Предстои ми смяна на маслото, до сега карам все с 5W40, но получавам все повече противоречиви мнения от познати и т.н.Един казва не не ти трябва скъпо масло, не караш кола за 100 000 лв. а друг казва, опа слагай пълна синтетика заради турбината. Е мисля да заложа на Кастрол пълна синтетика. колата е на 122 250 км. от смяна до смяна не доливам нито грам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво масло за двигателя на Fiat Stilo 1.9 jtd 115 hp.
Collapse
X
-
Не се заяждам, но ЕЛФА по таблични данни вообще не е лош.http://www.elfoil.com.au/admin/Produ...40.pdfДори е по-добър от някои 5W40, нищо че е полусинтетика. Одавна зимните индекси не са директно свързани с изпомпваемостта. И понеже колегата Емзо сигурно ще ме захапе пак, без причина, Политрон 10W40 е CI-4 по API. 99% съм сигурен, че е по-висока спецификацията от неговото 5W40, което вероятно е CF.Иначе съм съгласен, че 5W и 0W, правилните са по-подходящи, но чак да ходи да го източва......Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Какво масло за двигателя на Fiat Stilo 1.9 jtd 115 hp.
Кажи, кой е кастрола, защото може да има на по-ниска цена и по-добър вариант. Например Yacco, Fuchs.vanyo_83 написа:Предстои ми смяна на маслото, до сега карам все с 5W40, но получавам все повече противоречиви мнения от познати и т.н.Един казва не не ти трябва скъпо масло, не караш кола за 100 000 лв. а друг казва, опа слагай пълна синтетика заради турбината. Е мисля да заложа на Кастрол пълна синтетика. колата е на 122 250 км. от смяна до смяна не доливам нито грам.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Съгласен напълно. И аз мойта винаги с такова я карам. Веднаж ми сложиха някво измислено, уж за по-тънко. Колата си работеше добре, но дали от него или просто му дойде времето, се наложи да почистя/сменя МАП сензораdoich написа:Selenia 10w40 TurboDiesel
ПРОДАВАМ ДЖАНТИ СТИЛО
Stilo JTD 115 2003 бегачка
Brava 1,4 12V 1997 на газ
Tempra 1,4 1993 и тя на газ
i dr. та като се почне от 125р ... и те на газ
Коментар
-
и на мен така един път ми сипаха различно от Селения и спуках гума, люка спря да работи, обаче пък чистачките взеха да чистят по-добре. По темата, срамота е да караш с 10/40. Само 5-ка слагай и газ. Аз бях решил да заложа на Кастрол магнетик дизел /както писа вече един колега/. Бях намерил 5 литра за 75 кинта, ако те устройва ми пиши да ти дам координати.ivo_Brava написа:Съгласен напълно. И аз мойта винаги с такова я карам. Веднаж ми сложиха някво измислено, уж за по-тънко. Колата си работеше добре, но дали от него или просто му дойде времето, се наложи да почистя/сменя МАП сензораdoich написа:Selenia 10w40 TurboDiesel
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Колеги, как може да си мъчите JTD-та с масла 10W40? Направо нямам думи.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Онзи ден се заформи отново спор между приятели, че на дизела маслото било винаги черно, те дизелите си пушели по принцип и т.н.Без да казвам нищо, защото знам какво следва запалих Пунтото от подписа, газта до долу - няма пушек, загасих колата. Отворих капака, вдигнах щеката на маслото и настъпи мълчание и погледи все едно някой им е изял вечерята - маслото, с което съм минал вече 3000 от смяната преди два месеца беше чисто, вала под капачката също, мотора работи много тихо във високите обороти.Та маслото за каквато и да е съвременна кола е задължително пълна синтетика, в случая съм сипал Yacoo VX600 5W/40. Една кола ако гори масло повече от нормалният разход, причината е в колата със сигурност и наливането на полу-синтетики и минерални масла няма да ви реши проблема, напротив по-бързо ще си доизносите и без това износеният двигателbatproho написа:Колеги, как може да си мъчите JTD-та с масла 10W40? Направо нямам думи.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Това, че двигателят е JTD няма никакво отношение.5W масло е по-тънко от 10W масло при зимни температури. По-тънкото масло се разпространява по-бързо в студения двигател, предоставя по-добро предпазване на двигателя, но става дума за ниски зимни температури. Ако се кара при българските зими 10W40 е достатъчно.batproho написа:Колеги, как може да си мъчите JTD-та с масла 10W40? Направо нямам думи.STILO 1,9JTD
Коментар
-
Не е точно пък баш така, защото е широко разпространено схващането, че 5/40 е пълна синтетика, 10/40 е полу- синтетика, а 15/40 е минерално, което не е вярно. Има и масла 10/40 пълна синтетика, има и 15/40 полу и т.н. Затова и масово се казва за двг с турбина- 5/40. По-правилно е да се каже пълна синтетика, а вече изпомпваемостта при ниски температури може да се съобрази със сезона- ако е пълна синтетика маслото, то 10/40 няма никакви грижи за лятото. Дори в книжките на колите си го пише, за моето жтд си дават 10/40 за лятото, но ми е по-лесно да намеря 5/40 пълна синтетика, отколкото 10/40 пълна и си праскам 5ката.doich написа:Това, че двигателят е JTD няма никакво отношение.5W масло е по-тънко от 10W масло при зимни температури. По-тънкото масло се разпространява по-бързо в студения двигател, предоставя по-добро предпазване на двигателя, но става дума за ниски зимни температури. Ако се кара при българските зими 10W40 е достатъчно.batproho написа:Колеги, как може да си мъчите JTD-та с масла 10W40? Направо нямам думи.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар