Dido_Lyubenov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално работно налягане на охладителната система на Marea
Collapse
X
-
А според мен 1.Ако загрее без капачка ще работи но ще изпарява и ще се разлива при остри завои. 2.Ако отвиеш капачката при загрял мотор ще кипне заради рязкото спадане на налягането и от там понижаването на точката на кипване на флуида (физика 7-8 клас) 3.Имаме още една безмислена тема която по добре въобще да я няма.....
Коментар
-
Ще кипне ако не се е деаерирала - тоест да е загрявана бавно за да изкара въздуха. Точно тези мехурчета въздух, които се виждат и в обикновена тенджера пълна с вода и поставена на горещия котлон, започват да се появяват много преди да е достигната температурата на кипене на течноста и имитират кипене. Ония кули в ТЕЦ-овете дето бълват пара, правят точно това - деаерират водата, като от долу нагоре се пуска пара, а студената вода огоре надолу се пуска под форматана дъжд, за да се загреят рязко капките и въздуха да се отдели. Само че никой не си деаерира водата или антифриза за колата, и като не го загрее постепенно без капачка на радиатора, после като я отвори, въздуха изведнъж се разширява и течноста "кипва" и му умива очите :D А на термостата, от двете страни му е еднакво налягането, не се заблуждавйте че задържа някакво налягане някъде си ! Ако не е правена измишльотината с двата термостата :D между двата кръга на охладителната система има постоянно отворена връзка и налягането в двата кръга и разширителния съд е абсолютно едно и също !Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
u_bo
нормална експлоатация, според теб включва ли изкачване на Шипка, или хижа Здравец, в 14:30 часа при температура 38 градуса на сянка, с включен климатик ???и мислиш, че няма да достигне 0.7 , ако капачката му е по спецификазия за 1.0 бара? Това ли си мислиш?BO написа:1. Точно си противоречиш. При налягането обозначено на капачката, това показва на колко ще отвори защитно. При нормална експлоатация налягането е приблизително атмосферното с малко отгоре. Аз залагам 1л уиски, ако важи предложението ти, че никога при нормална експлоатация няма да достигнеш заветните 0,7 бара, без значение на кой двигател, изброен в тази тема. При около 0.3-0.4 бара става много трудно да може да свиеш един маркуч с пръсти и да си "долепиш" пръстите, демек да може да докоснеш двете му противоположни страни. Хайде утре на загряла кола стисни водния маркуч и си направи експеримента, за да определиш супер косвено дали имаш 0.4 бара поне в системата. Щом ти предлагаш баса за уискито, аз приемам "предизвикателството", надявам се да не се извъртишu_bo написа:1. не постоянното, а МАКСИМАЛНОТО2. може, ама за известно времеBO написа:u_bo, според теб каквото пише на капачката такова е и постоянното работно налягане на системата ли?По твоята логика един автомобил не може да работи без капачка, така ли?
, докато изплюе достатъчно антифриз, глътне въздух и спука глава 
2. Може да си караш колкото искаш. Лично съм карал над 1 година Типото без клапан в капачката. Капачката директно отворена към атмосферата, колкото да не влизат боклуци в системата. Антифриз никога няма да изплюе. Единствено губиш от изпарението на антифриза, което изпарение не е толкова голямо реално.
Коментар
-
Със същия успех ще стигне и 1.0 бара, и по същия начин ще изпусне малко налягане и т’ва е. Ако продължава да мачка педала на газта, и за 10 бара да му сложиш капачка, пак ще опече гарнитурите
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
При работа на празен ход и достатъчно дълго чакане се включват степените на вентилатора, което говори за температури над 95 градуса.BO написа:Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
Коментар
-
u_bo
Dido_Lyubenov написа:Със същия успех ще стигне и 1.0 бара, и по същия начин ще изпусне малко налягане и т’ва е. Ако продължава да мачка педала на газта, и за 10 бара да му сложиш капачка, пак ще опече гарнитурите
, НО преди да стигне 1.0 бара, ако си му сложил грешна капачка за 0.7 бара - да ти го нарисувам ли?той, дали се сеща, не знам,но съм сигурен, че ти забравяш да температурното разширение на 5-те или повече литра охладителна течност.при палене ще е на 20 градуса целзий, а при 95 градуса, колко ли ще се увеличи обема?Смешно е че се пишете за по-умни от конструкторските отдели на сериозни компании. Според вас , АУДИ, което е с капачка за 1.5 бара, ще може да го карате с капачка за 0.7 бара ?!?!?BO написа:Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
Коментар
-
Не, не ! Първо да отвори капачката и така да запали, защото иначе ефекта от въздуха в течноста наистина ще му умие очите. Трябва да има възможност да се деаерира антифриза. Дори тогава охлаждата течност става по-плътна и по-ефективна - за това не се бях замислялBO написа:Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
Като се деаерира, няма вероятност да се образува въздушна възглавница в ситемата при критична температура и течноста ще има по-голяма контактна площ с метала
А казват, че великите идеи идвали само в кенефа
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
оня въпрос нещо не го схванахu_bo написа:Dido_Lyubenov написа:Със същия успех ще стигне и 1.0 бара, и по същия начин ще изпусне малко налягане и т’ва е. Ако продължава да мачка педала на газта, и за 10 бара да му сложиш капачка, пак ще опече гарнитурите
, НО преди да стигне 1.0 бара, ако си му сложил грешна капачка за 0.7 бара - да ти го нарисувам ли?
той, дали се сеща, не знам,но съм сигурен, че ти забравяш да температурното разширение на 5-те или повече литра охладителна течност.при палене ще е на 20 градуса целзий, а при 95 градуса, колко ли ще се увеличи обема?Смешно е че се пишете за по-умни от конструкторските отдели на сериозни компании. Според вас , АУДИ, което е с капачка за 1.5 бара, ще може да го карате с капачка за 0.7 бара ?!?!?BO написа:Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.
И ще обясниш ли малко за температурното рзширение, щото аз точно инженерното решение уважавам - да се пълни разширителния съд до маркировката, което гарантира оставането на достатъчно място за топлинното разширение на течноста ? И каво общо има сега и темпертурното разширение на течноста, с налягането при което отваря клапана на капачката ?
Ей, по-упорит си от мен :D признавам (мир да има) голяма грешка е направил колегаа с тая капачка за 0.7 бара :D
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Перката говори точно за 97 градуса и като се включи вентилатор автоматично пада надолу.На 97 градуса ще се изпусне малко въздух, антифриза в казанчето ще се разбушува съвсем малко, ще се качи съвсем малко като ниво в казанчето и това ще е всичко, което ще се случи.Направи експеримента, пък после ми давай размишленията си.U_bo, важи ли още облога за уискито?Airfan написа:При работа на празен ход и достатъчно дълго чакане се включват степените на вентилатора, което говори за температури над 95 градуса.BO написа:Утре като ти загрее автомобила, отвори си капачката и сподели дали ще ти прелее системата.При нормално отношение 50:50 вода:антифриз, при атмосферно налягане антифриза ще започне да завира на 108 градуса.Нали се сещаш, че колата ти работи на около 90-95 градуса. Сам може да си отговориш дали ще заври или не.Airfan написа:Според мен ще кипне, тъй като охладителната течност ще заври след пълно отваряне на термостата, поради липсата на налягане. Поради тази причина при загрял автомобил, ако отворите капачката ще прелее веднага охладителната течност.Лични съждения са това.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Така и не смених капачката на 0.7 с такава, отваряща на 1 бар. Откакто замених водата с охладителна течност от 50% антифриз и 50% дестилирана вода, не съм имал проблеми. Дори и с 4 човека в колата, в жегата при пуснат климатик, с пълна газова (около 36 литра) и 70литра вода в багажника, единственият ми проблем беше в малолитражния двигател :D
Коментар
-
Ma®tin написа:Така и не смених капачката на 0.7 с такава, отваряща на 1 бар. Откакто замених водата с охладителна течност от 50% антифриз и 50% дестилирана вода, не съм имал проблеми. Дори и с 4 човека в колата, в жегата при пуснат климатик, с пълна газова (около 36 литра) и 70литра вода в багажника, единственият ми проблем беше в малолитражния двигател :D
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
u_bo
Dido_Lyubenov написа:Ma®tin написа:Така и не смених капачката на 0.7 с такава, отваряща на 1 бар. Откакто замених водата с охладителна течност от 50% антифриз и 50% дестилирана вода, не съм имал проблеми. Дори и с 4 човека в колата, в жегата при пуснат климатик, с пълна газова (около 36 литра) и 70литра вода в багажника, единственият ми проблем беше в малолитражния двигател :D
ako e купена от ##ро 07 може и на 1.7 бара да отваря
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар