djo8 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смана на антифриз - какъв? Брава 1.4 12v 97г.
Collapse
X
-
ми колега за маслата не си прав на в сяко масло му дават накъв препоръчителен пробег или време, а за сервизнизните ръководства - незнам, всеки си преценява сам,но до сега не съм чувал някой да потрошил колата си заради не смяна на антифриз,а тия с маслата са много :D :D :DDanchojn написа:На колко масла пише да смениш на 10000км? На колко спирачни течности пише нещо такова? За това си има сервизни ръководства, нали! То и на някои немски автомобили, дори в сервизното ръководство пише да не се сменя трансмисионното масло, а производителя на маслото казва че трябва. Та така. Ти не го сменяй като не искаш.който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
На някои масла пише, на други не.Антифриза и неговата годност е не по-маловажна от маслото. Защото почват да протичат двг-та тук там - избие маркуч, помпа протече, термостат блокира и още и още.....Вообще, ако собственика изисква неговата охладителна система да е изправна, да си сменя антифриза навреме.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Най-добре май ще е да сложа червен.Благодаря на всички за коментаритеVIN написа:И аз пусках подобна тема и се чудех какъв да сложа, имаше за и против. В краина сметка сложих червен, по добрия. Ново поколение с всички добавки и подобрители. Няма от какво да се притесняваш слагай, казват че е по добър а и другия след няколко годинки сигурно ще излезе от употреба
Коментар
-
Хора,говорете за типове антифриз и марки ако обичате...защото с боя за яйца се докарва всякакъв вид антифриз
Виждал съм 3 различни цвята,как мислите,дали цвета е гаранция какъв е антифриза? Не искам да се чепкаме,а да си говорим за видове,не за цветове антифриз,инъче и на мен ми е изключително интересна темата и ако може някой да даде инфо за видовете антифриз...
ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Антифризите (охлаждащите течности) представляват водни разтвори на етиленгликола, съдържащи антикорозиони добавки, стабилизиращи и антипенителни присадки, а също и оцветител. Предназначени са за охлаждане на двигателите с вътрешно горене, а също така и за работна течност в други топлообменни апарати.Каква е ролята на антифризите?При работа на двигателя температурата на газовете в цилиндрите се покачва до 2000° С. За осигуряване на оптимален температурен режим се исползува система за охлаждане, работеща със специални охлаждащи течности. Освен това, охлаждающата течност предотвратява замръзването на системата за охлаждене при силни студове.Изискванията към охлаждащите течности са достатъчно високи:- Да притежават висока топлоемкост и топлопроводност (колкото по-висока е топлоемкоста, толкова повече топлина ще се отведе от от стените на цилиндрите и главата на блока);- Да имат ниска температура на замръзване;- Да имат висока температура на кипене;- Да имат висока пламна температура (важно е за безопасноста при използоването им) - Да имат нисък визкозитет (високия визкозитет затруднява циркулацията на антифриза в системата за охлаждане и намалява топлоотдаването)- Да са малко пенливи (при разпенване се снижава коэфициента на топлопредаване) - - Да имат низка корозионна агресивност по отношение към метали, сплави и покрития - Да са инертни към гумените маркучи, уплътнители и други части от гума и пластмаси;- Да са низко токсични;Препоръки за използуването на охлаждащите течности (антифризите)1. Впредвид това, че в състава на антифризите влиза пакет от разнообразни антикорозионни и противопенителни присадки, в основата на които могат да влизат фосфатни, борни, нитритни, аминни, или други химически инхибитори, при смесване на охлаждащи течности с различни присадка может да възникне химическа несъвместимост, следствие на която може да се яви падането на гел или утайка и като цяло да се влошат свойствата на охлаждащата течност. Затова при при преминаване от антифриз на един производител, към антифриз на друг производител следва напълно да се излее старата охлаждаща течност и да се промие системата с подготвена предварително вода.И още много за четене глава да те заболи.http://www.ladaclub-bg.com/faq/225-antifreezeparalesa написа:Хора,говорете за типове антифриз и марки ако обичате...защото с боя за яйца се докарва всякакъв вид антифриз
Виждал съм 3 различни цвята,как мислите,дали цвета е гаранция какъв е антифриза? Не искам да се чепкаме,а да си говорим за видове,не за цветове антифриз,инъче и на мен ми е изключително интересна темата и ако може някой да даде инфо за видовете антифриз...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Новото поколение антифризи са на основа етилен гликол. Не се избира по цвят. От всяка гледна точка са полезни и по-добри за двг-тата спрямо старите разработки. Не биха навредили на никой двигател, освен че могат да смъкнат доста мръсотия и да отворят дупчици. Но пак е по-добре да се отстранят тези проблеми, за да е добре охлаждането.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар