Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на спирачната течност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на спирачната течност

    Потърсих с търсачката, но нищо не открих по темата или незнам как да търся, ако има такава тема :D Колеги, спирачната течност както и много други чаркалаци в една кола е консуматив, но нека да пипатам - сменяте ли си профилактично спирачната течност и на какъв период ??, не питам дали сте я сменили при теч или при някаква авария, а дали сте я сменяли като консуматив, защото на мойто пунто не съм пипал нищо откакто съм го купил, нито съм доливал, нито съм имал проблем със спирачките, само накладки се сменят и толкоз и до сега не съм имал проблем със спирачната система.Как е "хавата" при Вас :D п.п. до колкото разбирам както при антифриза си има метод за проверка, така и при спирачната течност имало някакво уредче, с което се мерило дали спирачната течност е в час или трябва да се подмени ??, в специализиран сервиз за спирачки ли става тая процедура или го има навсякъде.п.п. ако някой има инфо колко струва процедурата по смяна на спирачната течност, обезвъздушаване и т.н. ще е полезно да я сподели.
    punto HGT

    #2
    спирачна течност

    Няма точно кога се сменя но общо е 2 години http://www.prista-oil.com/bg/pages/t..._id=12Може да си е смениш и сам стига да не си вързан в ръцете е може малко да се поизцапаш
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Аз сменям спирачна течност на всеки 2г. Това е написал производителя.Зная, че различните марки спирачна течност имат различни интервали на смяна - 1г, 2г и 3г. Колко често да се сменя - в зависимост от избора ти на марка и модел спирачна течност.С уред се измерва количеството на вода в спирачната течност. По спомен количеството на водата:- нова спирачна течност: <0,05%- max. допустимо: 3,5%.Последните ми две смени бяха при нива от порядъка на 2,5-2,8%.
      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

      Коментар


        #4
        В книгата пише на две години. При мен е сменена половин година преди да купя колата-имаше картонче на капачката и още не са минали две години. Но ще я сменя като минат. Така е и на повечето други коли, които съм имал-2 години. Все съм гледал да го спазвам и да сменявам максимум до третата. Замръзвала ми е такава стара несменявана с години спирачна течност и по-добре си я смени, че ако замръзне, филма е много голям после.

        Коментар


          #5
          А така, значи тука съм в голям пропуск с мойта каляска, от 2008 г. е при мен и не съм сменял спирачна течност, а преди това дали е сменявана един господ знае В София къде най добре ще ми свършат тая работа, без да се притеснявам, че след смяната ще текна като лейка ?В аутодатата за мойта пише ДОТ4 и около 400гр., мисля да взема поне 1л. ако може с част от новата течност да се направи нещо като промивка на системата ??
          punto HGT

          Коментар


            #6
            Сменя се на 2 години по книга.Примерно БМВ имат оригинална течност в 2 цвята. Всеки път се сменя с другия цвят, за да се гарантира, че е излязла цялата стара течност от магистралата.И на големите производители на спирачни системи имат спирачна течност в различен от стандартния "кехлибарен" цвят точно с тази цел.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Ще се взима нещо и се спрях на тези двете:Спирачната течност ATE TYP 200 е разработена специално за високите изисквания на състезателните автомобили или взискателни автомобилни ентусиасти, които натоварват спирачната система на максимум. Превъзхожда всички DOT4 стандарти. Може да се смесва с повечето DOT3, DOT4 или DOT 5.1 течности.Формулата на ATE TYP 200 осигурява висока издържливост срещу поглъщане на вода, което води до висока мокра точка на кипене, както и възможността спирачната течност да се сменя на 3, вместо на 2 години.Суха точка на кипене: 280° CВлажна точка на кипене: 198° CПериод на смяна: до 3 г.MOTUL RBF 660 Factory Line, 100% синтетична течност за всички видове спирачни системи на спортни и състезателни автомобили и мотоциклети (стомана или карбон) и амбреажни системи.Устойчива на високи температури.Висока точка на кипене: 593°F / 312° C; Стандарти: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925И двете са ДОТ4, тоест за мойта каляска, само дето мотула е 2 пъти по скъп от Ате-то, заслужава ли си да се вземе по скъпата или и с Ате-то ще е ОК, при положение, че пък на нея и дават срок за смяна до 3г.
              punto HGT

              Коментар


                #8
                От София си. Разходи се до Чефин и си вземи оригинална. Сега...колко е оригинална...не знам, ама щом я слагат гаранционно, би трябвало да е достатъчно добра.

                Коментар


                  #9
                  Аз и на Кромата и на Бравото сложих Ate super blue racing - характеристиките и са като на Ate Typ200 ,но има хубав син цвят. Както каза ВО така много лесно се вижда при смяна на течността кога потича новата. Иначе като интервал за смяна я сменям на около 2 години. При не сменяне на време се получават запушени маркучи, мътна течност и по-ранно завиране на същата , на практика се усеща като загрее повече педала става "гумен" и колата почти не спира.
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    За 7 години каране не съм усетил педала да е ставал гумен или колата да не спира, а не е като да не се юркам от светофар до светофар, газ-спирачка, газ-спирачка, колата се кара предимно градско и спирачката се ползва доста често, ще видя кога ще остане време след празниците да отскоча до някой сервиз и да ми мернат спирачната течност, че ми стана интересно с какво чудо на чудесата карам вече над 7 години :D
                    punto HGT

                    Коментар


                      #11
                      Хубаво...за 7 години остави течността....ми маркучите за спирачките трябваше да си ги сменил поне по два пъти....те май бая неща ще се окажат за смяна покрай тая течност ))

                      Коментар


                        #12
                        Salvador написа:
                        Хубаво...за 7 години остави течността....ми маркучите за спирачките трябваше да си ги сменил поне по два пъти....те май бая неща ще се окажат за смяна покрай тая течност ))
                        чакай чакай. Още не се е сетил че има абс
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          Маркучите ги смених още като купих колата, че се бяха понапукали.Знам, че има абс, но не така със загатки и там ли има нещо дето трябва да сменя ??
                          punto HGT

                          Коментар


                            #14
                            didich написа:
                            За 7 години каране не съм усетил педала да е ставал гумен или колата да не спира, а не е като да не се юркам от светофар до светофар, газ-спирачка, газ-спирачка, колата се кара предимно градско и спирачката се ползва доста често, ще видя кога ще остане време след празниците да отскоча до някой сервиз и да ми мернат спирачната течност, че ми стана интересно с какво чудо на чудесата карам вече над 7 години :D
                            Защо изобщо си се засилил да я сменяш, като няма никакви проблеми. На типото повече от 10 години кара и няма никакви проблеми, само е доливано няколко пъти.

                            Коментар


                              #15
                              stilo_new написа:
                              Защо изобщо си се засилил да я сменяш, като няма никакви проблеми. На типото повече от 10 години кара и няма никакви проблеми, само е доливано няколко пъти.
                              Как може да даваш такъв съвет?Замислял ли си се, че спирачната система е затворена с-ма? При нормална работа и когато всичко е в изправност не се налага доливане.Въобще не мога да разбера хората, които не сменят консумативи.
                              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                              Коментар

                              Working...
                              X