И аз се чудех още лятото, точно на това написано в книжката, че има някакъв additional heater, който се пускал при температури под 12 градуса, и си викам ще видим зимата, ама шанс хаха. А това дето духа от долу по-слабо значи не е само мое наблюдение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
пада темперетурата на двигатела
Collapse
X
-
Естествено, че ще изстива, когато генерираната топлина е по-малко от отдадената. Парното е на мах. и клапата на външен въздух. За това пиша, че клапата трябва да е затворена и вентилатора между 2 и 4/конкретно за Крома/, за да се намали количеството въздух минаващо през радиатора и да е на рециркулация, за да не обдухваш парното с постоянно студен въздух. Коефициента на топлоотдаване не е постоянна величина и зависи от разликата в температурата и/или дебита на топлоносителя и ако приемем, че е 20 градуса при -12 постъпващия въздух в купето е с температура +8, но генерираната топлина е по-малко от отнетата и тези +8 почват да намаляват. При рециркулация постъпва въздух е с температура -12,+8,+28 и т.н/ако приемем, че няма топлоотдаване в купето/ в затворен обем то тогава произведената топлина вече ще надхвърля отдадената и при изправен термостат двигателя ще достигне работна температура. При мен се получава и нямам оплаквания от парното. :DBO написа:Ако не изстива колата от парното зимата под 0 градуса, значи самото то не работи добре.
Ето пример как изстива дизел при -12 градуса външна температура и парно на макс.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Евала! Най-сетне едно научно и точно обяснение, нещо такова ми се въртеше и на мен в главата, но неможех да го опиша така точноpplk написа:Естествено, че ще изстива, когато генерираната топлина е по-малко от отдадената. Парното е на мах. и клапата на външен въздух. За това пиша, че клапата трябва да е затворена и вентилатора между 2 и 4/конкретно за Крома/, за да се намали количеството въздух минаващо през радиатора и да е на рециркулация, за да не обдухваш парното с постоянно студен въздух. Коефициента на топлоотдаване не е постоянна величина и зависи от разликата в температурата и/или дебита на топлоносителя и ако приемем, че е 20 градуса при -12 постъпващия въздух в купето е с температура +8, но генерираната топлина е по-малко от отнетата и тези +8 почват да намаляват. При рециркулация постъпва въздух е с температура -12,+8,+28 и т.н/ако приемем, че няма топлоотдаване в купето/ в затворен обем то тогава произведената топлина вече ще надхвърля отдадената и при изправен термостат двигателя ще достигне работна температура. При мен се получава и нямам оплаквания от парното. :DBO написа:Ако не изстива колата от парното зимата под 0 градуса, значи самото то не работи добре.
Ето пример как изстива дизел при -12 градуса външна температура и парно на макс.
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Колега, какъв какъв термостат сложи при смяната - VERNET, BEHR или друг?pplk написа:За термостат си, твърдо! На мен ми правеше същия номер преди да го сменя. Сега стрелката кове средата без значение от температурата. През зимата държа клапата на вътрешна циркулация, а вентилатора между 4 и 2. Ако се запотят стъклата пускам за малко външен въздух..valtera_ написа:При мен дори да я понатисна колата качва малко температурата (едвам едвам почти до първата чертичка) и има няма след няколко минути пак на нулата стрелката без дори да пускам да духа много силно.Fiat Croma 1.9 16V MJet
Коментар
-
Е, колега, при теб щом за 10 мин стига дотам си екстра :P При мен сутринта (-7 мисля че беше на таблото), чак след половин час в задръстванията (5-6 км разстояние), пуснато на вътрешна циркулация на 1 (само за около минута пуснах отвън въздух че се запоти стъклото, и веднага след това пак пуснах да върти вътре въздуха), парното качи до първата чертичка и като я поотмина още малко пуснах на 3 да постопли и видимо веднага почна да пада температурата, директно днес отивам да взема термостат да видя дали ще се оправят нещата за другата седмица.donibrasco написа:Сега в студеното време -15,-17 ,кромата загрява на първата чертичка за 10мин, както колегата по-горе обясни, нагласяте да върти въздуха в купето с намален вентилатор, в противен случай, вкарва ли "свеж"(леден въздух), няма сгряване...
Fiat Croma 1.9 16V MJet
Коментар
-
И аз да използвам темата. Това е снимка след около 20 мин градско кране, на около 2 градуса температура, без висене по светофари. По принцип стрелката на температурата стои между тази и следващата чертичка. Ако се застоя по светофари отива и към средата , но като се позасиля пак пада надолу. Парно си има на 1-ва/2-ра степен го държа.Колата е с бензиновия 1.6 двигател. Някои колеги и приятели ми казват, че няма как стрелката да стои все в средата, тук пък чета, че трябва да стои и съм объркан. Имам ли проблем с термостата или не и няма проблем да карам така?
Коментар
-
При теб е добре, защото си автомат, който използва приблизително 50% повече гориво, съответно отдадена топлина на празен ход.При тези с ръчката е по-тегава работата.А и зимата да си затвориш клапата по принцип не е много добра идея. Особено ако се вози повече от един човек в колата. Постоянно ги гледам такива индивиди по светофарите, които не виждат нищо през прозорците си.pplk написа:Естествено, че ще изстива, когато генерираната топлина е по-малко от отдадената. Парното е на мах. и клапата на външен въздух. За това пиша, че клапата трябва да е затворена и вентилатора между 2 и 4/конкретно за Крома/, за да се намали количеството въздух минаващо през радиатора и да е на рециркулация, за да не обдухваш парното с постоянно студен въздух. Коефициента на топлоотдаване не е постоянна величина и зависи от разликата в температурата и/или дебита на топлоносителя и ако приемем, че е 20 градуса при -12 постъпващия въздух в купето е с температура +8, но генерираната топлина е по-малко от отнетата и тези +8 почват да намаляват. При рециркулация постъпва въздух е с температура -12,+8,+28 и т.н/ако приемем, че няма топлоотдаване в купето/ в затворен обем то тогава произведената топлина вече ще надхвърля отдадената и при изправен термостат двигателя ще достигне работна температура. При мен се получава и нямам оплаквания от парното. :DBO написа:Ако не изстива колата от парното зимата под 0 градуса, значи самото то не работи добре.
Ето пример как изстива дизел при -12 градуса външна температура и парно на макс.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ВО, скоростната кутия няма отношение към физичните закони при топлообмен. На клипчето ти колата работи на място, а дали е автомат или ръчка няма значение. Евентуално би имала отношение към времето за загряване в движение.Това със запотяването е абсолютно вярно, ма няма как всичко да е ОК при ниски температури. По-горе написах, че отварям клапата, когато се запотят стъклата. С две думи, предпочитам да ми е топло и да пускам периодично свеж въздух в купето, отколкото да ми е студено през цялото време. :DБи било чудесно, ако можеше да се регулира количеството свеж въздух, респективно рециркулацията в %, но за съжаление в Кромата не може. Не съм и чувал в някой автомобил да може, което не изключва възможността да има такъв.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Все тая и новия филтър не помага при сегашните условия.donibrasco написа:Да, защото много хора пренебрегват филтъра на купето и не го подменят редовно, действително се запотяват , като се започва от задните и когато се случи, колата вече е загряла и слагам въздуха да циркулира на автоматичен режим.Изчиства за 1-2 мин.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
За термостат си. А иначе аз на минус 15 след 15 километра извънградско без печка тогава загрява. На място няма комън рейл без допълнителен подгрев който да загрее, камо ли с пуснато парно.stilo_new написа:И аз да използвам темата. Това е снимка след около 20 мин градско кране, на около 2 градуса температура, без висене по светофари. По принцип стрелката на температурата стои между тази и следващата чертичка. Ако се застоя по светофари отива и към средата , но като се позасиля пак пада надолу. Парно си има на 1-ва/2-ра степен го държа.Колата е с бензиновия 1.6 двигател. Някои колеги и приятели ми казват, че няма как стрелката да стои все в средата, тук пък чета, че трябва да стои и съм объркан. Имам ли проблем с термостата или не и няма проблем да карам така?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар