Производителят препоръчва за нашите географски условия (-15 градуса) за Stilo JTD: Olio motore multigrado con base sintetica di gradazione SAE 10W40 Selenia Turbo Diesel.под -15 градуса SAE 5W40 Selenia WR Diesel Това е от ръководството на колата. Всичко друго е бошлаф.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво масло за двигателя на Fiat Stilo 1.9 jtd 115 hp.
Collapse
X
-
Това че така пише в книжката не означава че не можеш да сипеш по-хубаво масло. Трябва да се има в предвид, че не е важно само как ще се държи маслото при студен старт - важно е и при напълно загрял двигател в жегата какво става с него. Тук абсолютно предимство имат синтетичните масла - по-трудно се изпаряват и по-трудно се разкъсва масленият филм по детайлите, което е особено важно за турбината например.Кой каквото иска да налива, аз за мен съм видял разликата и нищо не може да ме накара да сипя друго освен синтетично масло 5W/40 или 0W/40 на каквато и да е кола.doich написа:Производителят препоръчва за нашите географски условия (-15 градуса) за Stilo JTD: Olio motore multigrado con base sintetica di gradazione SAE 10W40 Selenia Turbo Diesel.под -15 градуса SAE 5W40 Selenia WR Diesel Това е от ръководството на колата. Всичко друго е бошлаф.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Ами, чудесно, само дето до гумата и до чистачките не отива маркуча, който е одушника на двигателя и няма как да им въздейства пушека ли, катрани или квото са там в/у тяхpakumba написа:и на мен така един път ми сипаха различно от Селения и спуках гума, люка спря да работи, обаче пък чистачките взеха да чистят по-добре. По темата, срамота е да караш с 10/40. Само 5-ка слагай и газ. Аз бях решил да заложа на Кастрол магнетик дизел /както писа вече един колега/. Бях намерил 5 литра за 75 кинта, ако те устройва ми пиши да ти дам координати.ivo_Brava написа:Съгласен напълно. И аз мойта винаги с такова я карам. Веднаж ми сложиха някво измислено, уж за по-тънко. Колата си работеше добре, но дали от него или просто му дойде времето, се наложи да почистя/сменя МАП сензораdoich написа:Selenia 10w40 TurboDiesel

. Това имах предвид, като споменах за МАП-а.Както и да е ...
ПРОДАВАМ ДЖАНТИ СТИЛО
Stilo JTD 115 2003 бегачка
Brava 1,4 12V 1997 на газ
Tempra 1,4 1993 и тя на газ
i dr. та като се почне от 125р ... и те на газ
Коментар
-
Разбира се, че можеш да сипеш по-хубаво. Но дали си заслужава разликата в цената, след като и производителят на колата препоръчва по-евтиното. А Selenia 10W40 TurboDiesel e 3/4 синтетично.ilko-gd написа:Това че така пише в книжката не означава че не можеш да сипеш по-хубаво масло. Трябва да се има в предвид, че не е важно само как ще се държи маслото при студен старт - важно е и при напълно загрял двигател в жегата какво става с него. Тук абсолютно предимство имат синтетичните масла - по-трудно се изпаряват и по-трудно се разкъсва масленият филм по детайлите, което е особено важно за турбината например.Кой каквото иска да налива, аз за мен съм видял разликата и нищо не може да ме накара да сипя друго освен синтетично масло 5W/40 или 0W/40 на каквато и да е кола.STILO 1,9JTD
Коментар
-
Ми за мен си заслужава, определено е доста по-тиха колицата, а и както казах това че маслото остава чисто значи че не се натрупват нагари в мотора - това обаче не се получава с полу-синтетиката. Това за мен значи, че при висока температура тя не маже, а започва да коксува. Сравнявам моят двигател, както и този на баща ми с JTD-та и CDI на приятели, но заредени с 10W/40 - при тях маслото става катран още след първите 1000 км., а моето остава чисто до следващата смяна.Малко заприличва на приказката "Оно немецо го е измислил", ама практиката показва, че препоръките на производителя и някои технически решения при проектирането на автомобила не винаги са вярни - примери за технически недосмислици мога да дам особено за "немски" марки автомобили.doich написа:Разбира се, че можеш да сипеш по-хубаво. Но дали си заслужава разликата в цената, след като и производителят на колата препоръчва по-евтиното. А Selenia 10W40 TurboDiesel e 3/4 синтетично.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
FGRC написа:Това,че маслото не ти е черно на дизела след 3000км НЕ ТИ ВЯРВАМ,АМА ВЪОБЩЕ НЕ ТИ ВЯРВАМ!Другия вариант маслото да е пълен боклук,без никакви обиращи показатели.Ти ни ловиш за канарчета.Вас май Ви ловят за канарчета - ще повторя, един добре работещ двигател зареден със синтетично масло, което не образува нагари при високата температура в цилиндъра и не прави отлагания по мотора просто няма какво да изцапа маслото в него.doich написа:Точно така, съвсем нормално е на дизелов двигател маслото да стане черно още на 1000 км., даже по-рано. Това в никакъв случай не е показател за лошо масло, неизправен двигател или неправилно горене.И старото и новото масло са синтетични, 5W/40. И със старото съдейки по начина на стартиране, разход и на работа на двигателя зимата и лятото в жегата мотора е работил отлично, просто звука с новото масло ми харесва повече. И старото масло след 8000 км градско, изминати за една година не е било черно на щеката.Ето и една снимка на щеката направена преди малко, мотора е на 215 000 км., а маслото на 3000 км.muns61 написа:Много ми е интересно, колко скапано ще да е било старото масло, та като сипеш ново, мотора да "утихне"! А дизел да не черни новото масло - още с първото запалване, да се провери нивото, вече е доста потъмняло.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар