///// написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изпушили спирачки на Стило! Буквално изпушили!!
Collapse
X
-
Сега тази седмица навъртях 1500км с изпушилите спирачки и си работят добре. Дори имам чувството, че пак започнаха да си спират нормално(или просто им свикнах). За сега няма да ги сменям до пролетта, а тогава директно ще търся спортни дискове и накладки. Сега предстои смяна на масло. Мисля да я карам 14к км с това масълце, фабрично мисля, че 15к го дават. Не съм му долял и капка и те така вече 11 000км от ноември насам.
А относно спирачките беше ми по-интересно да ми разясни някой какъв е ефекта от изпушилите спирачки. Какво им се изпича на тея накладки след като са направени да работят при триене и защо с перфорирани или рязани дискове прегряват дооооооооооста по-бавно (поне така знам). Чувал съм там за някакви балончета газ между накладките и диска ама не съм на 100% убеден, че знам истината. КАто знам тези неща ще мога да си отговоря на въпроса кога е по вероятно да се изкривят дисковете при прегряване дали при кофти дискове или при кофти накладки. И защо при прекалено загряване диска също си губи свойствата?!
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
-
Защото при обработката на диска, той е нагряван до определена температура, охлаждан е по определен начин с определена скорост на охлаждане. Когато го изпечеш, ти все едно отново минаваш през процеса на тази обработка, но с тази разлика, че го нагряваш пак до много висока температура, само че охлаждането не става по правилния начин за технологията, а става чрез естествено изстиване - в пъти по-бавно. Така се променя структурата на диска, променя се кристалната му решетка, съответно се губят механичните му свойства, повърхността му вече е с друг състав.
Коментар
-
Логично е диска да се промени при такова загряване (сигурно са били червени когато са били най-загряти), но не бързай със смяната им, тъкмо ще видиш дали има последствия като изкривяване или по-бързо износване на дисковете. Все пак са от чугун, а не от локум. За накладките: изпича се един слой примерно от 1мм., който за няколко дни до седмица при нормална употреба се изтрива (изпеченото феродо се износва по-бързо) и затова вече усещаш подобрение в работата на спирачките. Ако накладките са по-евтини и некачествени или вече са под 3-4мм.дебелина на феродото има вероятност да се е спукало феродото и след време (в най-лошия случай) да изпопада и да се озовеш с потънал педал на спирачките и леко блокирало колело. Препоръчвам ти проверка и/или смяна на накладки. Ако няма да караш редовно така не ти трябват спортни спирачки, те трябва да са топли, за да работят добре.
Коментар
-
Перфорираните спирачни дискове имат повече повърхнини за охлаждане. Тези дупки за това се правят. И така по-лесно се охлаждат от въздуха.Относно прегряването на диска - при него целята отливка от чугуна е с един и същ материал. Не се правят някакви повърхности обработки - азотиране, навъглеродяване и др подобни, защото няма смисъл. Единственото, което може да се случи е да се изкриви. Макар, че отливката е така конструрирана и оребрена, че това да не става лесно.Така че, ако не са криви карай, няма смидъл да ги сменяш.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар