Зравейте!!! Може ли някои да ми помогне нали мога да си сменя антифриза с червен?Може ли да стане проблем от него?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смана на антифриз - какъв? Брава 1.4 12v 97г.
Collapse
X
-
Ббе аз знам за кво се слага и на кви коли се слага, но принципно твойта си е за другия вид антифризrsko написа:тои се смена на 5 години за разлика от синия на 2, но незнам нали няма да направи някоя поразия, попринцип го слагат на новите автомобили
Практически нема да имаш възможност да източиш всичкия стар антифриз и неминуемо ще се омешат 2-та вида, а това доколкото знам не е много препоръчително.Смесица между G12 и син антрифриз съм виждал на няколко коли как се получават едни странни петна отгоре в казанчето, което мен лично не ме кефи
Коментар
-
с различен минах почти 10 000 км без да знам,разбрах чак когато смених термостат.от италия я докарах с зелен в казанчето,а от двиг.източих червен но вече бях купил зелен- maintain fricofin s-та се наложи бая промивка на системата.иначе антифриза го сьбрах в туба и там си остана разделен зеления отгоре а червения отдоле.Fiat Brava 1,2 16 V 99г.
Коментар
-
Re: Смана на антифриз - какъв? Брава 1.4 12v 97г.
1. Източваш старият.2. Пълниш с вода от чешмата, обезвъздушаваш и оставяш да работи 5 мин.3. Източваш, но не само от радиатора и другите там пробки. Където можеш откачаш маркучите и ги изпразваш. Маркучите за парното също.4. Наливаш антифриза 50:50 с дистилирана вода. Става въпрос за антифриз със спец. по AVG G12, G12+. А не по цвят, защото с такава спец. има и жълти например. Има и розови.rsko написа:Зравейте!!! Може ли някои да ми помогне нали мога да си сменя антифриза с червен?Може ли да стане проблем от него?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Целта на смяната, е че няма нищо вечно. Всяка течност в автомобила си има скрок на експлоатация. Специално за антифриза - изчезват му повечето качества, като антикорозионна защита например. Точките на кипене и замръзване се променят много. И т.н. Може би само охлаждането се запазва, защото съдържа вода, а тя е най-добрият топлоносител в тази система. Освен това, някои антифризи стават и силно киселинни, затова в казанчето течността става кафява. И ако не обслужваш охладителната система навреме, получаваш една "спортно" мръсна охладителна система, с влошено топлопредаване. От тук може да последват познатите вече проблеми с прегорели гарнитури на глави, харч на масло и т.н.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
и в тоя ред на мисли какъв е срока на експлоатация(не съм видял да го пише някаде по бутилките в които го продават),по лично аз никога не съм сменял антифриз на предишната ми кола която карах около5-6 години и 200к и не се появи нито един от посочените симтоми,а се самнявам и предишния собственик да се е занимал с антифриза,но да спомен че винаги съм доливал само готов антифриз :DDanchojn написа:Целта на смяната, е че няма нищо вечно. Всяка течност в автомобила си има скрок на експлоатация. Специално за антифриза - изчезват му повечето качества, като антикорозионна защита например. Точките на кипене и замръзване се променят много. И т.н. Може би само охлаждането се запазва, защото съдържа вода, а тя е най-добрият топлоносител в тази система. Освен това, някои антифризи стават и силно киселинни, затова в казанчето течността става кафява. И ако не обслужваш охладителната система навреме, получаваш една "спортно" мръсна охладителна система, с влошено топлопредаване. От тук може да последват познатите вече проблеми с прегорели гарнитури на глави, харч на масло и т.н.който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
На колко масла пише да смениш на 10000км? На колко спирачни течности пише нещо такова? За това си има сервизни ръководства, нали! То и на някои немски автомобили, дори в сервизното ръководство пише да не се сменя трансмисионното масло, а производителя на маслото казва че трябва. Та така. Ти не го сменяй като не искаш.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар