Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Увеличаване на клиренса на Мареа ТД100 до 15,5 см.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    msotiroff написа:
    Колега, с какво изряза транспортната лента?! Казваш, че дебелината й е 25мм, моята е 12мм и нещо виждам зор да я изрежа като хората...И още един въпрос: Ина ли начин подложката да се монтира м/у пружината и долното й легло (за макферсон става дума)? Просто искам да избегна цялостното демонтиране на пружината, мисълта ми е само да я събера със скобите и да подложа отдолу без да свалям макферсона...
    Не знам какво ще постигнеш толкова като подлагаш между пружината и долното легло.Транспортната лента се реже лезно с остър нож като я огъваш и режеш.Ако има някой да ти полива и по-малко вода е още по лесно.Ако не ти се реже лента подлагай от тези кръглите подложки за Лада.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17
      Tornado написа:
      Не знам какво ще постигнеш толкова като подлагаш между пружината и долното легло.Транспортната лента се реже лезно с остър нож като я огъваш и режеш.Ако има някой да ти полива и по-малко вода е още по лесно.Ако не ти се реже лента подлагай от тези кръглите подложки за Лада.
      Проблема е, че подложките за Лада са с ф127мм, а моята пружина е с ф170мм, а за задните също не стават, защото са по - малки, а именно ф120мм Търсих много, но не мога да си намеря подходящия размер ?С подлагането на вложки в долното легло целя да постигна такъв ефект като да подложа на горното легло, а именно повдигане на шасито /то окачването няма как да си повдигнем с подложки/. Не съм чак толкова на "ти" с устройството на автомобила, но по пътя на логиката мисля, че няма значение дали подлагаш над или под пружината...
      M-Benz E 250 TD 150hp
      M-Benz 200d 75 hp
      Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

      Коментар


        #18
        msotiroff написа:
        Tornado написа:
        Не знам какво ще постигнеш толкова като подлагаш между пружината и долното легло.Транспортната лента се реже лезно с остър нож като я огъваш и режеш.Ако има някой да ти полива и по-малко вода е още по лесно.Ако не ти се реже лента подлагай от тези кръглите подложки за Лада.
        Проблема е, че подложките за Лада са с ф127мм, а моята пружина е с ф170мм, а за задните също не стават, защото са по - малки, а именно ф120мм Търсих много, но не мога да си намеря подходящия размер ?С подлагането на вложки в долното легло целя да постигна такъв ефект като да подложа на горното легло, а именно повдигане на шасито /то окачването няма как да си повдигнем с подложки/. Не съм чак толкова на "ти" с устройството на автомобила, но по пътя на логиката мисля, че няма значение дали подлагаш над или под пружината...
        Като чета това, се сещам за един виц :Едно борче се прибира с нов джип, и при опита да го вкара в гаража на жигулито, вижда че ще опре отгоре в тавана. Съседа му гледал как борчо се чуди и му казал:- Изпусни малко възух от гумите и няма да опре.Борчето:- Комшу, много си тъп ! Не виждаш ли че опира отгоре, не отдолу !Колега Торнадо, така като гледам ще си събиташ макферсона на някой завой с тая транспортна лента точно там където си я сложил. Само трите болта на които остава да се държи отгоре няма да изкарат дълго. На всичко отгоре, при движение по неравности тая гума малко или много подава и ще ти блъска болтовете докато ги скъса. Помисли по това което ти написах. И няма кой да ги предпазва от усукване, защото онези два зъба на ламарината не влизат в отворите на бомбето за да се фиксира, а са забити в гумата.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Подкрепям колегата. И според мен болтовете няма да издържат много, защото ще хванат малко резби на тампона. Дори и да сложиш по-дълги болтове от пружинирането на тая лента ще се съсипе резбата на тампона и става нищо.
          НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

          Коментар


            #20
            Dido_Lyubenov написа:
            Колега Торнадо, така като гледам ще си събиташ макферсона на някой завой с тая транспортна лента точно там където си я сложил. Само трите болта на които остава да се държи отгоре няма да изкарат дълго. На всичко отгоре, при движение по неравности тая гума малко или много подава и ще ти блъска болтовете докато ги скъса. Помисли по това което ти написах. И няма кой да ги предпазва от усукване, защото онези два зъба на ламарината не влизат в отворите на бомбето за да се фиксира, а са забити в гумата.
            Сега Мареата не е при мен ,но събота ще развия дългите болтове за снимка и ще ви покажа кооолкооо много са протрити.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #21
              Tornado написа:
              Dido_Lyubenov написа:
              Колега Торнадо, така като гледам ще си събиташ макферсона на някой завой с тая транспортна лента точно там където си я сложил. Само трите болта на които остава да се държи отгоре няма да изкарат дълго. На всичко отгоре, при движение по неравности тая гума малко или много подава и ще ти блъска болтовете докато ги скъса. Помисли по това което ти написах. И няма кой да ги предпазва от усукване, защото онези два зъба на ламарината не влизат в отворите на бомбето за да се фиксира, а са забити в гумата.
              Сега Мареата не е при мен ,но събота ще развия дългите болтове за снимка и ще ви покажа кооолкооо много са протрити.
              Виж колега, не го казвам с лоши чувства, искам да съм ти полезен. Колко дълги болтове си сложил, не е важно, щом са навити през цялата гайка. Едно е да притиснеш метал в метал и да добавиш още два фиксиращи щифта в тая сглобка, друго е да са разделени двете ламарини от гумена подложка и да загубиш допълнителната опора от щифтовете. В твоя случай болтовете са натоварени и от усукване и резки опъни, които пренебрегваш и точно това ще ти докара големите неприятности. Няма да е веднага, а след 10 - 20 хил. км. очаквай разпад на тези сглобки. Дано не се пребиеш някъде !
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #22
                като се замисля - така си е. гумата ’тръпне’ при вибрации.ако се търси правилно и Безопасно решение - лентата трябва да се замени от ... например алуминиеви/стоманени/ заготовки - изрязани и оформени на фреза. на тях може да се пробие дупка и навие резба наблизо около мястото на щифтовете и така да се добавят 2 опорни точки. Но материал който ’не тръпне’ при вибрации ще бъде много по-безопасен.Колега Торнадо - сигурен съм, че за една година няма да има поражения по болтовете, но за 3 години... или за 5 или 7 години и 200 000 км по нащите ’равни’ пътища? Все пак един автомобил се кара много години и умората и вибрациите през по-дълъг период от време могат да доведат до много неприятни/меко казано/ ситуации ако се скъса тази сглобка.

                Коментар


                  #23
                  Точно тия 3-те болта на тампоните отгоре се късат на ръка без излишно напъване с най-обикновено китайско гаечно ключе. Да се има предвид това като се говори за здравината им.
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #24
                    pi4_s_bravo написа:
                    Точно тия 3-те болта на тампоните отгоре се късат на ръка без излишно напъване с най-обикновено китайско гаечно ключе. Да се има предвид това като се говори за здравината им.
                    Аз и М12 болт късам на ръка с руска гидоря без особени трудности, ама тука става въпрос за няколко посоки на напрежението върху болтовете при подлагане на гума и само една посока на напрежение върху тях при оригиналната сглобка А на всичко отгоре тези болтове ти държат предното окачване и всякакви рационализации там освен забранени са и много опасни.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      Ами точно де, тея май бяха M6 по спомен и щом само с ключенце се късат какво остава като се правят експерименти с разни подлагания. Според мене те са само да държат тампона да не изпадне ,а щифтовете реално издържат усукванията между тампона и бомбето.
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        #26
                        Dido_Lyubenov написа:
                        Виж колега, не го казвам с лоши чувства, искам да съм ти полезен. Колко дълги болтове си сложил, не е важно, щом са навити през цялата гайка. Едно е да притиснеш метал в метал и да добавиш още два фиксиращи щифта в тая сглобка, друго е да са разделени двете ламарини от гумена подложка и да загубиш допълнителната опора от щифтовете. В твоя случай болтовете са натоварени и от усукване и резки опъни, които пренебрегваш и точно това ще ти докара големите неприятности. Няма да е веднага, а след 10 - 20 хил. км. очаквай разпад на тези сглобки. Дано не се пребиеш някъде !
                        И аз пиша без лоши чувства и се мъча да разяснявам ама уви всеки си има мнение.Виждал съм Рено 19 без никакви болтове на бомбетата премахнали разпънка и не ги навили проблеми никакви.Досега дъжда да вали наопаки не съм виждал ,а вие.Това за което говорите ,че ще ми направи беля и ще се пребия няма как да стане.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #27
                          Tornado написа:
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Виж колега, не го казвам с лоши чувства, искам да съм ти полезен. Колко дълги болтове си сложил, не е важно, щом са навити през цялата гайка. Едно е да притиснеш метал в метал и да добавиш още два фиксиращи щифта в тая сглобка, друго е да са разделени двете ламарини от гумена подложка и да загубиш допълнителната опора от щифтовете. В твоя случай болтовете са натоварени и от усукване и резки опъни, които пренебрегваш и точно това ще ти докара големите неприятности. Няма да е веднага, а след 10 - 20 хил. км. очаквай разпад на тези сглобки. Дано не се пребиеш някъде !
                          И аз пиша без лоши чувства и се мъча да разяснявам ама уви всеки си има мнение.Виждал съм Рено 19 без никакви болтове на бомбетата премахнали разпънка и не ги навили проблеми никакви.Досега дъжда да вали наопаки не съм виждал ,а вие.Това за което говорите ,че ще ми направи беля и ще се пребия няма как да стане.
                          Пожелавам ти да си прав !
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #28
                            Няма нищо да и стане на колата,точно така се прави.Прочетете колегите от Офроуд форумът как ги дигат колите.Начинът е точно такъв както го е направил колегата TORNADO,предполагам че и той е видял от там.Колега до колкото разбирам си я дигнал само с 2см.,защо не пробва поне 3-4 см.?И да до колкото знам може да се направят и стоманени подложки,вместо от транспортна лента.Които иска да види как се прави може да погледне във форумът,има си и снимки и точно е обяснено как се прави.
                            ex. punto elx 1.2i
                            Lancia Libra 1.6

                            Коментар


                              #29
                              petio4528 написа:
                              Няма нищо да и стане на колата,точно така се прави.Прочетете колегите от Офроуд форумът как ги дигат колите.Начинът е точно такъв както го е направил колегата TORNADO,предполагам че и той е видял от там.Колега до колкото разбирам си я дигнал само с 2см.,защо не пробва поне 3-4 см.?И да до колкото знам може да се направят и стоманени подложки,вместо от транспортна лента.Които иска да види как се прави може да погледне във форумът,има си и снимки и точно е обяснено как се прави.
                              Е то със стоманени се прави, а не с някаква гума . Със стоманени и 10 см да я вдигнеш, пак ще е безопасно - стига да са направени както трябва. Ама това е друга бира !
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #30
                                Re: Увеличаване на клиренса на Мареа ТД100 до 15,5 см.

                                Tornado написа:
                                След като три пъти се налага да демонтирам картер заради спукване дойде време и за това подобрение.Заводските данни на Мареа Уикенд сочат клиренс 13 см.,но не знам с уморени пружини дали е така затова се реших да я повдигна.Повдигането става с подложки на предните макферсони с транспортна лента по-избор е дебелината.Аз използвах 25 мм.Отзад повдигнах с подложки от магазин за части на соц.возила които са дебели 24 мм.Смятам ,че повдигането на предницата ще стане и с подложките които поставих на задницата.За цялото удоволствие съм изразходвал около 6 лв. и 1 час работа.Устойчивостта на автомобила не се промени.Геометрията на предницата е в норми както и отзад.Поствам снимките и отговарям на въпроси.
                                Това съм го направил преди близо 2 год. само със една съществена разлика, че намястото на чоповете съм сложил болтове и гайки 10,9 якост.Аз лично съм доволен със Брава тд 100 съм, мотора е тежък отзад не съм подлагалзащото по този начин тя се изравни.Амортесиорите ми са газови и я държат здраво да не се кланя на нашите дупки и бабуни особено във русенско.
                                Човекът е човек когато е на път.

                                Коментар

                                Working...
                                X