прекалено късно е колега, даже и за втора степенщом включването се усеща по оборотите - това е втората степенпо принцип тя се включва някъде около предното делениекакто Оги каза, първата степен не ти работи най-вероятно заради реостатано обърни внимание защо втората се включва толкова късносъветвам те да оправиш нещата максимално бързо...има вероятност от сериозни последствия
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
колко често ви се включва перката?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Принципно има значение, защото при дизеловият двигател е две перки и там се разсейва по-голяма мощност, ако не се лъжа. Но дори и да вземеш не-точно който ти трябва, важно е да има нещо което да затвори веригата през този елемент - било то и кабел от 6 квадрата, както правят някои. Така обаче няма да имаш разсеяна мощност там, и перката ще се върти еднакво бързо на първа и на втора степен. Втора е възможно никога да не се включи, в този ред на мисли. Понеже има реостати с различна мощност, при единия перката ще се върти по-бавничко, при друг - по-бързичко. Аз лично бих избрал варианта с окъсяване на елемента. (Двата кабела от буксата му - в лустер клема) Виж и на www.axm-auto.com какви са предложенията.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: колко често ви се включва перката?
Спокойно колега. И при мен в града перката се пуска мн често. Даже съм пускал подобна тема и колегите ме увериха че вс е наред.При мен обаче има неща друго,нз дали си внушавам но когато колата е на перка се получава ефекта на пуснат климатик при потегляне (не толкова осезаемо разбира се) трябва мъничко повече газ за да тръгне плавно колата. това вече нз дали е нормално???vintiliran написа:Колеги, споделете колко често се включва перката при каране и до къде ви стига стрелката на температурата в града при това време както е 15, 20, 25 градуса.Понеже при мен имам чуството че доста загрява и перката доста често работи.След всяко по продалжително каране (над 15 мин. нормално каране) в града перката е включена и продалжава да работи след като изгася.п.п първата скорост на перката работи !!Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
А варианта с окъсяване на реостата става предполагам с клемите отиващи до него. В тоя случай като се пусне климатика перката ще работи постоянно на 2-ра (бързата) степен ли? При мене 1-ва степен я няма въобще,а преди като пуснех климатика се пускаше вентилатора на 1 степен,сега не иска като пусна климатика и вдига черта и малко над средата. Интересува ме малко повече информация за окъсяване на реостата.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Перките се включват само по сигнал от датчика за налягане, т. нар. пресостат. Това че като пуснеш климатик, автоматично се включва перка, са древногръТСки митове и легенди. Целта на перката е да усили потока през радиаторите, като така ги охлади. На първа степен ще ги охлади по-бавно, за повече време, а на втора - по-бързо, за по-кратко време. При охлаждане налягането в климатичния радиатор, кондензатора, спада, и като падне до определено ниво - перката ще спре.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Относно реостатите и т.н и на двата Фиата ги окъсих с лустра клема,щото се бяха стопили клемите им.По-интересното е,че на бравото не беше обикновен реостат,а едно съвсем като пружина без сърцевина вътре-просто навивки от дебел тел. Та сега и 2-та работят перфектно,включват си перката малко след средата
							
						Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Моят мотор е 1.9TD и аз имах тоя проблем. Съветвам те да поизмериш около товарното съпротивление. Обикновено се скапват клемите и по-рядко съпротивленията и предпазните изключватели, намиращи се под съпротивленията. Та, като ще се занимаваш, вземи си хубави клеми и ги смени. Ако ти е заминало съпротивлението го смени, ако е прекъснал предпазния изключвател, го шунтирай, едва ли ще го намериш в магазина. При мен първата степен се включва малко над зелената черта. Втората, след като възтанових нормалната схема, не се е включвала, с изключение при работещ климатик. Относно честотата на включване на вентилаторите: Моята работна температура е под средното деление на показания прибор за мерене. Поради това и горе написаното, I-вата степен на вентилаторите ми се включва рядко и то лятото в задръстванията и по светофарите.null.zero написа:карам повече градско и забелязвам напоследък че като има повече изкачване или като вися в "задръстване" и карам бавно най-много на втора, загрява до където съм отбелязал със червената стрелка. там някъде се включва перката (чувам как падат оборотите на двигателя). не трябва ли да се включва по-рано? нормално ли е това, или има някакво закъснение при затварянето на термосата? може ли да е от антифриза? случвало ми се е и при по-ниски температури ...
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Flow мерси за отговора
значи горната клема на реостата на вентилатора мога да я извадя, вижда се че е много клеясала и прашна и мръсна и прочее. долната обаче изобщо не мога да я помръдна от мястото й, и няма тази пластмасова обувка с щипката, все едно един кабел направо влиза вътре и е запоен там. ще напръскам горната с контактен спрей и ако не се оправи сигурно ще го шунтирам този реостат. нормално ли е долната клема да не мога да я откача? не ми се струва да е така. също как най-лесно да стигна до този реостат - отгоре или отдолу? какво трябва да разглобя?иначе при студена кола и топло време вчера, като запалих и веднага пуснах климатика, малко след това се включи перката. не знам на коя скорост.
							
						Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Колега null.zero, най е лесно да шунтираш нещо, което Конструкторите са измислили. Възтанови си схемата и ще забравиш за проблема. Както се вижда и аз съм с Мареа, но 1.9TD. При мен са два вентилатора с две съпротивления и при двете имах проблеми. Аз вдигах с крика от дясно, и след това - легнал. Два винта са и сваляш плочката на която е монтирано съпротивлението (не вярвам да е по-различно от изпълнението при мен). И по-точно, изрязах краищата на кабелите със скапаните клеми и подготвих нови, но истински клеми с къси кабели /6mm2/ силиконова изолация. Запояваш, клемите и краищата на кабелите, но пак както трябва. При пускане на климатика, вентилатирите се включват, както беше писал по-горе колегата ogi28b, от пресостат и при това вентилаторите работят на втора степен(не се ползват съпротивленията). Първата степен, ако не я очакваш и следиш при движение, може и да не усетиш че е включена, само за това си заслужава да възтановиш схематаnull.zero написа:Flow мерси за отговора
значи горната клема на реостата на вентилатора мога да я извадя, вижда се че е много клеясала и прашна и мръсна и прочее. долната обаче изобщо не мога да я помръдна от мястото й, и няма тази пластмасова обувка с щипката, все едно един кабел направо влиза вътре и е запоен там. ще напръскам горната с контактен спрей и ако не се оправи сигурно ще го шунтирам този реостат. нормално ли е долната клема да не мога да я откача? не ми се струва да е така. също как най-лесно да стигна до този реостат - отгоре или отдолу? какво трябва да разглобя?иначе при студена кола и топло време вчера, като запалих и веднага пуснах климатика, малко след това се включи перката. не знам на коя скорост.
 Започнал си, завърши  - както трябва!
							
						FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	

 ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
							
						
Коментар