Закарах колата в Итал сервиза и на тръгване си купих масло. Нямаха Селения, препоръчаха ми Тутела Джарама. Гледах в гоогъл че се прави от селения. Имате ли мнение за това масло?Вижте първия пост тук: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?p=396366 9.99 паунда, а в БГ 60 лева. Добре че сме по-добре от англичаните :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво масло ще ми препоръчате
Collapse
X
-
Предлагам ти 10W40 на FINA от опита който имам това масло е най добро като съотношение качество - цена,като се има в предвид че го ползваме за машини които работят при нечовешки условия при налети 20литра точим по 18,5-19 литра за 250 часа работа.Аз и регатата и ланчиата ги карам с него и съм много доволен.Преди 2 месеца цената беше около 8.50 залитър в Булавто-те са и вносител на това масло.REGATA 70
LANCIA DEDRA 1.6IE
Коментар
-
зависи как карашна какви оборотидали ги поддържаш дълго времена къси разстоянияот всичко зависисега съм си сложил уреди за налягането и температурата на маслото и ще наблюдавам лятото как ще са показаниятапрез зимата и пролетта карам с 10-40 Приста Лидеркато че ли е подходящо за условиятаще пиша лятото как еФиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Re: Какво масло ще ми препоръчате
Слагай пак Селения , нали ти казах че така няма да се ориентираш всеки хвали това което ползва включително и аз. Пет смени на маслото и нямам проблем с тракане на клапаните , често ми претраква главатаmitkosoft написа:Колеги, предстои ми смяна на маслото скоро и от 2-3 дена чета из форумите за маслата и честно казано се обърках.Едни хвалят Мотул други го плюят,едни хвалят селения дргуи не са доволни от нея. В момента съм със Селения Голд но не съм доволен от него и предишния път бях с него...ами мотора си е доста шумен сутрин притракват там клапани повдигачи след това си мърка мотора и като загрее мотора и като пусна на празен ход се чува лек метален звук но това е само след като загрее и маслото като е на 5-6К километра.Какво ще препоръчате двоумя се между 20К и Мотул за 20К пише че било по добро от ГОЛД
и оборотомера се върти все около лютеницата и пак нямам проблеми с маслото. Явно е и до двигател аз правих промивка когато я купих с добавка за промиване която се сипва в маслото преди смяна. Работи 3-4 минути на празен ход и изтакаш. И аз използвам Селения Голд
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Колеги,един съвет - като не разбирате от дадена сфера не се обаждайте.Така с некомпетентни мнения само може да навредите на други колеги.От висчките мнения в тази тема има смислени две-три.Към колегата който твърди че от 10w40 значение имало само 10w ще го посъветвам да прочете повечко за вискозитетните индекси какви са и какво означават.Също така на мнения че нямало значение дали маслото е минерално,полусинтетика или синтетика отново ще кажа че твърде малко е четено щом се дава такова твърдение.Аз също няма да правя реклама на даден продукт ,но ще спомена моя опит от Тутела по повод поста на друг колега,ами аз си купих Tutela Imola 10w60 и .... това масло изчезваше от мотора без течове и пушеци отзад,т.е. боклук.Единственото което трябва да се гледа е класификацията по API и по ACEA дадена от завода,продукта който се избира трябва или да е със същите показания или с по-добри.Вискозитета е личен избор от моментното състояние на мотора,джоба на собственика и стила на каране.В крайна сметка избора е личен,почти всеки си има слабости към дадена марка,така че зимай,наливай и давай газзззз
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
@ivanko_rsДонякъде съм съгласен, а ти донякъде си противоречиш. Като са си плюли някои в устата, че минералното не струва и няма начин да приемат обратното. Сега имам още неотворено минерално 10W40 API SJ/CF - твърдя, че е екстра за Brava/o ’95-’01. Хайде докажи че не е, понеже е минерално.
Коментар
-
Колега,аз никъде не съм писал че отхвърлям минералното масло,казах че има значение и ако някой каже че няма знчи не знае какво говори.Най-малкото което може да се кажа за минералното е че има поне с 2-3000км по малък пробег и задължително трябва да се сменя на една година ако не е достигнат пробега.Аигурно не знаеш че се дава усреднен пробег от 8000км за минерален продукт,като пробега с полусинтетика отива на 12000км,а с пълна синтетика 15000км и нагоре.Друго нещо важно,нееднородноста на молекулите на маслото при минералното масло не могат да износят повече основните и мотовилковите лагери за 1,2 или 3 смени на масло.Това става с времето,да не говорим че ако се подава повече газ този период се свива рязко.Мога да ти кажа че съм виждал отворен мотор с минерален продукт и друг с напълно синтетичен продукт и разликата между двата беше огромна в състоянието на триещите се части на мотора.Така че недей възлага голяма вяра на продукт който не се препоръчва отдавна от фирмите автомобило производителки от доста години насам.П.П.Ако нямаше нужда от синтетика дали щяха да я направят?П.П.Явно не си виждал минерално и синтетично масло загрято до 120-140 градуса за да направиш разлика за качеството,и за да пресека възможен въпрос дали не е висока тая температура,да тя е с около 10-на градуса над нормалната.Не напразно червената зона е на 160 градуса.wwalker написа:@ivanko_rsДонякъде съм съгласен, а ти донякъде си противоречиш. Като са си плюли някои в устата, че минералното не струва и няма начин да приемат обратното. Сега имам още неотворено минерално 10W40 API SJ/CF - твърдя, че е екстра за Brava/o ’95-’01. Хайде докажи че не е, понеже е минерално.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Най-малкото защото има нужда примерно от 0W30, 5W30... Не съм чувал за технология, която може да извлече такова минерално.В случая говорим за 10W40 и аз казвам, че за този вискозитет и сътветното търсено API SJ няма правило, че полусинтетиката е по-добра от минералното.@duduliaFIAT препоръчва 10W40, а не 0W40 => аз си спазвам препоръката. От там идеята ми е, макар да се повтарям, че за препоръчаните от производителя 10W40 API SJ са си чисти предрасъдъци, че минералното видиш ли било смотано, пък полусинтетиката била къде-къде... да, да, ама не.ivanko_rs написа:П.П.Ако нямаше нужда от синтетика дали щяха да я направят?
Коментар
-
Колега,ти с минерално ли караш?Ако е да,то това си е твой личен избор!Аз ще карам с пълна синтетика,докато колата не започне да го "яде".Това е моят личен избор.Мога да си го позволя и намирам смисъл да карам със синтетика.Моята логика е:Минералното не става за високонатоварени двигатели.Така ли е?Със сигурност обаче Синтетиката става както за високонатоварени ,така и за не високо натоварени двигатели.И щом може да предпази двигателя от износване при високо натоварване,то със сигурност ще го предпази не по-зле и при не високо натоварване.Както казах ,това е въпрос на личен избор и финансови възможности.wwalker написа:Най-малкото защото има нужда примерно от 0W30, 5W30... Не съм чувал за технология, която може да извлече такова минерално.В случая говорим за 10W40 и аз казвам, че за този вискозитет и сътветното търсено API SJ няма правило, че полусинтетиката е по-добра от минералното.ivanko_rs написа:П.П.Ако нямаше нужда от синтетика дали щяха да я направят?Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Re: Какво масло ще ми препоръчате
И при мен след 5000 км го има това метално потракване като е загрял мотора на празен ход.mitkosoft написа:Колеги, предстои ми смяна на маслото скоро и от 2-3 дена чета из форумите за маслата и честно казано се обърках.Едни хвалят Мотул други го плюят,едни хвалят селения дргуи не са доволни от нея. В момента съм със Селения Голд но не съм доволен от него и предишния път бях с него...ами мотора си е доста шумен сутрин притракват там клапани повдигачи след това си мърка мотора и като загрее мотора и като пусна на празен ход се чува лек метален звук но това е само след като загрее и маслото като е на 5-6К километра.Какво ще препоръчате двоумя се между 20К и Мотул за 20К пише че било по добро от ГОЛДhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Humppa
Моят съвет е да използваш машинно масло!
Сега по-сериозно - приканвам те теб, пък и всички колеги: ИЗБЯГВАЙТЕ масла с имена на вериги бензионстанции като Шел, ОМВ, ЛУК, Ейджип и т.н.! Залагайте на имена на МАСЛА: Валволин, Лики Моли, Мотул, Моторекс, Селения....
Коментар
-
Мойте уважения колега, но AGIP не е случайна компания.Humppa написа:Моят съвет е да използваш машинно масло!
Сега по-сериозно - приканвам те теб, пък и всички колеги: ИЗБЯГВАЙТЕ масла с имена на вериги бензионстанции като Шел, ОМВ, ЛУК, Ейджип и т.н.! Залагайте на имена на МАСЛА: Валволин, Лики Моли, Мотул, Моторекс, Селения....SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар