Поставяне на задни дискови спирачки на Браво/Брава/Мареа, които са оборудвани заводски с барабани отзад.При описания метод не се налага смяна на целия заден мост.Ще покажа с помощта на снимки няколкото етапа през които се минава.В полето под всяка снимка има описание на процедурите.Първо се намира донор с задни дискови спирачки.При мен това е Алфа 146ti.
Старите спирачки разбира се не са в добро състояние, което се вижда още от пръв поглед.
След демонтажа се оказа, че има скъсани уплътнения, а и дисковете са много износени.
Реших да закупя нови накладки и дискове и да рециклирам апаратите, като ги и боядисам между другото.На снимката се виждат ремонтните комплекти закупени от ул. "цар Симеон", новите дискове и накладки от АХМ Ауто, маркучи от Александър Ауто и жила от Т&Н кар.
За да стане боядисването качествено си трябват някой неща, като грунд, боя за спирачки, обезмаслител.
Започваме с разглобяването - демонтира се планката за ръчната спирачка.
Посредством планката за жилото и имитация на дърпане на ръчната се изважда буталото.
Самото бутало се оказа доста мръсно и леко ръждясало.
Този проблем се решава с шкурка 2000.
Самото бутало има доста части, които трябва да се разглобят и почистят.Това става с махането на зегерката и лагера под нея, както и вадене стеблото на нещо като клапан.

Поглед на съдържанието в кутийката с ремонтния комплект.
Почистват се внимателно всички разглобени части, подменя се уплътнението на клапана и с помоща на свредло се прочиства малкото отворче скрито в жлеба на прашника.
Закупих си и специална грес - устойчива на вода, за водачите и друг вид за клапана.
На снимката по-долу се вижда една зегерка, която пречи да се извади другата част на механизма, намираща се в цилиндъра.Ваденето става посредством отверка. Тя се вкарва в ушите на зегерката и се завърта с клещи. Внимателно се дръпва нагоре отверката и зегерката се освобождава от единият край. После се повтаря процедурата с другия край.

След освобождаването и се избива внимателно вътрешността.
Всичко се почиства.

Сглобяват се и се смазват всички елементи по буталото. Поставя се лагера и зегерката.



Старите спирачки разбира се не са в добро състояние, което се вижда още от пръв поглед.
След демонтажа се оказа, че има скъсани уплътнения, а и дисковете са много износени.
Реших да закупя нови накладки и дискове и да рециклирам апаратите, като ги и боядисам между другото.На снимката се виждат ремонтните комплекти закупени от ул. "цар Симеон", новите дискове и накладки от АХМ Ауто, маркучи от Александър Ауто и жила от Т&Н кар.
За да стане боядисването качествено си трябват някой неща, като грунд, боя за спирачки, обезмаслител.
Започваме с разглобяването - демонтира се планката за ръчната спирачка.
Посредством планката за жилото и имитация на дърпане на ръчната се изважда буталото.
Самото бутало се оказа доста мръсно и леко ръждясало.
Този проблем се решава с шкурка 2000.
Самото бутало има доста части, които трябва да се разглобят и почистят.Това става с махането на зегерката и лагера под нея, както и вадене стеблото на нещо като клапан.

Поглед на съдържанието в кутийката с ремонтния комплект.
Почистват се внимателно всички разглобени части, подменя се уплътнението на клапана и с помоща на свредло се прочиства малкото отворче скрито в жлеба на прашника.
Закупих си и специална грес - устойчива на вода, за водачите и друг вид за клапана.
На снимката по-долу се вижда една зегерка, която пречи да се извади другата част на механизма, намираща се в цилиндъра.Ваденето става посредством отверка. Тя се вкарва в ушите на зегерката и се завърта с клещи. Внимателно се дръпва нагоре отверката и зегерката се освобождава от единият край. После се повтаря процедурата с другия край.

След освобождаването и се избива внимателно вътрешността.
Всичко се почиства.

Сглобяват се и се смазват всички елементи по буталото. Поставя се лагера и зегерката.






Следва грундиране на всички детайли. На апарата се запушват всички отвори за да не влезне боя. Голямия най- лесно се затваря с гума от стара ксенонова крушка.



Боядисване и резултата.
Цялостно сглобяване със смазване. Поставят се всички уплътнения.

Важно е да съвпадне пъпката с отвора в цилиндъра.
И после се поставя гадната зегерка. За целта използвахме тръба с помощта на която стана много лесно.
Поставя се уплътнението, намазва се буталото с грес и се надява маншона (прашника).

Закрепва се буталото към цилиндъра и с помоща на ключ от ъглошлайф се навива да край.

Гресират се всички уплътнения с цел хидроизолация и се слагат гумите.
Внимателно и с много грес се намазват водачите, като преди това сме им поставили новите гуми.
Всичко се сглобява и ето крайния резултат.





Развиваме двете болтчета и премахваме последната част от барабанната спирачка.
Поставяме новата планка, придвидливо свалена от стария мост, както и заменяме голямата шайба с по - тънката от дисковите спирачки.

Монтираме главината, стягаме и занитваме гайката против развъртане.

Почистваме главината от ръжда за да не бие диска и преди да поставим апарата се слага диска.
Слагаме накладките и закачаме апарата.
Подменят се тръбичките с такива от другия мост и се закачат маркучи, жила и т.н.
Крайния резултат. 
И ръбовете участвали в действията, както и кибиците.radoslavp
кибик + 1115
Цени:1. Апарати - подарък от Бобо.2. Ремонтни комплекти - 30лв.3. Бояджийски материали - 30лв.4. Жила ръчна - 30лв.5. Накладки и дискове - 80лв.6. Нови маркучи - 20лв.7. Грес - 6...7лв.---------------------------------------Тотал 196лв.А тук има много още снимки от този процес.
Коментар