ОК! Благодария колега! Ще видя, може на сервиз да я карам, пък може и с някой подзнат да я лекуваме. Благодаря, успешен ден!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
u_bo
пич, задаваш отговори, а не въпросиangelbk написа:Само последно да попитам, ако е проблема в термостата ще загрява ли и в движение, защото на мене ми се качва температурата към червеното, само когато работи на место? В движение всичко е наред и няма никакви проблеми.
Коментар
-
Колега,откачи кабелите от датчика и ги дай на късо. Ако не ти завърти перката е от бушона,ако завърти,значи датчика е заминал,успех.u_bo написа:както си го описам 99,9% не е от термостатможе да е бушон на перкатаили датчикangelbk написа:Ами въобще не се включва перката. А температурата се качва над последната бяла чертичка от скалата и върви към червено, все си мисля че би трябвало да се включи перката, за да охлади. Ако е в този датчик проблема какво да направя с него? И освен това има ли вероятност да е от термостата това загряване? Благодаря за предния отговорTipo 2.0 i 16v кара се само на ръчка!
Коментар
-
Колеги, налага се да се включа с въпрос по темата, тъй като поведението на моята Брава 1,6 16 1999г. не попада в нито един от случаите, споделени тук.По същество: От няколко дни ми направи впечатление поведението на стрелката за температурата, която при нормална работа стои по средата или малко по-нагоре, а именно че стремително тръгна нагоре - едно деление преди червеното! Вентилаторът не се включи и това съвсем ме стресна и предизвика да се заровя в ел.схемата. Установих, че предпазителят на вентилатора е здрав, проверих термошалтера - здрав, предпазителят за управлението на релетата - здрав, релетата за първа и втора степен - също (до момента винаги вентилаторът е работил само на максимална скорост ?!), всички клеми почистени и напръскани с контакт спрей, проверих връзките с термодатчика на термостата - както трябва.При запален студен двигател проверих и работата на термостата - всичко добре. Прави ми впечатление, че нивото на охлаждащата течност се вдига, а когато пусна вентилатора принудително стрелката на таблото си остава в горно положение. Трябва да споделя, че ползвам ел.схеми изтеглени от Autodata 2006, но това което намирам не съответства.Някъде бях чел във форума за наличието на втори температурен датчик, който не знам къде се намира.Моля ако някой се е сблъсквал с такъв проблем да подскаже! И още нещо, което ми хрумна: Ако водната помпа има проблем нали циркулацията ще се затрудни и мазалото става още по-голямо! Последно: при изваден куплунг на термодатчика на термостата и завъртян контактен ключ, вентилаторът тръгва.
Коментар
-
Здравейте имам фиат марея 1,9 ТД 98г от няколко дена тези дни ще и правя обслужването но имам следния проблем когато карам без да сам включил климатика колата загрява под нормалната температура или поне така отчита а когато включа климатика колата загрчва до червено не че сам я остаял толкова да загрее и след като изключа климатика температурата си пада до обичайното нискоказаха ми че най вероятно радиатора ми е запушен и му налях добавка за прочистване на радиатора но ефекта е почти никакав.
някой ако има идея от какво може да е нека ми пише.благодаря предварително
Коментар
-
u_bo
неработеща втора степен на вентилатора.като си вкл. климатика - как се върти перката на радиатора?still написа:Здравейте имам фиат марея 1,9 ТД 98г от няколко дена тези дни ще и правя обслужването но имам следния проблем когато карам без да сам включил климатика колата загрява под нормалната температура или поне така отчита а когато включа климатика колата загрчва до червено не че сам я остаял толкова да загрее и след като изключа климатика температурата си пада до обичайното нискоказаха ми че най вероятно радиатора ми е запушен и му налях добавка за прочистване на радиатора но ефекта е почти никакав.
някой ако има идея от какво може да е нека ми пише.благодаря предварително
Коментар
-
Значи вентилаторите вартчт но би трябвало наистина да нямат втора степен защото днеска видях датчика на радиатора и втората степен трябва да заработи по параметрите му на 97 градуса което според мен е много защото неможе да смогне вентилатора да охлади и зотова загрява някой може ли да ми каже с кой датчик трябва да е защото за модела има 2 видаu_bo написа:неработеща втора степен на вентилатора.като си вкл. климатика - как се върти перката на радиатора?still написа:Здравейте имам фиат марея 1,9 ТД 98г от няколко дена тези дни ще и правя обслужването но имам следния проблем когато карам без да сам включил климатика колата загрява под нормалната температура или поне така отчита а когато включа климатика колата загрчва до червено не че сам я остаял толкова да загрее и след като изключа климатика температурата си пада до обичайното нискоказаха ми че най вероятно радиатора ми е запушен и му налях добавка за прочистване на радиатора но ефекта е почти никакав.
някой ако има идея от какво може да е нека ми пише.благодаря предварително
Коментар
-
Понеже се оплетох малко в темата , ако може да кажете дали и аз съм за термостат . Извънградско стрелката е по средата и след време малко я подминава , после пада леко под средата . Последния път ми направи впечатление - влизам в града и докато стигна пред нас (2-3 км от табелата) и стрелката се вдигна на 3/4 от общата скала . Спирам и не чух перка на радиатора
Fiat Punto Mk1 & Alfa Romeo 147 JTD
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар