Здравейте колеги,Днес смених маслото на новото бу-Пунто МК2 1,9жтд.Четох много мнения по темата и започнах да търся масло Селения - 5w40 wr,от първи август - нова цена - 38лв/2л туба, малка разфасовка нямаме, излиза 3х38=114лв и така,от 1 доставчик на кастрол - купих 5л магнатек дизел за 92лв -едрова цена! и много не му се чудих,та показателите са:SAE 5w40, api cf,asea a3/b3/b3 c3,и на това раздаване селенията ще я пропусна,дали не сбърках, момчета, как мислите?Пламен
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво ще кажете за Castrol 5W-40 дизел??
Collapse
X
-
Re: какво ще кажете за Castrol 5W-40 диэел
WR-a е по-добро.tehnoart написа:Здравейте колеги,Днес смених маслото на новото бу-Пунто МК2 1,9жтд.Четох много мнения по темата и започнах да търся масло Селения - 5w40 wr,от първи август - нова цена - 38лв/2л туба, малка разфасовка нямаме, излиза 3х38=114лв и така,от 1 доставчик на кастрол - купих 5л магнатек дизел за 92лв -едрова цена! и много не му се чудих,та показателите са:SAE 5w40, api cf,asea a3/b3/b3 c3,и на това раздаване селенията ще я пропусна,дали не сбърках, момчета, как мислите?ПламенA20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Да, така е, MOTOBUL, част от холдинга.Но това не противоречи на твърдението, че специално този COSTROL е по-добър от WR-ката.Всеки непредубеден може да си направи справка за 15 секунди в "ГУГЪЛА" и да се убеди.ВЕ-ЕРКАТА е чиста проба полусинтетика и преди се препоръчваше за екстремно студен климат.... който не вярва може да си провери в книжката на колата ако е => 1999г.FL (FIAT LUBRICANTI) е продадена на друга компания и мисля, че от година-две не е част от ФИАТ-ГРУП... така, че нема смисъл да се "абите"... масло като масло, но не изключително! Изключителните масла тръгват от 40лв нагоре за литър и на него обикновено не пише от кой е произведено, а пише МАРКАТА на АВТОМОБИЛА....BMW,VOLVO и т.н.В колата си бих налял маслата на AGIP,CASTROL,ELF,MOBIL и чак тогава СЕЛЕНИЯ.Аре лек ден и дано не съм разбунил секстанските духове, за които е най-важно какво пише на капачката за наливане на маслото в двигателя!vsd написа:Там работят с Кастрола по друга причина - внася го една от фирмите от холдинга.
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Ооо, бат Нино, отново тема за масла а?Nino написа:Да, така е, MOTOBUL, част от холдинга.Но това не противоречи на твърдението, че специално този COSTROL е по-добър от WR-ката.Всеки непредубеден може да си направи справка за 15 секунди в "ГУГЪЛА" и да се убеди.ВЕ-ЕРКАТА е чиста проба полусинтетика и преди се препоръчваше за екстремно студен климат.... който не вярва може да си провери в книжката на колата ако е => 1999г.FL (FIAT LUBRICANTI) е продадена на друга компания и мисля, че от година-две не е част от ФИАТ-ГРУП... така, че нема смисъл да се "абите"... масло като масло, но не изключително! Изключителните масла тръгват от 40лв нагоре за литър и на него обикновено не пише от кой е произведено, а пише МАРКАТА на АВТОМОБИЛА....BMW,VOLVO и т.н.В колата си бих налял маслата на AGIP,CASTROL,ELF,MOBIL и чак тогава СЕЛЕНИЯ.Аре лек ден и дано не съм разбунил секстанските духове, за които е най-важно какво пише на капачката за наливане на маслото в двигателя!vsd написа:Там работят с Кастрола по друга причина - внася го една от фирмите от холдинга.

Аз лично бих предпочел масло, което отговаря на спецификация В4, вместо В3 мисля, че има защо, както е и в случая!А и до препоръките в чисто новите Фиати пише: Задължително да се кара с масло Селеня ВР, ако няма ВР, то да се кара с масло, което покрива В4, иначе гаранцията отпада. Вчера се занимавах точно с новите 1.3mjet и то много подробно та за туй е информация от извора.С прости думи си е написано и преведено - Караш с Магнатек, нямаш гаранция, ако ти изнася.
п.п. В петак на околовръстното зад мен беше едно Сузуки синьо на цвят и мисля, че беше ти вътре. Какъв цвят ти е? Много мислих да изляза и да се запознаем на живо, но можех да съм объркал човека
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
B4 при ВЕ-ЕРКАТА Е толкова вярно колкотo и и ,че 10-40 TD e API CD, батювото.А въпросния кастрол давним-давном е B4.Къде си го чел за новите ФИАТИ като АУТОИТАЛИЯ налива въпросния КАСТРОЛ, 5W-40 и 0W-40.Споровете за маслата са като споровете за КВАДРАТУРАТА НА КРЪГА и ПЪРВИЧНОСТТА на яйцето и кокошката....СИРЕЧ, силно безплодни за хора неспециалисти като НАМ!!!Ако си ме виждал в събота по околовръстното съм бил аз, в петък бях на работа и не можех да "щъкам" Иначе, цвета е тъмно син.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Да, не твърдя обратното изобщоNino написа:Да, така е, MOTOBUL, част от холдинга.Но това не противоречи на твърдението, че специално този COSTROL е по-добър от WR-ката.vsd написа:Там работят с Кастрола по друга причина - внася го една от фирмите от холдинга.
Просто мисълта ми е че слагат Кастрол, а не Selenia или Agip, защото те си внасят Кастрол и им е най на сметка. Иначе досега и двата пъти през които съм сменял масло си сложих WR, но при втората смяна, като отварях тубата капачката заедно с всичко около нея ми остана в ръката като се опитах да я издърпам. Това ми говори доста лошо. Другия път май ще е Agip.
Коментар
-
Точно! Слагат Кастрол, защото си го внасят, не защото препоръчват Кастрол.@НиноНа всички чисто нови Фиатки в книжката си пише за мултиджет двигател - Селеня ВР, ако няма Селеня ВР, то да се замени единствено и само!!! с масло отговарящо на спецификация В4. Иначе гаранцията отпада! Отвори която искаш книжка за експлоатация на Фиат и прочети.Само Едж на Кастрол може да отговори на В4. Всички останали отговарят максимум на В3. Имаше много източници, но накрая се доверих на http://www.castrol.com и на други сайтове за подробни спецификация за ТБН, вискозитети, устойчивост и т.н. И да, само 5w отговаря на В4, а 10w отговаря на В3, не е ли малко странно. Особено като им видиш подробните спецификации, то направо са си почти еднакви.И то само някой от характеристиките на някой от маслата Едж подминава характеристиките на ВР-а.Знам, че си противник на Селеня, ама спецификациите говорят друго, аз не съм привърженик на Селеня, както помниш убеди ме за един модел на Аджип, както и не съм лаборатория, да знам дали действително ВР-а отговаря на В4, но по всички останали спецификации, ВР-а определено би могъл реално да отговаря на В4, за разлика от доста други масла, какъвто е и точно този случай - Castrol Magnatec Diesel.Като човек, който знам, че ги разбираш нещата, не са ти достатъчни спецификациите написани върху опаковката, то какво преимущество има въпросното масло във всички спецификации спрямо ВР-аvsd написа:Да, не твърдя обратното изобщоNino написа:Да, така е, MOTOBUL, част от холдинга.Но това не противоречи на твърдението, че специално този COSTROL е по-добър от WR-ката.vsd написа:Там работят с Кастрола по друга причина - внася го една от фирмите от холдинга.
Просто мисълта ми е че слагат Кастрол, а не Selenia или Agip, защото те си внасят Кастрол и им е най на сметка. Иначе досега и двата пъти през които съм сменял масло си сложих WR, но при втората смяна, като отварях тубата капачката заедно с всичко около нея ми остана в ръката като се опитах да я издърпам. Това ми говори доста лошо. Другия път май ще е Agip.
Аз не видях такива, освен производителя му, както казваш
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Тъй като нямам време да се ровя подробно и да вадя данни, ще ти кажа само едно.Свойството наистина да "прилепва" и прави маслен филм благодарение на това.За това се казва и "магнатек".Апропо, не говори добре за една фирма която все-не намира пари, или технологии да си сертифицира маслото от ниво CD на CF... имам предвид SELENIA TURBODIESEL 10W-40.Единственото преимущество, което съм отчитал, купувайки SELENIA е било металната опаковка... вече и нея я няма.Впускайки се в поредните дилеми за маслата, отчитам едно единствено полезно нещо в тях.Това, че станаха ВЕЧЕ скъп консуматив и си заслужава да дадем информация на хората, да ги избавим от някои заблуди.Пак казвам, аз не съм специалист, нито си изкарвам хляба с това, също не са специалисти кварталните майсторчета дето обикновено плещят глупости по тези теми.... жалкото е, че специалистите, тези които работят в лабораториите на фабриката произвеждаща масла,не можаха да преодолеят надменността си, че знаят повече от нас, и спряха да пишат в този форум.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Масло Клас B4
Здравейте колеги, Допуснал съм правописна грешка и моля да бъда извинен, та показателите са:SAE 5w40, api cf,asea a3/b3/B4 c3, и сбърках - писал съм Б3 вместо Б4,от долу под тях пише VW 505 00, MB 229.31предполагам че става въпрос за фолкваген и мерцедес.Та така маслото е сложено,ще видим резултатите.Бавно се трупа опит, мисля. ПламенФиат Брава 1.6 16в 103 к.с.
Fiat Punto 2 1.9 JTD 80 h.p.
Коментар
-
Re: Масло Клас B4
Е колата ти ще се движи така, както би се движила и с Приста.tehnoart написа:Здравейте колеги, Допуснал съм правописна грешка и моля да бъда извинен, та показателите са:SAE 5w40, api cf,asea a3/b3/B4 c3, и сбърках - писал съм Б3 вместо Б4,от долу под тях пише VW 505 00, MB 229.31предполагам че става въпрос за фолкваген и мерцедес.Та така маслото е сложено,ще видим резултатите.Бавно се трупа опит, мисля. Пламен
Между другото синтетиката на Приста би могла да бъде добра, но...
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Лично аз смятам, че всяко синтетично масло е много добро за този двигател (1.9 JTD на Пунто II), стига да не е ментолини
На моето сложих AGIP Common rail 5W40 и вече близо 7000 км съм с него. Днес проверих състоянието и ... о чудо - не е мръднало нивото
Или мотора е добър (още малко и ще удари 200 000) или маслото си го бива
Зимата при -10 палеше по същия начин, както сега на +35
Другия месец ще го "почерпя" отново със същия AGIP, за да му е блажко зимата
Подкрепям Nino - ELF, Castrol, AGIP и т.н.
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар