gamma написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ABS и ръчна
Collapse
X
-
"Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик."Колега, ДА ама НЕ!
Ако е прееб@но ЕКУ-то на АБС-а поради някаква причина, а датчика е здрав, то тогава съм съгласен, че "ще светва предимно жълтата лампа на абс-а". В сучая на нашите марейки, управлението на ЕБД-то също взима информация от същия въпросен датчик и просто скапе ли се датчика или магнитния назъбен ринг, то тогава ЕКУ-то след първоначалната си проверка изключва АБС и ЕБД функцията.А относно проблема на колегата Торнадо, за износването на накладките... ако колата има работещо ЕБД и самообтяжни машинки на челюстите в барабана, то би трябвало да има изравнено усилие при спирането на 4-те колела и съответно равномерно износване на накладките. Има няколко логични обяснения защо става така: да не действа ебд-то или да не работят коректно самообтяжните машинки. или пък вече да е толкова износен барабана, че буталцата да не могат да избутат достатъчно челюстите към барабана. А е възможно да има проблем и със самите буталца. Бях чел някъде, че кола с абс е най-добре да се обезвъздуши със специален стенд, който отварял всички клапани в абс модула и по този начин се обезвъздушавало всичко хубаво. Знам ли и аз... като цяло стихията ми е в електрониката, не съм спец по железарията
ако ти се занимава с колата можеш да опиташ всичко, докато отстраниш проблема, и съм сигурен че ще се справиш по-добре отколкото в някой сервиз ще ти го направят
ако ли не им я давай, и те да си блъскат главите
Мареата като цяло е автомобил с уникални спирачки
Успех!
Коментар
-
Да де... обаче си представи, че датчика е здрав, магнитните рингове също, но има толкова боклук между датчика и тях, че той понякога работи коректно, а друг път не. Освен при подаване на контакт системата прави тест при движение от около няколкостотин метра и тогава светва и червеният индикатор, ако има проблем. Странното е, че при мен бе прецакан единият датчик и дълго време карах без такъв, просто бе откачен. АБС-ът разбира се не работеше, а от индикаторите светеше само оранжевият. Преди това светеше и червеният, но сменяйки лагер се оказа, че този, който е на колата е обикновен, а не с магнитен ринг. Като сложих коректния лагер червеният индикатор загасна и остана само оранжевият при положение, че от другата страна въобще нямаше датчикpavlov85 написа:"Но...Както каза Владим, ако са прееб@ни магнитните рингове ще светва предимно жълтата лампа, защото ЕКУ-то на АБС-а ще засича некоректно поведение на датчик."Колега, ДА ама НЕ!
Ако е прееб@но ЕКУ-то на АБС-а поради някаква причина, а датчика е здрав, то тогава съм съгласен, че "ще светва предимно жълтата лампа на абс-а". В сучая на нашите марейки, управлението на ЕБД-то също взима информация от същия въпросен датчик и просто скапе ли се датчика или магнитния назъбен ринг, то тогава ЕКУ-то след първоначалната си проверка изключва АБС и ЕБД функцията....
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Аз от липса на спирачно усилие на задния мост не се оплаквам.Ако имам някакви съмнения ще посетя първия пункт за ГТП за да видя какви са усилията на всички колела.При мен ЕБД няма.pavlov85 написа:А относно проблема на колегата Торнадо, за износването на накладките... ако колата има работещо ЕБД и самообтяжни машинки на челюстите в барабана, то би трябвало да има изравнено усилие при спирането на 4-те колела и съответно равномерно износване на накладките. Има няколко логични обяснения защо става така: да не действа ебд-то или да не работят коректно самообтяжните машинки. или пък вече да е толкова износен барабана, че буталцата да не могат да избутат достатъчно челюстите към барабана. А е възможно да има проблем и със самите буталца. Бях чел някъде, че кола с абс е най-добре да се обезвъздуши със специален стенд, който отварял всички клапани в абс модула и по този начин се обезвъздушавало всичко хубаво. Знам ли и аз... като цяло стихията ми е в електрониката, не съм спец по железарията
ако ти се занимава с колата можеш да опиташ всичко, докато отстраниш проблема, и съм сигурен че ще се справиш по-добре отколкото в някой сервиз ще ти го направят
ако ли не им я давай, и те да си блъскат главите
Мареата като цяло е автомобил с уникални спирачки
Успех!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Владим, явно при теб е така, както казваш-не споря. Просто се опитваме логически да разсъждаваме защо може да се получава така. Наистина е супер объркващо това нещо и няма никаква логика. И двете системи /АБС и ЕБД/ ползват за обратна информация точно тази от датчиците на колелата. Ако поради каквато и да е причина еку-то не получава информация от всички датчици, би трябвало след тестовете си да ги изключи и двете системи. Ще се радвам ако някой по-запознат се включи в темата да изкаже и той мнение, да разнищим нещата
Между другото Владим, колко ти струваше този лагер с магнитния ринг?
Коментар
-
Аз си го обяснявам така. Ако някой от датчиците подава некоректна информация, било то поради прахоляк по магнитната гривна или поради дефект в самия датчик спира да работи АБС-а. ЕБД-то обаче влиза в някакъв сервизен режим и дефакто си работи т.е. разпределението на спирачното усилие преден-заден мост е 70/30 примерно, а не 50/50. Това е като при двигателя. Когато някой от датчиците даде фира, ЕКУ-то влиза в някакъв сервизен режим, но мотора продължава да работи, макар и с параметри различни от "идеалните". Това са си мои разсъжденияpavlov85 написа:Просто се опитваме логически да разсъждаваме защо може да се получава така. Наистина е супер объркващо това нещо и няма никаква логика. И двете системи /АБС и ЕБД/ ползват за обратна информация точно тази от датчиците на колелата. Ако поради каквато и да е причина еку-то не получава информация от всички датчици, би трябвало след тестовете си да ги изключи и двете системи. Ще се радвам ако някой по-запознат се включи в темата да изкаже и той мнение, да разнищим нещата
Аз също ще се радвам някой, който се е борил с тази система да се включи с инфо.
Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Ако правим аналогия с двигателя, има някаква логика в думите ти. Когато става въпрос за системи свързани със сигурността, такива термини от типа на "сервизен режим" са просто несъвместими. Знаете в автомобило строенето, думата сигурност е водеща и едва ли някой би си позволил да направи сервизни режими на системи свързани с това. Незнам...вие как мислите?
Коментар
-
Сервизният режим при модула на АБС-а се изявява в това, че просто изключва напълно и колата спира, като нормален автомобил без АБС.pavlov85 написа:Ако правим аналогия с двигателя, има някаква логика в думите ти. Когато става въпрос за системи свързани със сигурността, такива термини от типа на "сервизен режим" са просто несъвместими. Знаете в автомобило строенето, думата сигурност е водеща и едва ли някой би си позволил да направи сервизни режими на системи свързани с това. Незнам...вие как мислите?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Кое устройство тогава разпределя спирачното усилие?И същия въпрос, но в случая ако махнем бушона на АБС, т.е. изключим системата.pavlov85 написа:Точно! Същото предполагам е и с ЕБД модула. Живия пример го имам на моята мареа. Скапа се магнитния ринг на заден ляв лагер-главина и веднага отказаха и двете системи.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар