Здравейте,колеги!Искам да попитам за един проблем относно ASR.Тази функция нали е за да не могат гумите да превъртят на сняг или лед?Когато съм на хлъзгав участък ми показва на таблото че е включен но гумите си се въртят.Пробвам да го включа от бутона,но отново няма резултат....До скоро не ми правеше такъв проблем,когато изписваше на таблото и се включваше,започваше едно тресене и баирите си ги изкачвах без проблеми!Моля ви дайте ми съвет защо не се включва а индикатора на таблото свети???
Благодаря ви предварително!И още един въпрос не е по темата и се извинявам предварително!Когато набия рязко спирачки понякога има едно удряне отпред и спирачките престъргват и не мога да спра бързо,даже вчера щях да ударя едно такси така...Рядко го прави но ми е доста голям проблем!
Благодаря ви за отделеното време!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat stilo - ASR,Проблем със включването
Collapse
X
-
Re: Fiat stilo - ASR,Проблем със включването
Аз искам да те попитам каква ти е била предишната кола?Bokata93 написа:Здравейте,колеги!Искам да попитам за един проблем относно ASR.Тази функция нали е за да не могат гумите да превъртят на сняг или лед?Когато съм на хлъзгав участък ми показва на таблото че е включен но гумите си се въртят.Пробвам да го включа от бутона,но отново няма резултат....До скоро не ми правеше такъв проблем,когато изписваше на таблото и се включваше,започваше едно тресене и баирите си ги изкачвах без проблеми!Моля ви дайте ми съвет защо не се включва а индикатора на таблото свети???
Благодаря ви предварително!И още един въпрос не е по темата и се извинявам предварително!Когато набия рязко спирачки понякога има едно удряне отпред и спирачките престъргват и не мога да спра бързо,даже вчера щях да ударя едно такси така...Рядко го прави но ми е доста голям проблем!
Благодаря ви за отделеното време!
От казаното от деб до тук не виждам нищо ненормално в автомобила ти...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
-
С копчето го ИЗКЛЮЧВАШ, а не го включваш! Той си е включен постоянно докато не натиснеш копчето.Самият блокаж е електронен - натиска ти спирачките на предните колела и ти отнема газта. Това натискане на спирачките става чрез АБС-а и споменатият от теб проблем при спиране ме навежда на мисълта, че там нещо не е наред и от там и блокажа не ти работи. Като за начало вижте какво ще покаже на диагностика.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
1. Гумите винаги могат да пребуксуват на лед или сняг, ако ще и с 8х8 да си...ASR ,така да се каже по-просто, прехвърля усилието върху колелото което не буксува в момента....незнам как по лесно да го обясня...отделно при задействането му се сваля от газта която все пак е електронна...целта е при хлъзгав участък и пребуксуване на автомобила да се "потърси" по-добро сцепление и да се отнеме газта за целта...Мисля, че така е най-ясно....Няма как да не ти пребуксува колата когато си на лед и подаваш доволно газ...А защо колата ти намаля като ти светне лампата на АСР-а на таблото ще разбереш най-добре като опиташ да тръгнеш на сняг с 3500об и с леко отпускане на съединителя без да подаваш газ...в единия случай ще стоиш на място а в другия ще тръгнеш....2. Освен ако не издават някакъв странен звук самите дискове е нормално да се чува "тупане" при натискане рязко на спирачките...АБС-а работи в този случай...педала рита доволно в обратната посока и имаш усещането, че колата не спира...и за съжаление често е така...Основната идея е освен подобряване на спирачния път (в някой случаи спорно) АБС-а помага за това да можеш да запазиш контрол над автомобила при рязко натискане на спирачките като избягва плъзването на автомобила по асфалта....из WikipediaСистемата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини: потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри; намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя; управление на спирачните системи на всяко от колелата.Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.При обикновените автомобили системата помага при потегляне на хлъзгава настилка (например заледен или мокър асфалт). При състезателните автомобили системата служи за осигуряване на максимално сцепление при рязко ускорение. Системата е забранена за изполване през 2008 г. във Формула 1 от техническия регламент на ФИА.В автомобила могат да буксуват само колелата, които се задвижват от двигателя. Буксуването на двигателните (задвижващите) колела при подаване на газ на хлъзгав участък от пътя е също толкова опасно, както и блокирането им при спиране. Нежелателният ефект се състои в рязкото намаляване на страничното сцепление на гумите с пътя, при което и най-малката странична сила може да доведе до плъзгане на двигателния мост встрани, т.е. да се получи странично занасяне. Това най-често може да се случи при движение на ниска предавка и подаване на газ за изпреварване или в завой.Всеки опитен водач реагира на това явление почти веднага чрез отнемане на газта. Но при движение с висока скорост буксуването на двигателните колела се усеща трудно. Затова в съвременните автомобили освен ABS се монтира и противобуксуваща система (ASR). За тази система се използват сигналите постъпващи от датчиците за въртенето на колелата на ABS. В специален електронен блок се сравняват сигналите, характеризиращи въртенето на двигателните колела, с тези на недвигателните, както и между лявото и дясното двигателно колело.При установяване на недопустима разлика в оборотите (което е признак, че двигателните колела буксуват) електронно устройство мигновено подава сигнал към управляващия блок, контролиращ работата на двигателя, който от своя страна намалява подаването на гориво към цилиндрите (отнема газта без участието на водача).Когато започне буксуването на само едно от задвижващите (двигателни) колела, устройството подава спирачен сигнал (налягане) към спирачния му механизъм, за да го спре. Автомобилите, снабдени с ASR, имат специална контролна лампа на арматурното табло.Bokata93 написа:Здравейте,колеги!Искам да попитам за един проблем относно ASR.Тази функция нали е за да не могат гумите да превъртят на сняг или лед?Когато съм на хлъзгав участък ми показва на таблото че е включен но гумите си се въртят.Пробвам да го включа от бутона,но отново няма резултат....До скоро не ми правеше такъв проблем,когато изписваше на таблото и се включваше,започваше едно тресене и баирите си ги изкачвах без проблеми!Моля ви дайте ми съвет защо не се включва а индикатора на таблото свети??? SadБлагодаря ви предварително!И още един въпрос не е по темата и се извинявам предварително!Когато набия рязко спирачки понякога има едно удряне отпред и спирачките престъргват и не мога да спра бързо,даже вчера щях да ударя едно такси така...Рядко го прави но ми е доста голям проблем! Rolling EyesRenault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Точно така е, натиска ти спирачките, kiselo го е обяснил много добре в поста си. То и няма как да го спре боксуващото колело освен със спирачката и отнемането на газта.kiselo - цитирал си колегата, който е пуснал темата и не знам защо е излязъл моят ник. Аз не питам нищо, знам как работи системата, имал съм такава кола и личното ми мнение, е че с изключена система зимата е МНОГО по-добре.А колегата Bokata93 ако си мисли, че някакви си системи ще му карат колата да спира и да тръгва добре... не е много на добре работата.iakvvu написа:Упс!
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Щото първо цитирах тебilko-gd написа:Точно така е, натиска ти спирачките, kiselo го е обяснил много добре в поста си. То и няма как да го спре боксуващото колело освен със спирачката и отнемането на газта.kiselo - цитирал си колегата, който е пуснал темата и не знам защо е излязъл моят ник. Аз не питам нищо, знам как работи системата, имал съм такава кола и личното ми мнение, е че с изключена система зимата е МНОГО по-добре.А колегата Bokata93 ако си мисли, че някакви си системи ще му карат колата да спира и да тръгва добре... не е много на добре работата.iakvvu написа:Упс!
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Поне на Мерцедеса ми натискаше и спирачките на задните колела освен отнемането на газта. Колата беше само с ASR от по-старите, така пишеше на копчето за изключване. Вече на по-новите пише ESP и следи дали завъртането на волана съответства на завиването на купето.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Хайде да не говорим за идеологията на системата в общият случай при който и да е производител,а конкретно за Стило(защото виждам че темата е за Стило) или за която и да е италианска каляска произведена между 2001 и 2005 снабдена с ASR.ilko-gd написа:Точно така е, натиска ти спирачките, kiselo го е обяснил много добре в поста си. То и няма как да го спре боксуващото колело освен със спирачката и отнемането на газта.kiselo - цитирал си колегата, който е пуснал темата и не знам защо е излязъл моят ник. Аз не питам нищо, знам как работи системата, имал съм такава кола и личното ми мнение, е че с изключена система зимата е МНОГО по-добре.А колегата Bokata93 ако си мисли, че някакви си системи ще му карат колата да спира и да тръгва добре... не е много на добре работата.iakvvu написа:Упс!
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Басси, отивам да си ям шапката
DescriptionThe antilock braking and anti-slip regulation systems (BOSCH 5.7 ABS with ASR) modulate brake pressure sent to the wheels to prevent loss of grip under all tyre and road surface conditions by cutting in automatically whenever one or both drive wheels begin to slip.The ASR system increases vehicle stability and active safety by controlling drive wheel slip. If slip is caused by excessive power transmission, it cuts in to reduce engine power through communication with the engine management control unit. if slip is detected at a single wheel, the system cuts in to brake the slipping wheel by acting on the modulation solenoid.
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse

ЖТД ама не баш
; 182A8.000 Брава
Коментар