Наясно съм за какво каране говориш! Наясно съм и със завоите на Обзорски проход. Натоварването на спирачките е наистина повече от възможностите на сериния автомобил. Добре, че не са отказали посредата на прохода. Правил съм го от Варна до Бургас за час и 10 - 15 минути (като забирах Краси за към Карандила). Та по темата - имаше нещо подобно пуснато във форума, но младежа беше запалил спирачките си на аладжата. Тогава пак се коментираха нещата, но истината е една - и Илиян (ici) тогава го беше написал и на него и сега и аз ти го казвам - за такова спортно каране трябват спортни спирачки. От обикновените части - каквото и да сложиш - пак ще ги палиш - оправия няма.
Сега тази седмица навъртях 1500км с изпушилите спирачки и си работят добре. Дори имам чувството, че пак започнаха да си спират нормално(или просто им свикнах). За сега няма да ги сменям до пролетта, а тогава директно ще търся спортни дискове и накладки. Сега предстои смяна на масло. Мисля да я карам 14к км с това масълце, фабрично мисля, че 15к го дават. Не съм му долял и капка и те така вече 11 000км от ноември насам. А относно спирачките беше ми по-интересно да ми разясни някой какъв е ефекта от изпушилите спирачки. Какво им се изпича на тея накладки след като са направени да работят при триене и защо с перфорирани или рязани дискове прегряват дооооооооооста по-бавно (поне така знам). Чувал съм там за някакви балончета газ между накладките и диска ама не съм на 100% убеден, че знам истината. КАто знам тези неща ще мога да си отговоря на въпроса кога е по вероятно да се изкривят дисковете при прегряване дали при кофти дискове или при кофти накладки. И защо при прекалено загряване диска също си губи свойствата?!
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Защото при обработката на диска, той е нагряван до определена температура, охлаждан е по определен начин с определена скорост на охлаждане. Когато го изпечеш, ти все едно отново минаваш през процеса на тази обработка, но с тази разлика, че го нагряваш пак до много висока температура, само че охлаждането не става по правилния начин за технологията, а става чрез естествено изстиване - в пъти по-бавно. Така се променя структурата на диска, променя се кристалната му решетка, съответно се губят механичните му свойства, повърхността му вече е с друг състав.
Логично е диска да се промени при такова загряване (сигурно са били червени когато са били най-загряти), но не бързай със смяната им, тъкмо ще видиш дали има последствия като изкривяване или по-бързо износване на дисковете. Все пак са от чугун, а не от локум. За накладките: изпича се един слой примерно от 1мм., който за няколко дни до седмица при нормална употреба се изтрива (изпеченото феродо се износва по-бързо) и затова вече усещаш подобрение в работата на спирачките. Ако накладките са по-евтини и некачествени или вече са под 3-4мм.дебелина на феродото има вероятност да се е спукало феродото и след време (в най-лошия случай) да изпопада и да се озовеш с потънал педал на спирачките и леко блокирало колело. Препоръчвам ти проверка и/или смяна на накладки. Ако няма да караш редовно така не ти трябват спортни спирачки, те трябва да са топли, за да работят добре.
Перфорираните спирачни дискове имат повече повърхнини за охлаждане. Тези дупки за това се правят. И така по-лесно се охлаждат от въздуха.Относно прегряването на диска - при него целята отливка от чугуна е с един и същ материал. Не се правят някакви повърхности обработки - азотиране, навъглеродяване и др подобни, защото няма смисъл. Единственото, което може да се случи е да се изкриви. Макар, че отливката е така конструрирана и оребрена, че това да не става лесно.Така че, ако не са криви карай, няма смидъл да ги сменяш.
Коментар