Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гуми за зимата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Zaphod написа:
    Откъде-накъде зимните трябва да са по-тънки от летните? Според мен е точно обратното - зимата имаш нужда от още по-добро сцепление - затова и шарката е различна, а е и по-добре гумите да са по-дебели или поне същите.
    колкото е по-голяма контактната площ, толкова по-лесно колата пробуксува, зимата винаги се кара с по-тънки гуми това не е мнение, а факт
    ex Fiat Bravo GT

    Коментар


      #17
      ivo098 написа:
      Zaphod написа:
      Откъде-накъде зимните трябва да са по-тънки от летните? Според мен е точно обратното - зимата имаш нужда от още по-добро сцепление - затова и шарката е различна, а е и по-добре гумите да са по-дебели или поне същите.
      колкото е по-голяма контактната площ, толкова по-лесно колата пробуксува, зимата винаги се кара с по-тънки гуми това не е мнение, а факт :wink
      Абсолютно По-малката контактна площ гарантира по-голям натиск на единица площ. Загледай рали-пилотите на сняг какви "писалки" слагат.
      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

      Коментар


        #18
        абе зимна гума лоша няма трудно може да се определи в обикновени условия коя е най добра до сега никой не съм чул да се оплаква от зимните си гуми аз лично имам впечетления върху КОРМОРАН , БФ ГУУДРИЧ , И МОНТАНА лошото е че са на различни коли и не е обективна оценката но като че ли най добре са ГУУДРИЧА,КОРМОРАНА също са добри и на по ниска цена ,абе общо взето според цената която си готов да дадеш си вземи гуми и ще останеш доволен
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #19
          vesko написа:
          ivo098 написа:
          Zaphod написа:
          Откъде-накъде зимните трябва да са по-тънки от летните? Според мен е точно обратното - зимата имаш нужда от още по-добро сцепление - затова и шарката е различна, а е и по-добре гумите да са по-дебели или поне същите.
          колкото е по-голяма контактната площ, толкова по-лесно колата пробуксува, зимата винаги се кара с по-тънки гуми това не е мнение, а факт :wink
          Абсолютно По-малката контактна площ гарантира по-голям натиск на единица площ. Загледай рали-пилотите на сняг какви "писалки" слагат.
          Нещо не мога да се съглася с тези ’факти’. Колкото е по-голяма контактната площ, толкова по-трудно се боксува.Факторът ’сцепление’, площ на гумата върху снега/леда и повечето шарки изпреварват с много минималната разлика в натиска за единица площ. Т. е. според вас ако сложа зимна гума 195 - и тя ще бокува повече/спира по-зле, отколкото 185?!? Хич не ми се вярва. Разликата в натиска може да се проявява, ако тотално променя диаметъра на гумите - например сложа 165, но това са много по-леки гуми и при всяко натискане на педала, независимо дали съм на асфалт или сняг, ще боксуват...Има ли някакъв източник, където да мога да го прочета?
          Alles in Ordnung

          Коментар


            #20
            грешиш тотално, за широката гума и сцеплението е така но на асфалт където сцеплението е много по-добро, докато при сняг (повърхност с ниско сцепление) тънката гума е по-ефективна, просто тежеста пада върху по малка площ и е по концентрирана, тествай една зимна гума 205 и една 165 да видиш с коя ще боксуваш по-малко иначе изтчник да прочетеш не се сещам, кой да е гумаджия да питаш ще потвърди думите ми, най-малкото WRC колите във Финландия на снега обърни внимание с какви гуми са сигурно са 155 даже, а са коли по 300 коня, също загледай и Андрос Трофи(кръгла заснежена писта и се срътка обиколко от коли подготвени за сняг) да видиш какви са им гумите
            ex Fiat Bravo GT

            Коментар


              #21
              Zaphod написа:
              vesko написа:
              ivo098 написа:
              Zaphod написа:
              Откъде-накъде зимните трябва да са по-тънки от летните? Според мен е точно обратното - зимата имаш нужда от още по-добро сцепление - затова и шарката е различна, а е и по-добре гумите да са по-дебели или поне същите.
              колкото е по-голяма контактната площ, толкова по-лесно колата пробуксува, зимата винаги се кара с по-тънки гуми това не е мнение, а факт :wink
              Абсолютно По-малката контактна площ гарантира по-голям натиск на единица площ. Загледай рали-пилотите на сняг какви "писалки" слагат.
              Нещо не мога да се съглася с тези ’факти’. Колкото е по-голяма контактната площ, толкова по-трудно се боксува.Факторът ’сцепление’, площ на гумата върху снега/леда и повечето шарки изпреварват с много минималната разлика в натиска за единица площ. Т. е. според вас ако сложа зимна гума 195 - и тя ще бокува повече/спира по-зле, отколкото 185?!? Хич не ми се вярва. Разликата в натиска може да се проявява, ако тотално променя диаметъра на гумите - например сложа 165, но това са много по-леки гуми и при всяко натискане на педала, независимо дали съм на асфалт или сняг, ще боксуват...Има ли някакъв източник, където да мога да го прочета?
              иво е по-близо до истината. при равни други условия гума с по голяма контактна площ има по-голяма сила на триене и по-малка способност за зацепване (поради по-малкото налягане на единица площ). термина триене е ясен, а под зацепване трябва да се разбира способността на на ламелите под действите на налягането да се "вклиняват" повърхнината. като следствие от всичко това при хлъзхави настилки (вода, лед, сняг, прах и т.н.) по тънките гуми имат по-добро поведение. за пример можеш да погледаш рали състезание на сняг (примерно "1000 езера" във Финладия") и не може да не ти направи впечатление с какви тънки гуми карат.
              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

              Коментар


                #22
                моя пост го бях почнал без да забележа че иво вече е отговорил. казвам го зашото гледам че доста си приличат...
                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                Коментар


                  #23
                  Тюх, тъкмо бях написал един дълъг пост и сървърът умря Не ми се повтаря целият, но с две думи е това:Не сравнявайте никакви състезания с градското каране в София /или където и да е в България/ - това са коли по 600 кг, моята е 1200 - аз не се боря за всеки мм сцепление, това е първо и второ - условията са коренно различни. Тук зимата се кара предимно на мокър асфалт, а не на сняг/лед - малко са дните, когато условията са такива.Нима ме съветвате да си сложа гуми 165? И с тях през дупките? Изключено...Единствените варианти, които са и ценово ефективни, са размери 185 и 195. Съвсем не мисля, че разликата в натиска при тези размери ще е забележима, докато разликата в триенето и/или сцеплението - със сигурност ще е значителна.А още повече мисля, че с 205 ще съм като снегорин :D
                  Alles in Ordnung

                  Коментар


                    #24
                    Zaphod написа:
                    Тюх, тъкмо бях написал един дълъг пост и сървърът умря Не ми се повтаря целият, но с две думи е това:Не сравнявайте никакви състезания с градското каране в София /или където и да е в България/ - това са коли по 600 кг, моята е 1200 - аз не се боря за всеки мм сцепление, това е първо и второ - условията са коренно различни. Тук зимата се кара предимно на мокър асфалт, а не на сняг/лед - малко са дните, когато условията са такива.Нима ме съветвате да си сложа гуми 165? И с тях през дупките? Изключено...Единствените варианти, които са и ценово ефективни, са размери 185 и 195. Съвсем не мисля, че разликата в натиска при тези размери ще е забележима, докато разликата в триенето и/или сцеплението - със сигурност ще е значителна.А още повече мисля, че с 205 ще съм като снегорин :D
                    съчуствам ти за умирането на сървара, защото май се получи същото и с мен при предния ми пост, ама карай...Логиката за тънките и дебелите гуми е по-проста, от колкото ние я изкарахме и е следнада - колкото е по-хлъзгав пътя, толкова по-добре се държат тънките гуми. относно теглото на състезтелните коли помисли същите коли от по 600 кг. с какви "баници" се обуват, когато стъпят на асфалт...
                    "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                    (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                    Коментар


                      #25
                      Веско не си прав според мен за размера. Колкото е по-тънка гумата гумата толкова по лесно ще преминеш през снега. Това обаче се отнася за сняг, а не за мокър асвалт.Аз зимата карам със 185 а лятото със 195 ширина на гумата.

                      Коментар


                        #26
                        Alexius написа:
                        Веско не си прав според мен за размера. Колкото е по-тънка гумата гумата толкова по лесно ще преминеш през снега. Това обаче се отнася за сняг, а не за мокър асвалт.Аз зимата карам със 185 а лятото със 195 ширина на гумата.
                        отнася се за всякъкъв асфалт и особено за мокър! причина аквапланинг - гумата в следствие на натиска на колата се стреми да се движи по асфалта, но водата поради вискозитета си действа върху гумата в обратна посока, тоест да се "вмъкне" между гумата и асфалта, като сила, с която действа водата е произведение от силата за единица площ и площа, от където идва и резултата, че по широките гуми са по-склонни за аквапланинг от по-тесните, при равни други условия.
                        "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                        (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                        Коментар


                          #27
                          Alexius, с коя гума по-лесно ще се получи аква-планинг (при равни други условия): 165 или 205? Разликата в площта е 25%, никак не е малко. Едната ще стъпи върху водата, другата ще я "разсече". Разликата, разбира се е тънка, не очаквайте с тясната да "преплувате язовири", пък широката да не иска да види вода Хм, но като се замисля за намокрен, но не залят асфалт - може и да не съм прав. Май опираме до това кой върху какво кара зимъска Върху снега, Zaphod, с 205 няма да си като снегорин а като валяк. Обаче за да си проходим е по-добре да си като влак до което си много по-близо със 165-ците Гледай каква интересна дискусия се заформи
                          Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                          Коментар


                            #28
                            Дискусията наистина е интересна - аз не съм чел източници и никога не съм се замислял по този въпрос, говоря само от гледна точна на моята логика - надявам се, че никой няма да го приеме за заяждане, а просто за спор, защото в спора се ражда истината .Сега - Чарли - за аквапланингът съм чел, макар и да ми е трудно да намеря източника в момента - появява се само при определени пътни условия и не при мокър асфалт, а при локви. Специално за това са изработени специални шарки за гумите с по-добро водоотвеждане - за да не се получава ефектът на аквапланинга, а водата просто да мине през каналите на гумите - например моите летни гуми, Toyo Proxies T1 се водят с много висок коефициент на водоотвеждане. Сега, ти казваш ’при равни други условия’ - Нима искаш да кажеш, че за мен е по-безопасно да се движа с гуми 165 при българските условия? Аз не мисля така, вземайки предвид всички променливи, а не само положението, в което излизам от затрупаната алея пред блокаОще нещо - както писах и преди, не сравнявайте спортните условия, в които се карат гореспоменатите автомобили - те нямат нищо общо с тези на улицата и всъщност примери от рода на - ама те карат с писалки или с баници не са приложими. Ако трябва, ще обясня какво имам предвид, но и вие сами ще се сетите.Веско - ти си ми и адаш - и теб те питам - мислиш ли, че ще е адекватно да сложа 165? Даже се съмнявам, че ще намеря с необходимия скоростен и теглови индекс, но това лесно може да се провери
                            Alles in Ordnung

                            Коментар


                              #29
                              Zaphod написа:
                              Дискусията наистина е интересна - аз не съм чел източници и никога не съм се замислял по този въпрос, говоря само от гледна точна на моята логика - надявам се, че никой няма да го приеме за заяждане, а просто за спор, защото в спора се ражда истината .Сега - Чарли - за аквапланингът съм чел, макар и да ми е трудно да намеря източника в момента - появява се само при определени пътни условия и не при мокър асфалт, а при локви. Специално за това са изработени специални шарки за гумите с по-добро водоотвеждане - за да не се получава ефектът на аквапланинга, а водата просто да мине през каналите на гумите - например моите летни гуми, Toyo Proxies T1 се водят с много висок коефициент на водоотвеждане. Сега, ти казваш ’при равни други условия’ - Нима искаш да кажеш, че за мен е по-безопасно да се движа с гуми 165 при българските условия? Аз не мисля така, вземайки предвид всички променливи, а не само положението, в което излизам от затрупаната алея пред блокаОще нещо - както писах и преди, не сравнявайте спортните условия, в които се карат гореспоменатите автомобили - те нямат нищо общо с тези на улицата и всъщност примери от рода на - ама те карат с писалки или с баници не са приложими. Ако трябва, ще обясня какво имам предвид, но и вие сами ще се сетите.Веско - ти си ми и адаш - и теб те питам - мислиш ли, че ще е адекватно да сложа 165? Даже се съмнявам, че ще намеря с необходимия скоростен и теглови индекс, но това лесно може да се провери
                              не е нужно да слагаш 165 просто сложи един размер по тясни от оригинално като съответно вдигнеш с 5% височината така че да се запази възможно най близкия диаметър на гумата като оригиналния пример :лятни 185/60/14 зимни 175/65/14 това е и завода производител го дава така на някои коли го пише на колонката на вратата или на капачката на резервоара това е от моя скромен опит 3 год съм бачкал в центрове за гуми ЕВРОПА
                              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                              UNO 1.0 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                Моите са 15" Оригиналният размер за лятото е 195/55/15...За зимата не знам, а и за съжаление не го пише никъде по колата или поне аз не съм открил...
                                Alles in Ordnung

                                Коментар

                                Working...
                                X