Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тест на моторно масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тест на моторно масло

    Здравейте колеги, тъй като ми предстоеше смяна на маслото на голфа на жената взех от старото масло, съответно имах и от новото за доливане и се свързах с колегата Danchojn, който има машинка за тестване на масла. Тъй като смених маслото на 9500км ми беше интересно какъв ще бъде резултата и ако на тези километри маслото е що годе годно и със запазени параметри в бъдеще е идеята да го сменявам на по голям пробег, примерно 11-12 000км.Маслото е Мotul 8100 x-cess 5w-40, колата се кара предимно градско. Мотора е след основен ремонт, харч на масло няма Ето какво ми написа на ЛС колегата Данчо, след като направи тест на маслото:1. Новото масло издържа 10Nm. Лично аз съм разочарован, но явно кризата не е подминала и Мотул. Както казах и преди, съм го тествал. Купих го от Проспийд. Тогава издържа 25Nm което си е повече от 2 пъти разлика. Това всъщност е обяснимо, защото най-скъпите присадки в маслата са антизадирните и тези, които държат синтетичната молекула към метала. В случая и задържането му към метала не е блестящо. Вискозитета му е в норма, с него проблем няма. С окисляването също няма проблем, според мен мие добре. 2. Употребяваното масло е тотален брак. Не помня на колко хиляди ми каза че е но е заминало. Напомням ти, че тестването е триене в точка, не на площ, което пък спасява до голяма степен двигателите. Т.е. не се виждат толкова бързо поразиите, въпреки че някои малса имат и способност да убият мотора за 1000км. Лично аз този мотул го причислявам към съвсем посредствените масла, горе долу средна работа но в никакъв случай не покрива написаното на тубата. Повярвай ми маслата, които отиват в лаборатория за сертифициране доста се разминават с маслата от пазара. В момента незнам какво да си мисля, уж съм купил нещо наистина добро за мотора, но от друга страна се оказва след направения тест, че карам някакво посредствено масълце, което а да ми скапе новия мотор, незнам какво да кажа повече, макар че в момента съм налял същото масло и жената си кара с него.Ще се радвам и други колеги, които са правили тестове на различни видове масла да се включат и тази тема да стане полезна относно маслата.Поздрави.
    punto HGT

    #2
    Аз не бях съвсем сигурен дали колегата ще пусне темата по повод теста, но след като е решил да го направи ще получи и моята подкрепа. В резултата с Мотула няма нищо чудно. Ще държи чисти моторите но не и защитени както трябва. И за да не ме нападате излишно ще ви кажа, че има масла различни от това което аз използвам, които издържат 50Nm и са наполовината цена на този Мотул. Масла които в международните тестове заемат челни позиции за голямо учудване на публиката . А Мотул, Мобил остават назад и то не малко. Само в платените от тях тестове са супер.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      Незнам какво да си мисля, но ми е чудно след като доказани масла на тестове вадят такива резултати как все още работят тия мотори и се карат доста километри.В разговора с теб ти казах, че мога да ти дам за тест и Лукойлското минерално масло, което ползвам за разработка на пунтото, него отказа и да го вземеш с думите, че там е пълна трагедия, но пак си мисля ако наистина е гола вода, защо вече над 2000км тоя мотор още не се е предал и върви, държи налягане и т.н., общо взето много въпросителни, предполагам че истината е някъде по средата Поздрави.
      punto HGT

      Коментар


        #4
        Защото износването не се случва за миг, въпреки че не изключено. На практика никой не може да каже един двигател колко ще издържи. Но основната и най-важна функция на всяко едно масло е да пази мотора.Преди около 2години, един приятел ми зададе същия въпрос. Караше опел Кадет - капката. Думите му бяха - Оооо не ми трябват такива скъпи масла, аз си наливам Приста за 6лв/л и мотора си е перфектен. Докато го казваше аз развих капачката на капака и видях с очите си износените с поне милиметър гърбици. По-здравите мотори издържат дълго и с калпави масла, но не винаги е така. Има една фирма, няма да и споменавам името, тук в София. Служебният им автопарк е почти само щкоди. Карат с два вида масла. Едното е горе долу от сорта на Тествания Мотул а другото е по-зле. По-хубавото слагат на щкодите а другото на другите коли - пежа предимно. Щкодите изкарват средно до 400 000 и ремонт. Другите изкарват макс 250 000 и ремонт. Средностатистическия българин 250 000км ги прави да речем за 15г. Как да разбере че маслото му не става! Не че има 100% защита. Но когато се вадят сертификати, лубрикантите за сертифициране са с едно качество а за масовия пазар с друго. Това е положението. Съвсем скоро свалях картера на една В класа - безстепенен автоматик на 90 000км. Автомобила е взет чисто нов. Аз му свалих картера за първи път, защото си имаше вече проблем. Там намерих два магнита с диаметър 5-6см - пълни със стружки бяха. Това е с маслото излезнало от завода на Мерцедес. Изчистихме, измихме и го заредихме с такова, което на стенда дава сравнително добри резултати. Добавихме и още нещо, сигурно ще се досетиш. Факт, е че автомобила свали близо 3л разход и си оправи вървежа. Преди се форсираше но не вървеше. Разбира се някои шумове си останаха и няма как - износването вътре е факт! Мога да дам още много примери........................................Вяр вам на очите и способностите си преди всичко отколкото на красиво написаните туби. Лукойлското масло задира само от тежеста на динамометричния ключ, какъв е смисъла да се губи изобщо време с него?ИНСА е по добро!
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Така разбрах, че маслото което използвам като ново издържа 10Nm в точка, да питам сега и другото, има ли в мотора точки, които получават по голямо натоварване от 10Nm, защото ако в мотора няма такова натоварване би следвало да няма от какво да се притеснявам, че карам с въпросното масло
          punto HGT

          Коментар


            #6
            Естествено че има. Въртящ момент от 102Nm на един напълно прост двигател, какъвто е 1.2 FIRE, едва ли го създават 10Nm в ДВГ-то.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Danchojn написа:
              Естествено че има. Въртящ момент от 102Nm на един напълно прост двигател, какъвто е 1.2 FIRE, едва ли го създават 10Nm в ДВГ-то.
              Следващия логичен въпрос е защо тогава мотора ми продължава да работи след навъртяните над 2000км с минералката на Лукойл, а не се е разпаднал на парчета ??Мотора на колата на жената защо не се е разпаднал след изминатите над 10 000км ??
              punto HGT

              Коментар


                #8
                Danchojn написа:
                Естествено че има. Въртящ момент от 102Nm на един напълно прост двигател, какъвто е 1.2 FIRE, едва ли го създават 10Nm в ДВГ-то.
                следователно по твойта логика маслото използвано от тебе и то не ти върши работа-50Nm :D рекламата не е лошо нещо напротив хубаво е но когато се прави както трябва а не колкото да има реклама-приеми го като приятелски съвет а не като заяждане
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #9
                  За да спрат тези заяждания с теб,трябва да спреш да пишеш.И аз си купих от онова масло за 25 000 км със това което се въртят едни 1000 и няколко километра,преди смяната.Имам и клипче,преди да го налея малкото шишенце,а другия клип ще е като ги навъртя тези 1000 км и след смяната на маслото.(На много добра цена зАкупено)
                  Lancia Kappa 2.0 20v 145hp- 1995 Landi Renzo lambda kontrol v-05
                  Fiat Bravo 2 1.9 jtd 150hp

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, темата не я пуснах с цел да се води някакъв спор или кое е по доброто масло, пуснах я след направен тест на дадено масло и размисли в/у него, ако друг е правил тест на някакво масло нека да пусне, но нека не отиваме в онази крайност.Утре живи и здрави ще сипвам от същото масло на Мотул на пунтото, защото вече минах 2000км с минералката, така че за сега ще си карам с това, което съм купил вече, благодаря на Данчо за теста, надявам се ако му попадат различни видове масла да пуска резултатите в тази тема за да бъде полезна и за други
                    punto HGT

                    Коментар


                      #11
                      didich написа:
                      Колеги, темата не я пуснах с цел да се води някакъв спор или кое е по доброто масло, пуснах я след направен тест на дадено масло и размисли в/у него, ако друг е правил тест на някакво масло нека да пусне, но нека не отиваме в онази крайност.Утре живи и здрави ще сипвам от същото масло на Мотул на пунтото, защото вече минах 2000км с минералката, така че за сега ще си карам с това, което съм купил вече, благодаря на Данчо за теста, надявам се ако му попадат различни видове масла да пуска резултатите в тази тема за да бъде полезна и за други
                      Що не дадеш на колегата да тества маслото, което толкова рекламира, ама да го обявиш като друго, Тотал например. :D Ловя се на бас каква ще е констатацията!
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        Колеги, искам само да отбележа, че Nm на динамометричния ключ от стенда нямат нищо общо с Nm, които има двигателя при определени обороти. За пример - знаете ли колко Nm има например човек, качен на велосипед в момента на тръгване? Може да се изненадате, но става въпрос за около 250Nm. Стендът е конструиран така, че да постави изследваните масла при еднакви условия и да се сравняват характеристиките им по отношение антизадирните им свойства. В реалния двигател нещата стоят по доста различен начин, най-малкото защото температурата и натоварването се менят в широк интервал. Формулите за изчисляването на контактния натиск в мотовилковите и основните лагери може да се намерят в Интернет и всеки може да си сметне в неговия автомобил колко е. Разбира се трябва да се знаят предварително разни параметри, но дори със съвсем приближени такива, изводи могат да се направят.Всеки двигател има ресурс, който е заложен от производителя при проектирането му. От експлоатационните грижи зависи колко бързо той ще се изразходва. Използването на нискокачествено масло при ниски натоварвания няма да предизвика кой знае какво износване, но ако решим да подложим двигателя на екстремни режими, то той ще блокира за минути - лично аз дадох куп пари за основен ремонт след една луда гонка и сипано масло от червена туба, което се сещате в кой хипермаркет се продава. Подкрепям идеята Данчо да ни уведомява за извършените от него тестове, макар току виж някой се е почувствал засегнат от антирекламата на някоя "реномирана" марка.

                        Коментар


                          #13
                          Danchojn написа:
                          Естествено че има. Въртящ момент от 102Nm на един напълно прост двигател, какъвто е 1.2 FIRE, едва ли го създават 10Nm в ДВГ-то.
                          Колега, а защо не споделите с нас простосмъртните, кой марки са читави....и не много скъпи разбира се Нали една от целите на форума е взаимопомощ
                          Stilo 1.9 JTD 115Hp

                          Коментар


                            #14
                            muns61 написа:
                            didich написа:
                            Колеги, темата не я пуснах с цел да се води някакъв спор или кое е по доброто масло, пуснах я след направен тест на дадено масло и размисли в/у него, ако друг е правил тест на някакво масло нека да пусне, но нека не отиваме в онази крайност.Утре живи и здрави ще сипвам от същото масло на Мотул на пунтото, защото вече минах 2000км с минералката, така че за сега ще си карам с това, което съм купил вече, благодаря на Данчо за теста, надявам се ако му попадат различни видове масла да пуска резултатите в тази тема за да бъде полезна и за други
                            Що не дадеш на колегата да тества маслото, което толкова рекламира, ама да го обявиш като друго, Тотал например. :D Ловя се на бас каква ще е констатацията!
                            Това вече се случи!!!! Преди да пишеш се подготви. А колегата който го направи и си тръгна наакан, нека си признае ако събере смелост. Забравих - носиха ми и масло с МТС вътре без да ми кажат. Само дето с масло с МТС вътре не можеш да блокираш лагерите нито да ги износиш. Врътнал съм на стенда вече над 150масла и имам много добра представа как стоят нещата с маслата. Но явно не можете да разберете, че не съм излъгал и една дума. А явно и не си мърдате пръста в тази насока, защото просто не ви интересува. А като знам само как препоръчвате масла на хората, горко им.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              ivokolev написа:
                              Danchojn написа:
                              Естествено че има. Въртящ момент от 102Nm на един напълно прост двигател, какъвто е 1.2 FIRE, едва ли го създават 10Nm в ДВГ-то.
                              Колега, а защо не споделите с нас простосмъртните, кой марки са читави....и не много скъпи разбира се Нали една от целите на форума е взаимопомощ
                              Ще пиша на лични, защото ще ме обвинят в реклама!
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X