Здравейте колеги от скоро съм горд собственик на ФИАТ КРОМА 07’ 1.9JTD 8V. За първи път пиша във форума, дано не съм осрал нещо по правлника....Та така този ФИАТ го имам от една седмица и съм доста запален - страхотна кола.До скоро пишех в друг форум - сега идвам при вас... С първия проблем по колата: На таблото ми мига лампата за маслото и на дисплея излиза CHANGE ENGINE OIL - еми то е сменено но лампата не гасне, може би трябва да се нулира на компютър, или има някаква последователност от копчета, някой ако знае моля да помогне със съвет. Дали има някакъв проблем да карам така колата, защото от някъде чух, че компа на включва регенерацията на DPF-то ако свети тази лампа така ли е незнам????Първо впечетление от колата е, че обслужването на 6 годишен ФИАТ е по-евтино от това на 20 годишно АУДИ, а комфорта е на доста добро ниво, имам някои забележки относно качеството на материалите в купето, но това се компенсира от доста по-ниската цена. Иначе колата върви страхотно, вози удобно и за сега изглежда, че харчи малко, но аз не съм я карал още при всякакви условия.Ще се радвам на всякаква помощ и информация за модела.Поздрави!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ФИАТ КРОМА 1.9JTD лампа масло
Collapse
X
-
Лампата за маслото и надписа "Change engine oil" не се отнася до сервизен интервал и не може да бъде нулирано през компа (пробвано е при мен). Проблема е в датчика за нивото на маслото. Сменя се и се решава проблема. Относно регенерирането на DPF-a е доста относително. Първото нещо което трябва да направиш е да закачиш колата и да ти кажат до каква стойност е стигнало запушването на филтъра. От там лесно можеш да прецениш, какво трябва да се направи. Регенерирането и лампата също мисля, че нямат общо помежду си.
Коментар
-
Не, не си го представям. За това и казвам, че 2-те нямат общо. Просто е направено по този начин. Абсолютно лишено е от всякаква логика, но ... фактBO написа:А ти представяш ли си всеки път като ти падне нивото на маслото, или датчика се повреди, то да кара потребителите да си сменят маслото?Страхотна логика.
Нямам и никаква представа защо е записано това съобщение.
Коментар
-
Ами да ти кажа накратко - не си прав.Лампата за нивото на маслото е съвсем друга. Съобщението, което излиза е съвсем друго и т.н.Просто не продължавай да се заблуждаваш и покрай теб и други хора от форума.dolarcho написа:Не, не си го представям. За това и казвам, че 2-те нямат общо. Просто е направено по този начин. Абсолютно лишено е от всякаква логика, но ... фактBO написа:А ти представяш ли си всеки път като ти падне нивото на маслото, или датчика се повреди, то да кара потребителите да си сменят маслото?Страхотна логика.
Нямам и никаква представа защо е записано това съобщение.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
"Change engine oil" може да светне и в случаите, когато са направени много регенерации на ДПФ-а в кратък период от време и се е вдигнало прекалено нивото на маслото от вкараната нафта, демек разредено е .dolarcho написа:Лампата за маслото и надписа "Change engine oil" не се отнася до сервизен интервал и не може да бъде нулирано през компа (пробвано е при мен). Проблема е в датчика за нивото на маслото. Сменя се и се решава проблема. Относно регенерирането на DPF-a е доста относително. Първото нещо което трябва да направиш е да закачиш колата и да ти кажат до каква стойност е стигнало запушването на филтъра. От там лесно можеш да прецениш, какво трябва да се направи. Регенерирането и лампата също мисля, че нямат общо помежду си.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Не заблуждавам никой. Това което казваш е напълно вярно. Просто тази лампа и надписа, който се изписва при присветването важат и при заминал датчик. Също така казах, че не е сервизен интервал и не може да се нулира през компа.Това което pplk каза не го знаех, но явно и то важи при присветването и въпросният надпис. Поне при Крома 2.4 - 2008 е така.BO написа:Ами да ти кажа накратко - не си прав.Лампата за нивото на маслото е съвсем друга. Съобщението, което излиза е съвсем друго и т.н.Просто не продължавай да се заблуждаваш и покрай теб и други хора от форума.dolarcho написа:Не, не си го представям. За това и казвам, че 2-те нямат общо. Просто е направено по този начин. Абсолютно лишено е от всякаква логика, но ... фактBO написа:А ти представяш ли си всеки път като ти падне нивото на маслото, или датчика се повреди, то да кара потребителите да си сменят маслото?Страхотна логика.
Нямам и никаква представа защо е записано това съобщение.
Коментар
-
Колеги темата е от миналата година! Проблема е решен с нулиране на сервизния интервал в АутоИталия при мене. Според господина там тази лампа свети независимо от изминатите километри а от режима на каране високи обороти повече градско я палят по рано. Според него в Бг. нито един Фиат не си достига плануваните сервизни километри ами лампата светва по- рано. Нещо има със скапаната нафта дето ни я сипват. Сигурно задръства по-бързо ДПФ-то повече регенерации и т.н.Fiat Croma 1.9Mjet 8V
Коментар
-
Не, нищо му няма на горивото.Това светва при определени километри, определени на брой регенерации, определен на брой прекъсвания на регенерациите и средно време за регенерацията.При тези параметри се изчислява косвено дали маслото е за смяна или не.Тези изчисления се правят от ЕКУ-то на двигателя, като нямат нищо общо с никакви датчици.Съобщението се предава по КАН шина към таблото, което започва да показва въпросния надпис и да мига лампата.За това казах на колегата да не говори глупости, защото очевидно не знае за какво става на въпрос.trota написа:Колеги темата е от миналата година! Проблема е решен с нулиране на сервизния интервал в АутоИталия при мене. Според господина там тази лампа свети независимо от изминатите километри а от режима на каране високи обороти повече градско я палят по рано. Според него в Бг. нито един Фиат не си достига плануваните сервизни километри ами лампата светва по- рано. Нещо има със скапаната нафта дето ни я сипват. Сигурно задръства по-бързо ДПФ-то повече регенерации и т.н.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар