Malone написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на стабилизираща щанга на Стило
Collapse
X
-
Точно мнение колега.Точно така е.Функцията на щангата е да намали с малко крена/накланянето/ на колата в завой и то с малко и нищо друго.Даже неправилно се нарича стабилизираща,защото тя няма отношение към стабилноста на колата,а още по малко при завиване.Голф 2 и Голф 3 до фейстлифтинга на Голф 3 нямаха такава измишльотина.Опел Кадет-също,Клио-също и една сурия автомобили нямат.Всеки може да направи лесен експеримент като откачи биалетките и завърже стаб.щанга в неотрално положение да не се мандахерца и покара известно време-разлика никаква!!Слага се на по скъпите коли ушким за конфорт.Malone написа:В интерес на истината, нееднократно съм чувал същото мнение, като на колегата Хаджов, и то от монтьори.Малките Punto-та, някои от тях, въобще нямали стабилизираща щанга, задна в моя случай.На жена ми има, а не би трябвало, при други 1.1 [55hp] няма монтирани.Това ми го казаха при смяна на тампоните на задния мост и лагерите на задните носачи.Това, в известен на форума сервиз, където са виждали доста италиански автомобили.Щангата служи да регулира страничния наклон на колата в завой. Ако при ляв завой дясната страна "натиска", лявата страна "отпуска", да речем "повдига" се.Стабилизиращата щанга се опитва да разпредели натиска от дясното колело на лявото. Предава му част от него, натиска и него.Респективно, ако си караш с нормална скорост, едва ли ще се усети липсата на стабилизираща щанга.А за имането, разбира се, че е хубаво да я има, щом инженерите са я сложили там.Жена ми ... няма да може без такава щанга.Обикновено на другите коли чистят мухите от предните стъкла.На нейната, размазаните мухи са на страничните и на вратите.
Коментар
-
Струва ми се, че точно това натискане на другото колело е важно, ще доведе до стабилизиране на колата в завой поради по-доброто сцепление с пътя. Стабилизирането сигурно не се усеща винаги, а само в по-екстремна ситуация.Malone написа:Стабилизиращата щанга се опитва да разпредели натиска от дясното колело на лявото. Предава му част от него, натиска и него.STILO 1,9JTD
Коментар
-
Всичко за стабилизиращата щанга е относително.Както се казва "За всеки влак си има пътници".Въпросната щанга при някой автомобили не се слага, защото няма смисъл.Всичко идва най-вече от вида на окачването и още повече от това точно как окачването "атакува" пътя. Наклони сходимост и т.н.@ХаджовПробвай да махнеш задната стабилизираща щанга на Алфа 166 и тогава ще си промениш мнението ти, гарантирам ти го!A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Явно не си запознат как работи тази щанга.За съжаление не нетиска както ти предполагаш колелото,а точно обратното го повдига.И няма по добро сцепление с пътя а обратно.По доброто сцепление ще се случи като я махнеш.doich написа:Струва ми се, че точно това натискане на другото колело е важно, ще доведе до стабилизиране на колата в завой поради по-доброто сцепление с пътя. Стабилизирането сигурно не се усеща винаги, а само в по-екстремна ситуация.
Коментар
-
Поставянето на стаб.щанга не зависи от вида и геометрията на окачването,а от изискванията за комфорт.На едно и също окачване на някои модели я има,но на други не.Стабилизиращата щанга пречи на доброто атакуване на пътя на вътрешното колело при завой.Ако я няма атаката е по добра. Някъде в темата да се е споменавало за премахване на задна стаб.щанга.Въпреки че и там много коли ги нямат.BO написа:Всичко идва най-вече от вида на окачването и още повече от това точно как окачването "атакува" пътя. Наклони сходимост и т.н.@ХаджовПробвай да махнеш задната стабилизираща щанга на Алфа 166 и тогава ще си промениш мнението ти, гарантирам ти го!
Коментар
-
От тълковен речник на Ауди:"Стабилизиращата щанга увеличава устойчивосттта на автомобила и подобрява неговите динамически качества. Заедно с това намалява крена и разклащането на каросерията. Увеличената устойчивост дава възможност за безопасно и комфортно взимане на завоите. Стабилизиращата щанга представлява...... и изравнява действащите на окачването сили от двете му страни."STILO 1,9JTD
Коментар
-
Не всичко е верно от това което цитираш.Устойчивоста не подобрява,а за динамичните качества просто е смешно да се твърди че подобрява.Може би нараства въртящия момент на двигателя-просто смешно.Този който го е написъл това е бил невеж човек.Две неща са верни:комфортното поведение и изравняването донякъде/защото напълно е невъзможно да се случи/на силите на двете страни на колелата.Но това има своя голям недостатък защото по натиснатото колело в завой се стреми да повдигне другото и намалява сцеплението с пътя.Този който е написъл този текст не е съвсем в час с теорията на тази система.doich написа:От тълковен речник на Ауди:"Стабилизиращата щанга увеличава устойчивосттта на автомобила и подобрява неговите динамически качества. Заедно с това намалява крена и разклащането на каросерията. Увеличената устойчивост дава възможност за безопасно и комфортно взимане на завоите. Стабилизиращата щанга представлява...... и изравнява действащите на окачването сили от двете му страни."
Коментар
-
Ти подиграваш ли се с мен да ми пращаш материяли от лексикон.Ами що не изнамериш нещо от Авто-мото или За рулем.От всичко написано е верно само това че намалява накланянето на каросерията на завой.Всичко останало е празно.То колите дето нямат тази измишлюотина се обръщат по завоите и са нестабилни.Айде моля те да не спориме ами си чети лексиконите.Ако си достатъчно навътре в теорията ня тези неща не е необходимо да четеш,а да разсъждаваш.doich написа:http://www.audi.bg/lexikon_detail.php?sel=az&id=222&Suchbegriff=&Schl agwort=&Buchstabe=
Коментар
-
Не просто лексикон, а лексикон писан от инженерите на Ауди. Склонен съм да вярвам на тях, а освен това имам необходимото образование и мога да разсъждавам естествено.Stefan Hadjov написа:Ти подиграваш ли се с мен да ми пращаш материяли от лексикон.Ами що не изнамериш нещо от Авто-мото или За рулем.От всичко написано е верно само това че намалява накланянето на каросерията на завой.Всичко останало е празно.То колите дето нямат тази измишлюотина се обръщат по завоите и са нестабилни.Айде моля те да не спориме ами си чети лексиконите.Ако си достатъчно навътре в теорията ня тези неща не е необходимо да четеш,а да разсъждаваш.doich написа:http://www.audi.bg/lexikon_detail.php?sel=az&id=222&Suchbegriff=&Schl agwort=&Buchstabe=STILO 1,9JTD
Коментар
-
ОК ,разсъждаваме по различен начин и няма нищо лошо в това.Не може всички да са на едно мнение.Ти разбра моето по този въпрос и аз на лексикона и твоето.Приключвам спора.Поздрави.doich написа:Не просто лексикон, а лексикон писан от инженерите на Ауди. Склонен съм да вярвам на тях, а освен това имам необходимото образование и мога да разсъждавам естествено.Stefan Hadjov написа:Ти подиграваш ли се с мен да ми пращаш материяли от лексикон.Ами що не изнамериш нещо от Авто-мото или За рулем.От всичко написано е верно само това че намалява накланянето на каросерията на завой.Всичко останало е празно.То колите дето нямат тази измишлюотина се обръщат по завоите и са нестабилни.Айде моля те да не спориме ами си чети лексиконите.Ако си достатъчно навътре в теорията ня тези неща не е необходимо да четеш,а да разсъждаваш.doich написа:http://www.audi.bg/lexikon_detail.php?sel=az&id=222&Suchbegriff=&Schl agwort=&Buchstabe=
Коментар
-
Вече разгледах внимателно счупената щанга - огромна шупла, заемаща една трета от сечението.doich написа:Направо се счупи! Минах с лявото колело през един водопроводен кран, който стърчеше 7-8 см над паважа и се счупи щангата, ама от дясната страна. Предполагам, че е имала шупла, още не съм я гледал внимателно.Danchojn написа:Как се чупи такова нещо? Имайте предвид, че има умора на материала. Да не е твърде изтормозена или крива!STILO 1,9JTD
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар