Искам да задам един може би глупав въпрос, но може ли антифриза да се замени с някакво рядко масло, например машинно или олио ? Въпроса ми се породи заради писаниците че с вода се вдига по-рано налягането в системата. Ако е с масло, то няма да има разширение и би трябвало да може дори на отворена система да се кара.... или не ???
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Масло вместо антифриз
Collapse
X
-
Re: Масло вместо антифриз
Ти при изправна система пак можеш да си караш с развита капачка, ако това ти е целтаslav4o_vt написа:Искам да задам един може би глупав въпрос, но може ли антифриза да се замени с някакво рядко масло, например машинно или олио ? Въпроса ми се породи заради писаниците че с вода се вдига по-рано налягането в системата. Ако е с масло, то няма да има разширение и би трябвало да може дори на отворена система да се кара.... или не ???
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Re: Масло вместо антифриз
Може да караш с бензин Yellow_Flash_Colorz_PDT_06slav4o_vt написа:Искам да задам един може би глупав въпрос, но може ли антифриза да се замени с някакво рядко масло, например машинно или олио ? Въпроса ми се породи заради писаниците че с вода се вдига по-рано налягането в системата. Ако е с масло, то няма да има разширение и би трябвало да може дори на отворена система да се кара.... или не ???A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Re: Масло вместо антифриз
Може и с бензин, ама трябва да смени водната помпа с бензинова. Както и да сложи маслена, ако иска да кара с масло вместо антифриз.BO написа:Може да караш с бензин Yellow_Flash_Colorz_PDT_06slav4o_vt написа:Искам да задам един може би глупав въпрос, но може ли антифриза да се замени с някакво рядко масло, например машинно или олио ? Въпроса ми се породи заради писаниците че с вода се вдига по-рано налягането в системата. Ако е с масло, то няма да има разширение и би трябвало да може дори на отворена система да се кара.... или не ???
Коментар
-
Много го бъзикате момчето, не е хубаво така :D Славчо, антифриза си има определени качества на топлоносител, които други течности не притежават. Антифриза е комбинация от няколко химични вещетва и вода, за да може бързо да отнема топлината на ДВГ. С масла и други подобни няма да е е ефективна охладителната система и ДВГ ще прегрее лесно, дори течноста да ти отчита нормална работна температура. На всичко отгоре, вискозитета на маслото значително много се влияе от температурата му. Зимно време дори и при загрял до работна температура ДВГ, маслото в радиатора ще е гъсто и ще оказва голямо съпротивление на водната помпа, като по този начин то ще се върти почти изцяло в малкия кръг и ще останеш без охлаждане като при запушен радиатор. Надявам се това да ти е достатъчно, за да се откажеш от такива експерименти :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Re: Масло вместо антифриз
Не, причината е охлаждането. Водата е най-добрия топлоносител. По същата причина и никога не се кара с чист антифриз. А новите на етилен гликол вообще не са предназначени да работят без вода. Единствения недостатък на водата в случая е корозията, но с подходящ антифриз нищо не ръждясва.slav4o_vt написа:Искам да задам един може би глупав въпрос, но може ли антифриза да се замени с някакво рядко масло, например машинно или олио ? Въпроса ми се породи заради писаниците че с вода се вдига по-рано налягането в системата. Ако е с масло, то няма да има разширение и би трябвало да може дори на отворена система да се кара.... или не ???Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Подкрепям мнението ти! Маслените системи за топлопренос са по-добри от антифризните, обаче е въпрос на пари.Ама се практикуват за стационарни отоплителни системи. Не се прилагат в автомобилостроенето. Автомобила е на открито, може да бъде при температура под -25 градуса... Има масла, които са течни при тази температура, но цената им започва от 10 лв./л. нагоре. Не е ефикасно.marinavtom написа:E....ТИ ГЛУПОСТИТЕ!!!Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
Коментар
-
Като говориш за температури и цени, я кажи нещо за трансформаторните масла! :Dveni224 написа:Подкрепям мнението ти! Маслените системи за топлопренос са по-добри от антифризните, обаче е въпрос на пари.Ама се практикуват за стационарни отоплителни системи. Не се прилагат в автомобилостроенето. Автомобила е на открито, може да бъде при температура под -25 градуса... Има масла, които са течни при тази температура, но цената им започва от 10 лв./л. нагоре. Не е ефикасно.marinavtom написа:E....ТИ ГЛУПОСТИТЕ!!!Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Коментар
-
Остви ги тия мераци :D Трансформаторите се охлаждат с масло, защото трансформаторното масло не е електропроводимо. Налей му антифриз на трафа, и бягай далеч, преди да пуснат токаmuns61 написа:Като говориш за температури и цени, я кажи нещо за трансформаторните масла! :Dveni224 написа:Подкрепям мнението ти! Маслените системи за топлопренос са по-добри от антифризните, обаче е въпрос на пари.Ама се практикуват за стационарни отоплителни системи. Не се прилагат в автомобилостроенето. Автомобила е на открито, може да бъде при температура под -25 градуса... Има масла, които са течни при тази температура, но цената им започва от 10 лв./л. нагоре. Не е ефикасно.marinavtom написа:E....ТИ ГЛУПОСТИТЕ!!!
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар