го навиваш леко за да се покаже малко гумата .Взимаш един човек и той ти рита гумата по посока на движение на колата, а ти си гледаш тампоните.То си личи ако са за смяна,доста мърдат.Виж си също и тампоните на стабилизиращата щанга,при мен ги няма :D

    Коментар


      #3
      Re: Тракане в окачването

      bobizdr написа:
      Колега ,аз моите тампони на носачите си ги проверявам по следния начин.Първо си отваряш капака на двигателя ,волана го навиваш леко за да се покаже малко гумата .Взимаш един човек и той ти рита гумата по посока на движение на колата, а ти си гледаш тампоните.То си личи ако са за смяна,доста мърдат.Виж си също и тампоните на стабилизиращата щанга,при мен ги няма :D
      Бе,уж са там ама колко са читави,как да проверя?
      Fiat Brava 1.2,16в

      Коментар


        #4
        Re: Тракане в окачването

        Развиваш биалетките от носачите и след това разклащаш стабилизиращата щанга и ще усетиш дали има луфт.Ако има луфт значи и потропва :D .

        Коментар


          #5
          :D Благодаря колега,много изчерпателно!Още този уикенд ще пробвам твоите съвети и ще пиша как са нещата.Благодаря още веднъж!
          Fiat Brava 1.2,16в

          Коментар


            #6
            Днес разпилях окачването и свалих носача.Резултата-всичко е здраво с изключение на шарнира на носача.Ще го сменям,ама като гледам,че този е почти нов,даже не е ръждясал и маншона и тампоните даже и нямат наченки от нацепване,а шарнира като го хвана с ръка направо ми се струва че ще подне от носача.Свързах се с предния собственик и изчислих,че носача е на 10-12 хил. км. .Няма никакви надписи по него,само L,което означава предполагам ляв.Ходих до една морга да вида носачите им-читави са горе долу,стегнати шарнири и здрави маншони и тампони.Чудя се нов ли да е и вероятно менте,или от моргата за 25 лв.За нов 80-90 лева няма да дам и да се скапе.Някои да ми даде съвет как да тествам с подръчни материали тези втора ръка ако може.
            Fiat Brava 1.2,16в

            Коментар


              #7
              tipo33 написа:
              Днес разпилях окачването и свалих носача.Резултата-всичко е здраво с изключение на шарнира на носача.Ще го сменям,ама като гледам,че този е почти нов,даже не е ръждясал и маншона и тампоните даже и нямат наченки от нацепване,а шарнира като го хвана с ръка направо ми се струва че ще подне от носача.Свързах се с предния собственик и изчислих,че носача е на 10-12 хил. км. .Няма никакви надписи по него,само L,което означава предполагам ляв.Ходих до една морга да вида носачите им-читави са горе долу,стегнати шарнири и здрави маншони и тампони.Чудя се нов ли да е и вероятно менте,или от моргата за 25 лв.За нов 80-90 лева няма да дам и да се скапе.Някои да ми даде съвет как да тествам с подръчни материали тези втора ръка ако може.
              Мен ме посъветва тук във форума един колега да си купя оригинален от моргата и да му гресирам шарнира и сменя маншона.Звучи разумно,като цяло,но пак не се знае коклко ще изкара.Другият вариант е рециклиране на шарнира на наличния ти носач.Третият вариант за експеримент с покупката на скъп нов носач явно си го отхвърлил.Колкото до тестването - щом шарнирите са стегнати,значи са добре още,а тампоните ги гледаи да не са разлепени или скъсани,да не се въртят свободно,друго не ми идва на ум.
              Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

              Коментар


                #8
                Na4ko_0 написа:
                tipo33 написа:
                Днес разпилях окачването и свалих носача.Резултата-всичко е здраво с изключение на шарнира на носача.Ще го сменям,ама като гледам,че този е почти нов,даже не е ръждясал и маншона и тампоните даже и нямат наченки от нацепване,а шарнира като го хвана с ръка направо ми се струва че ще подне от носача.Свързах се с предния собственик и изчислих,че носача е на 10-12 хил. км. .Няма никакви надписи по него,само L,което означава предполагам ляв.Ходих до една морга да вида носачите им-читави са горе долу,стегнати шарнири и здрави маншони и тампони.Чудя се нов ли да е и вероятно менте,или от моргата за 25 лв.За нов 80-90 лева няма да дам и да се скапе.Някои да ми даде съвет как да тествам с подръчни материали тези втора ръка ако може.
                Мен ме посъветва тук във форума един колега да си купя оригинален от моргата и да му гресирам шарнира и сменя маншона.Звучи разумно,като цяло,но пак не се знае коклко ще изкара.Другият вариант е рециклиране на шарнира на наличния ти носач.Третият вариант за експеримент с покупката на скъп нов носач явно си го отхвърлил.Колкото до тестването - щом шарнирите са стегнати,значи са добре още,а тампоните ги гледаи да не са разлепени или скъсани,да не се въртят свободно,друго не ми идва на ум.
                Благодаря за отговора колега .Ще пообиколя и ще видя какво ще излезе.А само маншони дали се продават.Съжалявам за лаишките въпроси,но до сега най-малко съм се сблъсквал с проблеми в окачването.
                Fiat Brava 1.2,16в

                Коментар


                  #9
                  Здравейте отново!Малко бях по болниците и за това чак днес се заех с колата.Купих си носач втора ръка със знака на оригиналните части на фиат-оня дето е като щит.Маншона беше закъсан, смениха го от моргата и ми гресираха шарнира с графитна грес.Всичко ми коствоше 30 лева.Сложих го с помощта на durex_a и всичко е 6 точки,нама и грам шум от предницата...но изникна друга неприятност-волана като карам направо стой леко на ляво и самата кола съвсем слабо "дъпа" в ляво.Преди демонтажа не беше така,беше идеално регулирана.Та въпроса ми е след като не съм въртял накрайниците и въобще нищо не е пипано освен новия носач,защо ми се разцентрова предницата?
                  Fiat Brava 1.2,16в

                  Коментар


                    #10
                    Защото има минимални разлики в размерите на носачите и на теория регулиране не се налага, но на практика трябва.

                    Коментар


                      #11
                      Днес регулирах предницата и всичко е наред.Благодаря на всички отзовали се!
                      Fiat Brava 1.2,16в

                      Коментар

                      Working...
                      X